• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysokie faktury za prąd, choć mieszkanie puste

Dagmara
30 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd. Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd.

Faktura na sumę ponad 460 zł za zużycie prądu w mieszkaniu, w którym nikt od dawna nie mieszka - taka sytuacja przydarzyła się schorowanemu ojcu naszej czytelniczki, pani Dagmary. Poniżej publikujemy jej list, w którym opowiada o próbie wyjaśnienia tej sprawy z dostawcą prądu.



Od czerwca 2015 r. mam kłopoty z firmą Energa i rozliczeniem faktur mojego ojca. Ojciec jest w bardzo zaawansowanym wieku - ma 93 lata - i nie może samodzielnie funkcjonować. W związku z tym, od roku mieszka u mnie.

W czerwcu ubiegłego roku mój ojciec trafił do szpitala. W tym czasie kontroler błędnie odczytał stan należącego do ojca licznika elektrycznego i naliczył mu opłatę w wysokości 467,09 zł. Warto zaznaczyć, że ojciec zawsze otrzymywał rachunki nieprzekraczające 100 zł.

Po otrzymaniu faktury ze znacznie zawyżoną kwotą, natychmiast (tj. 29 czerwca 2016 r.) złożyłam reklamację za pośrednictwem infolinii telefonicznej. Reklamacja została przyjęta i byłam pewna, że sprawa zostanie szybko załatwiona.

Oczekując na korektę faktury, kilkakrotnie kontaktowałam się przez infolinię z pracownikiem Energi i byłam przez niego zapewniana, że sprawa zostanie pozytywnie rozpatrzona. Tymczasem ojciec otrzymał wezwanie do zapłaty i opłatę za wezwanie w kwocie 34,39 zł. Wysłałam więc pismo listem poleconym i otrzymałam odpowiedz, że... nie jestem stroną w sprawie. Potem wysłałam kolejne pismo, na które do tej pory nie dostałam odpowiedzi.

Od listopada 2015 r. mój ojciec mieszka u mnie, a jego mieszkanie pozostaje niezamieszkałe. W lutym odczyt licznika wynosił 35 kWh, ale na fakturze figuruje 121 kWh oraz zadłużenie w kwocie 35,15 zł plus odsetki za nieterminowe wpłaty. Jest to tym bardziej dziwne, że w dalszych miesiącach zużycie prądu wynosiło... 3 kWh. Zużycia prądu praktycznie nie ma, a na fakturach jest kwota podana z "sufitu".

12 września 2016 r. byłam osobiście w charakterze pełnomocnika mojego ojca w firmie Energa, aby przepisać licznik na nazwisko osoby, która wynajmuje należące do niego mieszkanie. Moje notarialne pełnomocnictwo zostało skserowane i załączone do akt, a licznik został przepisany na nazwisko najemcy.

Po tej wizycie uregulowałam całą należność, aby mieć już "święty spokój" z fakturami ojca. Na próżno. 20 października 2016 r. mój ojciec otrzymał kolejną fakturę za okres od czerwca do października na kwotę 156,54 zł plus odsetki za nieterminową wpłatę.

Natychmiast interweniowałam na infolinii, powołując się na złożone przeze mnie pełnomocnictwo notarialne. Po chwili dowiedziałam się, że mojego pełnomocnictwa nie ma i w związku z tym nie mogą mi udzielić żadnych informacji. To skandal. Mój ojciec mieszka w Gdańsku od 1946 r. i nigdy nie zalegał z żadnymi opłatami. Kolejną ciekawą sprawą jest to, że z nieznanych mi przyczyn zmieniono mi nr klienta.

*imię zostało zmienione

Komentarz Jakuba Duszy z biura prasowego Grupy Energa:

Przede wszystkim przepraszamy klientkę i jej ojca, że wyjaśnienia dotyczące płatności nie były zrozumiałe, a niektóre działania ze strony naszej firmy przedłużyły się.

Sprawa była skomplikowana, ponieważ nałożyło się w niej kilka nietypowych czynników, jednak klientka miała prawo oczekiwać od naszej firmy spójnych i wyczerpujących wyjaśnień. Zapewniam, że analiza tego przypadku pozwoli nam uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Nasz pracownik skontaktował się dziś z klientką, aby dokładnie wytłumaczyć całą sytuację. Po tej rozmowie analizujemy jeszcze końcowe rozliczenie klientki.

Sprawa była skomplikowana. W stosunkowo niedługim okresie przed zamknięciem umowy, firma rozpatrywała dwie reklamacje klientki, w międzyczasie okazało się także, że odczyty podawane przez inkasenta nie były odczytami rzeczywistymi. Inkasent nie pracuje już dla naszej firmy. Został zwolniony za nierzetelną pracę.

Reklamacje złożone w czerwcu 2015 roku i w kwietniu 2016 roku dotyczyły dwóch różnych rozliczeń. Obie zostały rozpatrzone pozytywnie, a faktury odpowiednio skorygowane. W takim przypadku, klient otrzymuje informacje o przyjęciu zgłoszenia, a następnie skorygowany rachunek (bez dodatkowych wyjaśnień). Opłata za wezwanie do zapłaty i odsetki związane z tymi zgłoszeniami zostały anulowane.

Przepisanie umowy na innego odbiorcę zostało dokonane dopiero kilka dni temu. W związku z tym klienci zostali obciążeni kosztami za ostatni okres obowiązywania umowy (tj. do dnia 13 października 2016 roku). Koszty obejmują nie tylko opłatę za dostarczoną energię, ale także opłaty handlowe i dystrybucyjne, niezależne od wolumenu zużytej energii. Kwota pozostała do zapłaty w ramach tej zamkniętej umowy jest jeszcze weryfikowana po dzisiejszej rozmowie z klientką.

Odsłuchaliśmy również rozmowy klientki z naszymi konsultantami. Nie było sytuacji, w której klientce nie udzielono odpowiedzi ze względu na brak pełnomocnictwa. Klientka otrzymała informacje, jako domownik, związany z osobą będącą formalnie stroną umowy.

Zmiana numeru klienta objęła wszystkich klientów firmy, a klienci byli o niej informowani (m.in. osobnym pismem do klienta oraz za pośrednictwem mediów).
Dagmara

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • energ =bastio nie do zdobycia !

    Pod moją nieobecność bez wcześniejszej informacji zmieniono mi licznik przedpłatowy do dziś nie zakończona sprawa mam odesłaną fakturę na kwotę 70 zł a najdziwniejsze że energa ją opodatkowała pomimo iż przy zakupie jest wliczony podatek w sklepie na jakiej podstawie podwójnie opodatkowano zakup?

    • 3 0

  • DO SĄDU

    Jest nas tylu niezadowolonych, złóżmy pozew zbiorowy do sądu

    • 6 0

  • Miałam podobna sytuację przychodziły mi faktury za mieszkanie po 250zł w którym nikt nie mieszkał bo nie jest wykończone. Kilkakrotnie składałam reklamacje bez skutku za to dowiedziałam się że za dodatkową opłatą mogą przysłać pracownika do weryfikacji ostatecznie okazało się ze miałam wpisany zły nr licznika w umowie i dostawałam faktury sąsiada....

    • 4 0

  • taka sama sytuacja

    Niestety Energa czesto popelnia takie bledy. W moim przypadku byla taka sama sytacja. Mieszkanie bylo niezamieszkale przez 9 miesiecy a oplate naliczono mi w maju ubieglego roku 430 zl. .Pisalem I monitowalem wiele razy ,otrzymywalem informacje ze to moja wina a nie inkasenta . W koncu po 6 miesiacach sprawa jak zuzylem prad do stanu licznika jaki zostal odczytany przez inkasenta sprawa sie unormowala.
    Nie otrzymalem zadnego slowa przepraszam to byl nasz blad.
    Pozdrawiam
    Edward

    • 3 0

  • Buta i bezczelność monopolisty..typowe. Dziadostwo. Zgroza.

    • 4 0

  • Sprawa nietypowa!!!!

    Co w tej sprawie jest nietypowego??? Kogo oni zatrudniają, że mają problem z rozliczeniem nadpłaty? Jeżeli jest reklamacja, to wyślijcie umyślnego żeby sprawdził licznik!!!
    Energa zachowuje się jak gdyby spadli na ziemię z marsa i jeszcze się nie obudzili po długiej podróży. Zawsze jest winien pracownik najniższego szczebla który oczywiście już "nie pracuje". Brednie dla przedszkolaków!!!
    Teraz oczywiście oddają klientce pieniądze z odsetkami za zawyżony rachunek!!!!

    • 7 0

  • dzis licznik wymieniali energa

    3 lata temu tez o co kaman hahaha może będzie więcej naliczał

    • 0 0

  • (1)

    Mam dokładnie to samo. Energa wpisuje fikcyjną datę zawarcia umowy i mimo reklamacji udaje, że wszystko jest ok! Nawet nie chce im się tego sprawdzić w swoich danych.Na odpowiedź na inną reklamację dotyczącą obciążaniem mnie opłatami poprzedniego właściciela mieszkania czekam już ponad miesiąc, a i tak dalej przychodzą nowe zawyżone rachunki. Nagminnie podają odczyty licznika z sufitu, mimo że dostali faktyczny odczyt z protokółem zdawczo-odbiorczym.
    Na infolinii siedzą jakieś upiorne niedouczone osoby, które tylko pytają czy jeszcze mogą mi w czymś pomóc. Najbardziej by mi ta firma pomogła gdyby zaczęto w niej normalnie pracować!

    • 4 0

    • 3 miesiące temu kupiłam mieszkanie i mam dokładnie ta sama sytuacje. Do zapłaty 1300kwh poprzedniego właściciela. Dwie reklamacje juz energa mi odrzuciła.Caly czas rosną odsetki. Można wiedzieć jak Pana/Pani sytuacja się potoczyła?

      • 0 0

  • Energa od ponad roku ma straszny burdel (1)

    W zeszłym roku przechodzili na jakiś nowy system i przekładali jego wdrożenie prawie o rok. W tym czasie bardzo dużo ludzi mniej lub bardziej narazili na duże nie przyjemności. Np bardzo często zawyżali rachunki nawet o kilkaset złotych, mi osobiście zaniżali rachunki i pomimo moich interwencji nie raczyli tego skorygować. A po pół roku nagle sobie przypomnieli o mnie i tak mi wyrównali ze aż mi się słabo zrobiło. Tak to jest, przyszła dobra zmiana obsadzili wszystkie co lepsze stołki "swoimi" nieudacznikami, a porządni ludzie za to płacą i płaczą. Jak długo to jeszcze będzie trwało?!

    • 10 0

    • Misiu, nie pierdziel glupot. Wdrozenie niwego systemu i caly ten burdel nie wynika z jak to szyderczo nazywasz "dobrej zmiany". Jesli gluptasku chcesz kogos obwiniac, to raczej tych od "ch.., d... i kamieni kupa", bo to co jest teraz to wina ich "udacznikow" posadzonych na cieplych stolkach ;)
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Opłaty za energię

    Energa- koszmarna firma. Tzw. Inkasent przestał chodzić spisywać liczniki- chyba z oszczędności. efekt był taki , że dostałam r-nek na 650 zł z pół roku i do tego jeszcze z karą(?). Korespondencja z Energą często bez odpowiedzi lub długie oczekiwanie. Gdybym mogła to zmieniłabym dostawcę.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane