• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Buspasy - tak, ale tylko tworząc nowe pasy (2)

    a nie zabierając istniejące samochodom. To jest głupota która generuje tylko większe korki. Korki które w efekcie i tak dopadną pasażerów autobusów - teraz zwężony zjazd na Unruga wydłuży korki na Wiśniewskiego i w efekcie wszyscy postoją odpowiednio dłużej zanim dojadą do estakady, autobusy też. Gratulacje!!!

    • 22 3

    • bla bla bla. (1)

      nie chcesz korków to zacznij od siebie. zezłomuj gruchota i jezdzij buspasem w autobusie. proste

      • 3 1

      • Mój "gruchot"

        Wart tyle co Ty z mieszkaniem włącznie...

        • 1 0

  • Gdynia - miasto w rekach gromady i**otow

    buspasy nie rozwiazuja problemow komunikacyjnych Gdyni - zwiekszaja jedynie korki, emisje spalin, poogarszaja jakosc powietrza.
    Kolejna durnota to chocby swiatla na Wladyskawa IV z prorytetem dla pieszych. Zamiast sprac je z Triustarem i zrobic zielona fale by auta przez Centrum jechaly mozliwie plynnie - to nie jakis i**ota z UM uznal, ze znowu trzeba na zlosc mamie sobie uszy odmrozic. Zielonej fali nie ma, swiatla zaplaja sie na zadanie pieszych..... efekt - brak plynnosci ruchu - efekt emisja dodatkowych spalin w samym Centrum miasta. Naprawde w UM Gdynia maja zaklad pracy chronionej i nikogo kto ma glowe na karku? Wyglada to, tak jakby ci ludzie kierowali sie jakimis fobiami. Szkodza sobie i innym.
    Na Wladyslawa IV powinna byc zielona fala. Priorytet dla pieszych przy zapalaniu swiatel - dodatkowe spaliny i gorsza jakosc powietrza. Buspasy to samo - zero zalet, same wady.
    Buspasy to kwintesencja dziadowskiego stanu w jakim znalazla sie Gdynia pod rzadami Szczura. Nie ma pieniedzy na inwestycje drogowe - wiec nawet na wymalowanie buspasow potrzebny jest grant z UE. Buspasy to taka sztandarowa szczurza inwestycja - minimalny koszt ( kilkadziesiat wiaderek farby ), korzysci dla mieszkancow znikome ( zamiast korzysci szkody - wiecej smogu), jest za to czym sie chwalic w mediach....

    • 20 1

  • Na cale szczescie (1)

    nie jest to zasługa Miasta Wspólnego

    • 5 1

    • Oni

      Mają jeszcze "lepsze" pomysły... Niestety ktoś bierze ich pod uwage, później mamy 10 przejść i 10 hopek na jednej ulicy...

      • 0 1

  • Tragedia... (2)

    Autobusy pojadą szybciej, a co z samochodami? Będą stać w kilometrowych korkach i to już wladz nie zainteresuje...

    • 10 3

    • no i? kogo to obchodzi (1)

      • 4 3

      • Ciebie zacznie...

        Jak będziesz w dłuższym korku w autobusie, juz na Wiśniewskiego...

        • 0 1

  • Przy pomocy pędzli i farby, rozwój miasta postępuje w tempie dwa do przodu , trzy do tyłu (kroki). Tak trzymać, ekipo zarządzająca!

    • 11 0

  • Przyspawani do samochodów przywołują argumenty ekologiczne... a myślałem że widziałem już wszystko. Taka argumentacja w stylu pisowskim.

    • 4 13

  • d**ilizm. (2)

    Ci kretyni co ro wymyślili niech jadą sobie autem w korku na estakadzie w stronę unruga. Jeszcze teraz w dodatku jak czytam w artykule będzie jeden pas dla samochodów a drugi to bus pass. Ku... ludzie jak mam codziennie wracać z pracy. Obiad do auta sobie trzeba zamówić. Powinni pozamykać tych co to wymyślili.

    • 20 2

    • Autobusem buraku wracaj

      • 0 10

    • Autobusem. Nadal nie dociera?

      • 1 5

  • Gdzie by tu jeszcze puścić farbą jakąś linię?

    A może czas na więcej progów zwalniających?

    • 8 1

  • Co za absurd

    To teraz korek na estakadzie w godzinach szczytu będzie zaczynał się na Morskiej

    • 15 3

  • Do Redakcji. (1)

    Czy Redakcja może ustalić i podać do publicznej wiadomości , kto jest imiennie odpowiedzialny za zmarnotrawienie środków publicznych?

    • 22 0

    • Dokładnie

      A może zanim zaczną jakąś inwestycje, zapytać o zdanie kierowców, mieszkańców, tych którzy mają większą wiedzę niż pseudo inżynier na etacie "pociotce"

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane