• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy muszą wjeżdżać na chodnik, by minąć się z ciężarówkami

Arnold Szymczewski
11 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie. Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie.

Miejski autobus, który wjeżdża na chodnik i mija się z pojazdem ciężarowym na wąskiej ul. PrzebiśniegowejMapka w Gdańsku, to codzienny widok, a także realne zagrożenie dla mieszkańców tej części miasta. Receptą ma być rozbudowa ul. ŁuczniczejMapka, która miałaby przejąć ruch ciężarówek obsługujących okoliczne budowy w rejonie ul. WielkopolskiejMapka. Budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.



Pod twoim domem jeżdżą ciężarówki?

Ulicę PrzebiśniegowąMapka obsługują cztery linie autobusowe - 113, 213, N2 i N13.

Pierwsze dwie z nich w dni powszednie przejeżdżają przez wspomnianą ulicę ponad 140 razy dziennie (w obie strony). W rejonie ul. WielkopolskiejMapkaNiepołomickiejMapka, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie z ul. Przebiśniegową, trwa budowa kilku inwestycji deweloperskich.

W związku z tym mijanka, zarówno pojazdów ciężarowych z innymi pojazdami, jak i z miejskimi autobusami, jest nieunikniona.

TIR-y nie mogą jechać inną drogą



Aby zabezpieczyć drogę dzieci do szkoły i bezpośrednie otoczenie szkoły, wyłączony z ruchu pojazdów ciężarowych jest prowadzący do placówki edukacyjnej odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Świętokrzyskiej do ul. PrzebiśniegowejMapka. Cały ruch w relacji Świętokrzyska - Niepołomicka - Wielkopolska przenosi się więc na ul. Przebiśniegową. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaznacza, że rozważane było wprowadzenie sygnalizacji i ruchu wahadłowego w tym miejscu, ale z powodu zatorów nie byłoby możliwości opuszczenia wahadła.

- Pas drogowy ul. Przebiśniegowej jest wąski i ograniczony z obu stron prywatnymi posesjami. Nie ma możliwości fizycznego poszerzenia jezdni. Rozważana była opcja ruchu wahadłowego na ul. Przebiśniegowej, jednak duże natężenie ruchu zarówno na ul. NiepołomickiejMapka, jak i Wielkopolskiej spowodowałoby wówczas tworzenie się zatorów. Wprowadzenie sygnalizacji wahadłowej byłoby niewydajne, ponieważ pojazdy jadące rano w kierunku ul. Niepołomickiej, a po południu w kierunku Wielkopolskiej z powodu zatorów na tych ulicach nie miałyby możliwości opuszczenia wahadła - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Objazd dla autobusów ul. Wielkopolską jest niemożliwy



W związku z tym, że ul. Wielkopolska od Świętokrzyskiej do Przebiśniegowej jest wyłączona z ruchu dla pojazdów ciężarowych, wyjątek mogłyby stanowić pojazdy ZTM. Problemem jest jednak wąska i kręta jezdnia oraz samochody zaparkowane w pobliżu szkoły.

- Jezdnia na ul. Przebiśniegowej jest bardzo wąska, co utrudnia ruch szczególnie większych pojazdów, w tym pojazdów komunikacji miejskiej. Potencjalny jednokierunkowy objazd ul. Wielkopolską na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej nie jest możliwy. Jezdnia jest tu bowiem wąska i kręta, a sam przejazd dodatkowo utrudniają samochody zaparkowane w pobliżu szkoły. Z kolei objazd przez Kowale to kilkukrotne wydłużenie drogi i czasu przejazdu autobusu, bez możliwości dojazdu do przystanku "Hokejowa" - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.

Miasto planuje wydłużyć ulicę ŁucznicząMapka



Jako że zarówno GZDiZ, jak i ZTM mają związane ręce, pomóc chce Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która planuje rozbudowę ulicy Łuczniczej od Wielkopolskiej do Niepołomickiej.

- Planowana jest budowa ul. Łuczniczej w układzie drogi tymczasowej do obsługi budów, które generują bardzo duży ruch ciężarowy. Zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania decyzji niezbędnych do realizacji, które warunkują rozpoczęcie robót. Zakładamy jednak, że realizacja będzie mogła rozpocząć się w drugiej połowie roku. Łucznicza odciążyłaby ul. Przebiśniegową z ruchu ciężarówek. Wówczas można wprowadzić ograniczenie tonażowe na Przebiśniegowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Nic nie muszą. Za wjazd na chodnik jest mandat. Tak mówi prawo.

    • 13 6

  • ... (1)

    A wystarczyło by zrobić drugi pas to skrętu w prawo w Niepołomicką a jest tam dużo miejsca i zwężyc chodnik

    • 6 8

    • Po co zwężać jak można zlikwidować

      po co mają się ludzie kręcić jeszcze by pod koła wleźli i spowodowali wypadek. Zlikwidować chodnik i problem z głowy. Będzie tak szeroko i wygodnie, że Tiry będą mogły się wyprzedzać.

      • 6 2

  • Drogi (6)

    Niech nasze kochane PO ktore rzadzi w tym miescie w koncu zrobi porzadek z tym bo to jest problem od lat!Powstaje wiecej blokow a ulic zero czas sie obudzic Pani Prezydent

    • 35 1

    • Prezydentka zajmuje się Lgbciarzami plus i q czy jak tam oni one się teraz zwą

      • 10 2

    • (1)

      mogli sobie developerzy drogi wybudować

      • 7 2

      • tobie spółdzielnie wybudowały?

        • 5 2

    • Na szczęście (2)

      W końcu przyjdzie dobra zmiana do Trójmiasta.

      • 6 3

      • Pweł. A I skutki jego nie rządów

        • 5 1

      • I pierwsze co zrobi to wybuduje z 5 kolejnych kościołów

        Podjazd w kurii biskupiej wyłoży złotymi sztabkami, a wszystkie okoliczne wolne działki odda czarnej mafii z 99% zniżką.

        • 1 1

  • Spokojnie spokojnie ROBYG (1)

    Tam zaczął budowę Robyg miasto coś zaraz wymyśli ,żeby im drogi zrobić

    • 23 3

    • Też na to liczymy

      • 8 1

  • Wydali pozwolenia na budowę 50 osiedli, a teraz problem, bo tiry na budowy nie mają jak dojechać...

    • 23 1

  • Wszystko działa pięknie i po co się do tego przyczepiać?
    Mieści się.

    • 6 4

  • Budowac wiecej osiedli bez dróg dojazdowych, bedzie lepiej xD. Najlepiej wszytko sprzedac nawet tereny pod rezerwy drogowe a potem glowkowac, ze moze jednak bigos sie zrobil.

    • 21 0

  • Nic juz mnie nie dziwi

    W tym kraju z psiej kupy

    • 16 3

  • A w Gdyni na Logistycznej???

    Tiry ustawiają sie na prawym pasie i rondzie od samej estakady aż po Trefla.. Policji ani widu ani słychu. Ludzie jadac do pracy musza jechać pod prąd lub po chodniku.

    • 7 0

  • Nie muszą, wręcz nie powinny.

    Na chodnik może wjechać pojazd do 2,5T. Chodnik nie jest przystosowany do cięższych pojazdów i będzie zdewastowany w szybkim tempie przy takim użytkowaniu. Ta droga w obecnym stanie powinna być jednokierunkowa, ewentualnie wyłącznie dla samochodów osobowych. Proszę się zastanowić nad pieszymi w tej okolicy, osobami starszymi, dziećmi i niepełnosprawnymi. Drogi nie są z gumy. Urzędnicy do roboty.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane