- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (144 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Wydano pozwolenie na budowę 99-metrowego budynku blisko morza
631 dni trwała procedura wydania pozwolenie na budowę budynku mieszkalno-hotelowego, który powstanie na Przymorzu, w miejscu planowanego od 15 lat wysokościowca Big Boy. Wieżowiec nie będzie miał jednak zapowiadanych wówczas 200 czy nawet 170 m, a "jedynie" 99. Niższe kondygnacje zajmie hotel, na wyższych znajdą się mieszkania.
Gdyby Big Boy wówczas powstał, do dzisiaj byłby najwyższym budynkiem w Trójmieście.
Nawet gdy po kilku latach projekt został okrojony do 170 m, budynek nadal dzierżyłby palmę pierwszeństwa pod względem wysokości.
Potem przez lata wydawało się, że ten projekt został zupełnie porzucony przez dewelopera. Jednak cztery i pół roku temu okazało się, że Hossa wciąż jest zainteresowana zabudową działki przy ul. Kaczyńskiego (wcześniej Dąbrowszczaków) na Przymorzu.
Sygnałem było złożenie przez inwestora wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Z dokumentów wynikało, że Big Boy w nowej odsłonie ma mieć już "tylko" 99 m.
I o pozwolenie na budowę obiektu o takiej wysokości, Hossa złożyła wniosek 23 grudnia 2020 roku.
Trzeci najwyższy budynek w Trójmieście
Procedura trwała długo, ale ostatecznie, 15 września 2022 roku, inwestor otrzymał zielone światło.
Wiele wskazuje więc na to, że Big Boy w tej formie będzie trzecim najwyższym budynkiem w Trójmieście, o ile w międzyczasie nie zostaną zrealizowane niektóre zapowiedzi innych deweloperów.
Inni deweloperzy też planują budować wysoko
![120-metrowy wieżowiec przy węźle Cegielskiej. Trwają prace inżynieryjno-geologiczne](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3120/150x100/3120057__c_128_55_828_597__kr.webp)
![Wizja 150-metrowego wieżowca w miejscu po Gemini](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2811/150x100/2811440__c_246_26_1174_847__kr.webp)
Uzyskanie pozwolenia na budowę nie oznacza jednak, że deweloper zamierza od razu przystąpić do prac budowlanych.
- Decyzja o terminie rozpoczęcia realizacji jeszcze nie zapadła - przyznaje Justyna Glazar, członek zarządu Grupy Inwestycyjnej Hossa. - W sytuacji dynamicznie zmieniającej się koniunktury, musimy dobrze przygotować się do tej inwestycji.
Parametry budynku Big Boy:
- wysokość - 98,97 m
- liczba kondygnacji nadziemnych - 29
- liczba kondygnacji podziemnych - 1
- powierzchnia całkowita - 24 750 m kw.
Na kondygnacjach 1-9 powstanie część hotelowa. Na kolejnych piętrach apartamenty.
Czy budowa Big Boya wiązać się będzie z dużymi zmianami w infrastrukturze drogowej w okolicy?
- Przebudowywany zostanie tylko układ bezpośrednio przylegający do budynku, natomiast duże zmiany są procedowane przez miasto w ramach realizacji "Drogi Zielonej", przy częściowej partycypacji finansowej GI Hossa - wyjaśnia Justyna Glazar.
(38 opinii)
Miejsca
Opinie (657) ponad 50 zablokowanych
-
2022-10-21 07:29
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tego Waszego hejtu (170)
Według Was miasto ma się nie rozwijać? Wolicie, aby wszędzie były takie rudery jak na Nowym Porcie, na Wrzeszczu czy blokowiska jak na Żabiance? Ludzie, jest XXI wiek, Gdańsk liczy prawie 600 tysięcy ludzi, w tym sporo imigrantów, oni muszą się gdzieś podziać! Co Wam to przeszkadza, przecież i tak tam nie będziecie mieszkać! Ja bym jeszcze chciał
Według Was miasto ma się nie rozwijać? Wolicie, aby wszędzie były takie rudery jak na Nowym Porcie, na Wrzeszczu czy blokowiska jak na Żabiance? Ludzie, jest XXI wiek, Gdańsk liczy prawie 600 tysięcy ludzi, w tym sporo imigrantów, oni muszą się gdzieś podziać! Co Wam to przeszkadza, przecież i tak tam nie będziecie mieszkać! Ja bym jeszcze chciał aby razem z tym wieżowcem powstało kilka następnych, co by biura, apartamenty i restauracje były blisko siebie, gdyż do Olivia Business Centre jest już kawałek, a drogi w okolicy do jazdy hulajnogą nienajlepsze... Jeśli ten budynek powstanie to moim zdaniem Garnizon może już nie być najlepszym miejscem do życia w Północnej Polsce. Dlatego też miasto nie powinno się nigdy słuchać malkontentów ( u mnie w biurze wszyscy popierają pomysł)- gdyby tak robiło, to do dzisiaj Gdańsk by wyglądał jak Bartoszyce czy Szczytno, a powiem Wam z własnego doświadczenia - to nie byłoby dobre... Dlatego jestem całym sercem ZA. Chcemy więcej!
- 465 905
-
2024-04-19 14:23
Zagęszczanie zabudowy pasa nadmorskiego to nie rozwój a patodeweloperka (często pod wynajem)
Miasto nie musi się "rozwijać" - ma być wygodne dla mieszkańców, a tych nie musi przybywać by się dobrze mieszkało.
- 2 0
-
2022-10-24 11:19
a dlaczego w urokliwym pasie nadmorskim, a nie na Szadółkach, w Otominie etc...
- 2 0
-
2022-10-23 20:24
A my nie rozumiemy zachwytu
- 2 0
-
2022-10-23 00:15
Ciekawy
Ciekawy jestem , gdzie wszyscy mieszkańcy tego wieżowca zaparkują swoje autka. W okresie wakacyjnym będzie Armageddon z parkowaniem
- 5 0
-
2022-10-22 15:00
Wrzeszcz nie podoba się tobie?
Ulica Grunwaldzka została prawie doszczętnie rozwalona w 1945. Ale została odbudowana w stylu modernistycznym.
Pochodź po ulicach Wrzeszcza. Piękna oryginalna zabudowa. Eklektyczne kamienice z przełomu wieków XIX i XX.
W Dolnym Wrzeszczu budynki z lat 30-tych XX wieku. Teren zwany garnizonem prezentuje się dobrze. Browar jest super. Wrzeszcz to dobre miejsce na mapie miasta.- 2 0
-
2022-10-22 14:51
budynek mieszkalno-hotelowy
Ja też nie rozumiem. Ile może mieszkać ludzi w takim wieżowcu, hmmm? Na pewno wszyscy mieszkańcy tego budynku będą mieli prywatne miejsca parkingowe, więc nie ma co się martwić o rozjeżdżanie pasów zieleni, czy pozostawianie pojazdów pod innymi blokami. Zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych to priorytet dla dewelopera. Korków też nie
Ja też nie rozumiem. Ile może mieszkać ludzi w takim wieżowcu, hmmm? Na pewno wszyscy mieszkańcy tego budynku będą mieli prywatne miejsca parkingowe, więc nie ma co się martwić o rozjeżdżanie pasów zieleni, czy pozostawianie pojazdów pod innymi blokami. Zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych to priorytet dla dewelopera. Korków też nie przewiduję, bo po co mieliby opuszczać swoje mieszkania. Cieszę się, że turyści będą mogli zjeżdżać się do tej wspaniałej dzielnicy, bo do tej pory musieli się udawać do Sopotu i Gdańska głównego. Im ciaśniej, tym lepiej. Wieżowiec = rozwój!
- 0 0
-
2022-10-22 14:29
Serio? Naprawdę tak myślisz? Dla mnie to zwykłe kompleksy (różne są ich ujścia), a nie rozwój hihi
- 0 0
-
2022-10-22 14:15
Nietutejszy
Na podstawie pisowni widać że człowiek nie jest z Gdańska. (we Wrzeszczu, w Oliwie, na Żabiance, na Przymorzu
w Nowym Porcie itp.- 3 1
-
2022-10-22 13:41
ślad węglowy duży.
beton, stal, szkło, plastik, kable miedziane, plastik, śmieci całe hałdy, zasilanie, ogrzewanie, klimatyzacja ... brudna woda, extrementy, awarie .... i to wszystko w jednym miejscu. powodzenia.
- 1 0
-
2022-10-22 13:37
Im więcej wieżowców tym więcej szczęśliwych ludzi
i tak trzymać.
- 0 2
-
2022-10-22 12:08
Przyjechałeś z prowincji (1)
I masz parcie na wielki świat,ale tu mieszkają również ludzie związani z Gdańskiem z dziada pradziada i to oni są u siebie.A tymczasem najgłośniej krzyczą Ci z prowincji.
- 4 2
-
2022-10-23 00:43
Co znaczy są u siebie? Uważasz się za lepszego bo urodziłes się w Gdańsku ? Mam takie samo prawo co Ty do mieszkania w Gdańsku. W niczym nie jesteś lepszy. Naucz się tubylcu że dziś przyjezdni do Gdańska to ludzie głównie wykształceni, a Ty możesz im pomóc w tankowaniu auta na stacji, posprzatac liście przed domem lub wywieść ich odpady komunalne. Pozdrawiam. Przybysz z Mazur
- 1 5
-
2022-10-22 11:59
Pas nadmorski powinien zostać pierwotny, zielony nie skazony pazernością developerów. Jak ktos chce wysokoscowców niech się
- 5 1
-
2022-10-22 11:01
Parkowanie
Jasne, nabudowac wiezowcow a parkowac to gdzie, no gdzie.
- 3 1
-
2022-10-22 08:47
Od kiedy Gdańsk liczy prawie 600 tys. mieszkańców? To co wiem, a wiem doskonale to liczy prawie 500 tys.
- 1 2
-
2022-10-21 22:04
Wrzeszcz nie wygląda dobrze?
Puknij swoją głową o podłogę.
- 3 0
-
2022-10-21 21:09
Mieszkam od urodzenia w Nowym Porcie i nie uważam swojego domu za ruderę mimo, że ma ponad 100 lat. To co dla takich osób jak Pan jest ruderą, bo nie jest ze szkła i stali, dla nas ludzi co mieszkają w tych,, ruderach" to wspomnienia i najlepsze miejsca na ziemi, mające swój własny klimat.Proszę nie obrażać ludzi mieszkających w takich domach
- 11 0
-
2022-10-21 19:21
Niestety moje zdanie jest odmienne....jestem ciekawa,czy również by Pan był zadowolony z postawienia wieżowca,gdyby Panu zasłonił piękny widok na Gdynię i Sopot(takowy mam póki co)
- 2 0
-
2022-10-21 19:20
GOGA
a co powiesz mieszkańcom starych budynków którzy już wyjechać nie mogą z parkingów koło bloków ,bo jak bedzie tyle ludzi mieszkać gdzie będa parkingi co z drogami które już są zakorkowane ,czy przymorze sama nazwa mówi to nie dzielnica turystyczna blisko park i morze czy mamy mieszkać w betonanach tylko a czym bedziemy oddychać ,wyciÀć drzewa i same wieżowce ,a drogi dziura na dziurze kto naprawi ,to przez te budowy od 56 lat mieszkanka przymorza
- 4 0
-
2022-10-21 18:48
Nie "na"
W Nowym Porcie, we Wrzeszczu.
- 3 1
-
2022-10-21 17:48
odczep sie od Nowego Portu, zaniedbany przez Adamowicz i Dulkiewicz, zatruwany przez Port Service. To nie wina mieszakcow, ze wladze miasta od lat wporowdzaja polityke slamsow do Gdanska.
- 7 1
-
2022-10-21 17:37
Garnizon najlepszym miejscem a blokowisko Żabianka ma większe ceny za metr . Czemu . Domyśl się
- 6 0
-
2022-10-21 17:09
xD
Zacny bait, milordzie.
- 4 0
-
2022-10-21 16:49
Rozwój miasta tak, ale bez imigrantów. Zatroszcz się o Polaków, w tym przypadku gdańszczan, a nie i obcych. Obcy mają swoje kraje i niech tam wracają. Czy ja się pcham na chama do innego kraju? Nie. Turystów witamy, ale potem ich żegnamy.
- 3 3
-
2022-10-21 16:24
W całym cywilizowanym, turystycznym, nadmorskim Świecie odchodzi się od budowy wieżowców w nadmorskich pasach.
- 14 0
-
2022-10-21 16:04
(1)
Od kiedy Gdańsk ma 600 tys mieszkańców????
Nie ma nawet 500 tys- 1 5
-
2022-10-21 17:32
Dane z eurostatu mówią o ponad 550 tysiącach.
- 3 0
-
2022-10-21 16:06
(1)
To będzie prawdziwy symbol oddania miasta deweloperom.
O to chodzi, że Gdańsk był kiedyś dość urokliwy. Już nie jest. Teraz jest brzydkim molochem z galeriami, i stawianiem g... obok zabytków, rozejrzyj się. Chodzi o cały kierunek.
To niszczy krajobraz, spytaj architekta.- 15 1
-
2022-10-23 14:43
no i dobrze, stare dziady spadać na wieś jak się nie podoba rozwój
- 0 3
-
2022-10-21 15:07
Stawianie kloca wysokiego do nieba to nie rozwój.
- 10 1
-
2022-10-21 14:40
Oj,oj
Nie na Nowym Porcie i nie na Wrzeszczu tylko w NP i we Wrzeszczu.
To po pierwsze!
Jezeli przybylo sie do naszego miasta z jakichs Bartoszyc czy innego Szczytna to z calym szacunkiem ale nie robcie nam tutaj niechcianej rewolucji.
W w/w miejscowosciach z ktorych pochodzicie postawcie sobie takie monstrua jesli wam ktos pozwoli.
rozwiń...Nie na Nowym Porcie i nie na Wrzeszczu tylko w NP i we Wrzeszczu.
To po pierwsze!
Jezeli przybylo sie do naszego miasta z jakichs Bartoszyc czy innego Szczytna to z calym szacunkiem ale nie robcie nam tutaj niechcianej rewolucji.
W w/w miejscowosciach z ktorych pochodzicie postawcie sobie takie monstrua jesli wam ktos pozwoli.
A ponadto NP i Wrzeszcz to nie ,,rudery ,, lecz historyczna zabudowa Gdanska w przeciwienstwie do Glownego Miasta ktore jest jakby powojenna makieta.
Gdansk nigdy nie bedzie NY czy chocby Frankfurtem.
Nasze korzenie sa inne i o nie nalezy dbac, a nie slepo i bezmyslnie nasladowac innych.
Tworcom wciskajacym nam do miasta straszydla niczym osrodki wczasowe zycze duzo rozwagi i przemyslenia .
Nasze miasto nie zasluguje na takie byleco.- 8 1
-
2022-10-21 13:56
Wracaj do siebie na WIEŚ.
- 4 1
-
2022-10-21 13:46
Wracaj do siebie do zagrody
- 4 2
-
2022-10-21 13:23
Garnizon najlepszym miejscem do życia...
.. pomieszkał byś miesiąc, to zmienił byś zdanie..
- 15 1
-
2022-10-21 13:02
kuku
Nie "na Nowym Porcie", tylko W Nowym Porcie słoju.
- 7 1
-
2022-10-21 13:00
Jak jesteś z Bartoszyc czy Szczytna, (1)
to nie wypowiadaj się na tematy ci obce kulturowo, słoiczku.
- 5 2
-
2022-10-21 14:33
Będę mówić co chcę
bosy antosiu :)
- 1 5
-
2022-10-21 12:11
A z jakiej wsi jestes?
- 5 0
-
2022-10-21 12:09
Ooo kolejny troll z ratusza.
już wasi poprzednicy postawili pomnik leżący-wieżowiec na Przymorzu.Mało ci?
- 4 1
-
2022-10-21 12:04
Trójmiasto ma niska zabudowę (1)
oprócz tych szklanych g.. w Oliwie.Ja nie rozumiem ciebie i zachwytu na wieżowcami,jestem pewien ze należysz do tych nielicznych wielbicieli.Inaczej nie zobaczymy słońca w mieście.
- 18 1
-
2022-10-21 14:31
Bez obaw
Dancyś ma jeszcze hektary pustych terenów
- 0 6
-
2022-10-21 11:55
(2)
W Nowym Porcie, we Wrzeszczu, w Oliwie, w Brzeźnie, w Osowej ale na Przymorzu, na Zaspie, na Żabiance, na Oruni, na Stogach.
- 21 1
-
2022-10-23 14:42
"gdańszczanka z urodzenia" xdddddddddddddddddddd
do cv sobie to wpisz. Te wszystkie uwagi dotyczące wymowy osiedla i podkreślania tego, że ja to jestem tubylcem ociekają maluczkością i kompleksem niższości (wynikającym z potrzeby pokazania innym, że jestem lepszy).- 1 3
-
2022-10-21 15:17
A z Wrzeszcza czy Przymorza jedziemy do Gdańska a nie do Gdańska Głównego
- 9 2
-
2022-10-21 11:10
Co się smucisz .. ze wsi jesteś na wieś wrócisz
Wracaj słoik razem ze swoimi biurowcami do swojego Szczytna czy tam Bartoszyc,,, tam rozwijaj aspiracje o własnym wyobrażeniu rozwoju "cywilizacji" a nam tubylcom daj żyć w mieście które się uwolni od patodeweloperki, gdzie jest relatywnie (jeszcze) czyste powietrze...
- 13 0
-
2022-10-21 11:03
(1)
Formy "Na Wrzeszczu" i "Na Nowym Porcie" odpowiednio już skomentowano, a ja jeszcze wyrażę zdziwienie liczbą prawie 600 tys. mieszkańców Gdańska. O ile wiem, to w mieście owym mieszka obecnie niecałe pół miliona osób, a nie 100 tys. więcej.
Jeśli post kogoś, kto kryje się za pseudonimem "Patrycjusz Chaderski", jest prowokacją, to strasznie słabiutką.- 13 5
-
2022-10-21 15:39
Jeśli bierzesz dane z GUS to powodzenia, one mają się nijak do rzeczywistości. Według nich przez 20 lat liczba mieszkańców pozostała na prawie niezmienionym poziomie. Jeśli uważasz się za gdańszczankę, to powinnaś zauważyć, ile się zmieniło przez ten czas. Dane z Eurostatu pokazują, że mieszkańców Gdańska jest blisko 600 tysięcy - różnica wynika
Jeśli bierzesz dane z GUS to powodzenia, one mają się nijak do rzeczywistości. Według nich przez 20 lat liczba mieszkańców pozostała na prawie niezmienionym poziomie. Jeśli uważasz się za gdańszczankę, to powinnaś zauważyć, ile się zmieniło przez ten czas. Dane z Eurostatu pokazują, że mieszkańców Gdańska jest blisko 600 tysięcy - różnica wynika głównie z tego, że wielu przyjezdnych, czy to krajowych czy np. z Ukrainy się tu nie melduje "na stałe".
Ps. 105 Odpowiedzi, prawie 700 reakcji to trochę dużo jak na "słabiutką" prowokację. Sama dałaś się zrobić, a teraz masz o to ból. Trudno, tak bywa, pogódź się.- 5 1
-
2022-10-21 10:30
Ludzie! Czy wszyscy stracili dystans i poczucie humoru? Przecież wypowiedź autora aż ocieka sarkazmem, co potwierdza również "nazwisko" a wszyscy biorą to na poważnie.... Czy naprawdę nikt nie umie czytać między wierszami??? Pozdrawiam i przypominam, że trotyl jest zbawieniem architektów... :)
- 10 0
-
2022-10-21 10:25
Ten hejt (2)
Wynika z ludzkiej głupoty, zacofania i braku wyobraźni. To będzie budynek raptem niewiele wyższy niż otaczające 4 oceany i Horyzont. Ci co hejtuja takie budynki są niespełna rozumu i powinni się wyprowadzić na wies na co serdecznie zapraszam. Nie chcę mieć obok siebie takich malkonentnów
- 5 31
-
2022-10-21 18:16
Budynki Czterech Oceanów oraz Horyzontu mają po 55 metrów, czyli nowy budynek będzie niemal dwukrotnie wyższy
- 11 0
-
2022-10-21 14:29
Oczywiście
Nawet 100m wysokości nie będzie miał... Też mi "wieżowiec"
- 2 2
-
2022-10-21 10:18
Rozumiem że to żart taki ...
Ale odpowiem, bo ktoś może tą ironię wziąć na poważnie
- zabudowa Wrzeszcza czy Nowego Portu jest (była) spójna i przemyślana Niestety przez lata została zapuszczona ale powoli się podnosi i dziwnym trafem ludzie majętni z chęcią tam się osiedlają.
- to samo się tyczy "blokowisk" na Żabiance. W porównaniu do dzisiejszych blokowiskAle odpowiem, bo ktoś może tą ironię wziąć na poważnie
- zabudowa Wrzeszcza czy Nowego Portu jest (była) spójna i przemyślana Niestety przez lata została zapuszczona ale powoli się podnosi i dziwnym trafem ludzie majętni z chęcią tam się osiedlają.
- to samo się tyczy "blokowisk" na Żabiance. W porównaniu do dzisiejszych blokowisk przypominających favele tam jest przestrzeń i spójność architektoniczna.
- Garnizon to najlepsze miejsce do życia i prestiż w mniemaniu takiej jak ty hipsterii z Koziej Wólki która zachłysnęła się "wielkomiejskością".
Pożyjesz trochę to zweryfikujesz swoje podejście, a jak nie ty, to na pewno twoje dzieci.
I jeszcze ci imigranci co na pewno tam zamieszkają. Serio? :)- 24 1
-
2022-10-21 10:10
(1)
A skąd piszesz? Bo na pewno z Gdańska nie jesteś. Gdańszczanin mówi "we Wrzeszczu", "w Nowym Porcie", nigdy "na". Zatem może takie trolle jak Ty nie powinny mieć prawa głosu? Jesteś przedstawicielem dewelopera? Wydaje mi się, że tak. Wracaj do Bartoszyc, chłopcze.
- 25 0
-
2022-10-21 11:54
Jest wolność słowa
Może pisać co chce tak jak Ty, potomku bosych Antków zza Buga
- 0 26
-
2022-10-21 10:06
Trzeba zadać pytanie do do władz miasta "Czy kasa się zgadza " Najwyraźniej tak!! A ile było tych siatek z Biedronki
- 7 2
-
2022-10-21 09:43
By rozumiec musiał by miec rozum a musiał udowodnic ze go niema .Skoro dla typowego dzbanka wieżowce to rozwój miasta
To słuzy tylko i wyłącznie deweloperom nikomu więcej!A nad morzem to niszczy klimat krajobraz identycznie jak pakowanie trakcji tramwajowej
- 18 2
-
2022-10-21 09:42
W
Nowym Porcie. We Wrzeszczu. Coraz częściej spotykam się z brakiem poprawnych określania dzielnic Gdańska.
- 25 0
-
2022-10-21 09:31
na nowym porcie (1)
widać bracie żeś słój nikt urodzony w naszym mieście nie powie "na wrzeszczu, na nowym porcie itd" takie drobne smaczki wskazują że przyjechałeś tu z prowincji a garnizon może jest najlepszy do mieszkania ale dla takich mośków jak ty ja wole dom z ogrodem a nie takie mrowisko
- 34 3
-
2022-10-23 00:32
A to Ciebie widziałem niosącego stare meble na opał do swojego domu bo węgla brak
- 1 2
-
2022-10-21 09:30
Jedna siatka z Biedronki wystarczyła czy musiał donieść w siatce z Lidla?
- 8 4
-
2022-10-21 09:20
komus sie zamarzylo hiszpanskie wybrzeze. nie, dziękuję (1)
- 30 4
-
2022-10-21 09:33
Hossa i wszystko jasne
- 14 2
-
2022-10-21 08:59
Dokładnie (3)
Podziwiają wygląd nowoczesnych miast na świecie ale u siebie najlepiej żeby budowali lepianki. Zacofany naród.
- 13 31
-
2022-10-21 10:14
(2)
Podziwiam osiedla socmodernistyczne, podziwiam miasta-ogrody niemieckie, podziwiam osiedla soceralistyczne, europejską miejską zabudowę, a nie obce nam kulturowo potworki w stylu Toronto, czy Azji Wschodniej.
- 23 4
-
2022-10-21 10:51
(1)
Toronto jest nam obce kulturowo? Marzysz o powrocie do grodów?
- 7 17
-
2022-10-21 11:51
Baraczków z czerwonej cegły
Bo kiedyś to było
- 4 7
-
2022-10-21 09:10
Nie pisz "chcemy więcej"
bo w tym chciejstwie jesteś sam. Po drugie ogarnij się z tym "na Wrzeszczem". Pokazujesz, że Gdańsk jest dla ciebie równie obcy jak Hanoi.
- 38 5
-
2022-10-21 08:42
Na Wrzeszczu, na nowym porcie XDDD Nie wypowiadaj się jak nie wiesz
- 26 0
-
2022-10-21 08:43
(1)
zejdz na ziemie- nie 600 tys tylko 485 tys!
- 3 6
-
2022-10-22 17:04
Tyle to było w 2002 roku. Sam zejdź na ziemię.
- 1 0
-
2022-10-21 08:53
(4)
Pionowy kloc, upchnięty na wcisk między niższe zabudowania zwyczajnie zepsuje okolicę, do której wgle nie pasuje. I jaka to niby wartość dodatnia dla okolicznych mieszkańców? Korki powodowane dojeżdżającymi tam na weekend? Albo, ze w okolicznej Żabce będzie bardziej schodziło alko i prezerwatywy? Nie tędy droga Mevoth!
Pozdrawiam,
Erazmus!- 39 6
-
2022-10-22 06:58
Mavoth to rozwalił bank tym wpisem xD Piękna litania żali pod jego postem
- 2 0
-
2022-10-21 10:05
(2)
Dla okolicznych mieszkańców nie jest to wartość dodana, dla miasta jest. Więc większość wyraża zgodę i musisz to uszanować.
- 5 28
-
2022-10-21 11:20
zbudujmy obok Ciebie nowe wysypisko śmieci!
- 21 1
-
2022-10-21 10:24
hahahahah!
- 9 1
-
2022-10-21 08:53
ale za to jak się co poniektórym podobało to paskudne ogrodzenie pomalowane jak u flinstonów które opisywał jakiś denny 'artykuł' na tym portalu. To jest właśnie ten poziom znajomości zasad ładu przestrzennego...a wieżowiec na przymorzu nic nowego ani dziwnego. Słabo mógłby wyglądać przy Jaskowej Dolinie czy starej części Oliwy.
- 12 4
-
2022-10-21 08:42
jeżeli chcą się rozwijać to powinni pójść 5 pięter w dół - zrobić miejsca parkingowe
- 11 2
-
2022-10-21 08:37
haha ty chyba z Sosnowca tu przyjechałeś że tak się żalisz i porównujesz do Szczytna (3)
Czemu ludzie ten syf hejtują ? Przejedź się po mieście na rowerze i zobacz co pobudowali i w jakich miejscach. Niech stawiają wieżowce nikt nie broni, ale jeśli już jest taka decyzja to niech będą konsekwentni przy tworzeniu warunków zabudowy w mieście a nie jeden tu drugi tam trzeci jeszcze gdzie indziej, najlepiej na jakimś trawniku zbudowanego
Czemu ludzie ten syf hejtują ? Przejedź się po mieście na rowerze i zobacz co pobudowali i w jakich miejscach. Niech stawiają wieżowce nikt nie broni, ale jeśli już jest taka decyzja to niech będą konsekwentni przy tworzeniu warunków zabudowy w mieście a nie jeden tu drugi tam trzeci jeszcze gdzie indziej, najlepiej na jakimś trawniku zbudowanego wcześniej osiedla albo pomiędzy jakimiś domkami jednorodzinnymi. Tutaj robią wolną amerykankę, panuje burdel architektoniczny, kto to zatwierdza ? Co jeszcze przeszkadza bo i tak nie będziemy tam mieszkać ? Jak ci jakiś pajac pod oknem postawi 100 metrową wieże, ruch w okolicy wzrośnie x razy i liczba miejsc parkingowych spadnie x razy to zrozumiesz co ludziom przeszkadza.
- 42 3
-
2022-10-21 09:33
To już koperta nie wystarczy? (2)
Trzeba z siatka z Biedronki iść?
- 5 6
-
2022-10-21 10:06
?
może komuś wpadnie 11 mieszkanie ....
- 11 2
-
2022-10-21 09:47
jak wy wszystko pięknie łykacie...
- 4 2
-
2022-10-21 08:40
nie rozumiesz
To fakt.
- 5 0
-
2022-10-21 08:31
Nie rozumiesz, bo rozumu mało ...
- 11 0
-
2022-10-21 08:25
(1)
Na Wrzeszczu ?!!!O matko ! Rozwój nie musi iść w górę.
- 44 2
-
2022-10-21 09:04
Racja, rozwój niech idzie w dół
Paranoja.
- 7 20
-
2022-10-21 08:26
(3)
posłuchaj gimbusie jeśli garnizon w Twoim mniemaniu jest najlepszym miejscem do życia to chroń nas Panie przed takimi ludzmi. To przykład chyba najgorszego osiedla na którym mógłbym mieszkać zalanego betonem z każdej strony. Blokowisko typu Żabianka pokazuje jak kiedyś budowano z myślą o mieszkańcach.
- 80 7
-
2022-10-21 09:23
człowieku, komuchy wzieły sobie ziemię i mogly budować jak im sie podobało. wynik ekonomiczny się nie liczyl (2)
rozumiem, ze ty równiez jestes taki, ze wydając pieniądze nie liczysz się z niczym?
- 4 39
-
2022-10-21 09:54
(1)
Spadaj do siebie i tam urządzaj dewastację swojego miasta na modłę Hong Kongu, ku chwale kapitalizmu
- 33 4
-
2022-10-21 10:50
słuchaj, zawsze możesz wrócic do Kartuz, tam raczej nikt takiego szklanego klocka nie postawi
- 8 23
-
2022-10-21 08:20
Mieszkam tu od urodzenia (9)
Wytlumacz mi w jaki sposób ten kloc który wyrosnie mi pod oknami spowoduje rozwój?? Przeciez to wygeneruje tylko jeszcze większe korki. Zasłoni widok na zatokę. Sprawi że miejsc parkingowych których już brakuje w ogóle nie będzie. My jako mieszkańcy i tak tam nie zamieszkamy. Przeciez ten budynek będzie dla przyjezdnych i turystów. Nkogo nie
Wytlumacz mi w jaki sposób ten kloc który wyrosnie mi pod oknami spowoduje rozwój?? Przeciez to wygeneruje tylko jeszcze większe korki. Zasłoni widok na zatokę. Sprawi że miejsc parkingowych których już brakuje w ogóle nie będzie. My jako mieszkańcy i tak tam nie zamieszkamy. Przeciez ten budynek będzie dla przyjezdnych i turystów. Nkogo nie będzie estac żeby tam zamieszkać. Btw Co masz do blokowisk ? W czym ci one przeszkadzają? Domniemam że jesteś tu gościem więc dostosuj się do tego jak jest zamiast nam narzucać swoje ideologię.
- 90 16
-
2022-10-21 17:38
nie można rozwlekać miasta w nieskończoność (2)
na Przymorzu jest wiele miejsc niezagospodarowanych, miasto musi się rozwijać! inaczej pozostanie wioską. A okoliczni mieszkańcy powinni się cieszyć, gdyż wartość ich nieruchomości rośnie. Inną sprawą jest, że musi iść w parze rozwój komunikacji, podziemnych miejsc parkingowych, okolicznej zieleni itd
- 1 13
-
2022-10-21 18:02
(1)
To wolę taką jak nazywasz błędnie, wioskę. Spokojną, zieloną, dla mieszkańców, a nie dla turystów, czy spekulantów. I coś czuję, że jestem w większości.
- 19 0
-
2022-10-22 12:14
Dokładnie!! Spokój, zieleń, rekreacja. Tyle krzyczą o eko...ale wycinają i betonują każdy skrawek zieleni. Czysta hipokryzja. To nie rozwój ale kasa się liczy. Dlaczego ludzie którzy tam już mieszkają nie mogą mieć spokoju, zieleni, przestrzeni? Co w tym złego?. Turysta do betonozy nie przyjedzie...tylko do zieleni i czystego powietrza.
- 5 0
-
2022-10-21 17:07
Większa gęstość zaludnienia to możliwość
Powstania lokalnych biznesów, tak żebyś nie musiał wszędzie jeździć samochodem. Miejsca parkingowe należy ograniczać. Samochodów jest za dużo, ale żeby je usunąć z miasta potrzebujemy większej gęstości zaludnienia.
- 2 10
-
2022-10-21 09:03
Wygeneruje korki? Budynek? (4)
Korek to masz w głowie , lepiej zrób tomografię.
- 9 69
-
2022-10-21 10:04
jeśli nie widzisz zależności (1)
pomiędzy zwiększeniem liczby mieszkańców albo przyjeżdzających do biur korpo szczurów a wzrostem ruchu i zawaleniem miejsc parkingowych (tak wiem będzie pewnie nowa strefa parkowania x3 ceny) to raczej lekarz ci już nie pomoże
- 43 1
-
2022-10-21 17:09
A czyli o to chodzi
"my już mieszkamy i parkujemy swoje samochody w publicznej przestrzeni, to nie chcemy żeby inni zamieszkali".
Też bym tak chciał, na szczęście miasto ma mądrzejszą politykę i miejscami parkingowymi na prywatne auta za bardzo się nie przejmuje.- 2 13
-
2022-10-21 09:32
Dlatego tunel POwstał
- 3 5
-
2022-10-21 09:31
Masz racje. Budynek nie generuje korkow. Korki generuja auta osob mieszkajacych w tym budynku.
- 46 0
-
2022-10-21 08:15
(5)
w nowym porcie
we wrzeszczu- 47 1
-
2022-10-21 12:28
Następny, co się uczył polskiego od Kaszubów...
Na Nowym Porcie. Na Wrzeszczu.
Jeszcze taki bosy Antek będzie innych poprawiał...- 10 4
-
2022-10-21 11:14
dziękuję! (3)
powienien to sobie wydrukować i powiesić nad łóżkiem... i śmie nam jeszcze ten słoik mówić jak Gdańsk powienien wyglądać
- 25 4
-
2022-10-21 11:43
Zauważam (2)
Że sloiki są o wiele bardziej rozsądne i nowoczesne w poglądach na miasto, niż lamentujący tzw. "gdańszczanie" aka potomkowie bosych Antków zza Buga, z przedmieść Wilna lub ze wsi
- 6 30
-
2022-10-21 12:12
Nie obrażaj (1)
Ludzi z Wilna, wielu z nich do pięt nie dorastasz pod względem poziomu kultury osobistej i wychowania.
- 17 6
-
2022-10-21 14:21
Team Jej Serdeczności
Pochodzi z Wilna i fakt, są strasznie obrażalscy
- 5 4
-
2022-10-21 08:14
(11)
To ma być rozwój? Czym jest dla ciebie rozwój? Dążenie do upodobnienia się do Hong-Kongu czy Nowego Jorku? Niszczeniem prl-owsk8ch osiedli? Architekturą nieprzyjazną dla człowieka? Budową nieostępnych dla przeciętnego mieszkańcami budynków w najlepszej lokalizacji? Dla mnie to destrukcja, a nie żaden rozwój.
- 102 17
-
2022-10-22 11:53
Nieprzyjazna architektura to twoje Prlowskie
bloki. 4 piętra bez windy. Ciasna kuchnia, wąskie klatki i pokoje przejściowe jak w falowcu.
- 1 2
-
2022-10-21 10:52
Nie bój żaby (1)
Gdańsk nie upodobni się do NY choćby na głowie stawał ;)
Nawet do Warszawy...To jest średniej wielkości miasteczko w Europie i dobrze, że się modernizuje na swoją małą skalę, w końcu zabudowa ma swój okres trwałości- 7 14
-
2022-10-22 11:13
W brew pozorom bedziemy szli w tym kierunku
Jeszcze 3, 4 lata i Gdańsk zabuduje całą wolna przestrzeń. Zacznie się walka o każdy metr wiec w górę zacznie być rozwiązaniem.
- 1 0
-
2022-10-21 10:02
To po prostu nie jest przeznaczone dla przeciętnego mieszkańca - przyznaj, że byłby to chory pomysł, w jaki sposób wszyscy przeciętni mieszkańcy mieliby mieszkać w określonej przez Ciebie "najlepszej" lokalizacji? Tam zwyczajnie musi być hotelowo, usługowo, krótkoterminowo - do rodzinnego mieszkalnictwa jest wiele innych dzielnic.
- 8 9
-
2022-10-21 10:01
Mieszkałem na prlowskim osiedlu (3)
i chętnie bym zobaczył jak je wyburzają. Bród, syf, ciasne windy i korytarze, klaustrofobiczne piwnice. Totalnie porąbany rozkład mieszkań, ściany z dykty. Do tego tak krzywe, że czasem ciężko nawet półkę powiesić, o wstawieniu drzwi nie wspominając. Nieefektywne ogrzewanie, czasem jeszcze zsypy w klatkach schodowych, szczątkowe balkony.
Jedyny ich plus, to to, że czasem dookoła jest trochę zieleni (drzewka, plac zabaw).- 21 38
-
2022-10-22 12:08
Przynajmniej przestrzeń miedzy blokamii była. Ludzie nie zaglądali sobie do okien.
A nowe klocki nie są takie super. Wrecz przeciwnie....- 7 1
-
2022-10-21 12:49
Też mieszkałem na prlowskim osiedlu io sobie chwaliłem
Zsypy od wielu lat są pozamykane i adaptowane na pomieszczenia gospodarcze, a ściany z dykty częściej spotkasz na nowych osiedlach. Rozkłady mieszkań w blokach z typowej wielkiej płyty są często dużo bardziej funkcjonalne niż w nowych. Nowe blokowiska, gdzie blok na bloku stoi, zero przestrzeni. Nieciekawe są rozkłady w blokach tzw. Morkach (lata 60 i początek 70). Zajmowałem się nieruchomościami, więc wiele mieszkań w różnych miejscach widziałem.
- 30 7
-
2022-10-21 10:09
Z tego co opisujesz nigdy tam nie mieszkałes ,i naturalnie musiałeś swoje wypociny antyspołeczne wypluć
- 25 17
-
2022-10-21 09:55
Ten człowiek nigdy nie był w Nowym Jorku ani Hong-Kongu, (2)
on tylko widział je na zdjęciach i filmach. Nie ma pojęcia jak tam śmierdzi i jak jest brudno z powodu wielkiego zagęszczenia. I o ile te miasta są położone na wyspach z ograniczoną przestrzenią i ma to uzasadnienie to w miejscach takich jak Trójmiasto z ogromnymi przestrzeniami niezabudowanymi to tylko przejaw pychy i kompleksów dewelopera.
on tylko widział je na zdjęciach i filmach. Nie ma pojęcia jak tam śmierdzi i jak jest brudno z powodu wielkiego zagęszczenia. I o ile te miasta są położone na wyspach z ograniczoną przestrzenią i ma to uzasadnienie to w miejscach takich jak Trójmiasto z ogromnymi przestrzeniami niezabudowanymi to tylko przejaw pychy i kompleksów dewelopera.
Wystarczy zobaczyć jak wygląda Sea Towers i Oliwia Star. Naprawdę musimy mieć takie budynki w Trójmieście, żeby ktoś kogo nie stać na wycieczkę do Nowego Jorku mógł poczuć namiastkę tego klimatu?- 58 10
-
2022-10-21 10:46
Ty też nie byłeś (1)
W całym NY ci śmierdzi czy jakas konkretna dzielnica nie podpasowała? Miasto jest spore i bardzo dobrze zaprojektowane własnie pod względem przepływu powietrza- mimo ogromnej ilości budynków jest tam i przestrzeń i swiatło i jak gdzie śmierdzi to dlatego ze śmieci nie są wywożone na czas.
- 8 18
-
2022-10-22 11:09
NY czy Manhattan
Ja sądzę, że na pewno nie był w NY, bo rozumiałby, że jest tam bardzo różna zabudowa. Oceniając NY po Manhattanie to jest jak oceniać książkę po okładce. Miasto fajne i nap prawdę różnorodne. Noi najważniejsze mieszka tam tak olbrzymią ilość ludzi że nie jest łatwo o nie dbać. Do tego trzeba dodać olbrzymią wilgoć klimatu jaki tam panuje, a ona daje specyficzny zapach.
- 0 0
-
2022-10-21 08:04
popieram (10)
Zauważ, że ludność Gdańska po wojnie jest napływowa. Skąd ? oczywiście w głównej mierze ze wsi, stąd do dziś mamy takie zachowania. Potwierdzam twoje słowa, że gdyby nie ludzie na innym poziomie to Gdańsk by mógł wyglądać jak wioska. Nie jest to moja opinia a naukowców badających historię Gdańska z która ja się zgadzam.
- 25 65
-
2022-10-21 08:39
naukowców :))
przestań wymyślać bzdury na poparcie swojej tezy
- 23 1
-
2022-10-21 08:18
(7)
Zapomniałeś, że minęło już trochę lat od wojny. Ja mieszkam tu od urodzenia już pół wieku i nie mów mi, że nie jestem Gdańszczaninem. Chcesz wieżowców, to wyprowadź się tam, gdzie one dobrze wyglądają.
- 75 23
-
2022-10-21 09:22
ale twoi rodzice czy tam dziadkowie nie urodzili się tutaj. po wojnie przesiedlano tutaj ludzi z wschodnich rejonów (5)
II rp. troche pozniej masa ludzie z róznych wiosek przybywala do trojmiasta do pracy (np. leszke) i niestety, ale pewnych rzeczy nie wyplenisz z siebie
- 7 31
-
2022-10-21 12:59
ehhe (2)
tak się składa że mój dziadek był Niemcem z Gdańska który ożenił się z Polką z Elbląga więc nie trafiłeś. Jego rodzice też mieli kwity niemieckie i co w związku z tym ? Jak ktoś się urodził w danym mieście to jest jego mieszkańcem niezależnie skąd przyjechali jego krewni i przodkowie. Tutaj największy ból d*py mają słoiki chyba ze szklanego korpo,
tak się składa że mój dziadek był Niemcem z Gdańska który ożenił się z Polką z Elbląga więc nie trafiłeś. Jego rodzice też mieli kwity niemieckie i co w związku z tym ? Jak ktoś się urodził w danym mieście to jest jego mieszkańcem niezależnie skąd przyjechali jego krewni i przodkowie. Tutaj największy ból d*py mają słoiki chyba ze szklanego korpo, którzy chcą być bardziej miejscowi niż tubylcy, często to widać w Warszawie albo za granicami np w UK albo USA. Podsumowując - jeśli urodziłeś się tutaj, to dla miejscowych jesteś lokalsem, tubylcem, Gdańszczaninem, Gdynianinem itp, jak przyjechałeś jesteś słojem i tyle w temacie.
- 37 3
-
2022-10-22 12:22
Gdańszczanin
Moi dziadkowie przed wojną też mieszkali tu byli Polakami ,dziadek był Niemcem.
- 1 1
-
2022-10-21 14:15
Jak świat światem
Tubylcy tkwili zawsze w swoich strachach, natomiast nowi przybysze zmieniali świat wokół siebie. Ja jako gdańszczanin dziękuję za słoików, że są, tworzą ruch, nowość, zmieniają miasto
- 10 26
-
2022-10-21 10:01
wiesz to z własnego przykładu ? (1)
- 19 1
-
2022-10-21 10:35
Wystarczy zobaczyć tą tęsknotę do chatek z brudnej cegły...
- 15 19
-
2022-10-21 09:10
a moze tak odwrotnie? chcesz mieszkac w stagnacji to sie wyprowadz
- 22 43
-
2022-10-21 08:16
Gdańsk
Gdańsk to ulicówka, tylko duża ;)
- 10 4
-
2022-10-21 08:03
Gdańsk (22)
A czy autor tekstu pochodzi z Gdańska?Po stylu pisania widzę, że przyjezdny(na100%).Niech decydują gdańszczanie.
Pozdrawiam.- 125 40
-
2022-10-21 18:50
Niekoniecznie, ale...
Można nie być gdańszczaninem z urodzenia, przeprowadzki, migracje to codzienność. Niemniej warto jednak wpasować się w obyczaje miasta, w którym się mieszka i na którego temat zabiera się głos
- 12 0
-
2022-10-21 10:52
nie wiem skąd pochodzi ale od ponad 30 lat mieszka na chełmie wiem bo mieszkam w bloku naprzeciwko i kojarzę go z widzenia od dzieciaka :)
- 7 11
-
2022-10-21 10:13
Z Elbląga jak Płażyniak (1)
- 16 6
-
2022-10-21 16:16
Tusk z Wąbrzeźna
- 6 3
-
2022-10-21 09:50
(14)
a co ma do tego, czy ktoś pochodzi z Gdańska, czy nie? Mieszkam tu 10 lat
- 27 44
-
2022-10-21 18:00
(4)
Ma do rzeczy.
Od 10 lat jesteś mieszkańcem naszego pięknego miasta.
Gdańszczanami będą Twoje wnuki.
To jest ja ze smokingiem; leży w trzecim pokoleniu.- 11 9
-
2022-10-22 10:23
lol, nic smieszniejszego nie przeczytalem
i powiedz mi panie gdanszczaninie w 3cim pokoleniu, dorobiliscie sie przez nie cos wiecej niz apartament robotniczy na Zabiance i nastoletnie opla?
Zauwazylem, ze jak nie masz czym sie chwalic, to chwalisz sie tym, ze sie gdzuiestam urodziles. Jakbys mial na to wplyw :)- 7 8
-
2022-10-21 22:20
naczelny słoik (2)
Jak się jest półgłówkiem to nie ważne, gdzie się mieszka. czy to gda, czy wwa, czy krk.
Nie ważne skąd się pochodzi półgłówkiem się po prostu jest.
A te "lokalsowe" wymiociny taką oznaką bycia półgłówkiem właśnie są.
Tak jak Warszawa, tak kapitał Gdańska został zbudowany m.in. na kanwach urbanizacji. Bez tego nie bylibyśmyJak się jest półgłówkiem to nie ważne, gdzie się mieszka. czy to gda, czy wwa, czy krk.
Nie ważne skąd się pochodzi półgłówkiem się po prostu jest.
A te "lokalsowe" wymiociny taką oznaką bycia półgłówkiem właśnie są.
Tak jak Warszawa, tak kapitał Gdańska został zbudowany m.in. na kanwach urbanizacji. Bez tego nie bylibyśmy w miejscu, w którym jesteśmy. No aleeee lepiej tworzyć podziały, co nie, Janusze, dupę podcierający sobie swoją wielko-miejskością? Kompleksy się odzywają? Trzymajcie się tam ciepło, w swojej zarąbistości. Do momentu, w którym ktoś z Nowego Yorku przyjedzie i Was nazwie wsiórami.- 6 3
-
2022-10-22 15:15
Spytaj krakusa co by powiedzial, gdyby cos takiego chcieli postawic kolo kazimierza. rodowitego krakusa
- 2 1
-
2022-10-22 15:11
Wielkomiejskoscia? Tu chodzi o co innego. O ducha miasta ktory sie rodzil i to trzeciecie pokolenie akurat nastawalo, niestety w bolach bo po wojnie byl tu mix wybuchowy, dominowali robotnicy, krolowala przestepczosc. Ale zawsze miasto bylo zielone i nie pretendowalo do bycia nowym jorkiem czy nawet warszawa. Z warszawy to kpilismy za inne rzeczy.
Wielkomiejskoscia? Tu chodzi o co innego. O ducha miasta ktory sie rodzil i to trzeciecie pokolenie akurat nastawalo, niestety w bolach bo po wojnie byl tu mix wybuchowy, dominowali robotnicy, krolowala przestepczosc. Ale zawsze miasto bylo zielone i nie pretendowalo do bycia nowym jorkiem czy nawet warszawa. Z warszawy to kpilismy za inne rzeczy. No i nagle pojawily sie tlumy z bartoszyc czy ketrzyna, ktorzy nie czuja ledwo odbudowanego klimatu miasta ( ja mam to szczescie ze miasto znam z opowiesci mojej sp babci rowniez to przedwojenne) i wklada reke w spodnie na mysl o samym big boyu badz oliva starze ktory zniszczyl nam najpiekniejsza, najmniej ruszona przez wojne, najbardziej zielona dzielnice, gdzie starzy mieszkancy mowili jeszcze lamana polszczyzna (pamietam jakie zabawne bylo to jsk w dziecinstwie odwiedzali babcie). Teraz Oliwa staje sie jednym wielkim hostelem. Nawet komunisci malo blokow tu budowali a kamienice maja srednio 120 lat.oczywiscie to wszystko w miksie z lokalnymi pijakami, w kazdej klatce z komunalnych wowczas budynkow mieszkaly jskies czarne owce. Ale obronilismy sie przed wieloma inwestycjami typu makro przy molo na Zaspie, a teraz tski wek przyjedzie i od razu bedzie klsskal ze stawiaja kolejnego kloca bez ladu i skladu. Jeszcze tak jak ta alchemia jakos wyglada, tak obc to, jak w koncu lubie dojrzeją, bedzie tskim wrzodem jak teraz zieleniak. Tyle ze juz oczy sa do niego jakos tam przyzwyczajone.
- 4 1
-
2022-10-21 17:59
hehehe,sloj niezly jestes jednak
- 8 3
-
2022-10-21 13:51
(2)
O te 10 za długo ,do zagrody
- 12 10
-
2022-10-21 16:15
(1)
Przez te 10 lat odprowadziłem tu więcej podatków niż Ty i cała Twoja rodzinka z falowca razem wzięta. Rodowici gdańszczanie od 1 pokolenia.
- 16 22
-
2022-10-21 22:08
A co to ma do rzeczy?
Taki sam kretyński argument jak te ,które krytykujesz.
- 3 5
-
2022-10-21 11:36
(4)
I jeszcze sie nie nauczyles ,ze mówimy WE Wrzeszczu i W Nowym Porcie
- 64 7
-
2022-10-21 16:15
Mieszkasz na Oliwie? (2)
A przyjechała ze Starej Kiszewy?
- 15 4
-
2022-10-22 08:13
Na Oliwie. (1)
- 2 5
-
2022-10-22 08:52
Na oliwie to sobie możesz sobie kotleta usmażyć, słoju :)
- 15 1
-
2022-10-21 16:14
Nie jestem autorem tego wpisu akurat :)
- 5 3
-
2022-10-21 09:32
Z Hajnowki jak Krzywonos (2)
- 26 9
-
2022-10-21 10:48
Z Podkarpacia jak większość PiSowców (1)
- 25 24
-
2022-10-21 16:29
Chyba z wawy POwiec
- 12 7
-
2022-10-21 08:01
we wrzeszczu (3)
- 76 2
-
2022-10-21 10:45
i w Nowym Porcie (2)
- 39 1
-
2022-10-21 17:59
I na Oliwie (1)
- 2 14
-
2022-10-21 18:03
W oliwie
- 18 3
-
2022-10-21 07:57
Nie tak powinien wyglądać rozwój
- 79 22
-
2022-10-21 07:53
(13)
Człowieku, to będzie wyglądać jak pionowa krecha na tle dość jeszcze ładnego widoku (bo i już zepsutego przez Olivię Star). Kompletnie nic nie wnosi taki budynek dla miasta poza prestiżem dewelopera i puchnącą kieszenią urzędnika, który wydał zezwolenie. A wiadomo, że UM siedzi w kieszeni deweloperów od lat, Budyń świadkiem.
- 189 74
-
2022-10-21 08:09
(12)
Każdy nowy obiekt jest wartością dodaną dla miasta, więc przestańcie pitolić farmazony. Argument typu "pionowa krecha" jest po prostu śmieszny. Przecież najpierw musi wyrosnąć drzewo, później kolejne, zanim powstanie las
- 84 156
-
2022-10-21 16:07
(1)
Żenujące. Spójrz na wyspę Spichrzów, serio uważasz że zniszczenie krajobrazu Starego Miasta jest tak istotne dla miasta? Żenada.
- 9 14
-
2022-10-21 18:59
ty tak na serio z ta wyspa spichrzow? miejsce ktore od dziesięcioleci wygladalo jakby panowla tam permanetnie rok 1945 zostalo schludnie i mile dla oka zagospodarowane do tego calkiem w klimacie typowo gdanskiej zabudowy. OK juz czekam na bluzgi typu ze to nie sa kamieniczki tylko nowoczesne budynki, tak nie sa bo nie jest XVII wiek tylko 2022 a kamieniczki jak byly budowane to tez byly nowoczesne.
- 28 12
-
2022-10-21 09:45
Nie dzbanku nie każdy obiekt oto własnie chodzi ze nie kazdy dlatego własnie jest planowanie przestrzenne .
- 27 10
-
2022-10-21 09:37
a teraz wylicz tę wartość dodaną...raz miasto zarobiło na sprzedaży działki i koniec nie wiadomo co za hotel i gdzie płaci podatki, reszta podatków od nieruchomości t
- 28 11
-
2022-10-21 09:36
Tyle że wartością dodaną ze znakiem minus.
- 35 9
-
2022-10-21 08:38
xd zieleniak albo budynek w którym jest Mariot jest tego najlepszym przykładem
- 8 14
-
2022-10-21 08:16
(5)
Więc chcesz tam widzieć coś a'la Manhattan w lesie nadmorskim? Bo ja nie.
- 161 55
-
2022-10-21 16:25
Benidorm
Cudo
- 2 8
-
2022-10-21 11:14
Nie będę nic takiego widział, bo w lesie zasłonią go drzewa... (1)
- 6 22
-
2022-10-21 12:19
chyba, że te lasy też kiedyś wytną !!!
zarąb...y widok będzie. Żenada
- 29 7
-
2022-10-21 09:57
a ja tak :)
- 31 27
-
2022-10-21 09:31
Skandal
- 29 18
Wszystkie opinie
-
2022-10-21 07:05
Cudownie. (5)
Skaczę z radości na 100 metrów do góry.
- 59 14
-
2022-10-21 07:58
(4)
Wielki f.all.iczny kształt sterczący z krzaków nadmorskich. Dalej mokry trójkąt zatoki. Brawo urzędnicy, robicie pośmiewisko z Gdańska. I ta nazwa adekwatna dla facetów z kompleksami.
- 11 5
-
2022-10-21 08:03
Jeżeli to jest według Ciebie falliczny kształt, polecam konsultację z urologiem. (3)
- 7 4
-
2022-10-21 08:20
(2)
Pewnie przez to, w co jesteś wyposażony, to wszystko dłuższe niż 8 cm już ci się tak nie kojarzy, co?
- 1 5
-
2022-10-21 08:50
Ha ha ha kołku ! A ty sobie mierzysz linijką ? Co za zboczenie !
- 1 0
-
2022-10-21 09:14
Ktoś widział kogoś z siatka z Biedronki w pobliżu?
- 5 0
-
2022-10-21 07:06
A droga zielona (6)
Z tramwajami wciąż tylko na papierze. Bez tramwajów wszystko się zakorkuje jeszcze mocniej i nie będzie alternatywy dla auta
- 146 15
-
2022-10-21 07:33
(2)
Przecież Droga Zielona ma być przede wszystkim dla aut. Tramwaj to tylko listek figowy dla tego planu zniszczenia pasa nadmorskiego.
- 23 5
-
2022-10-21 11:03
przecież już jest pewne że będzie po 1 pasie w każdą stronę (1)
a najważniejsze jest połączenie tramwajowe (tramwaj nie stoi w korku) oraz piesze i rowerowe. Teraz te okolice są strasznie zaniedbane i w większości są tam same parkingi albo ludzie w sezonie parkujący na dziko na zieleńcach
- 0 9
-
2022-10-21 14:48
Nie będzie po 1 pasie. Docelowo będą po dwa pasy a poza tym nie jest to wyremontowany Czarny Dwór a nowa droga położona częściowo w parku Reagana. Gdyby miasto chciało po prostu tramwaju, to by zrobiło sam tramwaj.
- 8 0
-
2022-10-21 09:49
Mieszkanbcy przymorza niechcą tramwaju na przymorzu i maja racje bo tam doskonale sprawdza sie autobus a wiszace druty
- 7 13
-
2022-10-21 11:09
Kto kogo stać na mieszkanie tam tramwajem jeździ kolku
- 6 1
-
2022-10-21 20:38
dzbanie tramwaje tam są potrzebne jak kula u nogi i tylko bedą zajmowac miejsce potrzebne są buspasy zamiast nich
- 1 0
-
2022-10-21 07:06
A kiedy jakaś informacja że powstała jakaś fabryka, przemysł (15)
Tylko mieszkania na Pomorzu się budują, a przemysł leży
- 172 47
-
2022-10-21 07:15
fabryka na przymorzu?,prosze bardzo!, w dzisiejszych Auchen i Leklerk sortownia przymorskich smieci gospodarczych.szadulki beda mniej smierdzialy.
- 15 10
-
2022-10-21 07:51
Nie ma iskier, nie ma zapierdolu, nie ma pracy według Janusza :D (1)
Przemysł niech sobie będzie w Chinach, wystarczy że u nas będą wszystko projektować.
- 8 7
-
2022-10-21 18:25
Genialne, uzależnić się od dalekiego kraju i pracować na jego dobrobyt.
- 7 0
-
2022-10-21 07:53
A co byś chciał w tej "fabryce" (4)
produkować i przede wszystkim dla kogo? Wiem,wiem, Kacperek cos by wymyślił, ale czy mieszkańcom Przymorza spodobała by się np fabryka kwasu siarkowego!
- 11 12
-
2022-10-21 11:12
Lowelkiem
- 3 0
-
2022-10-21 13:38
Ty głupi jakiś jesteś - myślisz że skąd się bierze dobrobyt państwa (a zatem i nasz)? Z pracy call center maniquirzystek i księgowych? HAhahahah . przemysł i fabryki
- 8 3
-
2022-10-21 17:57
Fabryka kwasu siarkowego już jest w Gdańsku ! Po co budować drugą ?
- 4 0
-
2022-10-21 18:23
Odzieżowa.
Dla gdańszczan i okolicznych mieszkańców.
- 3 0
-
2022-10-21 08:36
UM ma fabrykę TikTokerów przecież!
- 12 3
-
2022-10-21 10:33
(2)
Serio, chciałabyś fabrykę kopcąca kominami w centrum miasta albo w dzielnicach nadmorskich? Fabryki powstają cały czas, ale w okolicach obwodnicy albo na terenach przemysłowych w okolicach Stogów. Może przejedź się raz poza swoją dzielnię, to zobaczysz ile jest nowych firm.
- 10 5
-
2022-10-21 11:13
Fabryka nie musi kopcić (1)
- 8 1
-
2022-10-21 16:00
Nawet jeśli nie kopci, to zwykle jest uciążliwa dla otoczenia. Ja pracuje w firmie produkującej wyroby z metalu, oprócz hałasu pras są także opary lakierów, mimo że są filtry, to i tak czuć zapach.
- 2 2
-
2022-10-21 10:47
Chcesz fabryki w mieście to jedź do Rosji
- 4 5
-
2022-10-21 13:40
(1)
W Polsce północnej nie ma stanów energetycznych na postawienie dużego zakładu (np linii składania samochodów itp) Zanim nie zbudują jakiejś duże elektrowni możemy budować tylko nowe osiedla
- 3 2
-
2022-10-21 18:24
Dla kogo wtedy te osiedla?
- 4 1
-
2022-10-21 07:10
Super (19)
Ale będą mieli piękny widok. U podnóża Park Regana, dalej morze. Z drugiej strony wzgórza morenowe i TPK.
- 56 66
-
2022-10-21 07:27
(7)
Co tam widok najlepszy to będzie Dojazd zwłaszcza w godzinach szczytu!
- 30 6
-
2022-10-21 07:36
(5)
Jeśli nie samochodem to doskonały dojazd.
A jak ktoś przyspawany- 13 7
-
2022-10-21 08:53
(3)
Świetny pomysł, już widzę jak goście hotelowi idą z dworca Oliwa piechotą z bagażami do hotelu!
- 14 4
-
2022-10-21 09:19
naprawde nie musisz mieszkac w miescie
- 5 9
-
2022-10-21 10:52
A do hotelu Marina na granicy z Sopotem to goście na pieszo chodzą z bagażami?? A do sanatorium w Sopocie też?? (1)
Na jakim Ty jeszcze drzewie siedzisz?? Podrap się i postukaj po głowie.
- 8 3
-
2022-10-21 17:39
Ja bym nie stukał, bo pęknie z powodu echa gumka trzymająca uszy
I odpadną...
- 1 0
-
2022-10-24 11:02
Autobusy tam także stoją w korkach
- 0 0
-
2022-10-22 09:16
Hulajnogi
Ja myślę, że oni wszyscy z tego nowego wieżowca (łącznie z gośćmi hotelu) będą dojeżdżać hulajnogami.
Dzięki temu my - mieszkańcy najbliższej okolicy - nie będziemy mogli uskarżać się na jeszcze większe korki. Za to współczuję pieszym na chodnikach...- 0 0
-
2022-10-21 08:32
sasiedzi za to beda mieli okropny widok i brak słonca (5)
- 15 6
-
2022-10-21 08:55
I do tego w akompaniamencie chlania i rzygania tłuszczy tam imprezującej.
- 5 5
-
2022-10-21 10:37
Tak, budynek postawiony od północy zasłoni im słońce. (3)
Coś jeszcze?
- 8 4
-
2022-10-21 16:17
zależy komu (2)
tam są budynki od trzech stron, tym 4-piętrowym którym stanie od południa na pewno zasłoni
- 7 1
-
2022-10-21 22:58
Od północy jest tylko jezdnia i park (1)
- 0 3
-
2022-10-22 12:51
mylisz kierunki świata
morze w Gdańsku nie jest na północy, tylko na wschodzie! Radzę podejśc w to miejsce z kompasem i się przekonac, skoro nie potrafisz inaczej. Można tez sprawdzić na mapie
- 3 0
-
2022-10-21 08:55
Oni(turyści tam kopulujący) owszem, natomiast tym wszystkim gorszym(lokalnym) ludziom z okolicy znacznie go zepsują... Kto by pomyślał, że ktoś w takim miejscu będzie chciał upchnąć taką wieżę...
- 6 4
-
2022-10-21 09:50
POKemon super to maja uzednicy dostali wypachane reklamówki biedronki za pozwolenie i nie z produktami z marketu :) (1)
- 2 2
-
2022-10-21 12:35
Ale Wam odbiło dzisiaj :D
Czyżby akcja zakrzykiwania tego że Kaczyński otrzymał taśmy Sowy od Putina? :D
- 2 1
-
2022-10-21 16:18
i będą w nich waliły pioruny (1)
podczas burzy jak dziś w Olivia Star - niezapomniane widoki i odgłosy!
- 5 1
-
2022-10-21 17:40
To dziś była burza w Łoliwja sr*r?
Łoliwja sr*r
- 1 4
-
2022-10-21 07:13
W końcu coś wysokiego (9)
Nie kurniki, które wszystkie są takie same.
Metropolia bez wieżowców...- 53 170
-
2022-10-21 07:21
(3)
Lubisz wieżowce to jedź do Warszawy od kiedy Gdańsk jest metropolią?
- 26 14
-
2022-10-21 08:33
Bo on amerykańskich seriali się naooglądał. Nieoczytane to, niewyrobione w smaku i kulturze ...
- 12 7
-
2022-10-21 09:15
od momentu podpisania ustawy
- 4 2
-
2022-10-21 21:21
Od zawsze
Trójmiasto tworzy mniej więcej czwarty największy obszar metropolitarny w Polsce, a sam Gdańsk jest 6. Potrzebujemy dobrze skomunikowanej wysokiej zabudowy a nie rozlanej zabudowy domkowej po drugiej stronie obwodnicy
- 1 0
-
2022-10-21 08:36
Uuu, ktoś tu ma kompleksy. Jesteś napływowy, prawda?
- 6 9
-
2022-10-21 09:54
Berlin (3)
Taka wieś w RFN, tam nie ma wysokościowców.
- 9 2
-
2022-10-21 10:04
Myślenie o metropolii przez pryzmat wieżowców to kompleksy. W Berlinie jednak wieżowce stoją, głównie przy Potsdamer Platz.
- 11 2
-
2022-10-21 16:10
wyszukaj "panorama frankfurt"
marzenie zeby Gdansk sie tak rzowijał
- 3 2
-
2022-10-21 16:25
Waszyngton
też taka "wieś" w Stanach, a nawet stolica - nie potrzeba wieżowców by być ważnym
- 3 2
-
2022-10-21 07:14
Masakra... (8)
Niebawem naprawdę widok na morze tylko z pierwszego pasa i z wieżowców na wzgórzach..
Swoją drogą... a gdzie będą parkować?- 232 23
-
2022-10-21 07:35
(1)
A po co parkować?
Jest xxi wiek nie xix, są lepsze formy transportu niż parkowanie- 4 20
-
2022-10-21 07:40
Na tej jednej kondygnacji podziemnej
- 25 0
-
2022-10-21 07:40
Przesuń się jakieś 100 m
w lewo lub w prawo i będziesz miał widoczek....Nie trzeba być tak leniwym!
- 5 16
-
2022-10-21 08:56
Na trawnikach oraz parkingach osiedlowych;(
- 4 1
-
2022-10-21 10:53
W Tybecie
- 3 0
-
2022-10-21 17:41
U ciebie na podwórku
- 3 0
-
2022-10-22 09:17
W parku, na trawniku
- 1 0
-
2022-10-25 12:44
Parking
Można zmniejszyć park Regana.
- 0 0
-
2022-10-21 07:15
No i super (4)
Przymorze to najlepsze miejsce na wieżowce
- 57 164
-
2022-10-21 08:22
Tylko czemu tak daleko od morza? (1)
Powinni na wydmach to stawiać, żeby osłonić promenadę przed wiatrem i ewentualnym tsunami.
- 15 1
-
2022-10-21 08:53
Tam musi być parking.
Bo przecież jakoś trzeba te parawany na plażę wozić...
- 1 0
-
2022-10-21 08:57
Przez takie inwestycje, już takie nie będzie.
- 4 3
-
2022-10-23 20:31
Tak, bo korki są już o każdej porze, nawet rano w niedzielę,
dzięki temu uczmy się wolniej żyć
- 0 0
-
2022-10-21 07:15
(1)
część mieszkalna, już widzę te młode małżeństwa z dziećmi z programu mieszkanie+, metr pewnie 25k lub więcej...i jeden poziom parkingu podziemnego zastawią wszystko w koło imprezowicze z wynajętych mieszkań na weekend i goście hotelowi
- 167 16
-
2022-10-21 07:47
A to pis realizuje tam swój program ?
- 5 10
-
2022-10-21 07:15
Ceny od 28 tysięcy za metr kwadratowy? (8)
Apartament z widokiem na morze podobno ma kosztować 2 690 000.
- 102 6
-
2022-10-21 07:56
To ciebie tak boli? (2)
Spokojnie , nie jedną pisowską bonzę będzie na to stać, może niejaki Duda, towarzysz, z Kacperkiem, pieskiem, przeniesie z Kołobrzegu tu swoją "rezydencję"
- 14 16
-
2022-10-21 23:09
Ylona nowa Grazyna
Myślę że Ylona napewno kupi ja stać, pokZ się zastaw sie
- 0 1
-
2022-10-22 09:50
Nieuku narzekający na Pis. Pisz poprawnie. Podobno jesteście lepiej wyksztalceni.
- 1 2
-
2022-10-21 08:51
Zacznij odkładać (1)
- 3 4
-
2022-10-21 10:44
..lub grać w Lotto
- 2 4
-
2022-10-21 09:51
A co ty misłałes ze dlakogo to bedzie dla POKOlityków i ich kolesiów w koncu łapówki w siadkachh zbiedronki po 600tys (1)
Juz POleciały
- 3 8
-
2022-10-21 14:01
Ciekawe że Ziobro czekał 8 lat na opublikowanie....
- 5 0
-
2022-10-21 10:55
Obajtek juz wykupił dwa piętra
A kto zabroni bogatemu
- 6 3
-
2022-10-21 07:16
rozumiem, że deweloper zapewni do każdego mieszkania 2 miejsca parkingowe (8)
i to co najmniej...
- 168 15
-
2022-10-21 07:37
(1)
Po co?
- 7 22
-
2022-10-21 10:45
poco sie nogi noco
- 7 2
-
2022-10-21 08:30
(3)
Może dostali pozwolenie na budowę z mniejszą liczbą miejsc parkingowych, żeby promować transport miejski i rowerowy
- 4 6
-
2022-10-21 08:59
(2)
Hahahaha;) Serio jesteście tak naiwni? Widzisz oczami wyobraźni, jak nowobogaccy z glonojadami lodowymi będą tam dojeżdżać z głębi kraju na rowerach? Hahah dobre. Po prostu będą zagracać okoliczne parkingi osiedlowe. Zaporowe ceny i przeznaczenie obiektu pod "apartamenty" inwestycyjne daje chyba jasną kalkulację, że nie będzie to zabudowa mieszkaniowa...
- 29 3
-
2022-10-22 10:28
znasz jakis ludzi zarabiajacych po 30-50 tys? bo ja tam, sam jestem jednym z nich (1)
wiesz czym jezdze? Rowerem albo tramwajem. Bo mamy juz mieszkanie w widokiem na zatoke i wszedzie blisko. A samochod mozna wynajac zawsze.
Eh te fantazje dorobkiewiczow, ze samochodzik jest wyznacznikiem bogactwa. Smieszne :)- 1 8
-
2022-10-24 21:52
Misiu, te mieszkania to nie dla Ciebie
Takie płotki jak Ty, co siedzą w korpo nie kupią tam mieszkań, bo Was nie stać. Z tymi 30 tysiącami to faktycznie rower. To są mieszkania dla ludzi zarabiających miliony złotych rocznie. I oni mają po kilka samochodów i nie zniżają się do jazdy tramwajem ze śmierdzącymi ludźmi.
- 0 0
-
2022-10-21 17:43
Dla kacpelka jeszcze będzie stojaczek na lowelek (1)
- 2 3
-
2022-10-21 23:11
I dla Ylony tez
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.