• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą szybciej Estakadą Kwiatkowskiego

Patsz
23 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa. Po zmianie organizacji ruchu, zjazd na ul. Unruga będzie możliwy tylko z jednego pasa.

Jeszcze w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego wydzielone zostaną kolejne odcinki, po których będą mogły poruszać się wyłącznie autobusy. Zmieni się również organizacja ruchu na ul. Kontenerowej biegnącej pod estakadą.



Czy w miastach powinno powstawać więcej buspasów?

Przypomnijmy

  • Na Estakadzie Kwiatkowskiego znajduje się obecnie jeden buspas.
  • Łączy 650-metrowy odcinek pomiędzy ul. Wiśniewskiego i Unruga w kierunku Obłuża.
  • Powstał dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo.

Jeszcze w listopadzie na estakadzie mają pojawić się następne odcinki, które będą przeznaczone tylko dla autobusów.

Zmiany w organizacji ruchu na estakadzie

  • Na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża zostanie wydzielony pas dla autobusów o długości 150 metrów (drogowcy nie nazywają go jednak buspasem).
  • Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego kończący się obecnie przed zjazdem na ul. Unruga zostanie wydłużony do łącznicy z ul. Kontenerową. W związku z tym, inne pojazdy będą mogły zjeżdżać z Estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga tylko jednym pasem ruchu.

Zmiany w ruchu pojawią się także wokół estakady.

- Trzecia zmiana dotyczy segregacji ruchu na odcinku ul. Kontenerowej, przebiegającym pod Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku bram BCT i ul. Unruga. Tuż za przystankiem Terminal Promowy, prawym pasem ruchu będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy jadące na wprost w kierunku bram BCT oraz autobusy skręcające w lewo na łącznicę wjazdową w stronę ul. Unruga. Lewym pasem ruchu, tak jak to jest obecnie, będzie można poruszać się jedynie w kierunku ul. Unruga - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W planach wciąż pozostaje przebudowa ul. Kwiatkowskiego.

- Szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji przedstawimy w przyszłym roku - obiecuje Łucyk.
Patsz

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Inwestycje w Gdyni... (1)

    ...farbą malowane...

    • 14 0

    • Wiec chodź pomaluj mój świat

      Żółto i niebiesko

      • 1 0

  • Nie żebym był inżynierem, ale...

    ...to inaczej można rozwiązać.

    Załóżmy jedziemy od Centrum Gdyni i zbliżamy się do zjazdu na Obłuże, teraz tak:
    - wszystkie busy jadą dołem,
    - zacznę od pasa najbardziej zewnętrznego (tego najbliżej Oksywia) - zostaje on poszerzony (tak poszerzony) o 0,5-1 metra, czyli tam gdzie aktualnie chodzą ludzie wzdłuż estakady powstaje część buspasa i autobusy od samego dołu jadą do skrzyżowania bezkolizyjnie, dla ludzi zostaje dobudowana część taka by można swobodnie się poruszać,
    - drugi pas do wjazdu od strony oksywia od dołu służy nie autobusom i tam dalej jest 'stop' z opcją włączenia się do ruchu,
    - przechodzimy na estakadę - zjazd z estakady (blizej oksywia) idzie równolegle wzdłuż buspasa i jest opcja tylko skrętu w oksywie, jeśli Ci jadący z dołu chcą skręcić w stronę Pogorza to zawracają jak busy wkoło tej "wysepki", brak kolizji z autami jadącymi na wprost, w lewo,
    - zjazd z estakady ten dalej od oksywia - zostaje poszerzony od razu przy zjezdzie (tam jest możliwość), analogia do zjazdu na morską z estakady w str.Centrum, gdzie bez problemu od razu można znaleźć się na lewym, i co najważniejsze jedni z tego pasa mogą jechać na wprost (zatem odcinek na wprost do Kościoła musiałby zostać poszerzony by można się tam włączać) oraz skręcać w strone Pogórza Dln i Ci ze skrajnego lewego jadą w stronę Pogórza lub zawracają,
    - te pasy na Pogórze Górne wracają oba do ruchu, póki co na zamek, a później dwa pasy na samą góre.

    Wszystko się da, bo jak wejdziecie na google maps to ewidentnie jest miejsce na te poszerzenia, kwestia kasy oczywiście, nie mylić z farbą.

    • 18 1

  • Czyli pozyskali środki z funduszu na farbę. Jest moc .

    • 11 0

  • Można budować drogi tylko dla autobusów jak w Brisbane czy Stambule

    • 5 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • niekture ulice z lat60 tych

    plk.dabka wymiarami jednkierunkowa -brak pobocz ,dziury ulice lidzka ,dryskiennicka tam jeszcze jest jumbo te male plyty ,powykrzywiane.ciezkie samochody ziemie wywozily ,czy ktos pomyslal jaki stan drogi zostanie -watpie.moze deweloper odpali dole...

    • 11 0

  • przecież to gorzej niż na wsi

    • 6 1

  • Znalazłem rozwiązanie.

    Wyprowadziłem się z Obłuża. To proste i skuteczne wyjście z sytuacji. Mieszkania na Obłużu są tanie, szkoda mi było sprzedawać więc wynająłem. Teraz estakadę mam w nosie.

    • 6 1

  • Kursy autobusów

    Niech ZKM zwiększy ilość autobusów do tego, bo w godzinach szczytu nie da się wejść do 194 w stronę Pogórza/Suchego Dworu.

    • 6 0

  • A co zkierowcami autobusów, Niektórzy z nich jeżdzą po mieście jak Kubica lewy pas i raptowna zmiana przez

    dwa pasy bo przystanek autobusowy. Przykład Władysława IV i al. Zwycięstwa, Janka Wiśniewskiego Stocznia do Gdyni lewym wiaduktem, Estakada podobnie. Zawsze wpuszczam autobus bo więcej ludzi i to rozumiem, ale zachowanie niektórych kierowców to kpina. Nie wiem czy ktoś przegląda autobusowy monitoring. Może ob. być przydatny również do łapania ...nierozważnych kierowców i ich dyscyplinowaniu oczywiściesamochodów osobowych

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane