• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy muszą wjeżdżać na chodnik, by minąć się z ciężarówkami

Arnold Szymczewski
11 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie. Do mijanki autobusu i samochodu ciężarowego na jezdni o szerokości niespełna 5 m dochodzi co najmniej kilka razy dziennie.

Miejski autobus, który wjeżdża na chodnik i mija się z pojazdem ciężarowym na wąskiej ul. PrzebiśniegowejMapka w Gdańsku, to codzienny widok, a także realne zagrożenie dla mieszkańców tej części miasta. Receptą ma być rozbudowa ul. ŁuczniczejMapka, która miałaby przejąć ruch ciężarówek obsługujących okoliczne budowy w rejonie ul. WielkopolskiejMapka. Budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie roku.



Pod twoim domem jeżdżą ciężarówki?

Ulicę PrzebiśniegowąMapka obsługują cztery linie autobusowe - 113, 213, N2 i N13.

Pierwsze dwie z nich w dni powszednie przejeżdżają przez wspomnianą ulicę ponad 140 razy dziennie (w obie strony). W rejonie ul. WielkopolskiejMapkaNiepołomickiejMapka, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie z ul. Przebiśniegową, trwa budowa kilku inwestycji deweloperskich.

W związku z tym mijanka, zarówno pojazdów ciężarowych z innymi pojazdami, jak i z miejskimi autobusami, jest nieunikniona.

TIR-y nie mogą jechać inną drogą



Aby zabezpieczyć drogę dzieci do szkoły i bezpośrednie otoczenie szkoły, wyłączony z ruchu pojazdów ciężarowych jest prowadzący do placówki edukacyjnej odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Świętokrzyskiej do ul. PrzebiśniegowejMapka. Cały ruch w relacji Świętokrzyska - Niepołomicka - Wielkopolska przenosi się więc na ul. Przebiśniegową. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaznacza, że rozważane było wprowadzenie sygnalizacji i ruchu wahadłowego w tym miejscu, ale z powodu zatorów nie byłoby możliwości opuszczenia wahadła.

- Pas drogowy ul. Przebiśniegowej jest wąski i ograniczony z obu stron prywatnymi posesjami. Nie ma możliwości fizycznego poszerzenia jezdni. Rozważana była opcja ruchu wahadłowego na ul. Przebiśniegowej, jednak duże natężenie ruchu zarówno na ul. NiepołomickiejMapka, jak i Wielkopolskiej spowodowałoby wówczas tworzenie się zatorów. Wprowadzenie sygnalizacji wahadłowej byłoby niewydajne, ponieważ pojazdy jadące rano w kierunku ul. Niepołomickiej, a po południu w kierunku Wielkopolskiej z powodu zatorów na tych ulicach nie miałyby możliwości opuszczenia wahadła - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Objazd dla autobusów ul. Wielkopolską jest niemożliwy



W związku z tym, że ul. Wielkopolska od Świętokrzyskiej do Przebiśniegowej jest wyłączona z ruchu dla pojazdów ciężarowych, wyjątek mogłyby stanowić pojazdy ZTM. Problemem jest jednak wąska i kręta jezdnia oraz samochody zaparkowane w pobliżu szkoły.

- Jezdnia na ul. Przebiśniegowej jest bardzo wąska, co utrudnia ruch szczególnie większych pojazdów, w tym pojazdów komunikacji miejskiej. Potencjalny jednokierunkowy objazd ul. Wielkopolską na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Przebiśniegowej nie jest możliwy. Jezdnia jest tu bowiem wąska i kręta, a sam przejazd dodatkowo utrudniają samochody zaparkowane w pobliżu szkoły. Z kolei objazd przez Kowale to kilkukrotne wydłużenie drogi i czasu przejazdu autobusu, bez możliwości dojazdu do przystanku "Hokejowa" - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.

Miasto planuje wydłużyć ulicę ŁucznicząMapka



Jako że zarówno GZDiZ, jak i ZTM mają związane ręce, pomóc chce Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która planuje rozbudowę ulicy Łuczniczej od Wielkopolskiej do Niepołomickiej.

- Planowana jest budowa ul. Łuczniczej w układzie drogi tymczasowej do obsługi budów, które generują bardzo duży ruch ciężarowy. Zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania decyzji niezbędnych do realizacji, które warunkują rozpoczęcie robót. Zakładamy jednak, że realizacja będzie mogła rozpocząć się w drugiej połowie roku. Łucznicza odciążyłaby ul. Przebiśniegową z ruchu ciężarówek. Wówczas można wprowadzić ograniczenie tonażowe na Przebiśniegowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • miasteczko z dykty bez gospodarza

    • 12 1

  • Budować budować nie przejmować się

    jakoś to będzie

    • 10 1

  • (1)

    I znów wszystko na opak. Najpierw miasto daje pozwolenia na budowy, te juz sa w toku, a dopiero teraz myśli się o drogach do budowy? Jak znam życie to tylko gadanie i będzie jak z łącznikiem, 10 lat planowania na 100 metrów drogi. A skończą się budowy to powiedzą że ta tymczasowa droga już nie potrzebna. I tak w całym Gdańsku.

    • 11 0

    • Miasto nie "daje pozwolenia na budowy" tylko proceduje decyzje zgodnie z obowiązującym prawem. Warunki drogowe (z tego co wiem) ograniczają się do zapewnienia dojazdu do działki a nie uzależniają pozwolenia od ogólnego stanu układu drogowego w dzielnicy. Za sens budowy odpowiada inwestor a za sens kupowania... kupujący.

      • 0 4

  • myslenie

    mysleli mysleli dumali i wydłumali zeby zmniejszyc predkosc na Al Zwyciestwa a reszte w d..e bo po co

    • 4 0

  • Jeśli dobrze rozumiem (2)

    To w opisanym miejscu dochodzi do kilkudziesięciu wykroczeń dziennie (wjazd na chodnik pojazdem o masie przekraczającej 2,5 tony oraz jazda po chodniku) a urzędnicy o tym wiedzą. To jest zaniechanie podpadające pod kodeks karny. Ktoś powinien za to odpowiedzieć a na miejscu urzędników słałbym na wyścigi zgłoszenia na policję i inne tyłkokrytki. I tak jak obecnie rządzącą (krajem) mafią gardzę tak teraz uważam, że powinni sprawę nagłaśniać i nasyłać policję do skutku.

    • 5 2

    • Okej, tylko co ma do tego... (1)

      Rzekoma mafia rządząca krajem. Przecież to jest w zakresie innej mafii. Tej rządzącej Gdańskiem. Ps. Czytając ten komentarz odniosłem wrażenie, graniczące niemal z pewnością że mam doczynienia z tzw. wolnościowcem i obrońcą konstytucji...

      • 1 0

      • Czytajac Twoj komentarz wiadomo z kolei ponad wszelka watpliwosc, ze intelektu Ci bogowie pozalowali.

        Masz za to pewnie twardy kark i siedzisko, bo to czeste atrybuty polglowkow.

        • 1 0

  • Miasto czerpie zyski ze sprzedaży terenów, developerzy ze sprzedaży mieszkań.

    A zainwestować w drogę nie ma komu.

    • 7 0

  • Gdansk Nowy Nowy Port

    Na ul. Wyzwolenia to samo,a jeszcze kierowcy ciężarówek portowych,tirów, lawet samochodowych itp, zajmują zatoczki autobusowe,robiąc zakupy w pobliskich sklepach.Z ulicy osiedlowej zrobiono autostradę portową,wbrew woli mieszkańców.Port gdański jest odległy od tej uliczki,ulica Oliwska jest przyległa do portu,i to na ul. Oliwskiej są od zawsze bramy portowe...Tamtędy powinien być poprowadzony ciężki transport,dopóki nie ma Nowej Wyzwolenia.

    • 0 1

  • Tak wygląda droga dzieci do szkoły podstawowej 86

    obecnie jest pandemia, ale dzieci najmłodszych klas codziennie chodzą tą droga do szkoły. Tragedia, a gdzie bezpieczeństwo, a jak się na to zapatrują władze szkoły -w końcu droga do szkoły ma być bezpieczna. jak wszystkie dzieci wrócą do szkoły, czeka nas prędzej czy później będzie potrącenie, bo chodnik tam wąski. Zapraszam przedstawicieli władz do spaceru tą ulicą,

    • 8 1

  • Gdansk Nowy Nowy Port

    Najpierw ulice,póżniej kamienice.A co z Nową Wyzwolenia,nadal cicho.....sza.

    • 0 0

  • Dwie podobne sytuacje - Grunwaldzka i Przebiśniegowa

    Ja akurat popieram ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 50km/h niemniej przyjmuję, że duża część kierowców jest temu przeciwna. Urzędnicy przedstawiają argumenty za takim rozwiązniem (i dobrze, powinni) i postanowiają coś zmienić. Tymczasem na Przebiśniegowej sytuacja jest dużo bardziej poważna a działania nie ma - ani ze strony urzędniców, ani SM czy policji (piszę czy bo nie wiem, zwykle jedni mnie odsyłają do drugich). Ciężko mi się oprzeć wrażeniu, że urzędnicy postanowili działać tam gdzie jest łatwiej. I jestem tym zwyczajnie zniesmaczony.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane