• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

97 mln zł na drogi Gdańska i Gdyni wydano w tym roku

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo. Mimo ogromnych pieniędzy, wydawanych na naprawę dróg w Gdańsku i Gdyni, trudno zadowolić kierowców, bowiem dziur w jezdniach jest wciąż mnóstwo.

49 mln zł z budżetu Gdańska i 48 mln zł z budżetu Gdyni wydano w tym roku na utrzymanie, naprawę i budowę dróg. Zobacz, gdzie będzie można spotkać drogowców w drugiej połowie roku.



Czy inwestycje drogowe w Trójmieście są wystarczające?

W I półroczu 2010 r. na bieżące utrzymanie dróg w Gdańsku wydano 25,7 mln zł. - Jest to o ponad 3 mln zł więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wpływ na to miała głównie mroźna zima - wyjaśnia Dariusz Wołodźko z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na inwestycje drogowe w Gdańsku wydano do połowy tego roku 23,3 mln zł - cała kwota ze środków własnych miasta. - Jest to niespełna 10 proc. rocznego planu. Nie były to projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Umowy na projekty dofinansowane z UE podpisano w tym roku - między innymi na brakujący odcinek Trasy W-Z czy rozbudowę ul. Łostowickiej. Tradycyjnie fakturowanie wszystkich inwestycji następuje w drugiej połowie roku - mówi Dariusz Wołodźko.

Gdynia na remonty istniejących dróg wydała w I półroczu 2010 roku ok. 4 mln zł. Na większe inwestycje drogowe (przebudowy) z kasy miasta wypłynęło ok. 33,7 mln zł. - 11 mln dołożyła nam Unia Europejska - głównie na realizowany Węzeł Wzgórze - wyjaśnia Joanna Grajter, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.

Jakie inwestycje drogowe czekają kierowców w Gdańsku i Gdyni jeszcze w tym roku?
Jesienią ruszą prace projektowe skrzyżowania ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z początkiem sierpnia Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg. Przedsięwzięcie obejmuje przygotowanie projektu układu na odcinku 300 metrów - budowy miedzy innymi dwóch dwupasmowych jezdni i realizację splotu dróg z tzw. wyspą centralną. Układ drogowy, póki co na papierze, ma być gotowy do kwietnia 2011 r.

Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje. Dwie dwupasmowe jezdnie, skrzyżowanie z wyspą centralną - tak w kwietniu przyszłego roku będzie wyglądał splot ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej. W przyszłości pojadą tam też tramwaje.
DRMG jeszcze w tym roku chce rozpocząć przebudowę ul. Starogardzkiej zobacz na mapie Gdańska. Właśnie ruszył przetarg, który wyłoni wykonawcę tego przedsięwzięcia. Kierowcy jednak nie mają co liczyć na przebudowę stalowego mostu w ciągu ul. Starogardzkiej. Remont zaplanowano tylko na górnym odcinku drogi wylotowej z Gdańska i ma się on zakończyć najpóźniej w grudniu tego roku.

Rozbudowa ul. Starogardzkiej obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni na odcinku od ul. Niepołomickiej do wjazdu na teren nowo budowanego osiedla Ekolan (tj. ok. 1600 m.kw.). Przy zmodernizowanej drodze wykonany zostanie chodnik.

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku wyremontują ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, o czym więcej można przeczytać w artykule Nie będzie remontu ul. Okopowej, ale za to drogowcy wyremontują Powstańców Warszawskich.

W Gdyni jesienią służby drogowe będzie można spotkać na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Rdestowej zobacz na mapie Gdyni do ul. Miętowej zobacz na mapie Gdyni. 10 sierpnia był ostatnim dniem, w którym wykonawcy mogli składać oferty realizacji tej inwestycji. Od chwili podpisania umowy, na realizację zadania wykonawca będzie miał 50 dni.

- Na 100-metrowym odcinku ul. Nowowiczlińskiej planujemy zmodernizować nawierzchnię i wykonać brakującą w tym miejscu kanalizację deszczową. Projekt zakłada też realizację chodnika - wyjaśnia Maciej Karmoliński, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.

Nie do poznania zmieni się ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. - Prawdopodobnie jeszcze w sierpniu ruszy przetarg na rozbudowę tej drogi. Specjaliści z urzędu pracują nad specyfikacjami do tego zadania - zapewnia Joanna Grajter.

Inwestycja drogowa została podzielona na dwa etapy. Pierwszy przewiduje wybudowanie drugiej dwupasmowej jezdni oraz realizację nowej ścieżki rowerowej w stronę Obwodnicy Trójmiasta przez las w kierunku Wiczlina. Później drogowcy przeniosą się do centrum Witomina. Przebudują ul. Chwarznieńską do skrzyżowania z ul. Rolniczą i Wielkokacką zobacz na mapie Gdyni.

Władze Gdyni póki co nie wskazują terminu zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej. Inwestycja jest tak duża, że często porównywana jest do budowy Trasy Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Morskiej do Obwodnicy Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (112) 5 zablokowanych

  • Bez bramek i winiet na autostradach. Będzie elektroniczny system (1)

    Jak to się będzie odbywało? GDDKiA nie narzuca żadnej technologii, ale wiadomo, że w grę wchodzą dwie: mikrofalowa i satelitarna, ewentualnie połączenie obu. Większość krajów, które wdrożyły elektroniczne myto, wybrało technologię mikrofalową. Sprawdza się ona w Austrii i Czechach, choć akurat Czesi, którzy poszerzają sieć płatnych dróg, testują także technologię satelitarną.Wciąż też nie wiadomo, jak rozwiązana zostanie kwestia dostawy i dystrybucji urządzeń pokładowych. W Niemczech płaci za nie ministerstwo infrastruktury i nieodpłatnie wypożycza przewoźnikom. W Czechach płaci się natomiast kaucję w wysokości kilkudziesięciu euro. A kto zapłaci za nie w Polsce? - To wszystko będziemy wiedzieli po rozstrzygnięciu przetargu i wyborze wykonawcy - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA.

    • 2 2

    • Jak będziemy płacić?

      • Technologia mikrofalowa. Za szybą auta montuje się mały moduł mikrofalowy. Kiedy samochód wjeżdża na płatną trasę przez specjalnie wybudowaną bramkę?, ta komunikuje się z odbiornikiem w aucie. Kiedy samochód przejeżdża przez kolejne bramki, na jego koncie nabijane są kolejne kilometry i naliczana jest stosowna opłata.
      Koszt modułu - ok. 30 euro.
      • Technologia satelitarna. W samochodzie montuje się droższy odbiornik satelitarny. Ruch pojazdu śledzi satelita, a opłata naliczana jest od chwili pojawienia się pojazdu na płatnej drodze. Informacja o rozpoczęciu i zakończeniu jazdy płatnym odcinkiem przekazywana jest bezprzewodowo (siecią komórkową) do centrum rozliczeniowego.
      Koszt modułu - ponad 100 euro.

      • 1 1

  • Jakie inwestycje drogowe czekają kierowców...

    Panie Redaktorze ciągle pisze Pan bajki dla grzecznych dzieci, które doczekają może tych mrzonek, ale dziś jeszcze nie umieją czytać. Daremny wysiłek pisania. Ja moim dzieciom nie czytam bzdur.
    Jedno jest pewne ECS i wybory.Wierzę w dużą frekwencję.

    • 3 2

  • wydać wywadli

    ale efektów brak !!!

    • 2 1

  • dojazd DPS.

    Skoro miasto Gdynia stać było na wybudowanie ekskluzywnego Domu Pomocy Społecznej na Pustkach Cisowskich, to może jeszcze wysupła trochę kasy aby zrobić porządny 100 metrowy odcinek drogi pomiędzy DPS a ul. Sępią.

    • 3 0

  • hmm ciekawe ze w Polsce cena nie przekłada sie na jakosc?

    ledwo "zrobią" 1 sezon i dziury - a raczej wyrwy, koleiny itd. - jedne z najdroższych dróg w europie, niestety ciągle bardzo niskiej jakości

    • 1 0

  • Ta kwota to nic przy ECS

    • 6 0

  • nie pyskujcie, co? albo zniżki dla studentów albo drogi:-)

    co do ECS
    pamieta ktoś ile wynosi dług akademii medycznej? rok temu było to ćwierć miliarda złociszy
    gdyby tak oddłużyć AM za kaske na ECS i nadać jej imie "akademia medyczna im. solidarności" byłoby chyba lepiej? a przy okazji pareset osób z tzw. administracji na zbity pysk, a pare do prokuratury
    ale tu trzeba mieć jaja, a nie sygnet albo mączke kartoflaną w torbie na cukier:-)

    • 4 0

  • A kiedy ul. Kujawską wyremontują?

    Wyrwy takie, że przejechać nie idzie. Teraz się jeździ slalomem po calej szerokosci a i tak sie wszystkiego nie da ominąć.
    A czy dyr. ZTM zezwala na psucie autobusów jeżdżących po takich dziurach i nie apeluje o naprawę nawierzchni dróg?

    • 2 0

  • Ha ha ha

    haaaaa np głowna droga -> Morska... to chanba i wstyd dla miasta...dziura na dziurze. Z czego tu sie cieszyc ;P dwie drogi zrobili i to jeszcze tam gdzie najmniej samochodow sie porusza i ciesza sie z inwestycji WOW ^^

    • 2 0

  • A to ci dopiero.

    Oni cos w ogole poprawili???? Nie widze zadnych ale to zadnych efektow. A ostatnio na moich oczach facet wjechal w wielka dziure i kant studzienki ktora sie otworzyla i malo co tam nie wlecial..lol...podwozie i wszystko poszlo sie walic, a miasto chyba sobie zaplaci. Niedlugo to trzeba bedzie kupic niezniszczalny samochod bo czlowiek kupi dobry woz i po roku jest rozpieprzony na tych jakze cudownych drogach ;/;/

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane