• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"7" znaczy korek

Agnieszka Karczewska
20 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Z powodu remontów na drodze krajowej nr 7, z Warszawy do Gdańska, korki ciągnęły się na długości około 20 kilometrów - informowało w niedzielę Radio Gdańsk. Ostatnio na trasie tej poważnemu wypadkowi samochodowemu uległ Janusz Śniadek, przewodniczący NSZZ Solidarność. Most w Kiezmarku, oddano do użytku, choć prace remontowe ciągle trwają. Pytanie brzmi: kiedy się to wszystko skończy?

Prace remontowe realizowane są z funduszy unijnych. Obecnie roboty trwają w trzech miejscach.

Na drodze wyjazdowej z Gdańska, w Przejazdowie dla ruchu zamknięto odcinek drogi na długości około 2,5 kilometra. Zbudowano objazd z płyt i rondo na skrzyżowaniu z drogą nr 501 w kierunku do Wiślinki i Krynicy Morskiej.

Wymieniana jest też nawierzchnia na skrzyżowaniu z ulicą Benzynową przy Makro. W związku z prowadzonymi pracami uruchomiony został około 300-metrowy dodatkowy odcinek drogi tymczasowej ułożony z płyt drogowych równoległy do drogi krajowej nr 7. Na skrzyżowaniu ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną.

Od 8 czerwca obowiązuje objazd na 9-kilometrowym odcinku Wocławy-Cedry Małe. Na przebudowywanej trasie zostanie wzmocniona nawierzchnia, przebudowane zostaną wszystkie przepusty i obiekty mostowe, a także zostaną wybudowane zatoki autobusowe, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu w Cedrach Małych, oraz liczne lewoskręty. Prace na tym odcinku powinny się zakończyć do 15 października. Objazd prowadzi przez Miłocin, drogą wojewódzką i powiatową bardzo dobrej jakości. Jest jednak bardzo kręta, dlatego też należy zachować szczególną ostrożność. Obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę , ale mało kto go przestrzega.

W dalszym ciągu trwają też prace na moście w Kiezmarku, gdzie montowane są bariery chodnikowe, oraz układana nawierzchnia. Most jest też malowany. W związku z tym przejazd zawężony jest do szerokości po 3,25 metra dla każdego pasa ruchu. Miejsce robót wygrodzone jest betonowymi barierami. Planowany czas ukończenia robót wyznaczony jest na 15 października 2004 roku.

Odcinek "siódemki" od Gdańska do Kiezmarka ma być w całości gotowy w tym roku. Nie jest to jednak koniec atrakcji. W przyszłym roku czekają nas roboty pomiędzy Stróżą a Elblągiem.
Głos WybrzeżaAgnieszka Karczewska

Zobacz także

Opinie (63)

  • sprzedam koparki (jak znalazl pod budowe drog) - fabrycznie nowe produkcji belgijskiej.

    • 0 0

  • info dla Porciaka

    autostrady nie zostaną zbudowane dopóki firmy budowlane nie obłowią się na bezsensownych remontach dróg krajowych.
    Dzieje się tak ponieważ po wybudowaniu autostrad na ich remonty nie będzie już złamanej złotówki.
    A kto o tym decyduje ?? Przekupni, znani drogowcom od kieliszka, ze studiów, od kopert - urzędnicy z Głównej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad.
    Tak naprawdę każdy minister transportu jest bezwolnym zakładnikiem opinii panów z ww. Dyrekcji.

    • 0 0

  • A za 2 lata ta droga i tak bedzie wymagac remotu...

    ... podobnie jak inne gdanskie szlaki, np. Jednosci Robotniczej czy Grunwaldzka we Wrzesczu (piekne "pajeczyny" sie porobily, wiec po zimie beda dziury, ze ho, ho).
    Milej nocy - snijcie o autostradach z Tatr nad Baltyk i z Bieszczad do Szczecina. Tylko nikomu nie zycze geby Marka Pola w tle...

    • 0 0

  • Nie !

    To jest chyba horror w polskim wydaniu :(( W ub.roku most, a teraz droga:(( Pozostaje jazda w nocy, być może nie ma takich gigantycznych korków. Co z tego, skoro większość z nas ma weekendy od piątku :((

    • 0 0

  • oj ludzie ludzie, wam to nawet marek pol nie dogodzi....

    • 0 0

  • czy to ochłodzenie stosunków Gdańska z Warszawą??
    :P
    a my im utrudnimy...

    • 0 0

  • Porciaku

    autostrady się nie budują bo:
    1. Zarządy budowy autostrad muszą mieć kupęszmalu na swoje pobory.
    2. Jeżeli na autostradę wschód -zachód Unia znajdzie pieniądze to napewno nie na autoistradę pólnoc -południe.
    Dlaczego? ponieważ autostrada E-W jest potrzebna niemcom a ta druga wręcz przeciwnie. Budowa autostrady północ południe zabierze klientów niemieckim portom morskim na rzecz portów polskich. Niemcy więc wszelkimi sposobami będą blokować dotacjje unijne na budowę tej autostrady. Dowodem na to jest fakt, że autostrada wschód zachód oraz budowa nitki dawnej Berlinki (choć w ślimaczym tempie ) postępują. Niemcy potrzebują połączeń wschód zachód a nie Północ południe. Jak już będą dobre połączenia ze wschoidem okaże się, że Kaliningrad szybko zrobi się Honkongiem europy.! Mżonki- może?!

    • 0 0

  • Gosciu

    Najlepiej zgonic wszystko na Niemcow . A dlaczego jest taka pieska pogoda tego lata ? Wlasnie wtedy kiedy ja od piatku bede w Lebie ? - temu tez sa winni Niemcy?

    • 0 0

  • z drugiej strony... po co nam tutaj autostrady? pewnie byly by platne i wiekszosc ludzi jezdzila by zwyklymi drogami, zatem dobrze, ze je remontuja %-)

    • 0 0

  • Marku, pogoda jest wystrzalowa.
    A ja sie zastanawiam czemu nazwy ulic
    sa tak beznadziejne...Benzynowa?
    Rozumiem, ze to nieopodal rafinerii
    ale zeby od razu taki twor jezykowy tworzyc?
    Proponuje nowe nazwy: ropna, naftowa, a na
    Osowie Miedzygalaktyczna:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane