• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie - jednak Gdynia to wzorowo zarządzane miasto!

    • 5 33

  • Proszę przeczytać (4)

    Bus pasy jak najbardziej tak. Ale w Gdyni większość dróg jest z epoki gierka. Przykład ? Chylońska droga bardzo stara skrzyżowania stare a dobudowuje się budynków mieszkalnych sklepów. Więcej aut? To cywilizacja za budowa mieszkań osiedli powinna iść rozsądną infrastruktura drogowa.wszystkie malunki farb nic nie dają i pokazują tylko to że źle jest to zarządzane a wydaje mi się że to z braku pieniędzy . Przyklad? Wyjazd od pustek cisowskich skrzyżowanie z morska brak prawo skrętu.. ale zbudowano drogę rowerową za ogromną kasę ale za jedną inwestycji zrobienie 70m pasa do skrętu w prawo było za ciężko bardzo by uplynnilo ruch .kolejne wyjazd Swarzewska w morska brak prawo skrętu. Ludzie ! Większość dróg to lata 60 i tak na tamte czasy dość rozbudowane to było, budują mieszkania centra handlowe a układ dróg sprzed ok 20-40 lat. I nie chodzi o to że za dużo aut, jest więcej osiedli mieszkan zagęszczonej zabudowy a droga jak np ul chylońska z lat 50.

    • 71 2

    • (1)

      Tak naprawdę na typowej polskiej wsi sa lepsze drogi niż w Gdyni a mieszkam na oblużu we wsi też czasem bywam

      • 11 1

      • To prawda

        Wystarczy wybrać się na mazury, ale oczywiście Gdynia "nie ma pieniędzy" i taka wymówka wystarcza dla mieszkańców... a pozniej malują kotrapasy za 4 mln na witominie...

        • 1 0

    • osada rybacka

      • 4 1

    • certes

      Całkowicie popieram. Co zrobili z pasem na Kartuskiej ws Pustek na skrzyżowaniu z Morską? ? teraz to tylko prawoskręt a obok jest pas do jazdy na wprost i lewoskręt. Jak znajdzie się maruda, która w lewo skręcić nie umie albo jest za duży ruch robi się tam niekiepski cyrk a koniec konców wkurzeni kierowcy i tak omijają takiego delikwenta z prawej

      • 7 1

  • Brawo (4)

    Osoba która zatwierdziła tą zmianę na pewno nie mieszka na Obłużu lub Oksywiu. Korki będą jeszcze większe, emisja spalin również. Dlaczego autobusy nie zostaną puszczone pod Estakadą? Dlaczego nikt nie pomyśli o zmianie organizacji na zjeździe na Obłuże?

    • 91 10

    • To może czas na refleksje? Jak każdy d*p*ko musi pakować w samochód to tak będzie. (1)

      • 10 27

      • Nie każdy

        Może dojechać do pracy, przedszkola i na zajęcia autem... nie wszyscy pracujemy w Gdyni, a tak wogóle to kim Ty niby jesteś żeby mówić ludziom czym mają jezdzic...

        • 1 0

    • Jest miejsce na dobudowanie pasa ale tego farbą nie zrobisz...

      • 3 1

    • Bo pod estakadą

      Zawaliła się droga kilka miesiecy temu. A farbą tego nie skleisz

      • 4 1

  • co chwila tam cos kombinuja a bez PKM to i tak bedzie kicha z dojazdem

    • 33 3

  • (1)

    Chciałbym zaznaczyć że autobusy na estakadzie mogą jechać 50 km/h więc szybciej nie pojadą

    • 24 6

    • jak teraz w korku jadą 10kmh to pojadą szybciej

      • 2 3

  • W Gdyni powinien obowiązywać tylko ruch środków publicznych - zamknąć Gdynią dla prywatnego taboru! (1)

    • 26 15

    • Ciebie trzeba zamknąć

      I nie dokarmiać

      • 1 0

  • mistrz destrukcji

    oj po odczepieniu ze stołka trzeba będzie sporo zapłacić za megalomanie.

    • 25 1

  • po co autobus na estakadzie (1)

    po co autobus wjeżdża od wiśniewskiego na estakade, gołębia idxie dołem równolegle.........

    • 43 6

    • Jakby wszyscy pojechali dolem korki bylyby mniejsze.

      • 5 0

  • Za mało buspasow w gdansku (7)

    A ulice szeeerokie...no ale priorytet mają samochody i święta przepustowość

    • 11 9

    • I bąki.

      • 2 1

    • (4)

      W Gdańsku tylko na spacerowej Słowaku i AK buspasy miałyby sens

      • 4 0

      • (3)

        Spacerowa powinna juz od lat być dwujezdniowa!

        • 3 4

        • (2)

          Dzięki dwupasmowej Spacerowej korek byłby... szerszy. I tylko tyle.

          • 2 3

          • Jakbyś stal autem w poprzek to na pewno.

            • 1 0

          • Czyli

            Nawet jakby były 3 pasy, korek byłby tak samo długi? Byłeś kiedys na matematyce,?

            • 1 0

    • I niech tak zostanie

      Od Gdańska łapy precz gdyńskie marudy, my tu farby waszej farby nie potrzebujemy, mamy swój cyrk.

      • 1 0

  • Miasto umyślnie generuje korki (3)

    Założeniem Prezydenta i Viceprezydenta jest zmusić ludzi do komunikacji publicznej nie oferując jej -PKM,częstsze odjazdy autobusow do osiedli zbudowanych na terenie gminy Puck. Jak Ci ludzie maja przesiąść się na komunikacje jeśli nie dojeżdża do ich domów, mieszkań, autobusy kursują 1/na godzinę? Wiekszosc pojazdów jest z tamtych okolic! Nie ma korków po zjeździe z Estakadyna Oksywie, Obluze, Pogorze Górne. Po co autobusy wjeżdżają na estakadę, niech jadą dołem pod estakada bez korków, skrzyżowań kolizyjnych. Zapomniałam, przecież UM nie ma zamiaru naprawiać zapadnietego mostku.
    Drodzy Prezydenci, chcecie iść na skróty, bez inwestycji, które lata temu już powinny być wprowadzone w życie, wprowadzać coś za pomocą kija? Nie na tym polega zarządzanie.
    Zapominacie o ludziach, którzy nie mogą dojechać do pracy komunikacja -pracują na DCT, Rusocinie na magazynach, w fabrykach pod miastem na porannych i nocnych zmianach. Zapominacie o handlowcach, serwisantach, usługodawcach, którzy musza jeździć samochodami aby wykonywać swoje obowiązki zawodowe.
    Wy chyba nie macie pojęcia ile ludzi pracuje w Gdyni Północ -samo wojsko, bct,gct, spedycje ile to osób! Dla Was miastomorza to tylkobulwar, Plaza i tereny inwestycyjne z pięknymi widokami? Może zagłębcie się bardziej w temat co to oznacza, jak to przekłada się na ruch mieszkańców, specyfikę godzin pracy etc? a Ci ludzie mieszkają za Gdynia! W Gdańsku przy obwodnicy. Sami przysiądziecie się na komunikacje publiczna?

    • 74 4

    • Dołem byłoby dłużej

      Komunikacja publiczna powinna być przyspieszana, a nie spowalniana.

      • 3 9

    • Otóż to. (1)

      Szczurek i Łucyk sami jeżdżą wypasionymi autami, a to dostaną promki od Volvo z racji Sailing Days, a to wsiadają w swoje ekskluzywne merasie a nam mieszkańcom z góry narzucają przesiąść się na komunikacje miejską, która mimo ze niezła, wciąż ma ogromne braki. M.in tak jak mówisz- za mało połączeń do dalszych dzielnic i Dopóki w każde newralgiczne miejsce nie będą jeździły regularnie autobusy dopóty ludzie nie przesiądą się z wygodnego auta do śmierdzącego autobusu.

      • 3 0

      • Autobus może sobie docierać wszędzie ale jak większość trasy będzie w strasznym korku to niczego to nie da. Po prostu na głównych drogach trzeba wydzielić buspasy i konsekwentnie się tego trzymać. Ale najpierw trzeba zacząć od likwidacji miejsc postojowych w centrum i bezwzględnego egzekwowania zakazów. Kiedy nie będzie po co jeździć samochodem do centrum to korki się zmniejszą. Największa przeszkoda - trzeba mieć jasną wizję i jaja.

        • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane