• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

97 mln zł na drogi Gdańska i Gdyni wydano w tym roku

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo. Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo.

49 mln zł z budżetu Gdańska i 48 mln zł z budżetu Gdyni wydano w tym roku na utrzymanie, naprawę i budowę dróg. Zobacz, gdzie będzie można spotkać drogowców w drugiej połowie roku.



Czy inwestycje drogowe w Trójmieście są wystarczające?

W I półroczu 2010 r. na bieżące utrzymanie dróg w Gdańsku wydano 25,7 mln zł. - Jest to o ponad 3 mln zł więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wpływ na to miała głównie mroźna zima - wyjaśnia Dariusz Wołodźko z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na inwestycje drogowe w Gdańsku wydano do połowy tego roku 23,3 mln zł - cała kwota ze środków własnych miasta. - Jest to niespełna 10 proc. rocznego planu. Nie były to projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Umowy na projekty dofinansowane z UE podpisano w tym roku - między innymi na brakujący odcinek Trasy W-Z czy rozbudowę ul. Łostowickiej. Tradycyjnie fakturowanie wszystkich inwestycji następuje w drugiej połowie roku - mówi Dariusz Wołodźko.

Gdynia na remonty istniejących dróg wydała w I półroczu 2010 roku ok. 4 mln zł. Na większe inwestycje drogowe (przebudowy) z kasy miasta wypłynęło ok. 33,7 mln zł. - 11 mln dołożyła nam Unia Europejska - głównie na realizowany Węzeł Wzgórze - wyjaśnia Joanna Grajter, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.

Jakie inwestycje drogowe czekają kierowców w Gdańsku i Gdyni jeszcze w tym roku?
Jesienią ruszą prace projektowe skrzyżowania ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z początkiem sierpnia Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg. Przedsięwzięcie obejmuje przygotowanie projektu układu na odcinku 300 metrów - budowy miedzy innymi dwóch dwupasmowych jezdni i realizację splotu dróg z tzw. wyspą centralną. Układ drogowy, póki co na papierze, ma być gotowy do kwietnia 2011 r.

Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje. Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje.
DRMG jeszcze w tym roku chce rozpocząć przebudowę ul. Starogardzkiej zobacz na mapie Gdańska. Właśnie ruszył przetarg, który wyłoni wykonawcę tego przedsięwzięcia. Kierowcy jednak nie mają co liczyć na przebudowę stalowego mostu w ciągu ul. Starogardzkiej. Remont zaplanowano tylko na górnym odcinku drogi wylotowej z Gdańska i ma się on zakończyć najpóźniej w grudniu tego roku.

Rozbudowa ul. Starogardzkiej obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni na odcinku od ul. Niepołomickiej do wjazdu na teren nowo budowanego osiedla Ekolan (tj. ok. 1600 m.kw.). Przy zmodernizowanej drodze wykonany zostanie chodnik.

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wyremontują ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, o czym więcej można przeczytać w artykule Nie będzie remontu ul. Okopowej, ale za to drogowcy wyremontują Powstańców Warszawskich.

W Gdyni jesienią służby drogowe będzie można spotkać na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Rdestowej zobacz na mapie Gdyni do ul. Miętowej zobacz na mapie Gdyni. 10 sierpnia był ostatnim dniem, w którym wykonawcy mogli składać oferty realizacji tej inwestycji. Od chwili podpisania umowy, na realizację zadania wykonawca będzie miał 50 dni.

- Na 100-metrowym odcinku ul. Nowowiczlińskiej planujemy zmodernizować nawierzchnię i wykonać brakującą w tym miejscu kanalizację deszczową. Projekt zakłada też realizację chodnika - wyjaśnia Maciej Karmoliński, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.

Nie do poznania zmieni się ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. - Prawdopodobnie jeszcze w sierpniu ruszy przetarg na rozbudowę tej drogi. Specjaliści z urzędu pracują nad specyfikacjami do tego zadania - zapewnia Joanna Grajter.

Inwestycja drogowa została podzielona na dwa etapy. Pierwszy przewiduje wybudowanie drugiej dwupasmowej jezdni oraz realizację nowej ścieżki rowerowej w stronę Obwodnicy Trójmiasta przez las w kierunku Wiczlina. Później drogowcy przeniosą się do centrum Witomina. Przebudują ul. Chwarznieńską do skrzyżowania z ul. Rolniczą i Wielkokacką zobacz na mapie Gdyni.

Władze Gdyni póki co nie wskazują terminu zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej. Inwestycja jest tak duża, że często porównywana jest do budowy Trasy Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Morskiej do Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (112) 5 zablokowanych

  • Objazd Warszawska

    Tak jak pisałem wcześniej tak jest istny horror na Jabłonowej i Warszawskiej jadąc teraz w kierunku Gdańska korek taki ze z Piotrkowskiej na Uijeścisku wyjechać jest trudno jadąc w kierunku Szadółek korek samochodów jadących do Gdańska siega skrzyówania na Outlet . Zanjąc zycie po południu to juz wszystko stanie

    • 6 1

  • Co 2-3 dzień na Trojmiasto.pl jest info o super drogach...
    Jak tak dalej pójdzie to do wyborów będą powtarzać informacje, albo do wyborów będziemy mieli wszystkie drogi...

    • 4 1

  • DZIURY ZA NASZE PIENIĄDZE.... podatek drogowy w paliwie...

    Płacimy przy każdym zatankowanym litrze paliwa na stacji, a mamy co mamy. Pieniądze idą nie wiadomo gdzie, prace naprawcze są wątpliwej jakości, tylko po to aby za rok robić dokładnie to samo, A JA WŁAŚNIE URWAŁEM SPRĘŻYNĘ NA DRODZE Z ORUNII na obowdnicę i musiałem sam pokryć koszty. SKANDAL I OCHYDA, za co biorą pieniądze URZĘDASY KAWKOWO-HARBATKOWE?????

    • 6 2

  • Główne drogi powinni naprawiać

    a nie jakieś dzielnicowe. ul.Morska w Gdyni jest w opłakanym stanie, niedługo trzeba będzie jeździć na dwóch kołach. Weźcie się za MORSKĄ!!!

    • 4 0

  • na ul.Ukośnej w Gd.Oruni był kiedyś przejazd kolejowy.

    Łączący trakt Św.Wojciech i ul.Żuławską. Samochodów przybywa a dwa odległe przejazdy Lipce i Orunia gł. Już nie wystarczają.
    Kto z was wie od czego zacząć by go przywrócić ??

    • 3 1

  • Zobacz, gdzie będzie można spotkać drogowców w drugiej połowie roku.

    Przy monopolowym

    • 5 0

  • turystom te kity, tu wiecznie będzie bajzel przy takich inwestycjach jak ECS nie będzie dróg tylko łatanie dziury przy dziurze.Adamowicz potrafi sprzredać ludziom nadzieje.

    • 3 2

  • Przecież nie chodzi o to, żeby drogi remontować, tylko żeby je wyremontować. Skoro większość remontów starcza na kilka dni a potem znowu jest to samo to może należy się zastanowić czy coś jest nie tak? Nie mówiąc już o tym, że remonty są 100 razy droższe niż wyłapywanie przeładowanych ciężarówek.

    Niemniej wielki pozytyw: w dzielnicy Gdańsk Południe zostawia się miejsce na torowiska tramwajowe, co za kilkanaście lat będzie błogosławieństwem.

    • 4 0

  • dziury i nie koszone pokrzywy na poboczu to standard IV pomrocznej

    xxx

    • 2 1

  • Państwo wreszcie zarobi, przewoźnicy ucierpią?

    Za rok czeka nas rewolucja. Dla ciężarówek i autobusów skończy się era winiet, a zacznie się era opłat elektronicznych naliczanych za liczbę przejechanych kilometrów.System ma być bowiem zbudowany tak, by kilka miesięcy po uruchomieniu mógł też obsługiwać auta osobowe. Oczywiście w tym przypadku opłaty pobierane byłyby tylko na autostradach, a kierowcy będą mogli przystąpić do niego dobrowolnie, ale zachętą powinno być to, że nie będą musieli się zatrzymywać na punktach poboru opłat. A rachunek za przejechane kilometry dostaną co miesiąc pocztą, jak rachunek za komórkę.
    Do przetargu ogłoszonego przez GDDKiA stanęło dziesięć firm, ale tylko sześć przeszło wstępną kwalifikację. Do przyszłego poniedziałku mogą złożyć oferty. I pewnie wszystkie to zrobią, bo w grę wchodzi kontrakt wart setki milionów złotych. Zwycięzca przetargu, który ma być wyłoniony w połowie sierpnia, zaprojektuje i wybuduje system oraz przez osiem lat będzie go eksploatował (w Niemczech operator systemu zgarnia 10 proc. pobieranych opłat).

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane