- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (93 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (183 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (44 opinie)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (47 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (35 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 22:55
To co dzieje sie w Gdansku przekracza juz granice absurdu! (1)
Czemu kierowcow w tym miescie traktuje sie jako wrogow? Czemu utrudnia nam sie zycie? Czemu mamy wladze bez zadnej dlugoterminowej wizji i myslenia? Czemu nie uwzglednia od lat wzrastajacej liczby samochodow (czy tego chcemy czy nie). Czemu wladza Gdanska robi z naszego miasta betonoze, pozwala na wycinanie drzew, nie usprawnia transportu publicznego ale za to zweza jezdnie, kaze placic krocie za parkowanie, przy ciagle zmniejszajacej sie liczbie miejsc do parkowania???????
- 22 2
-
2021-05-14 12:42
Elu, piszesz nieprawdę
po prostu podejmuje się nieśmiałe próby zmiany kierunku przesuwania kompromisu. Odchodzi się od myślenia głównie o ruchu pojazdów, zaczyna się myśleć o ruchu ludzi, którzy poruszają się przecież nie tylko terenochłonnymi pojazdami prywatnymi, jakimi są samochody.
- 0 3
-
2021-05-13 22:57
Jeden Pas ruchu i strefa tempo 30
Coraz to lepsze rozwiązania się szykują aż nie mogę się doczekać kolejnej bzdury? Może zlikwidujmy drogi i zwińmy asfalt, będzie bezpieczniej.
- 8 1
-
2021-05-13 22:57
Znowu dredziarz na rowerku i drugi na deskorolce pisza wytyczne dla urzednikow (2)
Czy naprawde zawsze musicie przed nimi na kolanach
- 15 3
-
2021-05-14 16:43
Jak nie mamy argumentów to jedziemy ad-personam? (1)
Bardzo dojrzale, wyprowadź się z Trójmiasta.
- 0 3
-
2021-05-15 09:55
Niestety, ale w tym przypadku właśnie tak jest.
Co Rogerek powie, to włodarze w podskokach zrobią, w imię wchodzenia w sztycę rowerzystom i pogoni za 'nowoczesnością'. Szkoda tylko, że robi się dobrze małej grupie, kosztem jakości życia sprzeciwiających się mieszkańców, których dotykają takie zmiany.
- 0 0
-
2021-05-13 22:59
I do tego zlikwidować drogi dla rowerów (1)
Wszyscy pieszo, to będzie raj!
- 12 2
-
2021-05-14 12:43
nudny jesteś, Polpot, chyba o tym nie wiesz
dlatego próbuję cię uświadomić
- 0 3
-
2021-05-13 23:02
Ktototo (1)
Kto wpada na takie pomysły?
Naprawdę nie mają już pomysłu na to miasto?- 11 2
-
2021-05-14 12:43
decydenci zdolni do refleksji strategicznej, zgodnie z oczekiwaniami wielu mieszkańców
- 0 0
-
2021-05-13 23:02
zawsze mozna pogonić tych od glupich pomysłów.
nie są przyspawani do stołków.
- 10 0
-
2021-05-13 23:04
Szok jak ludzie durnieją
Cofamy się w rozwoju z takimi pomysłami.
- 8 1
-
2021-05-13 23:09
W końcu ktoś zaczął myśleć i działać. Widok i odgłos AL. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej od dawna jest nie do zniesienia. Tylko więcej kursów komunikacji publicznej niech za tą zmianą pójdzie.
- 2 13
-
2021-05-13 23:09
(2)
Jak można planować wyłączenie z ruchu 1 pasa głöwnej arterii Tröjmiasta?
Alternatywą jest obwodnica, ktöra jest stale zakorkowana. To spowoduje stały paraliż miasta.
Taki paraliż jak w poniedziałek był na obwodnicy południowej i w centrum na Podwalu Przedmiejskim. Główny powód to wiadukt biskupia który jest " wykańczany", ale nie widać na nim robotniköw. Objazdy są tak poprowadzone, jakby ktoś celowo chciał sparaiżować ruch w mieście. A to jeszcze nie na sezonu.- 20 4
-
2021-05-14 09:10
(1)
Ależ nikt nie planuje wyłączenia z ruchu pasa albo (moje ulubione) "wdrożenia ograniczenia przepustowości" a tylko analizę jaki byłby efekt. I wcale nie na podstawie roku pandemicznego tylko w dosyć odległym horyzoncie czasowym. Na prawdę mam wrażenie że kierowcom rozum odbiera kiedy słyszą coś innego niż "rozbudowa układu drogowego". Pewnie nie śpią w nocy tylko pilnują czy nikt im drogi nie zwęża (poza trzymaniem kredensu).
- 2 2
-
2021-05-14 15:15
Jak nikt tego nie planuje to po co analiza? Czemu teraz, w trakcie pandemii? Jakby tego nie planowali to nie byłoby tematu.
- 1 0
-
2021-05-13 23:10
Ja bym się przesiadł na zbiorkom
Gdyby był o punktualny, czysty i bezpieczny. Metoda marchewki by zadziałała, ale to wymaga wysiłku i pracy. Jest też metoda bata - uniemożliwienie bądź maksymalne utrudnienie korzystania z samochodu. To rozwiązanie idealne dla tych co mają swoje wizje ale nie chcą się napracować przy ich realizacji.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.