• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • przeciwnik korków

    śmieszne... zastanawiam się w gdyni musi być więcej urzędasów i kast wszelkiej maści niż mieszkańców pracujących skoro ciągle Szczurki wygrywają , podwyżki opłat kochają, korki uwielbiają..

    • 18 1

  • Gdzie ta Gdynia z dawnych lat... (1)

    Jestem gdynianką od urodzenia, czyli od 48 lat. Od 20 lat mieszkam w północnej dzielnicy Gdyni, a od jakiś 5 obserwuję rosnące zagęszczenie na Estakadzie Kwiatkowskiego i zjazdach, o Kwiatkowskiego w górę nie wspomnę. TAK, jeżdżę samochodem i też się przyczyniam do korków, nie opluwam rowerzystów, nie wyzywam pieszych, uważam po prostu, że dla każdego powinno być miejsce do funkcjonowania. A zorganizowanie tego leży w obowiązku Włodarzy. No i tu jest kicha, regularnie spada jakość zarządzania Gdynią. Drodzy urzędnicy - kolejne odcinki buspasa na Estakadzie sparaliżują nas na północy jeszcze bardziej, a autobusy i tak nie pojadą szybciej. Smutne...

    • 46 3

    • zrozum. to nie jest czyjes widzi misie

      nie da sie w nieskonczonosc poszerzac przestrzeni dla samochodow. jest ich za duzo i trzeba cos z tym zrobic. ułatwianie kierowcom zycia doprowadzi tylko do tego ze samochodow bedzie jescze wiecej i wiecej. co tylko spoteguje problem korków

      • 3 7

  • autobusy (2)

    dlaczego ulica Wladyslawa4 autobusy jada srodkowym pasem maja prawy niech jada prawym

    • 22 3

    • . (1)

      A może dla tego że jak na tych parkingach koło bus pasów ludzie poparkuja jakieś dostawczaki, suvy czy inne kombi które wystaja nie da się tam autobusem jechać by nic nie zachaczyc

      • 5 3

      • toz te malpy z UM Gdynia dopiero co robily remont tych miejsc parkingowych!!!!

        nie mogli ich zrobic wiekszych by te auta tam sie w calosci miescily? Gdynia rzadza patalachy - nic nie potrafia zrobic porzadnie. Lucyk to taki sztandarowy przyklad - jako nadzorujacy sport wielokrotnie opiniowal budowe lodowiska w Gdyni. Teraz zmienil stolek i nagle okazuje sie, ze projekt lodowiska jest do kitu i trzeba nowy zrobic. Kolejny przyklad durnoty wlodarzy Gdyni - to wezel Karwiny - zamiast budowac, przesuwaja to w nieskonczonosc a kase z inwestycji daja na imprezy dla plebsu. Nastepny przyklad to skrzyzowanie przy Witawie - tylko skonczony d**il mogl myslec o tym, by docelowo ruch tranzytowy na obwodnice i Gdynie Zachod jechal przez Witomino waska uliczka w samym srodku dzielnicy mieszkalnej. Po latach planowania, wydanych milionach na bezsensowne projekty ktos sie ocknal i przypomnial sobie o obwodnicy Witomina. To tylko kilka przykladow na to, ze Gdynia rzadzi gromada i**otow, bez pomyslu, bez wizji. To oni ciagna Gdynie w dol....

        • 7 0

  • korek od ul.Morskiej (1)

    Już się boję powrotu z pracy jadąc na Obłuże. W godzinach szczytu obecnie są duże korki, a jak będzie jeden pas dla osobówek to będziemy stać w korku już od ul.
    Morskiej.

    • 31 0

    • badz mądrzejszy od innych i przesiadz sie na inny srodek transportu

      • 2 6

  • Korki będą teraz na godzinę stania (4)

    Teraz korki będą na godzinę stania. Nie dość, że będzie jeden pas zjazdu, to jeszcze kierowcy autobusów nigdy nie są chętni do wpuszczania przed siebie aut...
    Widać UM próbuje usilnie zmusić kierowców samochodów do zmiany formy transportu. Wydaje mi się, że mimo wszystko im się to nie uda. Sama nie mam zamiaru się przesiadać do komunikacji. Nie dość, że autobusy przepełnione, kursują w dużych odstępach czasowych, spóźniają się notorycznie, to jeszcze połączenia nie są zbyt zachwycające. Obecnie mieszkam na Obłużu (mam nadzieję, że już nie długo), a pracuję w Oliwie. Gdybym miała dojeżdżać komunikacją miejską trwałoby to, teoretycznie 1h 15 min, w praktyce zapewne dłużej. Dojeżdżając autem, oszczędzam dużo czasu (dojazd autem trwa średnio 15 minut). Zauważmy jeszcze, że koszt miesięcznego biletu metropolitalnego to 230 zł gdzie np. w Warszawie koszt biletu wynosi 280 zł, z tym że na 3 miesiące. Już nie mówiąc, o braku parkingów typu parkuj i jedź.

    • 23 4

    • Poprawka (2)

      Nie w Oliwie, a Osowie. Przepraszam za pomyłkę.

      • 0 2

      • z Obłuża na Osową średnio 15 minut? (1)

        w jakich godzinach?

        • 3 0

        • 6:45 wyjazd spod domu
          15:00 wyjazd spod firmy.

          • 3 1

    • To wypad do Warszawy!!!

      • 1 10

  • Nie tędy droga. (3)

    Jeśli jedyną metodą na to by kierowcy przesiadki dokonali na komunikację miejską jest rysowanie bus pasów, to sukcesów nie wróżę. Dlaczego?
    Ano dlatego, że nie liczy się tylko to, że mogę teoretycznie jechać "szybciej". Powinno liczyć się coś więcej. Np to, że jeśli mam samochód i paliwo wychodzi podobnie, to pewnie nie skuszę się na przesiadkę do komunikacji.
    Zachętą by się przesiąść i pewnie większą, było by promowanie zniżką na bilety tych, co mają zarejestrowany na siebie samochód.
    Winno to być tak rozwiązane, że pierwszy miesiąc mam 10%, drugi 20% trzeci 30% i tak zostaje. Zostaje jeśli mam ciągłość w zakupie biletu. Jeśli zrobię przerwę, to zniżki znikają i trzeba je zbierać od nowa.
    Proste a łatwe.
    Szkoda, że tylko bus pasy mają być zachętą.
    Nie przekona to wystarczająco a podejrzewam, że wzbudzi oburzenie tych, co mimo wszystko muszą poruszać się samochodem.

    • 21 5

    • No właśnie, tych co "muszą". A jakie kryteria oceny? Zapytasz kierowców to 100% musi bo to kwestia życia i śmierci. W rzeczywistości może 10% faktycznie musi.

      • 3 2

    • Tjaaaa

      No i jeszcze niech Tobie Virtuti Militari za te auto dadzą...

      • 3 0

    • Bilety za darmo !!!

      A i tak będę autem jeździł
      Wole na pieszo chodzić niż w smrodzie jechać

      • 2 0

  • Jazda na suwak (1)

    Ciekawe czy kierowcy autobusów zostali już przeszkoleni na temat jazdy na suwak bo tam chyba bedzi ten przepis obowiązywał.

    • 14 6

    • A ty już też się przeszkoliłeś?

      • 3 3

  • Brak słów

    No jasne: po co poszerzyć albo zbudować nową drogę, po co załatać dziury, po co niwelować korki, które na wspomnianej estakadzie potrafią sięgnąć gargantuicznych rozmiarów... lepiej spowodować jeszcze większe korki i po raz kolejny z autobusiarzy zrobić panów na drogach. żenada! Jeżeli będe miał tamtedy konieczność pojechac to będę sr*ć na ich zakichane linie i pojadę tak jak zawsze.

    • 12 3

  • I bardzo dobrze (1)

    To sobie teraz postoicie w koreczku hehehe a autobusiki pojadą jak złoto hehehe

    • 3 14

    • Zdziwisz się

      Aż pachy spocą ci się podwójnie...

      • 0 0

  • Potrzebne dodatkowe zmiany

    Pomysł może by nie był najgorszy, gdyby dodali możliwy zjazd ze środkowego pasa w prawo (aktualnie tylko na wprost), więc autobusy by jechały ciągle prawym, a osobowe mogłyby z łącznicy zjechać w prawo w Unruga bez wciskania się pomiędzy autobusy.
    Do tego, skoro jazda na suwak jest już obowiązkowa, można by znowu puścić dwa pasy w kierunku ul. Kwiatkowskiego.
    Aktualna organizacja + opisywane zmiany tylko spotęgują korki na Estakadzie.

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane