• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy muszą wjeżdżać na chodnik, by minąć się z ciężarówkami

Arnold Szymczewski
11 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie. Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie.

Miejski autobus, który wjeżdża na chodnik i mija się z pojazdem ciężarowym na wąskiej ul. PrzebiśniegowejMapka w Gdańsku, to codzienny widok, a także realne zagrożenie dla mieszkańców tej części miasta. Receptą ma być rozbudowa ul. ŁuczniczejMapka, która miałaby przejąć ruch ciężarówek obsługujących okoliczne budowy w rejonie ul. WielkopolskiejMapka. Budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.



Pod twoim domem jeżdżą ciężarówki?

Ulicę PrzebiśniegowąMapka obsługują cztery linie autobusowe - 113, 213, N2 i N13.

Pierwsze dwie z nich w dni powszednie przejeżdżają przez wspomnianą ulicę ponad 140 razy dziennie (w obie strony). W rejonie ul. WielkopolskiejMapkaNiepołomickiejMapka, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie z ul. Przebiśniegową, trwa budowa kilku inwestycji deweloperskich.

W związku z tym mijanka, zarówno pojazdów ciężarowych z innymi pojazdami, jak i z miejskimi autobusami, jest nieunikniona.

TIR-y nie mogą jechać inną drogą



Aby zabezpieczyć drogę dzieci do szkoły i bezpośrednie otoczenie szkoły, wyłączony z ruchu pojazdów ciężarowych jest prowadzący do placówki edukacyjnej odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Świętokrzyskiej do ul. PrzebiśniegowejMapka. Cały ruch w relacji Świętokrzyska - Niepołomicka - Wielkopolska przenosi się więc na ul. Przebiśniegową. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaznacza, że rozważane było wprowadzenie sygnalizacji i ruchu wahadłowego w tym miejscu, ale z powodu zatorów nie byłoby możliwości opuszczenia wahadła.

- Pas drogowy ul. Przebiśniegowej jest wąski i ograniczony z obu stron prywatnymi posesjami. Nie ma możliwości fizycznego poszerzenia jezdni. Rozważana była opcja ruchu wahadłowego na ul. Przebiśniegowej, jednak duże natężenie ruchu zarówno na ul. NiepołomickiejMapka, jak i Wielkopolskiej spowodowałoby wówczas tworzenie się zatorów. Wprowadzenie sygnalizacji wahadłowej byłoby niewydajne, ponieważ pojazdy jadące rano w kierunku ul. Niepołomickiej, a po południu w kierunku Wielkopolskiej z powodu zatorów na tych ulicach nie miałyby możliwości opuszczenia wahadła - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Objazd dla autobusów ul. Wielkopolską jest niemożliwy



W związku z tym, że ul. Wielkopolska od Świętokrzyskiej do Przebiśniegowej jest wyłączona z ruchu dla pojazdów ciężarowych, wyjątek mogłyby stanowić pojazdy ZTM. Problemem jest jednak wąska i kręta jezdnia oraz samochody zaparkowane w pobliżu szkoły.

- Jezdnia na ul. Przebiśniegowej jest bardzo wąska, co utrudnia ruch szczególnie większych pojazdów, w tym pojazdów komunikacji miejskiej. Potencjalny jednokierunkowy objazd ul. Wielkopolską na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej nie jest możliwy. Jezdnia jest tu bowiem wąska i kręta, a sam przejazd dodatkowo utrudniają samochody zaparkowane w pobliżu szkoły. Z kolei objazd przez Kowale to kilkukrotne wydłużenie drogi i czasu przejazdu autobusu, bez możliwości dojazdu do przystanku "Hokejowa" - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.

Miasto planuje wydłużyć ulicę ŁucznicząMapka



Jako że zarówno GZDiZ, jak i ZTM mają związane ręce, pomóc chce Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która planuje rozbudowę ulicy Łuczniczej od Wielkopolskiej do Niepołomickiej.

- Planowana jest budowa ul. Łuczniczej w układzie drogi tymczasowej do obsługi budów, które generują bardzo duży ruch ciężarowy. Zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania decyzji niezbędnych do realizacji, które warunkują rozpoczęcie robót. Zakładamy jednak, że realizacja będzie mogła rozpocząć się w drugiej połowie roku. Łucznicza odciążyłaby ul. Przebiśniegową z ruchu ciężarówek. Wówczas można wprowadzić ograniczenie tonażowe na Przebiśniegowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Gg

    Proponuję jeszcze zwęzyć jedyną drogę i zrobić ściezkę rowerową bo tylko to rządzący w tym mieście robią najlepiej. Na ul. Niepilomickiej buduję się pełno osiedli, drogi a nie jedno wąskie gardło powinny być między osiedlami. Tylko to nie rozwiąże problemu bo niepołomicka jest również wąskim gardłem a innej drogi nie ma. Budować drogi dojazdowe na całej tej części Gdańska, trzeba myśleć o tym, że coraz więcej ludzi będzie tu mieszkać, którzy poruszają się autami oraz że będą tędy dojeżdżać i wyjeżdżać do dalej położonych osiedli. Niepołomicka nie dość, że jest droga dojazdową to jeszcze przelotową.

    • 18 0

  • A co na to powie nasza Pani Premier? (1)

    • 5 3

    • Na razie ma problem z wójtem z Pcimia

      • 3 2

  • miasto z tekturty

    odcinek 2438

    • 9 1

  • Ale ten problem jest od kilku lat (mijające się autobusy na wąziutkiej drodze) a nie od wczoraj, od budowy osiedli... (1)

    ... teraz po prostu sytuacja jest już krytyczna. Aha, to zaczynamy się zastanawiać co zrobić. No to brawo.

    • 13 1

    • Kilkunastu, kilkunastu..

      • 5 0

  • Gdzie jest troll Svencjusz? (3)

    • 8 1

    • No właśnie?

      • 1 0

    • Zapadł w sen zimowy

      Trolle tak mają

      • 3 0

    • wstaje z kolan

      • 2 0

  • cóż...

    prawdą jest że nie ma innego objazdu, ale prawdą jest też że miasto niewiele zrobiło, aby było inaczej. Brak budowy, tak szumnie (w październiku 2020) zapowiadanego łącznika, gdzie wcześniej od 2-3 lat z urzędu były tylko odpowiedzi w stylu: "nie da się". A przede wszystkim brak dialogu (dołożenia lub całkowitego utrzymania kawałka drogi) przy ul. Hokejowej, gdzie mieszkańcy na własnym terenie postawili w końcu szlaban. I została tylko ul. Przebisniegowa, z tragicznie dziurawa niepolomicka od świętokrzyskiej. Cóż.... za dwa lata podziękujemy

    • 11 2

  • temat jest prosty

    Jak głosujemy na opornika dla dotacji centralnych to ich nie mamy. Recepta jest prosta Schować dumę w kieszeń, pozwolić na uwolnienie inwestycji i przy kolejnej kadencji głosować zgodnie z dumą. Ile jest inwestycji które poległy po prostu "bo tak" :) W przeciwnym wypadku - nie narzekać.

    • 6 3

  • w Gdyni to norma. nawet osobówką smaruję po chodniku na kolację. 204 to ma koleinę w chodniku

    • 5 0

  • do przemyślenia (2)

    Temat jest prosty. Miała być nowa Świętokrzyska, czy nie? No ale jeśli wybieramy opornik dla dotacji centralnych to nie ma się co dziwić. Recepta jest prosta: schować dumę w kieszeń i nagle będzie Nowa Świętokrzyska i nawet obwodnica metropolitalna... a jak już będą, to wtedy posłucha dumy. Inaczej - nie narzekać i dalej wyklejać gwiazdki na autach:)

    • 9 5

    • (1)

      Jak już nawet pisowskie trolle nie ukrywają, że rozdział środków to przewał, to jest wesoło.

      • 2 4

      • Super, że message trafia. Postarajmy się myśleć racjonalnie, nie politycznie, a wszystko wyda się proste i zrozumiałe.

        • 0 0

  • Skandal!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane