• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

97 mln zł na drogi Gdańska i Gdyni wydano w tym roku

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo. Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo.

49 mln zł z budżetu Gdańska i 48 mln zł z budżetu Gdyni wydano w tym roku na utrzymanie, naprawę i budowę dróg. Zobacz, gdzie będzie można spotkać drogowców w drugiej połowie roku.



Czy inwestycje drogowe w Trójmieście są wystarczające?

W I półroczu 2010 r. na bieżące utrzymanie dróg w Gdańsku wydano 25,7 mln zł. - Jest to o ponad 3 mln zł więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wpływ na to miała głównie mroźna zima - wyjaśnia Dariusz Wołodźko z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na inwestycje drogowe w Gdańsku wydano do połowy tego roku 23,3 mln zł - cała kwota ze środków własnych miasta. - Jest to niespełna 10 proc. rocznego planu. Nie były to projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Umowy na projekty dofinansowane z UE podpisano w tym roku - między innymi na brakujący odcinek Trasy W-Z czy rozbudowę ul. Łostowickiej. Tradycyjnie fakturowanie wszystkich inwestycji następuje w drugiej połowie roku - mówi Dariusz Wołodźko.

Gdynia na remonty istniejących dróg wydała w I półroczu 2010 roku ok. 4 mln zł. Na większe inwestycje drogowe (przebudowy) z kasy miasta wypłynęło ok. 33,7 mln zł. - 11 mln dołożyła nam Unia Europejska - głównie na realizowany Węzeł Wzgórze - wyjaśnia Joanna Grajter, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.

Jakie inwestycje drogowe czekają kierowców w Gdańsku i Gdyni jeszcze w tym roku?
Jesienią ruszą prace projektowe skrzyżowania ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z początkiem sierpnia Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg. Przedsięwzięcie obejmuje przygotowanie projektu układu na odcinku 300 metrów - budowy miedzy innymi dwóch dwupasmowych jezdni i realizację splotu dróg z tzw. wyspą centralną. Układ drogowy, póki co na papierze, ma być gotowy do kwietnia 2011 r.

Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje. Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje.
DRMG jeszcze w tym roku chce rozpocząć przebudowę ul. Starogardzkiej zobacz na mapie Gdańska. Właśnie ruszył przetarg, który wyłoni wykonawcę tego przedsięwzięcia. Kierowcy jednak nie mają co liczyć na przebudowę stalowego mostu w ciągu ul. Starogardzkiej. Remont zaplanowano tylko na górnym odcinku drogi wylotowej z Gdańska i ma się on zakończyć najpóźniej w grudniu tego roku.

Rozbudowa ul. Starogardzkiej obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni na odcinku od ul. Niepołomickiej do wjazdu na teren nowo budowanego osiedla Ekolan (tj. ok. 1600 m.kw.). Przy zmodernizowanej drodze wykonany zostanie chodnik.

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wyremontują ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, o czym więcej można przeczytać w artykule Nie będzie remontu ul. Okopowej, ale za to drogowcy wyremontują Powstańców Warszawskich.

W Gdyni jesienią służby drogowe będzie można spotkać na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Rdestowej zobacz na mapie Gdyni do ul. Miętowej zobacz na mapie Gdyni. 10 sierpnia był ostatnim dniem, w którym wykonawcy mogli składać oferty realizacji tej inwestycji. Od chwili podpisania umowy, na realizację zadania wykonawca będzie miał 50 dni.

- Na 100-metrowym odcinku ul. Nowowiczlińskiej planujemy zmodernizować nawierzchnię i wykonać brakującą w tym miejscu kanalizację deszczową. Projekt zakłada też realizację chodnika - wyjaśnia Maciej Karmoliński, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.

Nie do poznania zmieni się ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. - Prawdopodobnie jeszcze w sierpniu ruszy przetarg na rozbudowę tej drogi. Specjaliści z urzędu pracują nad specyfikacjami do tego zadania - zapewnia Joanna Grajter.

Inwestycja drogowa została podzielona na dwa etapy. Pierwszy przewiduje wybudowanie drugiej dwupasmowej jezdni oraz realizację nowej ścieżki rowerowej w stronę Obwodnicy Trójmiasta przez las w kierunku Wiczlina. Później drogowcy przeniosą się do centrum Witomina. Przebudują ul. Chwarznieńską do skrzyżowania z ul. Rolniczą i Wielkokacką zobacz na mapie Gdyni.

Władze Gdyni póki co nie wskazują terminu zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej. Inwestycja jest tak duża, że często porównywana jest do budowy Trasy Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Morskiej do Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (112) 5 zablokowanych

  • Wladze (1)

    3 miast przed wyborami taki kit ludzia wciskaja , mysla ze maja do czynienia z kupa baranow , nie te czasy panowie i tak robicie co chcecie bez zadnych konsultacji z mieszlancami !!!

    • 2 2

    • wyluzuj, weź tabletki...

      • 0 1

  • CO Z TRAKTEM-KIEDY KAPITALNY REMONT

    Panie Adamowicz,na Trakcie Św. Wojciecha jest dramartczna sytuacja z nawierzchnią,pytam ,kiedy remont ?

    • 2 0

  • (1)

    Gdynia, która ma jakieś 3/5 liczby mieszkańców Gdańska wydaje na drogi zbliżone kwoty, co widać... z drugiej strony nie wydaje tyle pieniędzy na torowiska tramwajowe.

    • 3 0

    • ale wydaje na trolejbusy!

      Gdańsk ma tory, a Gdynia ma sieć tyrolejbusowa w powietrzu, na słupach, które tez kosztuja, baranku.

      • 0 1

  • Niech o terminie remontu Traktu świadczy to, że nie ma nawet wizualizacji ogłoszenia przetargu. Innymi słowy prędzej się Trakt samoczynnie rozłoży na drogę gruntową niż doczeka się remontu. Albo jeszcze inaczej: prędzej Słowackiego wybudują!

    • 2 0

  • łata na łacie

    a droga nr 222 przy budowie autostrady została zmasakrowana kto za to odpowiada.

    • 3 0

  • kierowca

    7 baniek na drogi 90 do kieszeni.pa

    • 3 0

  • Drogi powinny być prywatne

    Wtedy właściciel by o nie dbał, bo by nie zarobił. Jakby nie dbał, toby kierowcy poszli do konkurencji. Rynek wszystko ureguluje

    • 0 4

  • Dobre Dobre

    Ale się uśmiałem. Nie 97 milionów na drogi, ale chyba tylko 7 milionów. Dobre i to.

    • 0 0

  • Może czas postawić na jakość, a nie cenę?

    W Polsce wybiera się najtańszego wykonawcę, który daje 2-3 lata gwarancji, a potem te drogi remontujemy, co w efekcie jest droższe.

    Czy nie czas przestawić się na jakość i remontować co 20 lat?

    Trzeba zastanowić się też nad przetargami, miałem przyjemność w takim uczestniczyć i wygrać. Ba nie dałem super niskiej ceny ale taką trochę wyższą niż rynkowa, a wygrałem bo konkurencja dawała ceny 2-3 krotnie wyższe.

    I tak się w Polsce buduje:(

    Ważne, że zgoda buduje, Polska jest najważniejsza, a teraz przez dwa miesiące zajmujemy się krzyżem, a co tam reszta poczeka.

    • 2 0

  • gdańsk to drogowa paranoja miasta.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane