• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy muszą wjeżdżać na chodnik, by minąć się z ciężarówkami

Arnold Szymczewski
11 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie. Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie.

Miejski autobus, który wjeżdża na chodnik i mija się z pojazdem ciężarowym na wąskiej ul. PrzebiśniegowejMapka w Gdańsku, to codzienny widok, a także realne zagrożenie dla mieszkańców tej części miasta. Receptą ma być rozbudowa ul. ŁuczniczejMapka, która miałaby przejąć ruch ciężarówek obsługujących okoliczne budowy w rejonie ul. WielkopolskiejMapka. Budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.



Pod twoim domem jeżdżą ciężarówki?

Ulicę PrzebiśniegowąMapka obsługują cztery linie autobusowe - 113, 213, N2 i N13.

Pierwsze dwie z nich w dni powszednie przejeżdżają przez wspomnianą ulicę ponad 140 razy dziennie (w obie strony). W rejonie ul. WielkopolskiejMapkaNiepołomickiejMapka, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie z ul. Przebiśniegową, trwa budowa kilku inwestycji deweloperskich.

W związku z tym mijanka, zarówno pojazdów ciężarowych z innymi pojazdami, jak i z miejskimi autobusami, jest nieunikniona.

TIR-y nie mogą jechać inną drogą



Aby zabezpieczyć drogę dzieci do szkoły i bezpośrednie otoczenie szkoły, wyłączony z ruchu pojazdów ciężarowych jest prowadzący do placówki edukacyjnej odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Świętokrzyskiej do ul. PrzebiśniegowejMapka. Cały ruch w relacji Świętokrzyska - Niepołomicka - Wielkopolska przenosi się więc na ul. Przebiśniegową. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaznacza, że rozważane było wprowadzenie sygnalizacji i ruchu wahadłowego w tym miejscu, ale z powodu zatorów nie byłoby możliwości opuszczenia wahadła.

- Pas drogowy ul. Przebiśniegowej jest wąski i ograniczony z obu stron prywatnymi posesjami. Nie ma możliwości fizycznego poszerzenia jezdni. Rozważana była opcja ruchu wahadłowego na ul. Przebiśniegowej, jednak duże natężenie ruchu zarówno na ul. NiepołomickiejMapka, jak i Wielkopolskiej spowodowałoby wówczas tworzenie się zatorów. Wprowadzenie sygnalizacji wahadłowej byłoby niewydajne, ponieważ pojazdy jadące rano w kierunku ul. Niepołomickiej, a po południu w kierunku Wielkopolskiej z powodu zatorów na tych ulicach nie miałyby możliwości opuszczenia wahadła - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Objazd dla autobusów ul. Wielkopolską jest niemożliwy



W związku z tym, że ul. Wielkopolska od Świętokrzyskiej do Przebiśniegowej jest wyłączona z ruchu dla pojazdów ciężarowych, wyjątek mogłyby stanowić pojazdy ZTM. Problemem jest jednak wąska i kręta jezdnia oraz samochody zaparkowane w pobliżu szkoły.

- Jezdnia na ul. Przebiśniegowej jest bardzo wąska, co utrudnia ruch szczególnie większych pojazdów, w tym pojazdów komunikacji miejskiej. Potencjalny jednokierunkowy objazd ul. Wielkopolską na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej nie jest możliwy. Jezdnia jest tu bowiem wąska i kręta, a sam przejazd dodatkowo utrudniają samochody zaparkowane w pobliżu szkoły. Z kolei objazd przez Kowale to kilkukrotne wydłużenie drogi i czasu przejazdu autobusu, bez możliwości dojazdu do przystanku "Hokejowa" - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.

Miasto planuje wydłużyć ulicę ŁucznicząMapka



Jako że zarówno GZDiZ, jak i ZTM mają związane ręce, pomóc chce Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która planuje rozbudowę ulicy Łuczniczej od Wielkopolskiej do Niepołomickiej.

- Planowana jest budowa ul. Łuczniczej w układzie drogi tymczasowej do obsługi budów, które generują bardzo duży ruch ciężarowy. Zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania decyzji niezbędnych do realizacji, które warunkują rozpoczęcie robót. Zakładamy jednak, że realizacja będzie mogła rozpocząć się w drugiej połowie roku. Łucznicza odciążyłaby ul. Przebiśniegową z ruchu ciężarówek. Wówczas można wprowadzić ograniczenie tonażowe na Przebiśniegowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Wprowadzić zakaz dla ciężarówek (11)

    Nad czym się tu jeszcze zastanawiać ? Aż dojdzie do wypadku czy potrącenia pieszego ?

    • 140 35

    • (1)

      na Moście Siennickim jest taki zakaz i co? I jadą jeden za drugim

      • 12 2

      • Patrz uwaznie

        Zakaz jest ZA mostem a PRZED mostem jest tylko ustawiony

        • 1 0

    • Autobusów też? (1)

      Autobusy też się tam mijają, dla nich teoretycznie można by wprowadzić sygnalizację wzbudzaną. Ciężarówki objadą przez Kowale.

      • 20 4

      • przez Kowale powiadasz ...

        po tych ichniejszych drogach z kostki które nie są przystosowane do ciężkiego sprzętu ?
        lawirując pomiędzy zakazami ?
        bo co ? bo my w Gdańsku nie potrafimy załatwić problemu swojej drogi ?
        mamy przerzucać problem na innych - trochę to słabe

        • 3 3

    • w tym betoniarek, a beton do nowo powstających budynków wozić taczkami

      • 21 3

    • czyli to wam też nie wyszło ...

      • 4 0

    • A co z Developerką? Jak się wybudują bez transportu?

      • 5 1

    • i chłopów z Bangladeshu ściągnać

      Żeby na budowę cement nosili?

      • 3 0

    • (2)

      Zakaz nie pomoże, tam trzeba postawić solidne betonowe słupki aby nie dało się wjechać na chodnik.

      • 4 1

      • Mhmm.. (1)

        Ciekawe jak się wtedy np. 2 autobusy miną? Tam się po prostu nie da inaczej. Budyń i jego banda dali deweloperom zgodę na wybudowanie wielu osiedli, bez zapewnienia logicznego dojazdu. Nie ma dnia żebym nie przeklinał tego typa.

        • 5 0

        • Skoro jezdnia jest za waska, to sie tam nie maja prawa mijac autobusy. Bo po chodniku tez nie maja prawa jezdzic.

          • 5 0

  • (3)

    Tak to jest jak myśli się po fakcie, najpierw budujemy osiedla, a potem się zastanowimy co dalej...

    • 202 3

    • 100% racji, tamta okolica to istny koszmar (2)

      największa trójmiejska sypialnia a jedyna dwupasmówka to kawałek Havla, potem z konieczności autobusy muszą jeździć wąskimi osiedlowymi uliczkami.
      Gdyby najpierw wytyczano dwupasmówki to byłoby przede wszystkim dużo taniej - wystarczy spojrzeć, ile wydano na Adamowicza - najpierw infrastruktura, potem osiedla.
      W Gdyni też nie jest lepiej, byłem ostatnio w Łużycka Office Park - obok duże CH, stadion Arki, centrum sportowe z halą i stado wieżowców a dwie wąskie drogi na krzyż plus mini-rondka, jeden autobus i droga zakorkowana, na Stryjskiej nie ma nawet zatok a przecież to zjazd z Korkownicy.

      • 23 1

      • no ale tam przynajmniej jest przystanek PKM i kładka do zwycięstwa

        to trochę ułatwia sprawę codziennej komunikacji pracowników biurowych i mieszkańców.

        • 4 1

      • Dla Ciebie koszmar

        dla dewelopera raj

        • 3 1

  • puścić autobusy Wielkopolską! (5)

    Przejazd Wielkopolska jest możliwy, wystarczy dodatkowe oznakowanie i ograniczenia słupkami przy samej szkole. Autokarem znacznie większym niż autobus miejski niejednokrotnie pod szkołę podjeżdżam po dzieciaki.

    • 77 6

    • ddd (3)

      nie ma szans . Jak wjedzie to z nikim się nie minie tam dwa auta się nie miną a co dopiero autobus

      • 1 4

      • (1)

        Ten odcinek jest jednokierunkowy zdaje się. W jedną stronę można puścić, powrót przez Kowale i luz. Wydłuży to drogę, ale będzie o niebo bezpieczniej.

        • 12 2

        • W jedną stronę

          Przebiśniegową, w drugą Wielkopolską. Tak było 20 lat temu. Komu to przeszkadzało? Przez Kowale to powodzenia życzę.

          • 2 0

      • Kiedyś jak jeszcze autobusy jeździły z Jana z Kolna to jeździły koło szkoły :)

        • 0 0

    • Większym...ciekawe

      • 0 0

  • Autobusy muszą? (4)

    Muszą to rozwiązać ludzie za to odpowiedzialni

    • 62 4

    • (2)

      te autobusy tam tak jeżdżą od kilkunastu lat. tak tylko mówię

      • 7 2

      • (1)

        te cięźarówki od kilku lat a zdania ekspertów są podzielone

        • 0 2

        • to ciężarówki niech sobie latają w powietrzu

          nie muszą jeździć po miejskich drogach. niech pan janusz przeładuje swoje towary do mniejszych pojazdów

          • 2 4

    • W Gdańsku autobusy są na przedostatnim miejscu ważności. Ostatni są piesi.

      • 2 0

  • (1)

    A buraki w osobówkach jadą nie patrzą że autobus jedzie nie zwalniają nie zjeżdżają żeby trochę miejsca zrobić i autobus musi po chodnikach i krawężnikach

    • 67 32

    • Po premii autobusiarzowi

      to skończy się stwarzanie zagrożenia na chodniku.

      • 9 17

  • Nowe osiedla (8)

    A nowych dróg nie ma. Stare drogi zniszczone przez budowę. Komu podziękować?

    • 119 5

    • (3)

      developerom i ludziom co się dali nabrać na kupno tam mieszkania

      • 10 12

      • kto developerom wydaje zgody nie żądając zapewnienia dojazdu czy możliwości zaparkowania? (2)

        • 24 0

        • Patowładza

          • 17 0

        • Trzeba było użyć mózgu przed zakupem mieszkania. Można było kupić mieszkanie w innej dzielnicy.

          • 1 3

    • (2)

      Za brak Nowej Świętokrzyskiej można by szefową zdjąć ze stołka.Dla ludzi mieszkających na południu przy Świętokrzyskiej to codzienna mordęga.Kto policzy ile osiedli ,ilu mieszkańców przybyło w tej okolicy a N.Ś. jak nie ma tak nie ma...dramat

      • 31 1

      • A nadal tu największy elektorat prezydentki. (1)

        Nic, że dróg nie ma.

        • 6 0

        • Gmina Kolbudy nie głosuje w Gdańsku.

          • 3 3

    • Ulice Gdańska

      To walka z Wiatrakami.! Przecież wiadomo o co Chodzi???

      • 0 0

  • (4)

    Dzisiaj przy Wielkopolskiej pojawił się zarys nowego (kolejnego) ogrodzenia... Za rok nastąpi całkowity paraliż tej części miasta. Szkoda słów...

    • 87 1

    • (2)

      Chyba ktoś nieźle bierze w kieszeń, tam pomiędzy blokami ma iść nowa droga wg planu.

      • 16 0

      • (1)

        Póżniej się mieszkańcy zdziwią jak dwa pasy bedą przebiegać koło ich blok w tym jeden bus pas.

        • 9 0

        • "wciśnie się"

          po co nam szeroki chodnik, drzewa, jakieś ławki gdzieniegdzie?

          • 6 0

    • co beda tam budowac i kto?

      • 3 0

  • Zrównanie chodnika (1)

    Jednym z rozwiązań tego problemu mogłoby być zrównanie chodnika z jezdnią jak to ma miejsce np. na ul. Przegalińskiej (trasa linii 512) czy jak to jest na Osowej na ul. Planetarnej (linia 269). Prostszym rozwiązaniem jest zwyczajne postawienie znaków zakazu zatrzymywania na Wielkopolskiej od Świętokrzyskiej i respektowanie. Drugie rozwiązanie może bardziej drastyczne, ale do wprowadzenia "na już", dzieci i tak jeżdżą autobusem za darmo więc dojazd będzie a za moment nauka zdalna więc jeden problem odpada.

    • 9 30

    • Ty EmKa to chyba długo w oborze się chowałeś(-aś)? Mamy XXI wiek, dookoła nowe osiedla, w których mieszka co najmniej kilkanaście tysięcy osób, które korzystają na codzień z Przebiśniegowej, a ty proponujesz rozwiązania rodem z wiochy zabitej dechami? Porównaj ruch na Przegalińskiej (nawet latem), a na tutejszych ulicach.

      • 4 1

  • w końcu się ktoś obudził (2)

    i nagłośnił sprawę

    • 58 2

    • No to ja. Kapral :)

      • 2 0

    • Ktoś

      Właśnie problem w tym, że takich ktosiów jest za mało i te władze na tym jadą. Gdyby każdy lub prawie każdy zadzwonił, napisał to władza musiałaby się tym zająć, a tak.... są ważniejsze tematy :) Dzwońcie, nękajcie, to ich praca.

      • 3 0

  • Chris (1)

    I zaś kierowca 3025 dostanie Mandat za wjazd pojazdem powyżej 2,5t na chodnik . W sumie dobrze mu tak . #gaitkierownik

    • 18 39

    • Będzie postój

      JEśli któryś z kierowców dostanie mandat to za każdym razem będzie zgłaszany postój i wezwane służby, któregoś będą musieli wycofać. Może wtedy ktoś się obudzi.

      • 25 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane