• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysokie faktury za prąd, choć mieszkanie puste

Dagmara
30 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd. Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd.

Faktura na sumę ponad 460 zł za zużycie prądu w mieszkaniu, w którym nikt od dawna nie mieszka - taka sytuacja przydarzyła się schorowanemu ojcu naszej czytelniczki, pani Dagmary. Poniżej publikujemy jej list, w którym opowiada o próbie wyjaśnienia tej sprawy z dostawcą prądu.



Od czerwca 2015 r. mam kłopoty z firmą Energa i rozliczeniem faktur mojego ojca. Ojciec jest w bardzo zaawansowanym wieku - ma 93 lata - i nie może samodzielnie funkcjonować. W związku z tym, od roku mieszka u mnie.

W czerwcu ubiegłego roku mój ojciec trafił do szpitala. W tym czasie kontroler błędnie odczytał stan należącego do ojca licznika elektrycznego i naliczył mu opłatę w wysokości 467,09 zł. Warto zaznaczyć, że ojciec zawsze otrzymywał rachunki nieprzekraczające 100 zł.

Po otrzymaniu faktury ze znacznie zawyżoną kwotą, natychmiast (tj. 29 czerwca 2016 r.) złożyłam reklamację za pośrednictwem infolinii telefonicznej. Reklamacja została przyjęta i byłam pewna, że sprawa zostanie szybko załatwiona.

Oczekując na korektę faktury, kilkakrotnie kontaktowałam się przez infolinię z pracownikiem Energi i byłam przez niego zapewniana, że sprawa zostanie pozytywnie rozpatrzona. Tymczasem ojciec otrzymał wezwanie do zapłaty i opłatę za wezwanie w kwocie 34,39 zł. Wysłałam więc pismo listem poleconym i otrzymałam odpowiedz, że... nie jestem stroną w sprawie. Potem wysłałam kolejne pismo, na które do tej pory nie dostałam odpowiedzi.

Od listopada 2015 r. mój ojciec mieszka u mnie, a jego mieszkanie pozostaje niezamieszkałe. W lutym odczyt licznika wynosił 35 kWh, ale na fakturze figuruje 121 kWh oraz zadłużenie w kwocie 35,15 zł plus odsetki za nieterminowe wpłaty. Jest to tym bardziej dziwne, że w dalszych miesiącach zużycie prądu wynosiło... 3 kWh. Zużycia prądu praktycznie nie ma, a na fakturach jest kwota podana z "sufitu".

12 września 2016 r. byłam osobiście w charakterze pełnomocnika mojego ojca w firmie Energa, aby przepisać licznik na nazwisko osoby, która wynajmuje należące do niego mieszkanie. Moje notarialne pełnomocnictwo zostało skserowane i załączone do akt, a licznik został przepisany na nazwisko najemcy.

Po tej wizycie uregulowałam całą należność, aby mieć już "święty spokój" z fakturami ojca. Na próżno. 20 października 2016 r. mój ojciec otrzymał kolejną fakturę za okres od czerwca do października na kwotę 156,54 zł plus odsetki za nieterminową wpłatę.

Natychmiast interweniowałam na infolinii, powołując się na złożone przeze mnie pełnomocnictwo notarialne. Po chwili dowiedziałam się, że mojego pełnomocnictwa nie ma i w związku z tym nie mogą mi udzielić żadnych informacji. To skandal. Mój ojciec mieszka w Gdańsku od 1946 r. i nigdy nie zalegał z żadnymi opłatami. Kolejną ciekawą sprawą jest to, że z nieznanych mi przyczyn zmieniono mi nr klienta.

*imię zostało zmienione

Komentarz Jakuba Duszy z biura prasowego Grupy Energa:

Przede wszystkim przepraszamy klientkę i jej ojca, że wyjaśnienia dotyczące płatności nie były zrozumiałe, a niektóre działania ze strony naszej firmy przedłużyły się.

Sprawa była skomplikowana, ponieważ nałożyło się w niej kilka nietypowych czynników, jednak klientka miała prawo oczekiwać od naszej firmy spójnych i wyczerpujących wyjaśnień. Zapewniam, że analiza tego przypadku pozwoli nam uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Nasz pracownik skontaktował się dziś z klientką, aby dokładnie wytłumaczyć całą sytuację. Po tej rozmowie analizujemy jeszcze końcowe rozliczenie klientki.

Sprawa była skomplikowana. W stosunkowo niedługim okresie przed zamknięciem umowy, firma rozpatrywała dwie reklamacje klientki, w międzyczasie okazało się także, że odczyty podawane przez inkasenta nie były odczytami rzeczywistymi. Inkasent nie pracuje już dla naszej firmy. Został zwolniony za nierzetelną pracę.

Reklamacje złożone w czerwcu 2015 roku i w kwietniu 2016 roku dotyczyły dwóch różnych rozliczeń. Obie zostały rozpatrzone pozytywnie, a faktury odpowiednio skorygowane. W takim przypadku, klient otrzymuje informacje o przyjęciu zgłoszenia, a następnie skorygowany rachunek (bez dodatkowych wyjaśnień). Opłata za wezwanie do zapłaty i odsetki związane z tymi zgłoszeniami zostały anulowane.

Przepisanie umowy na innego odbiorcę zostało dokonane dopiero kilka dni temu. W związku z tym klienci zostali obciążeni kosztami za ostatni okres obowiązywania umowy (tj. do dnia 13 października 2016 roku). Koszty obejmują nie tylko opłatę za dostarczoną energię, ale także opłaty handlowe i dystrybucyjne, niezależne od wolumenu zużytej energii. Kwota pozostała do zapłaty w ramach tej zamkniętej umowy jest jeszcze weryfikowana po dzisiejszej rozmowie z klientką.

Odsłuchaliśmy również rozmowy klientki z naszymi konsultantami. Nie było sytuacji, w której klientce nie udzielono odpowiedzi ze względu na brak pełnomocnictwa. Klientka otrzymała informacje, jako domownik, związany z osobą będącą formalnie stroną umowy.

Zmiana numeru klienta objęła wszystkich klientów firmy, a klienci byli o niej informowani (m.in. osobnym pismem do klienta oraz za pośrednictwem mediów).
Dagmara

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • znam to

    Od maja br moje mieszkanie jest puste, mimo to dostaję rachunki na ponad 150 zł za m=c! Jestem za granicą, nie mogę osobiście się wykłócić, a na informację poprzez Ebok nikt mi nie odpisał, mimo, ze dostałam na maila info, ze przyjęto zgłoszenie i w najbliższym czasie otrzymam odpowiedź. Minęło już 3 tygodnie i nikt nie odpisał. Czekam na następną fakturę, bardzo jestem ciekawa ile zużyłam prądu, mimo, że nikogo nie ma w domu

    • 5 0

  • Burdel macie w tej Enerdze. Co robi biuro w Brodnicy ? Jaka jest jego rola ?

    Mnożycie rachunki i wypisujecie tyle kwot na nich, że nie można się połapać.

    Rozliczenie rzeczywiste - jakoś PGNiG nie robi problemu z kolejnym podaniem stanu licznika mimo opóźnienia w zapłacie. Wy tak !!!

    Pie**yć o kant stołu waszą jakość usług !!!

    • 7 0

  • jak ktos nie mieszka w swoim domu to sam sobie szkodzi

    po co sie wloczy?

    • 0 4

  • A moim zdaniem sprawą rozliczeń Energi MUSI się zająć PROKURATOR !!!

    Rachunki przychodzą zwykle 1-2 dni przed wydrukowanym, terminem płatności, a czasami PO TERMINIE płatności. Pni na infolinii TWIERDZI, że to wina nie ENERGI ale dostawcy rachunku. Otóż, jest CAŁKIEM inaczej. Mnie jest DOSKONALE obojętne KTO przynosi rachunek. Jak dla mnie może sam pan PREZES odwiedzić mnie osobiście z rachunkiem jeśli nie potrafi znaleźć firmy która dostarczy rachunek na czas. Osobiście, sprawę skieruje na policję ponieważ to co robi ENERGA jest JAWNYM wymuszaniem nienależnych opłat, czyli oszustwem na wielką skalę. A zgodnie z przepisami mam czas co najmniej 10 dni na uiszczenie rachunku.

    • 4 0

  • obsługa klienta

    Czas najwyższy aby ENERGA zabrała się za rzetelna obsługę klienta,tutaj sprawa leży totalnie-brak kompetencji pracowników,zero informacji lub informacje błędne,przesyłanie rachunków z dużym opóźnieniem nawet do pół roku-a potem klient ma płakać i płacić ogromny rachunek z kilku miesięcy...skandal,skandal że tak wielka korporacja nie potrafi sobie poradzić na podstawowym szczeblu.Klienta po prostu mają za śmiecia oficjalnie interesują się tylko wówczas jak sprawa dojdzie do mediów-Prezesie zadbaj w końcu o swoich klientów!Ciśnie się na usta wielu z nas-a wiecie, że macie opinię ,,złodziejskiej''firmy?....Ludzie wciąż czują się oszukiwani przez was bo macie zbyt lekceważące podejście .

    • 5 0

  • brak

    faktur od kilku miesiecy a oni pisza ze w następnym okresie rozliczeniowym

    • 0 0

  • Grupa zorganizowana Energa w porozumieniu ze zorganizowaną grupą pocztową

    przysłała do mnie faktury 4 listopada z terminem zapłaty na 2 listopada.

    • 0 0

  • axpo - tani prad

    niestety, ostatnio czolowi dostawcy energii elektrycznej co raz bardziej sobie poczynaja. mnei doprowadzilo to do zmiany dostawcy pradu. skorzystalam z oferty firmy axpo - bo to nowy gracz na polskim rynku energetycznym i walczy o klienta swietnym podejsciem. takze cenowym. rachunki rzeczywiscie zmalaly juz od pierwszego miesiaca, ale przede wszystkim nie ma zadnego kombinatorstwa.

    • 0 0

  • opłaty za energie (1)

    mam to samo oszczędza prąd wszystkie żarówki wymieniłem na ledowe , lodówka AA +++, zbędne urządzenia wyłączam a opłaty za energie wyższe o prawie 100zł miesięcznie skandal ,gdybym mógł to by,k zmienił operatora (chodzi o Gdańsk ,ale nie wiem czy to możliwe

    • 0 0

    • Operatora ZAWSZE można zmienić . Dystrybucji się nie da ...

      • 0 0

  • Polecam nie bazować na energii zakupionej od Energii , PGE i Tauronu bo to króle kłamst w Polsce . Istnieją bardziej odpowiedzialne firmy jak np. RWE .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane