- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (79 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (160 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (76 opinii)
- 5 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (267 opinii)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 22:17
Od kiedy dbaja o zieleń?
A od kiedy włodarze trojmiasta dbają o zieleń?
Czyżby im deweloperka podpowiadała by zwęzić droge?- 11 2
-
2021-05-13 22:18
Chore....
- 5 2
-
2021-05-13 22:19
*"*"**#@$$@
Chyba kogoś już dokładnie popi.... zlikwidować urzędników i wszystkich pomysłodawców takich akcji
- 14 1
-
2021-05-13 22:23
Ktoś chyba musi sobie lodu do głowy przyłożyć
- 9 1
-
2021-05-13 22:23
Szykują teren pod blokowisko!
Drogę zwężymy drzewa się potem wytnie że niby już chore i cyk! Mamy piękny teren do zabudowy apartamentowcami z kawalerkami po 30m2. Tak to się robi w Gdańsku
- 13 0
-
2021-05-13 22:25
Masakra
Tego nie da się spokojnie czytac
- 13 1
-
2021-05-13 22:28
A tam do dwóch. Do jednego zwęźcie. I tak już w godzinach szczytu nie da się tam jeździć
Zamknięcie Piramowicza od strony Hallera to już był szczyt. Ale się okazuje, że wszystko przed nami.
- 17 0
-
2021-05-13 22:29
Hahahahahhah (1)
Czy ktoś już ma przygotowaną taczkę z obornikiem? Mogę się dorzucić.
- 17 2
-
2021-05-13 23:55
Taczkę? Raczej całą przyczepę. Ale żeby był jeszcze ciepły i mokry!!
- 3 1
-
2021-05-13 22:33
Analiza ruchu
Gdańsk zamyka się dla przyjezdnych więc wszystkie ulice zamienić np na ścieżki rowerowe. Niestety te pomysły i**otów zawsze obciążą mieszkanców tyle, że w dalszej perspektywie
- 10 2
-
2021-05-13 22:33
Co by tu jeszcze spie*rzyć Panowie, co by tu jeszcze?
Moderatorze, jesteś tak głupi, że nie wiesz nawet, że jest to tekst piosenki Wojciecha Młynarskiego, wielkiego artysty, a nie wiesz, bo to nie twój poziom.
Jaki poziom reprezentujesz, to ja już wiem.- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.