- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (89 opinii)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (66 opinii)
- 3 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (17 opinii)
- 4 Co kryje piasek sopockiej plaży? (74 opinie)
- 5 Sami złapali złodzieja katalizatorów (131 opinii)
- 6 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (22 opinie)
Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku
Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.
Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.
Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.
Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.
Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące
Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.
- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.
Budowa lewoskrętu w 2021 roku
Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.
- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.
Opinie (174) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-02 21:12
bez sensu (19)
lepiej byłoby zrobić z obecnego prawoskrętu bezkolizyjny wjazd w prawo, no ale i tak wolicie stać na światłach niż usprawniac ruch. Co za 10 lat,trzeci pas?
- 122 15
-
2020-03-02 21:15
Jaki bezkolizyjny wjazd?
W Polsce takimi jeździ się pod prąd!
- 8 3
-
2020-03-02 21:25
Przyczyna - korków (6)
Nie oszukujmy się korki są, bo kierowcy nie umieją jeździć, płynnie jeździć. Plus się wpychają, skaczą z pasa na pas, nie patrzą że zablokują skrzyżowanie, tylko jadą jak leminigi. Do tego dochodzący piesi na przejściu i jest to co jest. Zaskoczę Was, ruch powinien być płynny!
- 50 10
-
2020-03-02 22:18
(3)
Nie no, szerloku, dzięki za wyjasnienie istoty życia i istnienia wszechświata :) Samochody zmieniaja pasy, nikt nie jeździ tak dobrze jak ty, a piesi łażą po przejściach - skandal! Drogi powinny być wyłącznie dla ciebie, wtedy nie będzie korków, ty będziesz mal wygodnie, nikt ci nie bedzie przeszkadzał, a cała reszta niech dyma z buta (bo nawet na autobus ich nie stać przecież, tych słojów spod Mrągowa i Licbarga). Nie?
- 9 7
-
2020-03-02 22:32
wiele korków tworzą sami kierowcy (2)
ruszają ospale, wrzucają jedynkę jak ten przed nimi już dawno ruszył, robią odstępy nie wiadomo po co jadąc 5km/h, a potem ci z tyłu nie mogą wjechać na pas skrętu..... Zapominamy, że na drodzę nie jesteśmy sami, że z tyłu jest ktoś, kto się spieszy do chorego dziecka, ukochanej żony, na ważne spotkanie...... i zachowujemy się widząc tylko czubek swojego nosa. Gdybyśmy włączyli czasem myślenie, to wszystkim byłoby łatwiej. Ale taki jest niestety świat dzisiejszy .....
- 10 10
-
2020-03-03 16:07
Opisałeś właśnie jak to wygląda z perspektywy Janusza.
Masz zostawiać luz, jeździć powoli i nie pchać się na skrzyżowanie jak nie ma na nim miejsca.
Masz też jeździć przepisowo, zamiast ścigać się do czerwonego i tamować potem ruch, zamiast korzystać z zielonej fali, która kosztowała nas setki milionów.- 1 1
-
2020-03-03 21:57
Ty chorego dziecka nie widziałeś
Jesteś drogowym Januszem
- 0 0
-
2020-03-03 10:20
Jakie bzdury gadasz na temat przyczyn
korków i dostajesz za to plusy od równie mądrych "geniuszy".
Kiedy dotrze do was to, że ich przyczyną jest wzrastająca liczba samochodów ?
Jeśli macie z tym problem, to idźcie w rozumowaniu w drugą stronę - w stronę spadku liczby aut posiadanych przez ludzi.
Aż np. do 50 pojazdów - utkną gdzieś w szerokim Gdańsku w korkach ?
Może tylko wtedy gdy jednocześnie ci nieliczni kierowcy wjadą w jakąś ślepą ulicę.- 0 4
-
2020-03-03 14:40
Akurat w tym miejscu problemem jest to że autobus musi przeciąć dwa pasy żeby w ogóle wydostać się z przystanku. A można by przenieść przystanek na obecny pas zieleni, podobnie jak na Warneńskiej. Autobus mógłby wtedy nawet mieć własną fazę na światłach, włączać się do ruchu sprawniej i szybciej omijając spory kawałek porannych korków.
- 3 0
-
2020-03-02 21:45
od razu poprawcie ta aleje adamowicza (1)
bo na strzyzowaniu z warszawska i jabloniowa juz teraz jest zatora don skretu w lewo (ujescisko) a widac ze mozna by ten pas przedluzyc o okolo 2-3 samochody
chyba ze kolejny "inzynier" i "planista" nie zostanie rozliczony za budowlanego bubla.. jak za terminy ktorych nie dotrzymuja- 11 4
-
2020-03-02 22:44
dokladnie, jak budowali to widac było, że jest za krótki
nawet kiedys gdy nie było świateł auta stały w korku do skretu w lewo na warszawska już na AK
- 5 1
-
2020-03-02 22:20
(1)
Oni dążą do tego aby zmusić ludzi do jazdy komunikacja miejską i niszczą całą infrastrukturę
- 8 10
-
2020-03-03 08:05
ale do komunikacji już więcej ludzi nie da się upchnąć
- 12 0
-
2020-03-02 22:33
Nie bezkolizyjny (1)
Tam jest jeszcze przejście dla pieszych z sygnalizacja, więc nie byłby bezkolizyjny.
- 14 1
-
2020-03-03 15:06
On pewnie chce likwidacji tego przejścia, żeby było bezkolizyjnie :)
- 0 0
-
2020-03-03 06:30
za 10 lat będzie już emeryturka ...
no i udało się przetrwać wszelkie burze
- 2 1
-
2020-03-03 07:12
Rozwiązaniem docelowym...
powinno być skrzyżowanie dwupoziomowe.... Tak jak w całym ciągu AK....
- 13 0
-
2020-03-03 08:55
Super
Dosyć już tego skręcania w lewo
- 1 1
-
2020-03-03 14:41
Nie da się ze względu na przejście dla pieszych.
- 0 0
-
2020-03-03 16:39
Bez sensu to jest w ogóle dobudowywanie kolejnych pasów. W tym miejscu od początku przewidziany był wiadukt. Istniejąca infrastruktura to być może, właśnie szklanki które zostały wylane w trakcie budowy Armii Krajowej. Są przygotowane przyczółki, i są przygotowane fundamenty, czyli prace ziemne zostały już zrobione. Jedynie wiadukt zapewni płynny przejazd w tym miejscu.
- 1 0
-
2020-03-02 21:14
Pomoże tylko na chwilę :) (12)
A później kolejne osiedla dojdą i się znowu zakorkuje.
W naszej Rodzinie (2+1) mamy dwa samochody i nawet nie przyszło mi do głowy żeby jeździć komunikacją miejską. Tak samo Żona.- 82 28
-
2020-03-02 21:45
i dlatego będziesz stać w korkach (10)
Uzależnienie od wygody, klasyka
- 29 8
-
2020-03-02 21:47
(9)
Lepiej stać w korku w czystym i pachnącym aucie w korku 20 minut niż 40 minut w tramwaju z żulami, bombelkami i 300 kaszlącymi ludźmi.
- 31 20
-
2020-03-02 22:33
tia jakoś KM jest szybciej (3)
Oczywiście z przesiadkami, ale wystarczy choć część jechać tramwajem i już jest szybciej.
- 6 13
-
2020-03-03 06:37
nie tu się nie zgodzę, regularnie ostatnio jeżdzę na basen
i ani autobus ani kolej nie jedzie o tej godzinie a po basenie musiałbym czekać godzinę na autobus, raz pojechałem polregio to się spóźniła 40 minut, samochodem jadąc nawet uwzględniając korki typowe dojadę szybciej i sprawniej
- 11 2
-
2020-03-03 11:51
LOL
W warunkach trójmiejskich każda przesiadka to jest minimum 10 minut w ryj.
- 4 0
-
2020-03-03 14:45
No i gdzie dojedziesz tym tramwajem? Na starówkę? Skansen jest dla turystów, ludzie pracują we Wrzeszczu albo Oliwie.
- 0 0
-
2020-03-03 11:42
odwrotne proporcje czasowe (2)
Z mojego doświadczenia wynika inna proporcja czasu dojazdu. Z okolic tego skrzyżowania, do centrum Gdańska, jedzie się w godzinach szczytu minimum 40 minut samochodem. Tramwajem niespełna 20 minut.
- 1 4
-
2020-03-03 11:59
(1)
Bzdury, czasy podane przez Instytut Danych z D*py
- 2 2
-
2020-03-03 14:19
wg google map o 17 - 18 od skrzyżowania do dworca głównego jest 17-19 minut tramwajem / autosbusem
i 8-22 minut samochodem.
- 0 0
-
2020-03-03 14:17
Szkoda, że moim kosztem (z podatków od samochodu nic nie idzie do budżetu miasta) i moim zdrowiem (1)
Brawo.
- 1 0
-
2020-03-03 15:03
To może niech miasto się wreszcie zajmie tworzeniem komunikacji z prawdziwego zdarzenia bo na razie potrafi tylko zwalać winę na mityczne "nawyki komunikacyjne".
- 0 0
-
2020-03-03 18:19
Taaa.
Jak się mieszka na śmietniku - Szadółki, trzeba mieć samochód. Ja, jak Pan, wsiadam na przystanku pod blokiem, cztery przystanki i w pracy.
- 0 1
-
2020-03-02 21:14
buspas (5)
oczywiście zapomniany.
- 37 36
-
2020-03-02 21:16
tak jak pas dla rowerów
- 13 8
-
2020-03-02 21:51
nic nie myślą o fajnych rozwiązaniach przy budowie.
- 6 2
-
2020-03-03 09:49
(1)
Bus pas powoduje wieksze korki, co za im....yl
- 0 6
-
2020-03-03 09:57
Yyy
Nie? Buspasy I ta cała znienawidzony komunikacja miejska powoduje, że jest mniej prywatnych samochodów na drogach. I nawet Ty nienawistniku kiedys z tego skorzystasz jadąc swoim samochodem
- 3 1
-
2020-03-03 10:16
Tylko samochody
Teraz będzie gorzej dla rowerzystów i pieszych, którzy już i tak mają w tym miejscu "pod górke"! Możliwe, że dla autobusów też będzie gorzej.
- 2 0
-
2020-03-02 21:14
Bardzo dobrze (2)
Ta droga w tym miejscu jest zakarkowana bardzo w godzinach szczytu
- 24 12
-
2020-03-02 21:44
i dalej bedzie tylko troche dalej
- 6 2
-
2020-03-02 22:21
jak w każdej osobówce siedzi jedna osoba to czego się spodziewasz?
- 8 0
-
2020-03-02 21:16
(6)
Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku. A prosto kiedy?
- 27 12
-
2020-03-02 21:18
nie ma, musisz się opowiedzieć, albo jesteś za prawicą albo lewicą ;)
- 9 0
-
2020-03-02 21:50
ale mają czas reakcji??? masakra ten budżet obywatelski, projekty opóźniane po 1-2 lata
lewoskręt wygrał we wrześniu 2019, to nie można było od razu ogłosić przetargu na 30 metrów asfaltu i ew. zmiany w infrastrukturze energetycznej? to jest aż tak skomplikowane?
jestem rozczarowany panią prezydent Dulkiewicz bo poza bitwami z PiS-em nic o niej nie słychać. Szkoda Adamowicza w kontekście jego tragedii i dobra Gdańska- 10 3
-
2020-03-03 05:24
(2)
a wiadukt kiedy....w 2050-tym ?
- 4 1
-
2020-03-03 10:19
Jakie wiadukty? (1)
Zdobienie wiaduktów spowodowałoby zatkanie emausa i skrzyżowania na śródmieściu. Te skrzyżowanie zatyka Havla - ok, ale tym samym powoduje zmniejszenie serii aut w mieście. Zobacz co się dzieje na powrocie o 16, gdzie często korek jest już na zjeździe na Chełm. To co masz na wyjeździe z jasienia miałbyś na Chełmie, nie mówiąc już o tym, jak by to wyglądało dalej.
- 1 2
-
2020-03-03 13:40
Urzędnicy Gdańscy włączcie myslenie
W Warszawie na Al. Jerozolimskich zrobiono dwa wiadukty. Dla przypomnienia al. Jerozolimskie prowadzą do ronda Dmowskiego centrum Warszawy, jak widać da się.
U nas w Gdansku są myslący inaczej.- 0 0
-
2020-03-03 13:48
zawiedziony
Wiadukt, wiadukt, wiadukt, albo głosuję na pisorki.
- 0 0
-
2020-03-02 21:17
(6)
Tam mocno blokują ruch autobusy na przystanku - kto to wymyślił aby autobus przegubowy przecinał cała długość jezdni żeby jechać po trasie ! Po co ten przystanek ? Jest na Płockiej i Lostowickiej - spokojnie by wystarczyły.
- 83 38
-
2020-03-02 21:20
Dla ludzi z okolicy?
Moze usunac co drugi przystanek?
Mniej bedzie zatrzymywania sie i wlaczania do ruchu autobusow?
Np na Sobieskiego, usunac wiekszosc przystankow bo tarasuja droge....- 18 8
-
2020-03-02 21:23
Tam tez jest Urzad Miejski.... (2)
Wiec chyba wazny przystanek...
I do tego 2 sklepy- lidl i netto.- 13 2
-
2020-03-02 21:40
Z Cebertowicza jest bliżej do Urzędu :-) A z Lidla i Netto na Przemyska :-) (1)
Ludzie z Wilanowskiej mają tyle samo z bloków na autobus na Przemyska co na Wilanowska.
- 4 8
-
2020-03-03 09:11
Urząd jest teraz i na Milskiego i na Wilanowskiej
Mowa o tym na Wilaniowskiej.
A poza tym 262 jedzie Wilanowską nie Havla a przystanek Rogalińska jest daleko.- 3 0
-
2020-03-02 21:25
Wiadomo
Po co...
Urząd na Wilanowskiej w sąsiedztwie.
Tam gdzie urząd tam przystanek.
Proste?- 9 0
-
2020-03-03 13:29
Chyba Pan oszalał...
Widać, że nie porusza się Pan w ogóle komunikacją tylko samochodem. Skoro dla Pana to nie problem żeby podejść na Łostowicką- proszę codziennie parkować samochód kilometr od domu i kilometr od pracy. Przecież to żaden kłopot podejść dalej dla Pana. Licząc drogę z bloków na przystanek plus dla Pana nic nie znaczący fragment do cmentarza- tyle wychodzi po zlikwidowaniu przystanku.
- 0 0
-
2020-03-02 21:17
A w czym problem obecnie zrobić z prawego pasa na wprost również jazdę w prawo? (11)
Najprostsze rozwiązanie, bez kosztów
- 65 10
-
2020-03-02 21:20
A co z przejściem dla pieszych ? (2)
- 6 3
-
2020-03-03 07:02
to samo, co przy zjeździe z Łostowickiej w prawo w Kartuską? Czyli nic? (1)
Zielone dla aut, zielone dla pieszych, a drugich w tym miejscu jak na lekarstwo...
- 3 1
-
2020-03-03 09:18
masz zielone pojęcie o tym ilu tam pieszych jest
Jest też dużo rowerzystów - tamtędy prowadzi droga rowerowa.
Ja jadę prosto z Havla w Łostowicką i wolę żeby środkowy pas się nie blokował przez nie mogących skręcić w prawo, bo piesi. Dlaczego Ty masz mieć lepiej?- 2 5
-
2020-03-02 21:20
nie no tak nie można - trzeba wydać miliony i zrobić przebudowe!
- 10 6
-
2020-03-02 21:29
(6)
kolizja z przejsciem dla pieszych
- 7 5
-
2020-03-02 21:41
Z jedna osoba na dwie godziny tam przechodzącą :-) (1)
- 13 10
-
2020-03-03 07:48
Jedna osoba co 3 minuty
- 1 3
-
2020-03-02 22:06
Przenieść przejście. Taką mam koncepcję
Mój mąż z zawodu jest dyrektorem
- 6 3
-
2020-03-03 07:04
a teraz jeden pas w prawo nie ma kolizji z przejściem? (2)
Identyczna sytuacja jest na skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską, jakoś nie dochodzi tam do kolizji z pieszymi? A może wystarczy przeprogramować światła, żeby auta nie miały zielonego w tej samej chwili co piesi?
- 6 0
-
2020-03-03 09:19
nie ma, bo gdy prawoskręt ma zielone to piesi (i rowerzyści) mają czerwone (1)
ogarnijcie się ignoranci!!!
- 5 0
-
2020-03-03 10:22
no to jak będą dwa pasy w prawo, to przecież może być tak samo?
mój poprzedni komentarz odnosił się do komentarza "kolizja z przejściem dla pieszych" Skoro obecnie nie ma kolizji, to nie widzę problemu, żeby zrobić identycznie przy dwóch pasach.
Nie musisz wyzywać od ignorantów.- 0 0
-
2020-03-02 21:26
(5)
Problemem są autobusy które z zatoczki wbijaja się na środkowy pas. Blokują w ten sposób pasy.
- 70 17
-
2020-03-02 22:21
Przepraszam. Autobus
- 2 0
-
2020-03-02 22:22
to raczej osobówki blokuja autobusy.
- 16 6
-
2020-03-03 00:17
Oczywiście, że tak
tylko powiem ciut inaczej. Problemem jest organizacja ruchu a nie autobusy. Dołożenie drugiego prawoskrętu niewiele zmieni, gdyż nadal w godzinach rannych z przystanku, będą włączały się autobusy, które po przebudowie skrzyżowania będą stały w poprzek aby wrócić na pas do jazdy na wprost!!!
- 16 0
-
2020-03-03 08:31
Gdyby przystanek był przed tym skrzyżowaniem (tam gdzie jest tramwajowy w stronę centrum) nie było by problemu, wtedy "domalować" tylko strzałkę w prawo ze środkowego pasa. Ot cała filozofia :)
- 4 2
-
2020-03-03 09:57
To może więcej życzliwości kierowcy, wpuszczajcie autobusy to sprawniej przejazd pójdzie wszystkim.
To osobówki, często nie myśląc, blokują sprawny przejazd autobusom, a potem i tak spotykają się na pierwszym skrzyżowaniu na Łostowickiej. Poluzujcie nieraz majty.
- 8 0
-
2020-03-02 21:31
Idą jak burza
- 14 3
-
2020-03-02 21:41
więcej pasów, estakad, wiaduktów i piesi koniecznie do tuneli. (7)
a na Targu Węglowym zróbmy 20 piętrowy, oczywiście darmowy parking.
Adamowicz mówił, że rok 2019 będzie rokiem znacznej poprawy komunikacji miejskiej. Ale umarł i komunikacja też zaczęła umierać. I nie chodzi o pieniądze jedynie, ale o to, żeby w końcu ktoś się tym zajął poważnie. Żeby nie było, ze narzekam bezproduktywnie to dodam, że oczekuję priorytetów dla tramwajów, utworzenie linii autobusowych bezpośrednich oraz przeorganizowania siatki połączeń - mniej linii za to wysoka częstotliwość. I na koniec, budżet obywatelski nie powinien być przeznaczany na takie inwestycje jak modernizacja ulic miejskich.- 38 15
-
2020-03-02 21:46
kierowca w tym miescie jest najwazniejszy (1)
inni mogą się męczyć
- 8 6
-
2020-03-03 08:50
o czym Ty pier___? to jest droga wjazdowa do centrum a nie centrum
- 3 3
-
2020-03-03 09:25
(3)
Piesi do tuneli - i co jest w tym złego??? na całym świecie tak robią - przecież to dla bezpieczeństwa pieszych, tylko u nas jakiś "specjalista" woli likwidować przejścia podziemne.
- 3 4
-
2020-03-03 10:31
Nie pisz bzdur pseudo znawco świata.
- 1 2
-
2020-03-03 10:38
I wara ci od mojej kieszeni. Bo co ty sobie
wyobrażasz, że setki tuneli czy kładek buduje się, a przede wszystkim eksploatuje za darmo koleś ?
Myślisz, że wtedy podatki miejskie (np. od nieruchomości) nie wzrosną krocie ?
A w normalnych krajach (Zachód) kończą z takimi budowlami.
A jak jednak nie, to do tuneli spycha się ale samochody.- 2 2
-
2020-03-03 11:02
P.S. podatki od nieruchomości są wyższe
tam i to znacznie, gdzie prowadzi się działalność gospodarczą, gdzie koszt tego przedsiębiorcy wliczają do kształtowania cen towarów i usług.
Zatem setki tysięcy tych budowli dla pieszych w skali całego kraju poczujesz w cenach towarów i usług.
Te podatki od zwykłych właścicieli (nie przedsiębiorców) nieruchomości są niższe.
Gdy zaczną prowadzić działalność gospodarczą muszą to zgłosić władzy samorządowej, gdzie następuje zwyżka tego podatku.
Nie zgłoszenie to oszustwo i jest ścigane, m. in. przez inspekcje terenowe - sprawdza się dany lokal - np. warsztatowy czy sklepowy, czy jest w nim prowadzony biznes czy może stoi pusty (są przerwy gdy właściciel szuka najemców - wtedy płaci się mniejszy podatek, gdy nie ma z nieruchomości dochodów). I od kiedy - nalicza się wtedy wraz z odsetkami różnicę w wysokości podatku gdy okaże się iż dany lokal był czynny gospodarczo, a nie jak zgłosił właściciel nieczynny. A tacy cwaniacy się zdarzają.
Zatem przez również te podatki samorządy finansują utrzymanie wielu obiektów infrastruktury komunikacyjnej.
Napstrzykanie miast mocno nadmierną ilością kładek i tuneli dla pieszych (setkami czy nawet tysiącami) to wzrost obcìążeń podatkowych.- 0 2
-
2020-03-03 10:16
bez tytułu ...
Tak to jest jak dzieci rządzą miastem .
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.