• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysokie faktury za prąd, choć mieszkanie puste

Dagmara
30 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd. Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd.

Faktura na sumę ponad 460 zł za zużycie prądu w mieszkaniu, w którym nikt od dawna nie mieszka - taka sytuacja przydarzyła się schorowanemu ojcu naszej czytelniczki, pani Dagmary. Poniżej publikujemy jej list, w którym opowiada o próbie wyjaśnienia tej sprawy z dostawcą prądu.



Od czerwca 2015 r. mam kłopoty z firmą Energa i rozliczeniem faktur mojego ojca. Ojciec jest w bardzo zaawansowanym wieku - ma 93 lata - i nie może samodzielnie funkcjonować. W związku z tym, od roku mieszka u mnie.

W czerwcu ubiegłego roku mój ojciec trafił do szpitala. W tym czasie kontroler błędnie odczytał stan należącego do ojca licznika elektrycznego i naliczył mu opłatę w wysokości 467,09 zł. Warto zaznaczyć, że ojciec zawsze otrzymywał rachunki nieprzekraczające 100 zł.

Po otrzymaniu faktury ze znacznie zawyżoną kwotą, natychmiast (tj. 29 czerwca 2016 r.) złożyłam reklamację za pośrednictwem infolinii telefonicznej. Reklamacja została przyjęta i byłam pewna, że sprawa zostanie szybko załatwiona.

Oczekując na korektę faktury, kilkakrotnie kontaktowałam się przez infolinię z pracownikiem Energi i byłam przez niego zapewniana, że sprawa zostanie pozytywnie rozpatrzona. Tymczasem ojciec otrzymał wezwanie do zapłaty i opłatę za wezwanie w kwocie 34,39 zł. Wysłałam więc pismo listem poleconym i otrzymałam odpowiedz, że... nie jestem stroną w sprawie. Potem wysłałam kolejne pismo, na które do tej pory nie dostałam odpowiedzi.

Od listopada 2015 r. mój ojciec mieszka u mnie, a jego mieszkanie pozostaje niezamieszkałe. W lutym odczyt licznika wynosił 35 kWh, ale na fakturze figuruje 121 kWh oraz zadłużenie w kwocie 35,15 zł plus odsetki za nieterminowe wpłaty. Jest to tym bardziej dziwne, że w dalszych miesiącach zużycie prądu wynosiło... 3 kWh. Zużycia prądu praktycznie nie ma, a na fakturach jest kwota podana z "sufitu".

12 września 2016 r. byłam osobiście w charakterze pełnomocnika mojego ojca w firmie Energa, aby przepisać licznik na nazwisko osoby, która wynajmuje należące do niego mieszkanie. Moje notarialne pełnomocnictwo zostało skserowane i załączone do akt, a licznik został przepisany na nazwisko najemcy.

Po tej wizycie uregulowałam całą należność, aby mieć już "święty spokój" z fakturami ojca. Na próżno. 20 października 2016 r. mój ojciec otrzymał kolejną fakturę za okres od czerwca do października na kwotę 156,54 zł plus odsetki za nieterminową wpłatę.

Natychmiast interweniowałam na infolinii, powołując się na złożone przeze mnie pełnomocnictwo notarialne. Po chwili dowiedziałam się, że mojego pełnomocnictwa nie ma i w związku z tym nie mogą mi udzielić żadnych informacji. To skandal. Mój ojciec mieszka w Gdańsku od 1946 r. i nigdy nie zalegał z żadnymi opłatami. Kolejną ciekawą sprawą jest to, że z nieznanych mi przyczyn zmieniono mi nr klienta.

*imię zostało zmienione

Komentarz Jakuba Duszy z biura prasowego Grupy Energa:

Przede wszystkim przepraszamy klientkę i jej ojca, że wyjaśnienia dotyczące płatności nie były zrozumiałe, a niektóre działania ze strony naszej firmy przedłużyły się.

Sprawa była skomplikowana, ponieważ nałożyło się w niej kilka nietypowych czynników, jednak klientka miała prawo oczekiwać od naszej firmy spójnych i wyczerpujących wyjaśnień. Zapewniam, że analiza tego przypadku pozwoli nam uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Nasz pracownik skontaktował się dziś z klientką, aby dokładnie wytłumaczyć całą sytuację. Po tej rozmowie analizujemy jeszcze końcowe rozliczenie klientki.

Sprawa była skomplikowana. W stosunkowo niedługim okresie przed zamknięciem umowy, firma rozpatrywała dwie reklamacje klientki, w międzyczasie okazało się także, że odczyty podawane przez inkasenta nie były odczytami rzeczywistymi. Inkasent nie pracuje już dla naszej firmy. Został zwolniony za nierzetelną pracę.

Reklamacje złożone w czerwcu 2015 roku i w kwietniu 2016 roku dotyczyły dwóch różnych rozliczeń. Obie zostały rozpatrzone pozytywnie, a faktury odpowiednio skorygowane. W takim przypadku, klient otrzymuje informacje o przyjęciu zgłoszenia, a następnie skorygowany rachunek (bez dodatkowych wyjaśnień). Opłata za wezwanie do zapłaty i odsetki związane z tymi zgłoszeniami zostały anulowane.

Przepisanie umowy na innego odbiorcę zostało dokonane dopiero kilka dni temu. W związku z tym klienci zostali obciążeni kosztami za ostatni okres obowiązywania umowy (tj. do dnia 13 października 2016 roku). Koszty obejmują nie tylko opłatę za dostarczoną energię, ale także opłaty handlowe i dystrybucyjne, niezależne od wolumenu zużytej energii. Kwota pozostała do zapłaty w ramach tej zamkniętej umowy jest jeszcze weryfikowana po dzisiejszej rozmowie z klientką.

Odsłuchaliśmy również rozmowy klientki z naszymi konsultantami. Nie było sytuacji, w której klientce nie udzielono odpowiedzi ze względu na brak pełnomocnictwa. Klientka otrzymała informacje, jako domownik, związany z osobą będącą formalnie stroną umowy.

Zmiana numeru klienta objęła wszystkich klientów firmy, a klienci byli o niej informowani (m.in. osobnym pismem do klienta oraz za pośrednictwem mediów).
Dagmara

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Standard, miałam podobne przeboje z Energa w mieszkaniu po moim nieżyjącym Dziadku. Niby mogłam sama spisywać stan licznika, ale zawsze naliczano opłaty, przed czasem zmieniono mi bez mojej wiedzy taryfę. Inkasent wystawiał zużycie z sufitu i w mieszkaniu, w którym nikt nie mieszkał rzekomo zużywano energii za 200 pln. Reklamacje co miesiąc, wieczne telefony do Energi, masakra :/ współczuje szczerze, ale nie wróżę szybkiego konca tej farsy.

    • 9 0

  • Energa=problemy finansowe

    Mogłabym napisać cały elaborat w tej dziedzinie. Skupię się jedynie na tym, że moi Rodzice otrzymali fakturę z energię z terminem płatności na następny dzień :/
    Po interwencji na infolinii Pani o inicjałach S.M. poinformowała Ich, że Energa nie jest winna opźnień, bo nadała w terminie,a dostarczycielem jest Poczta Polska; Energii nie interesuje kiedy Klient otrzyma rachunek. Za brak doręczenia w terminie faktury, moi Rodzice mieli interweniować na Poczcie, ale to przecież Energa jest Zleceniodawcą dla Poczty a nie Oni; tylko Energa może wymagać i egzekwować od doręczyciela wywiązywania się z umowy. Odbiorca faktury nie jest dla Nich stroną. Ostatecznie Pani S.M. stwierdziła, że odsetki mają zapłacić moi Rodzice a ona sama ma to "w nosie"...Postawa Pani S.M. pozostawia wiele do życzenia, chyba, że cała ta procedura jest na zlecenie Zarządu.
    Ps. Zastanawiam się, kiedy sama otrzymam fakturę za energię..? Wg. moich wyliczeń minął już tydzień od terminu zapłaty...

    • 10 0

  • Jak tu żyć Panie Jarosławie K.? Nadchodzi klęska....

    Kto na nich głosował?

    • 7 4

  • Dokladnie to samo mialem. Puste mieszkanie i rachunki na duze kwoty. Okazalo sie ze ci ignoranci z Energii nie potrafia prawidlowo odczytac licznikow. (W moim przypadku odczytywali spod zlego symbolu). Banda bezczelnych idiotow, obsluga klienta na zenujaco niskim poziomie.

    • 10 0

  • Jaka firma takie rachunki,

    jaka firma tacy pracownicy! Burdel mają i tyle a w burdelach kto pracuje?

    • 5 0

  • Energia oszusci

    Mój brat miał podobną sytuacje

    • 4 0

  • Zminić umowę z Energą na prąd na doładowania. (1)

    Jest taka możliwość - tak jak są komórki na doładowania. Jeśli wynajmujący sobie nie doładuje - nie ma prądu. I nie ma wtedy problemu z fakturami.

    • 2 1

    • Dokładnie tak - prąd na doładowania i po problemie. I wyłączyć lodówkę jeśli tam nikt nie mieszka.

      • 2 0

  • Korpo zlodziejre (2)

    Standard. Energa jest najgorszym dostawca. Ja nie dostalam fv po czym w następnej naliczono mnie za nieterminowa spłatę. Gdybym mogla to chętnie zmienilabym dostawce.

    • 7 0

    • (1)

      Każdy może zmienić dostawcę.

      • 0 2

      • ale ile zabuli za opłaty przesyłowe?

        • 0 0

  • ja mialem dosc ciekawa sprawe dotyczaca Energi. Rachunki po okolo 80-90zł, ale niestety po zamianie licznika koszt rachunkow przeskoczyl na 130zł - oczywiscie nagle wieksze zuzycie pradu. Zastanaiwalem sie dlaczego bo w domu sie nic nie zmienilo pod wzgledem pracy urzdazen , pomyslalem sobei ze lepiej zlicza, bardziej dokladnie na moja neikorzysc, ale pomyslalem ze jak tak to tak...trudno.. nastepnei przeszedlem na rozliczanie rzeczywiste/bieżace czy jakos tak. Podawalem stan licznika przez internet. wszystko ok przez 2 miesiace. Po raz olejny chiaclem spisac licznik, ale w krzynce nie bylo jzu licznika z rtorego wczesniej spisywalem stan tylko jakis inny.... spisalem ale ebok wyswietalal blad. Zadzeonilem naifolinie i okazalo sie ze w enerdze nic ni e wiedza ze ,jest nowy licznik :) zreszta ten nowy licznik pokazywal inny stan(duzo mniejsszy bo byl nowy) trzeba bylo czekac... po miesiacu doatelem tel ze teraz juz moge podawac bo juz wszytsko wiedza i rzeczywscie wymeinili mi licznik na nowy :) Super... to dzialamy, ale co najsmieszniejsze po 2 tygodniach znowu licznik zostal wymieniony :) cala histora bardzo podobnie - nikt nic nie wie, do eboka nie da sie zalogowac bo stany sie nei zgadzaly(znou byly mniejsze niz w zeszlym miesiacu)... rachunki teraz ktore dostaje to okolo180zł - mieszkanie po generalnym remoncie - nowe sprzety AGD A+ - wszytkie cala kuchnia i lazienka. Ledy zamisat zarowek...zmiany nie zauwazylem.Ni eiwem co jest grane, ale czuje ze ktos mnie dyma bez wazeliny. ostatnio to wogole po wpisaniu stanu licznika na fakturze jest naliczoen duzo wiecej niz podalem ok 80kwh :) Na infolini oczywscie nic nie widomo :/

    • 5 0

  • My też dostaliśmy zawyżony rachunek!

    Stan licznika błędnie spisany przez pracownika operatora. Faktury z reguły opierała na 400-500 zł. W sierpniu dostaliśmy fakturę na ok 4780zl. Telefony, pisma i bieganie do Energii od ponad dwóch miesięcy. Jak na razie sprawa w toku, mimo że licznik nie kłamie...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane