- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 20:45
A gdzie ci obrońcy zieleni?
Jak są artykuły o drzew to lament, że wszędzie beton. A teraz jak ten beton chcą wywalić to lament w drugą stronę. Jak nie patrzeć d*pa zawsze z tyłu.
- 12 1
-
2021-05-13 20:46
Obrońcy drzew pożal się Boże.
Najpierw wycinają a potem niby chcą ich bronić. Zwężą a deweloperzy pobudują. Tyle w temacie.
- 15 3
-
2021-05-13 20:46
Dulkiewicz to kosmitka
Moze wprowadzic zakaz ruchu od wrzeszcza do orunii ? I po klopocie!
- 20 5
-
2021-05-13 20:47
(4)
Z Al. Zwycięstwa zabrać dwa pasy, jeden wystarczy - żeby nie było, że nie ma drogi.
Trakt Konny zlikwidować, przecież od dawna nikt tu końmi nie jechał.- 228 21
-
2021-05-13 21:00
A w wolnym miejscu zrobić trzypasmową autostradę rowerową. (2)
- 49 5
-
2021-05-13 21:48
dokładnie (1)
i pobierac od rowerzystów opłaty po 50zł za kilometr
- 28 2
-
2021-05-14 05:34
O co wam chodzi z tymi rowerami?!
Przecież tu nie ma być ścieżki/drogi rowerowej. Mało tego - jeden z pasów Traktu Konnego ma być przeznaczony na parking - może tam trzeba będzie pobierać opłatę parkingową 50zł/h?
- 3 6
-
2021-05-14 00:19
zrobic zakaz dla samochodów na trakcie konnym, ale puscic ruch bryczkami i powozami
- 8 1
-
2021-05-13 20:47
Lux
Najpierw powinni domknąć pełne koło obwodnicy Gdańska. Zrobić na tejże obwodnicy drogi po 4 pasy bo obecne dwa dawno przestały być wystarczające. Potem połatać dziury w drogach w mieście (np odcinek Hucisko - Okopowa centrum miasta a można koła pogubić). Na końcu jak już wszystko co może być gładkie i drożne takowe będzie to sobie można zwracać głowę czy zwężenie jednej z głównych dróg przez 3 miasto to dobry pomysł.
- 13 4
-
2021-05-13 20:49
Dość (4)
Czas rozgonić to towarzystwo wzajemnej adoracji. Gdańszczanie mają dość.
Podziękujemy i pogonimy was na bruk !
Pamiętamy :
1. Piramowicza
2. Grunwaldzka ograniczenie do 50km/h
3. Przejścia naziemne zamiast dotychczasowych przejść podziemnych.- 45 7
-
2021-05-13 22:09
Ja jestem Gdańszczaninem i nie mam dość. (2)
Mam nadzieję, że to dopiero początek.
- 5 17
-
2021-05-13 23:52
Prawdziwi Gdańszczanie nie przyjeżdzają ze słoikami i słomą w butach xD (1)
Tak masz rację. To początek końca tej władzy.
- 10 4
-
2021-05-14 16:40
Noooo, ja tu znam wielu prawdziwych gdańszczan
Co pod domem do śmietnika trafić nie umieją i buty na korytarzu trzymają
- 0 1
-
2021-05-14 07:38
tak, wszystkie swietne decyzje, ktore popieramy
aa, my mieszkamy w Gdansku, an nie okolicznych bieda wioskach. Na pewno chcecmy dalszyhc zmian
- 1 7
-
2021-05-13 20:50
Zlikwidować i oddać deweloperom obrońcom zieleni za symboliczną złotówkę.
- 20 2
-
2021-05-13 20:51
Moze sprawdzic kto z urzedu mieszka blisko al. Zwycięstwa? (1)
Bo za chwilę zrobią z głównej alterii miasta deptak
- 21 5
-
2021-05-13 22:09
Och nie, i co?
- 2 3
-
2021-05-13 20:51
Czy gdańskich urzę_dasów już kompletnie pogięło?!
- 15 3
-
2021-05-13 20:52
Wszędzie można (1)
Zaorajcie całe miasto, tylko ścieżki rowerowe, bus pasy i parki wszędzie. Do tego proponuję płatny wjazd do miasta dla każdego auta, parkowanie po 100zl za godzinę i ograniczenie prędkości do 25km/h. Czy wszystkich już pogrzało? Korzystając z okazji, pozwolę sobie zauważyć że największe korki tworzą autobusy, nie auta. Doskonałym przykładem jest rondo przy pętli tramwajowej na Havla.
- 23 3
-
2021-05-14 16:51
Autobusy tworzą korki. Boże, widzisz i nie grzmisz.
Jeden autobus wiezie mniej więcej tyle ludzi co tkwi w tym korku w autach. Jakby nie było autobusu - korek automatycznie 2x taki. I tak z każdym autobusem. I oto pojawia się on - wizjoner ruchu drogowego, tytan piłowania gałęzi na której siedzi i apostoł strzału w stopę. Prowadź swoje tępe samochodowe owieczki ku nieuniknionemu zatorowi ostatecznemu.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.