- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (119 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (177 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (179 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (130 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (197 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (79 opinii)
Afrykańska parada wystartowała spod Państwowej Galerii Sztuki. Cel - siedziba stowarzyszenia, mieszcząca się przy al. Niepodległości. Na początku zainteresowanie było niewielkie - kierowcy poruszający się ul. Grunwaldzką przystawali zahipnotyzowani. W miarę jak egzotyczny korowód "wspinał" się ulicą Bohaterów Monte Cassino, z pobliskich pubów i sklepów wylegli ludzie, by dołączyć do ekipy Teatru Znak. Kto chciał trafić na wernisaż wystawy malarstwa, rysunku, rzeźby, grafiki pod hasłem "Motywy afrykańskie w sztuce współczesnych artystów pomorskich", miał nie lada problem. Ci, którzy chcieli zobaczyć prace zaprzyjaźnionych z Larrym artystów, m.in. Henryka Cześnika, Józefa Czerniawskiego, Jacka Staniszewskiego czy Jacka Kornackiego, musieli uzbroić się w cierpliwość, bo siedziba stowarzyszenia pękała w szwach. Wystawę otworzył ambasador Nigerii Alhaji Zubairu Dada oraz ambasador RPA Sikose Ntombazana Mji.
- Wiedza na temat kultury i sztuki afrykańskiej jest niewielka - mówił Larry Okey Ugwu.- Mieszkańcy Afryki też niewiele wiedzą na temat kultury polskiej. Elity Afryki mogą znać twórczość Czesława Miłosza, Jerzego Kosińskiego.
W przyszłości najprawdopodobniej powstanie biblioteka z pozycjami literatury afrykańskiej.
- Pierwszy człowiek pochodzi z Afryki i na tym bazuje myśl mojego obrazu - powiedział Jacek Kornacki, jeden z uczestników wystawy. - Przygotowuję szerszą ekspozycję o anatomii, o naszych praprzodkach, pochodzących z Afryki - dodał.
Dalsza część imprezy odbyła się w Sopockiej Fundacji Integracji Nauki Kultury i Sztuki, czyli w Sfinksie. Tu królowały afrykańskie rytmy, serwowane przez zespoły Ikenga Drummers, INGOLD, Bi-Afro. Przy fontannie można było posłuchać afrykańskich pieśni miłosnych. O wpływach sztuki afrykańskiej na sztukę współczesną i o swojej wieloletniej fascynacji sztuką Afryki opowiadał ks. dr Krzysztof Niedałtowski, duszpasterz środowisk twórczych.
Opinie (311)
-
2003-02-17 14:23
ciekawe ile książka ma karteluszków??
drogi jurku??- 0 0
-
2003-02-17 14:25
Bialy Gallux w Sopocie mieszka
biala ma buzie ten nasz kolezka
biala, bo zamiast czytac czytanki
czerpal wiedze z niejednej szklanki.
Mama do niego krzyczy LOBUZIE
a Gallux nadal ma biala buzie
a jaki moral z tego wynika ?
a taki:
bialym sie bywa po odczynnikach.- 0 0
-
2003-02-17 14:25
poczytuję ci to za chwalebne jurku, że nie zacząłeś od dramatu narodowego:))
znowu element afrykański:
"ciemno wszędzie głucho wszędzie..."- 0 0
-
2003-02-17 14:26
Gallux
To wszystko z glowy. Dlatego taka duza.
- 0 0
-
2003-02-17 14:27
co do koloru skóry
powiem tylko tyle
gdyby tego problemu nie było to o czym ta cała
DYSKUSJA???- 0 0
-
2003-02-17 14:31
hmmm,
ciekawe, czy w tej sopocko-afrykańskiej demonstracji uczestniczył najsłynniejszy polski mulat - Andrzej Lepper?- 0 0
-
2003-02-17 14:32
czarnulek Gallux w Sopocie mieszka
czarna ma dusze ten nasz kolezka
czarna, bo zamiast chodzic do szkoly
chowal butelki sobie za poly
I jaki moral z tego wynika?
czarnym sie tez bywa po odczynnikach- 0 0
-
2003-02-17 14:33
czy to jest rasizm jak ja zauważę że murzyn różni sie ode mnie fizycznie??
ja stwierdzam fakt
rasizmem jest pogląd, że wszyscy którzy nie są z twojej rasy są ludźmi gorszymi wartymi pogardy
a ja nigdy nigdzie nie głosiłem że biała rasa jest najlepsza
jest taka sama jak pozostałe
bo ludzie są tacy sami wszędzie- 0 0
-
2003-02-17 14:33
he he he :) gallux black&white :)
- 0 0
-
2003-02-17 14:33
A gdzie brawa
??????????????????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.