• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 mln na autobusy i tramwaje w Gdańsku

ms
7 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
- Jesteśmy w ogródku i witamy się z gąską - twierdzą władze Gdańska po decyzji komitetu sterującego przy Ministrze Infrastruktury, który pozytywnie ocenił Gdański Projekt Komunikacyjny. Oznacza to, że od pozyskania europejskich funduszy na budowę linii tramwajowej na Chełm i poprawy komfortu jazdy tramwajem po Gdańsku, dzieli nas już tylko krok. Do ugrania jest ponad 80 mln zł dotacji, do wartego prawie 200 mln zł projektu.

Szczepan Lewna jest najbardziej statecznym i najdojrzalszym wiekiem zastępcą prezydenta Gdańska. Kiedy więc wczoraj pojawił się na inauguracji 14. Yach Film Festiwalu wzbudziło to zdziwienie, zarówno gdańskich dziennikarzy, jak i Joli Słomy i Mirka Trymbulaka, pary trójmiejskich projektantów mody, którzy w czasie konferencji prasowej siedzieli obok prezydenta. Nie obeszło się bez tłumaczeń: - Miał tu być prezydent Paweł Adamowicz, ale pewne bardzo ważne sprawy sprawiły, że musiał być dziś w Warszawie.

Jeszcze tego samego popołudnia okazało się, w jakiej to ważnej sprawie Paweł Adamowicz pognał do stolicy. Prezydent Gdańska pilotował tam ostatnią fazę prac komitetu sterującego przy Ministrze Infrastruktury, oceniającego projekty infrastrukturalne miast, które starają się o unijną dotację. Robił to na tyle skutecznie, że komitet zaopiniował pozytywnie Gdański Projekt Komunikacyjny zakładający budowę nowej linii tramwajowej długości 2,9 km wraz z siecią trakcyjną, modernizację 20 km sieci torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i kupno 3 nowych tramwajów i 28 autobusów.

Po wczorajszej decyzji komitetu, minister w ciągu dwóch tygodni podpisze gdański wniosek o dofinansowanie.

W budżecie Gdańska na 2005 r. przeznaczono 151 mln zł na inwestycje, z czego aż 53 mln pochłoną budowa i remonty dróg. Ponadto w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2005 - 2009, przewidziano realizację w Gdańsku 34 projektów drogowych. Ich łączna wartość to ponad 787 mln zł.
ms

Opinie (115)

  • żółte są niczego sobie, obsługują linie B, ale chyba już tylko w gdańsku można spotkać ikarusy, jazda nimi linią 122 do sopotu przypomina mi film grozy, odgłosy jakie wydaje w czasie jazdy sprawiają, że nie wiem czy szlag trafił dyferencjał czy skrzynie biegów....

    • 0 0

  • Tak, ładne zdjęcie...

    ...dobra kompozycja obrazu, ale nie widziałem, żeby tyle ich pracowało naraz przy Błędniku.
    Najlepiej rozwlec te projekty eurodofinansowań na 10 lat, żeby mogły pracować naraz tylko dwie osoby!
    Reszta bezrobotnych jedzie za własne pieniądze do Anglii.

    • 0 0

  • te kłęby czarnych spalin co je widać na ulicach za autobusami

    wołają o pomstę do nieba.Mijanie lub jazda za autobusem ziejącym pióropusz raz niebieskich innym razem czarnych spalin to koszmar.I tak przez kilku nieodpowiedzialnych decydentów z ZKMu + facet w magistracie=degradacji naszego środowiska.To powinno być karalne a nie jest.Dlaczego?

    • 0 0

  • Adamowicz musi odejść

    Obiecanki cacanki a głupiemu radość :)

    • 0 0

  • Tomku K.

    Ty tez raczej już tu nie wchodź, bo śmierdzi padliną.

    • 0 0

  • Nie cieszcie się ludzie ! Minister jeszcze nie podpisał, warszawiaki protestują i szukają politycznego spisku /jakże by inaczej - już ich prezydent przez te 2 lata panowania odpowiednio wychował/.

    • 0 0

  • Sprobuj google erth

    Czy zdajecie sobie sprawe ze nad Gdanskiem wisi satelita szpiegowski?Wezcie do domu program google erth szukajcie a znajdziecie.Obejrzalem Nowy Jork i policzylem koce na plazy w Sopocie,imponujace tak podrozowac i zumowac.Niezapomniana lekcja geografii!We wszystkich szkolach w Polsce powinni uzywac ten program.

    • 0 0

  • google earth oczywiscie

    • 0 0

  • To miło, lecz....

    ...marzy mi się wspólna komunikacja dla CAŁEGO TRÓJMIASTA, w przystępnej cenie. Zastanawiam się czy to brak dobrej woli ze strony władz, czy inne problemy stoją na drodze do wprowadzenia choćby pilotażu takiego projektu. Bo można Warszawy nie lubić, natomiast stołeczne rozwiązania w tej materii zdecydowanie wpływają na jakość życia mieszkańców. Tramwaje + autobusy (w tym nocne) + metro za 66.00 PLN Brutto miesięcznie!!! Jestem w Trójmieście od niedawna, ale kwota 132.00 za bilet sieciowy (bez SKM) mnie przeraża i niestety jeżdżę bez biletu jak tylko się da. Bo mnie po prostu nie stać. Naprawdę jest mi wstyd za to co robię i coraz częściej chodzę tu i tam piechotą. Myślę sobie, że gdyby za ok.100.00 PLN mógłbym jeździć przez miesiąc od Tczewa po Wejherowo, to podobnie jak tysiące innych pasażerów ZKM i SKM nie musiałbym się obawiać kanarków ponieważ bilet miałbym zawsze. To chyba byłby dobry interes dla obydwu stron. A Trójmiasto stałoby się dla mnie niemalże rajem na polskiej ziemi. Bo pikne to ono jest i bez tego.

    • 0 0

  • "z czego aż 53 mln pochłoną budowa i remonty dróg."

    Nałożenie na gminy obowiązku przejmowania i utrzymywania z własnych środków fin. dróg, nawet tych po byłym pasie startowym, w który do jego środka, celem obrzydzenia i zohydzenia, wybudowano rozpadajace się "pawilony, (być może po jutrzejszym głosowaniu przejdą do IV RP)" z bezdomnymi i szczurami, samo w sobie nie narusza konstytucji(chyba, ze ją zmienimy), natomiast na pewno narusza przepisy SANEPIDU, i bezpieczeństwa ruchu na Zaspie.

    Przed wyborami do RM wszelkiej maści chetni na rajców, zapewniali i przypominali społeczne żądania budowy i remontu "tej promenady" stosownie do wielkości najzacniejszego z Polaków. A skoro ją już wytyczono z solidnego niegdyś poniemieckiego pasa startowego i "nazwano", to droga ta nie może być bezpańska, a należy i musi ją konserwować ten, do kogo należy i z niej korzysta, czyli miasto.
    Jak dotąd, moim skromnym zdaniem, Rada Miejska i Prezydent nie dowiedli, że gmina jest zainteresowana transportem i przemieszczaniem się mieszkańców prawie 40-sto tys. gdańskiej Zaspy. Same przepisy samorządowe stwarzają mechanizmy umożliwiające uzyskanie dodatkowych środków (np. z opłat za parkowanie), jeśli "pozyskane europejskie fundusze" na to nie wystarczą i będą wymagaly zwiększenia tych kosztów oraz stworzenia odpowiedniej konstrukcji finansowej co jest obowiązkiem M.Gdańska.

    Osobiście nie mam nic przeciwko, aby honorować zasłużonych dla Polski i Gdańska nazwaniem al.JP2 i w taki właśnie sposób uszanowaanie wydawałoby się za właściwy. Problem w tym, że mimo doskonałego kontekstu i znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, pasującej do wielkości tej osoby, którą uczczono, jednak pół roku po jego śmierci pamiętać o takim miejscu, a także po uroczystym nadaniu poszedł w całkowite zapomnienie.

    Zapomniano i to od kilku lat, o remoncie i modernizacji Al. im. Jana Pawła II.
    Jak potrafimy łatwo szafować sylwetka papieża, tym większy wstyd dla władz miasta, że zapomniały o tej alei, która oprócz głównego traktu, przebiegającego przez środek, który sam w sobie prezentuje się nienajgorzej, to reszta (sama jezdnia oraz brak właściwego chodnika i ścieżki rowerowej) jest naprawde w opłakanym stanie. Zwłaszcza, ze od zawalonego mostu na Zaspie prowadzi ona na bulwar nadmorski, na których pobudowano drogi spacerowe i zaspiańskie molo. Dziś promenada nadbrzeżna biegnąca wzdłuż morza, do której pobudowano drogi spacerowe od Brzeżna po plaże Gdyni. Deptak ten jest najbardziej obleganym miejscem biegnącej wzdłuż morza (zwłaszcza w dni pogodne) chyba w Polsce. Dlatego należy wszystko zrobić, aby aleja i przyległe parki były nasza wizytowka na miare naszego grodu, a nie łagodnie mówiąc, nie były w najlepszej kondycji, jeśli nie w zapaści.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane