- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 20:33
Idźmy na całość, zróbmy od Opery do Błędnika deptak ;))))
- 18 1
-
2021-05-13 20:33
Buhaha
zostawic jeden pask + ograniczenie 50kmh. Ciagle spaliny, starte klocki i opony, ciagle uruchamianie systmeu start stop. Samo zdrowie dla mieszkancow i drzew :) Pomijam halas. Wracamy do sredniowiecza czy rozwijamy sie?
P.S. Polecam zerwac asfalt, zostawic kostke brukowa a wzdluz jezdni zrobic 3km lake kwietna...- 22 2
-
2021-05-13 20:35
Co się dziwicie?
Robią z wami co chcą, podnoszą opłaty, utrudniają życie, zamykają ulice a nawet żadnego, nawet najmniejszego protestu nigdy w Gdańsku nie było. Więc kroją was jak salami po plasterku.
- 31 1
-
2021-05-13 20:37
W Gdańsku powstaną Rydwan-pasy tylko dla deweloperów i układowych.
- 27 1
-
2021-05-13 20:38
Pogonić to całe towarzystwo z pseudo dętką na czele !
- 25 1
-
2021-05-13 20:39
Pasy
Najlepiej wszędzie gdzie się da zrobić po jednym pasie i zakorkować miasto
- 27 0
-
2021-05-13 20:40
Fajny pomysł, tylko najpierw...
Trzeba dokończyć Drogę Różową, Drogę Zieloną a najlepiej puścić estakadę nad torami SKM z Rumi do Św. Wojciecha. Inaczej bułki Trafią do sklepów koło południa, na pogotowie będzie się czekać 2 godziny a straż pożarna zdąży tylko na dogaszenie pogorzeliska. O autobusie zapomnijcie. Rozumiem, że ten pomysł ma być rehabilitacją za wycinanie drzew w parku? Nie tedy droga!
- 26 9
-
2021-05-13 20:41
(2)
Oczywiście, że można, można też zwęzić do jednego pasa. Miłego głosowania w następnych wyborach , pomarudzicie na forum a i tak wam łuski z oczu nie spadną
- 16 2
-
2021-05-14 07:18
....łeb możesz (1)
sobie zwęzić ekodooorniu , choć tam już zapewne została taka wąska tasiemka co uszy trzyma ;)
- 0 1
-
2021-05-14 07:53
ktoś tu chyba nie łapie sarkazmu...
- 1 0
-
2021-05-13 20:42
(2)
można zabrać nawet dwa pasy razem z tramwajem i zaorać, posadzić buraki, to w końcu tylko małe miasto
- 203 16
-
2021-05-13 20:47
A na poludniu co bedzie?
Tylko wysypisko?
- 16 1
-
2021-05-13 22:25
Widocznie Gdańsk ma duże nadwyżki finansowe
.
- 3 0
-
2021-05-13 20:42
Jestem za. Na Armii Krajowej od Chełma do centrum (1)
można by też zwęzić pasy ruchu. Teraz każdy pas jest jak dla czołgów. Z wygospodarowanej przestrzeni można utworzyć np. chodnik i drogę rowerową. Na zieleń również znalazłoby się miejsce.
- 12 21
-
2021-05-14 08:17
Nie ma to jak jechać rowerem w spalinach
Masz równoległe ścieżki rowerowe na Kartuskiej i Cienistej, powinno wystarczyć.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.