- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 21:19
Już widzę tych Januszy (3)
jak się zagotowali jak zobaczyli nagłówek. Nie mają pojęciach w jakim kierunku rozwijają się nowoczesne miasta. Priorytet dla ruchu pieszo-rowerowego. Samochody tylko na winiety i użytkowe.
- 10 34
-
2021-05-13 21:30
Lepiej być Januszem
Niż Romkiem.
- 15 7
-
2021-05-13 23:03
Nie jesteśmy ani Rzymem ani Londynem
I nie będziemy
- 7 2
-
2021-05-15 14:01
To się wyprowadź
Na wieś zabitą dechami zamiast asfaltu klepisko. Po Ch... jeździsz asfaltem rowerem
- 0 1
-
2021-05-13 21:21
przecież
w Gdańsku kochaja liberałów, latami chętnie na nich głosują, a stale się dziwią rezultatom w życiu codziennym
- 19 1
-
2021-05-13 21:22
Nie no może wogole zamknijmy zwycięstwa i będziemy jeździć traktem konnym oczywiście konno
Władza tego miasta poraża intelektem
- 16 4
-
2021-05-13 21:28
No chyba żart :(
- 6 6
-
2021-05-13 21:28
Podlać te lipy (3)
Rund upem i po problemie. Nasadzić nowe i odporne drzewa. Za sto lat następne pokolenia będą się nimi podniecać.
- 6 11
-
2021-05-13 21:41
Typowy emigrant z PGRów. (1)
- 6 4
-
2021-05-14 10:13
Typowy
Ęko terrorysta, który wie najlepiej bo jego racja jest najmojsza.
- 0 2
-
2021-05-14 16:21
Może ciebie podlać roundupem?
- 0 0
-
2021-05-13 21:31
mowimy o tej zwyciestwa w gdansku?
o tej malo uczeszczanej glownej drodze w gdansku? po co 2 pasy, zlikwidowac calkiem
- 17 5
-
2021-05-13 21:34
(1)
Kiedy jezioro i przeprawa promem?
- 8 2
-
2021-05-13 21:43
A co, jesteś Obajtek i chcesz kupić za lewe pieniądze?
- 1 5
-
2021-05-13 21:34
Czas najwyższy (1)
a trakt konny powinien mieć pas i kontrapas rowerowy !!! To samo na 3maja
- 6 10
-
2021-05-14 09:45
W ogóle nie powinno być czegoś takiego jak kontrapasy. To rozwiązanie skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne.
- 5 1
-
2021-05-13 21:39
Ktoś tu zwariował, chcą za to korków, brawo za pomysł!
- 14 4
-
2021-05-13 21:40
Chyba już do reszty upadli na głowę! Czas interweniować, ludzie!
- 18 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.