• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (25)

    Gdynia kompletnie nie rozwija infrastruktury. Drogowej ani pieszej. Wyznaczanie buspasów to gaszenie pożaru szklanką wody. Jasne trzeba to robić, ale gdzie nowe drogi, tunele, kładki dla pieszych itp... Wstyd. Gdynia to miasto dobre dla turystów klasy średniej. Dla mieszkańca to miasto jest jak choroba.
    Dziękuję za uwagę. Przeprowadzam się do Gdańska.

    • 240 53

    • Gdynia sie wyludnia... (3)

      • 10 9

      • A Ty potrzebujesz żyć w tłumie?

        • 7 7

      • Polska w ruinie, białe jest czarne

        tak Edzio, Kaczyńskiego skręca z zazdrości o sukcesy Gdyni

        • 6 5

      • Polska się wyludnia, z Polski zbiegło już 5 mln ludzi

        • 3 0

    • (1)

      Powodzenia. Gdańsk jest zkorkowany już od 7 do 9 i od 14 do 18. Gdynia nieco krócej.

      • 18 5

      • Ja bym powiedział, że od 6 do 19 z tym Gdańskiem, ale ok...

        • 10 5

    • zdecydowanie - zgoda !

      • 9 1

    • (4)

      Do Gdańska? To jak z deszczu pod rynnę. Przeprowadzam się do dynamicznie rozwijającej się Rumi.

      • 11 8

      • Rumia-Reda - fuj! (1)

        • 11 14

        • Wejherowo

          • 4 5

      • Podobno tunel maja budować z Gdyni do rumi (1)

        • 2 3

        • Nie tunel, tylko wiadukt i nie mają tylko będą kładli światłowód :-)

          • 1 1

    • (4)

      Żeby wydać kilkadziesiąt złotych na wiadro farby, trzeba unijnych projektów?? Brawo Gdynia, gratuluję gryzoniowi i reszcie przydu....w.

      • 18 6

      • kwik i skowyt zazdrości i zawiści (3)

        oznakowanie czym się robi na całym świecie?

        • 5 8

        • Buduję się (2)

          Na świecie się buduje a nie maluje
          Przede wszystkim patrzy się na potrzeby wszystkich mieszkańców a nie tylko określonych grup. Wszystko można pogodzić tylko z głową a tego u nas brakuje

          • 11 4

          • na świecie w miastach raczej likwiduje się infrastrukturę drogową

            budowaną kiedyś z myślą o zwiększenie przepustowości ruchu pojazdów (wyburza się estakady, zamienia się arterie szybkiego ruchu w bulwary zapewniające uspokojenie ruchu, poprawę warunków ruchu transportu zbiorowego, pieszego i rowerowego. W dobrze zarządzanych, nowoczesnych miastach ruch samochodów prywtnych się ogranicza, a nie promuje.

            • 4 9

          • na świecie się maluje, otwórz google maps

            • 1 0

    • (1)

      Gdynia po tobie płakać nie będzie.Takich mięczaków nam nie trzeba.

      • 6 6

      • Tak, zostaną sami twardziele

        w zdezelowanym mieście bez ciepłej wody i perspektyw. Gdzie można się zapisać?

        • 4 3

    • Niech lepiej ul kwiatkowdkiego naprawia

      Urzad powinien placic za naprawe zawieszen w autach

      • 3 1

    • Dałbym plusa

      Gdyby nie ostatnia linijka.

      • 1 0

    • To się przeprowadz , łaski nie robisz

      • 1 0

    • no i powodzenia

      nikt cie nie zatrzymuje

      • 1 0

    • (1)

      My w Gdańsku już to przerabialiśmy - tez mieli taki durny pomysł.

      Po 4 miesiącach gehenny przyznali się do sromotnej porażki i bus pasy poznikały - bo zakorkowało to po prostu miasto.
      Co z tego jak autobus kawałek przejechał się po bus pasie, jak potem stał razem z innymi, kiedy mu się on skończył.

      Okazało się więc jednak lepiej jak pasy były dostępne dla wszystkich - mamy ich za mało - infrastruktura drogowa nie jest rozwijana, a jedynie remontowana - to za mało, aby stały bus pasy puste tylko dla pojedynczych autobusów i taksówkarzy ...

      Szewskiej pasji dostaje jak prezydenci miast wyłażą przed kamery i kłamią, mówiąc że wybudowali ileś tam dróg.
      g@#$ wybudowali - tylko wyremontowali, a to niczego nie zmienia w kwestii przepływu w komunikacji - jest jedynie mniej wertepów, ale nadal za mało dróg pomiędzy głównymi arteriami. Cokolwiek się wydarzy na którejkolwiek drodze to całe Trójmiasto stoi i nie ma gdzie uciekać - brak alternatywnych połączeń.
      O ironio, gdyby nie Gierek, to byśmy drogami polnymi chyba jeździli ;) bo współczesnym politykom brak absolutnie wyobraźni, myśli perspektywicznej - ale czego się spodziewać po dorobkiewiczach którzy tylko myślą, jak przeżyć kolejną kadencje - najlepiej się nie narażać i nic nie robić ...

      • 2 0

      • więcej pasów != mniej korków.

        • 0 0

  • Kolejna przelomowa inwestycja stawiajaca Gdynie za przyklad wsrod metropolii swiata

    • 22 0

  • Jaki Urzad takie rozwiazania komunkacyjne. To takie rozwiazanie na miare umiejetnosci Lucyka. Niestety nie oczekujmy od tej ekipy rozwiazan skutecznych.

    • 24 1

  • Opinia wyróżniona

    No i świetnie (9)

    Do tej pory to właśnie w tych dwóch miejscach najwięcej czasu traciły autobusy. Może to zachęci część kierowców do przesiadki na dużo szybszy autobus.

    • 63 125

    • Jak korkować się będzie zjazd dla osobówek (1)

      To na Janka autobusy będą stały w korku i tak. Wcale nie szybciej

      • 20 6

      • I to jest to...

        Złota logika inżynierów drogowych w Gdyni, niestety większość do zwolnienia za brak myślenia...

        • 0 0

    • Pomysł wręcz genialny (1)

      Teraz korek na estakadzie zamiast 1,5km będzie miał 3km. Jeden pas dla skręcających w lewo na pogórze i w prawo na oksywie.

      • 20 8

      • jest i specjalista internetowy z dyplomem profesora Wikipedii

        aż miło posłuchać wywodów

        • 5 6

    • Hahaha

      Dużo szybszy

      • 2 1

    • Nie zachęci nadal (1)

      bo w autobusie stoi się na Wiśniewskiego. Wolę siedzieć pół godziny w korku w aucie, niż stać w zatłoczonym śmierdzącym autobusie (żeby nie było, podjęłam już takie próby)

      • 8 4

      • Taaa, czas się obudzić bo się sfajdałaś.

        • 1 8

    • Nie dziękuję

      Wole w spokoju i odpowiedniej temperaturze, być nie zależny...

      • 0 0

    • Taa na bank

      Tak, na bank- mam do odwiezienia 2 dzieci, jedno do przedszkola, drugie do szkoły i muszę jeszcze dojechać do pracy- dzięki buspasowi mogę zrobić wszystko jeżdżąc autobusem który z omawia jedzie raz na 20 min....

      • 1 0

  • A kiedy buspas na Wielkopolskiej??

    • 6 6

  • ooo, i stotrzydziestaósma inwestycja do wpisania

    • 13 1

  • Gdynia jest najbardziej d**ilna z buspasami...

    Większość miast dopuszcza tez ruch taxi i motocykli. Ale głupia Gdynia o tym nie pomyśli. Brawo Matoły z UM Gdynia. Bierzecie przyklad z Gdanska gdyniomatołki.

    • 10 3

  • W końcu... (4)

    Od samego początku o to zabiegałem. W końcu się udało przekonać decydentów :-)

    • 9 23

    • (3)

      Łał skoro masz u Szczurka takie względy , to może zabiegaj o nowe drogi i koniecznie poszerzenie istniejących.. trzymam kciuki może do tego też przekonasz decydentów?!

      • 5 2

      • (2)

        Które drogi byś chciał poszerzać? :D Już teraz mamy np. jedną autostradę przez centrum miasta - Drogę Różową. Dróg mamy dość. Miastu wystarczy z nowych dróg Droga Czerwona i Nowa Węglowa, trzeba wyznaczyć buspasy na Wielkopolskiej.

        • 5 4

        • Od kiedy Droga Różowa przebiega przez centrum miasta?

          • 3 0

        • A na Oksywie kiedyś jechałeś?

          • 2 0

  • (2)

    A samochody będą latać haha jak to miasto za szczura upadło zal

    • 21 3

    • zezłomować proponuje. zrobicie wszystkim przysługe (1)

      nie bedzie smrodu, hałasu, wypadków, poniszczonych chodników i trawników......same korzysci

      • 0 3

      • sprzedam samochód, to mi zabiorą garaż
        a ja tam trzymam grabie i łopaty, i kosiarkę do trawnika!

        • 1 0

  • (1)

    Autor tych buspasów kompletnie nie rozumie idei transportu publicznego . 150 metrów i co dalej ? W jakim celu uparcie pchają autobusy na górę? Na dole jest wystarczająco dużo miejsca na pociągnięcie jednej nitki aż na Obłuże -Centrum. Tylko potrzeba trochę wyobraźni i nie da się tego zrobić tylko białą farbą .

    • 29 2

    • Przedewszystkim potrzeba naprawić mostek

      A to jest dużo droższe niż biała farba

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane