- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 20:56
Czas rozliczyć nieobecna w Gdańsku prezydent! (2)
- 26 5
-
2021-05-13 21:45
Zastąpić ją nieobecnym Adrianem. Przynajmniej będzie ładnie podpisywał. (1)
- 4 7
-
2021-05-14 08:23
Czasami lepiej poprostu nie psuć
- 2 1
-
2021-05-13 20:58
W Gdańsku nie ma żadnych inwestycji drogowych (6)
A ci zwezaja jezdnie
- 27 7
-
2021-05-13 22:06
Chyba przespałeś te pare miliardów puszczonych w drogi w ciągu ostatnich 10 lat (5)
Tunel. AK, Havla, adamowicza, wiadukt BG, Wyklętych, , czerwony dwór, droga zielona, niezliczona ilość prawoskrętów i innych udziwnień. Plus parkingi kubaturowe. No żadnych inwestycji, zero.
- 7 10
-
2021-05-14 08:01
To jest naturalna kolej rzeczy rozwijającego się miasta, które stawia na nowe osiedla. (4)
Nie wiem co jest dziwnego w tym, że te drogi powstały. Szkoda tylko, że na pozostałych, starych, trasach utrudnia się ruch jak tylko się da. Weźmy Legionów-Rzeczpospolitej. Kiedy tu był remont? Hallera? Plomby można pogubić. Zwężenie Grunwaldzkiej w Oliwie, zwężenie pasów na Jana Pawła i ustawienie świateł tak, żeby na każdych stać na czerwonym. Piramowicza? Mimo protestów i tak zrobili po swojemu.
Wymieniać dalej?- 6 5
-
2021-05-14 08:34
Możesz sobie wymieniać ale gdzie indziej (3)
To wątek o inwestycjach a nie wypłakiwanie się na dziury w asfalcie.
- 3 2
-
2021-05-14 09:44
Nie ty będziesz mi mówił gdzie mogę sobie pisać a gdzie nie, bo za krótki na to jesteś. (2)
Jaka to niby inwestycja? Fajny fikoł, żeby zawijanie drogi nazywać inwestycją...
- 3 2
-
2021-05-14 16:24
Ale będziesz jeździć, i już jeździsz, tak jak ja chciałem (1)
Bo ja akurat nie jestem krótki. A niedługo będziesz jeździć mniej, albo autobusem.
- 0 3
-
2021-05-15 09:46
buahahaha xD
Pan długi się odezwał
- 0 0
-
2021-05-13 21:03
Boże co za bzdura... najlepiej zawęzić do jednego pasa, tramwaj też usunąć, piechotą do wrzeszcza zasuwaj polakówu xd
- 14 2
-
2021-05-13 21:06
Teraz zrobią dwa pasy
Za kilka lat ktoś z magistratu wpadnie na wspaniały pomysł jak usprawnić ruch w tym miejscu i przywrócą trzeci pas. Oczywiście ktoś na tym odpowiednio zarobi...
- 14 3
-
2021-05-13 21:06
Co??? (1)
Oszalałaś władczynią Gdańska????
- 8 6
-
2021-05-13 21:42
Po jakiemu to?
- 4 0
-
2021-05-13 21:10
Aleja Lipowa
znowu pierdzstolki wydadza kupę kasy na durne analizy. myśląc głową wystarczy dwa pasy ruchu
- 8 9
-
2021-05-13 21:13
Teraz już wiecie jaki jest prawdziwy cel ograniczenia prędkości do 50km/h...
Jeśli tego chcecie to wybierzcie Dulkiewicz na następną kadencję.
Mam nadzieję, że pojawi się jakiś inny kandydat, nie oszołom.
I, że nie trzeba będzie leczyć Covidu Ebolom (PiSem), ale chyba sam w to nie wierzę....- 16 7
-
2021-05-13 21:13
Proponuję zabrać wszystkie pasy. Po co mają jeździć samochody i zanieczyszczać środowisko.
- 12 5
-
2021-05-13 21:16
Proponuję wycinkę (2)
Po co nam te lipy skoro same z nimi problemy? Miasto już nie raz udowodniło że potrafi wyciąć chronione i potrzebne drzewa, czas na te z alei lipowej.
- 17 6
-
2021-05-13 21:42
Proponuję nie błaznować. (1)
- 2 7
-
2021-05-14 05:13
Zaproponuj to Oli
- 3 1
-
2021-05-13 21:18
Na całej długości wykopcie tunel
nikt tym badylom nie będzie przeszkadzał, chyba, że kretom
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.