• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobus linii R "na żądanie" pod Urzędem Skarbowym? Miasto mówi "nie"

Szymon Zięba
10 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uruchomienie warunkowego przystanku I Urząd Skarbowy dla autobusów linii R nie spotkało się z aprobatą Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Uruchomienie warunkowego przystanku I Urząd Skarbowy dla autobusów linii R nie spotkało się z aprobatą Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Nie będzie warunkowego przystanku "I Urząd Skarbowy" w GdyniMapka dla autobusów linii R. Mimo postulatów mieszkańców urzędnicy negatywnie oceniają taki pomysł, zwracając uwagę m.in. na pospieszny charakter połączenia oraz infrastrukturę przystanku.



Czy przekonują cię argumenty urzędników?

Propozycja zmiany w kursowaniu linii R to pokłosie uruchomionej w sieci petycji. Autor zauważa, że przystanki w ścisłym centrum Gdyni to "Armii Krajowej", a potem dopiero "Hala" - ten przystanek jest oddalony od poprzedniego o blisko 1 km. Niezależnie od tego podobne argumenty podnosili inni mieszkańcy miasta, którzy zwracali się w tej sprawie do naszej redakcji.

- Warto, aby linia R zatrzymywała się na przystanku, który i tak mija, a jest on pomiędzy wyżej wymienionymi. Przystanek nazywa się "I Urząd Skarbowy 01". Mogłoby to funkcjonować na zasadzie przystanku "na żądanie" - argumentuje pomysłodawca.
Jego zdaniem autobusowi zajmie zatrzymanie się w tym miejscu kilkanaście, może 20 sekund, a w ten sposób udałoby się np. rozładować ruch na przystanku przy hali...

- ... gdzie niejednokrotnie ciężko jest wsiąść czy wysiąść z autobusu z uwagi na tłum ludzi na "halowych" przystankach w godzinach szczytu - twierdzi nasz rozmówca.

Komunikacja w Trójmieście - rozkłady i informacje



Zauważa, że mimo iż linia R jest linią pospieszną, to i tak zatrzymuje się praktycznie na każdym przystanku, zarówno na Hutniczej, jak i na obrzeżach Gdyni (Dąbrowa/Kacze Buki).

- Tym bardziej dziwi fakt, że "erka" nie zabiera pasażerów z przystanku przy US w ścisłym centrum Gdyni, chociażby tylko w systemie "na żądanie" - stwierdza mieszkaniec Gdyni.
Przekazaliśmy powyższe uwagi gdyńskim urzędnikom. Jak się jednak okazuje, pomysł oceniają oni negatywnie.

Miasto jest "na nie". Dlaczego?



- Po pierwsze, co do zasady linia pospieszna charakteryzuje się ograniczoną liczbą zatrzymań w środku trasy, oferując krótszy czas przejazdu. Uruchomienie postulowanego przystanku nie spowoduje wydłużenia czasu przejazdu tylko o 20 sekund, jak pisze wnioskodawca, o czym szerzej dalej - podkreśla Hubert Kołodziejski, dyrektor zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Zaznacza on, że przywoływanie przykładu ulicy Hutniczej oraz dzielnicy Dąbrowa "nie jest adekwatne do sytuacji w ścisłym centrum Gdyni".

- Linia R obsługuje spory fragment ul. Hutniczej jako jedyna, a na kolejnym fragmencie linia 163 wspomaga ją jedynie w dni powszednie i to tylko w określonych godzinach - podkreśla.
Z kolei - jak wskazuje urzędnik - przystanki wzdłuż ul. Rdestowej usytuowane są przy dużych skupiskach gęsto zabudowanych budynków wielorodzinnych, a linia R zapewnia najczęstsze ich połączenie z centrum.

- W rezultacie z każdego z przystanków korzysta całkiem spora liczba pasażerów - mówi Hubert Kołodziejski.

Przeszkodą infrastruktura przystanku



Przeszkodą w uruchomieniu wspomnianego przystanku dla linii R jest również jego infrastruktura. Wprowadzenie zatrzymania autobusów linii pospiesznych na przystanku przy I Urzędzie Skarbowym objęłoby również linię Z.

- Obie te linie obsługują wyłącznie 18-metrowe autobusy przegubowe. Tymczasem przedmiotowy przystanek ma tylko jedno stanowisko, ze zbyt krótką krawędzią zatrzymania, by mogły tam stawać pojazdy kolejnych linii. Dodatkowe pojazdy przegubowe utrudniłyby korzystanie z tego przystanku w szczytach podaży usług, gdyż nie mogąc zmieścić się na nim za stojącym już autobusem innej linii, oczekiwałyby na pasie ruchu, przed skrzyżowaniem z ul. Wójta Radtkego, na możliwość wjazdu na przystanek po jego zwolnieniu przez inny pojazd - zaznacza dyrektor ZKM.
Jego zdaniem skutkowałoby to permanentną blokadą prawego pasa i mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych - prób omijania autobusów przez samochody osobowe skręcające w prawo (wykonywania manewru skrętu ze środkowego pasa).

- Sytuacja taka wpłynęłaby więc wtórnie na wydłużenie czasu jazdy nie tylko dla autobusów linii R i Z - podsumowuje Hubert Kołodziejski.

Zobacz, jak trolejbus bez szelek pojechał na Pogórze. Materiał z ubiegłego roku.

Opinie (116) 2 zablokowane

  • Może to

    Co jeszcze może taki mały autobusik w Rivierze jeden na dole drugi u góry szybko by się człowiek przemieszczał od początku do końca korytarza czemu nie nikt nikomu głowy nie urwie warto przemyśleć. A jeszcze może helikopter z Gdyni do Wejherowa lub do Gdańska. Dobre by były jeszcze takie Melexy małe na zakupy co by można tym jeździć po ścieżce rowerowej zamiast tych niewydarzonych rowerów. Do dzieła tam za biurkiem w Urzędzie.

    • 6 0

  • Ręce opadają (2)

    "Jego zdaniem skutkowałoby to permanentną blokadą prawego pasa i mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych - prób omijania autobusów przez samochody osobowe skręcające w prawo (wykonywania manewru skrętu ze środkowego pasa)." W prawo czyli gdzie? W Jana z Kolna pod prąd?
    Co to za bełkot?

    • 1 8

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem

      • 0 1

    • W Wójta, celem ominięcia autobusu stojącego przed skrzyżowaniem, o czym dyrektor też wspomniał.

      • 0 1

  • Ja zglosze swoja petycje.

    Erka ma sie zatrzymywac na kazde pierdniecie i w kazdym miejscu,jesli zazyczy sobie tego pasazer.Takze na rondzie i skrzyzowaniu.W poniedzialek ide ja wyslac.

    • 8 1

  • W gdyńskich pośpiesznych

    pośpieszna jest jedynie taryfa.

    • 7 1

  • czy to wogole linia pospieszna?? (1)

    czy to linia ktora tylko wiecej kosztuje??zobaczcie na ilu wogole tylko przystankach sie nie zatrzymuje chyba na 6ciu. reszta to "na zadanie" ,czy widzial ktos zeby PKS na przyklad przyspieszony zatrzymywal sie na przystankach na zadanie??abo pociag "na zadanie" tezby mial?? oczywiscie ze nie to ma sluzyc tylko pod nazwa linii pospiesznej. po co?? zeby ludzie wiecej za te linie zaplacili. to samo dzieje sie z S czy linia K a juz o linii W nie wspomne ktora jedzie przez witomino to tak jakby sie z kosakowa jechalo do centrum gdyni przez Rumie. wszystko to czysta propaganda.ma sluzyc tylko i wylacznie wyciagnieciu wiekszych pieniedzy z kieszeni. taka dosc prawdziwa linia pospieszna to nie jezdzace teraz G do Oliwy zoo. jedzie dosc szybko i na duzo przystankach sie wogole nie zatrzymuje. i to ma wtedy sens .i niema na zadanie nie wiadomo ile.tutaj?? smiechu warte.macie placic i plakac i tylenic wiecej.zrozumcie to

    • 5 3

    • Na zadanie sa glownie na hutniczej, bo jest to jedyny autobus, ktory przez ta ulice przejeżdża, a ludzi tam pracuje mnóstwo.

      • 1 0

  • jednej rzeczy nie rozumiecie

    czy widzial ktos linie pospieszna pks zeby zatrzymywala sie na przystanach na zadanie albo pociag pospieszny zeby na zadanie sie zatrzymywal?? nie.linie jak R czy s czy K to kpina z ludzi. zobaczcie na ilu R sie nie zatrzymuje od kaczych bukow do Rumii chyba tylko na 6czy7 przystankach. rezta to na zadanie.ale....kasy sie wiecej placi za te 6 przystankow nie?? i wlasnie o to chodzilo urzednikom . i tak przejezdza przez wszystko a kasy wiecej wpadnie. :) nie dajcie sie omamic takimi tanimi trikami :) jedynalinia z prawdziwego zdarzenia pospieszna to byla linia G do Gdanskiego zoo.,,,ktora teraz nie jezdzi :) a reszta?? policzcie przystanki i zobaczcie za ile przystankow wiecej kasy placicie to juz nigdy tych lini nie nazwiecie pospiesznymi i bedziecie woleli jechac z przesiatka nawet niz wiecej placic

    • 7 0

  • caly zkm gdynia to niezly pasztet. (1)

    3 spolki, 3prezesow i tylko po to zeby 3 swoich ludzi prezydenta na stanowiskach bylo i kazdy zgarnial odpowiednia kase co miesiac.a jak chcesz czegos to ich wogole w firmie nie ma...:D . czego nie rozumiecie??? :D

    • 9 1

    • A sam byś tam chciał zasiąść i trzepać kasę, wtedy byś nie narzekał że tak się dzieje praktycznie wszędzie

      • 0 0

  • kiedy linia R do Wejherowa? (5)

    halo, ZKM Gdynia??

    • 3 2

    • Kiedy zaczniesz kasować bilety? (1)

      • 4 1

      • Może ma wdzięczny miesięczny albo roczny niewidoczny. XD

        • 0 1

    • opinia

      kiedy "R" ka do Wejherowa????, no co za pytanie, ano wtedy, jak Wejherowo zapłaci z budzetu za przedłużenie kursu, bo narazie sa sknerami.

      • 4 0

    • Wejherowo to inny świat

      • 1 0

    • To moze od razu przedluzyc do Leborka?

      • 4 0

  • Nie wiedzieć czemu wciąż rozkłady jazdy tak zmieniają, Że prawie każdy tramwaj pod twym oknem nocą staje

    • 4 1

  • Jakiś cymbał twierdzi, że kilkanaście sekund, a reszta cymbałów w internecie mu przytakuje.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane