- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego
Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.
Przypomnijmy
- Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
- Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
- Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.
Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.
Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie
- Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
- Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.
Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.
- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.
- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Miejsca
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-23 20:47
Buspasy - tak, ale tylko tworząc nowe pasy (2)
a nie zabierając istniejące samochodom. To jest głupota która generuje tylko większe korki. Korki które w efekcie i tak dopadną pasażerów autobusów - teraz zwężony zjazd na Unruga wydłuży korki na Wiśniewskiego i w efekcie wszyscy postoją odpowiednio dłużej zanim dojadą do estakady, autobusy też. Gratulacje!!!
- 22 3
-
2019-11-23 22:17
bla bla bla. (1)
nie chcesz korków to zacznij od siebie. zezłomuj gruchota i jezdzij buspasem w autobusie. proste
- 3 1
-
2019-11-26 11:34
Mój "gruchot"
Wart tyle co Ty z mieszkaniem włącznie...
- 1 0
-
2019-11-23 20:50
Gdynia - miasto w rekach gromady i**otow
buspasy nie rozwiazuja problemow komunikacyjnych Gdyni - zwiekszaja jedynie korki, emisje spalin, poogarszaja jakosc powietrza.
Kolejna durnota to chocby swiatla na Wladyskawa IV z prorytetem dla pieszych. Zamiast sprac je z Triustarem i zrobic zielona fale by auta przez Centrum jechaly mozliwie plynnie - to nie jakis i**ota z UM uznal, ze znowu trzeba na zlosc mamie sobie uszy odmrozic. Zielonej fali nie ma, swiatla zaplaja sie na zadanie pieszych..... efekt - brak plynnosci ruchu - efekt emisja dodatkowych spalin w samym Centrum miasta. Naprawde w UM Gdynia maja zaklad pracy chronionej i nikogo kto ma glowe na karku? Wyglada to, tak jakby ci ludzie kierowali sie jakimis fobiami. Szkodza sobie i innym.
Na Wladyslawa IV powinna byc zielona fala. Priorytet dla pieszych przy zapalaniu swiatel - dodatkowe spaliny i gorsza jakosc powietrza. Buspasy to samo - zero zalet, same wady.
Buspasy to kwintesencja dziadowskiego stanu w jakim znalazla sie Gdynia pod rzadami Szczura. Nie ma pieniedzy na inwestycje drogowe - wiec nawet na wymalowanie buspasow potrzebny jest grant z UE. Buspasy to taka sztandarowa szczurza inwestycja - minimalny koszt ( kilkadziesiat wiaderek farby ), korzysci dla mieszkancow znikome ( zamiast korzysci szkody - wiecej smogu), jest za to czym sie chwalic w mediach....- 20 1
-
2019-11-23 21:13
Na cale szczescie (1)
nie jest to zasługa Miasta Wspólnego
- 5 1
-
2019-11-26 11:36
Oni
Mają jeszcze "lepsze" pomysły... Niestety ktoś bierze ich pod uwage, później mamy 10 przejść i 10 hopek na jednej ulicy...
- 0 1
-
2019-11-23 22:02
Tragedia... (2)
Autobusy pojadą szybciej, a co z samochodami? Będą stać w kilometrowych korkach i to już wladz nie zainteresuje...
- 10 3
-
2019-11-23 22:18
no i? kogo to obchodzi (1)
- 4 3
-
2019-11-26 11:37
Ciebie zacznie...
Jak będziesz w dłuższym korku w autobusie, juz na Wiśniewskiego...
- 0 1
-
2019-11-23 22:11
Przy pomocy pędzli i farby, rozwój miasta postępuje w tempie dwa do przodu , trzy do tyłu (kroki). Tak trzymać, ekipo zarządzająca!
- 11 0
-
2019-11-23 22:22
Przyspawani do samochodów przywołują argumenty ekologiczne... a myślałem że widziałem już wszystko. Taka argumentacja w stylu pisowskim.
- 4 13
-
2019-11-23 22:30
d**ilizm. (2)
Ci kretyni co ro wymyślili niech jadą sobie autem w korku na estakadzie w stronę unruga. Jeszcze teraz w dodatku jak czytam w artykule będzie jeden pas dla samochodów a drugi to bus pass. Ku... ludzie jak mam codziennie wracać z pracy. Obiad do auta sobie trzeba zamówić. Powinni pozamykać tych co to wymyślili.
- 20 2
-
2019-11-23 23:00
Autobusem buraku wracaj
- 0 10
-
2019-11-24 08:01
Autobusem. Nadal nie dociera?
- 1 5
-
2019-11-23 23:03
Gdzie by tu jeszcze puścić farbą jakąś linię?
A może czas na więcej progów zwalniających?
- 8 1
-
2019-11-23 23:07
Co za absurd
To teraz korek na estakadzie w godzinach szczytu będzie zaczynał się na Morskiej
- 15 3
-
2019-11-23 23:39
Do Redakcji. (1)
Czy Redakcja może ustalić i podać do publicznej wiadomości , kto jest imiennie odpowiedzialny za zmarnotrawienie środków publicznych?
- 22 0
-
2019-11-26 11:39
Dokładnie
A może zanim zaczną jakąś inwestycje, zapytać o zdanie kierowców, mieszkańców, tych którzy mają większą wiedzę niż pseudo inżynier na etacie "pociotce"
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.