- 1 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (107 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (144 opinie)
- 3 121 tys. zł kary dla "Solidarności" za baner (301 opinii)
- 4 Wieczorem zwykłe skrzyżowanie, rano rondo (43 opinie)
- 5 To samo morze, a toalety to nie problem (202 opinie)
- 6 Brytyjczycy zapraszają na urlop do Gdańska (124 opinie)
Bałaganimy w sklepach, a obrywają pracownicy
Czekolada w kosmetykach, chipsy w kaszy, chleb między doniczkami z ziołami, a śmietanka wśród ogórków konserwowych. To tylko kilka z mnóstwa produktów, jakie każdego dnia widzę nie na swoim miejscu na sklepowych półkach. Wyrzucanie z koszyków gdzie popadnie tego, czego jednak nie chcemy kupić, to niestety prawdziwa plaga. Winni są sami klienci, a obrywają pracownicy.
Majonez w ozdobach świątecznych, mięso w słodyczach
Wszechobecny chaos: majonez, pomidory w puszce i pierniki wrzucone niedbale na półkę z ozdobami świątecznymi, chleb i puszka napoju odłożone na miejsce ziół w doniczkach, czekolada w dziale kosmetyków, chipsy między kaszami, śmietanka w kartonie i makaron obok słoików z ogórkami. Takie przykłady mogłabym mnożyć bez końca.
![Przed nami dwie handlowe niedziele](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3331/150x100/3331720__kr.webp)
Pół biedy, jeśli nie na swoim miejscu lądują tzw. produkty suche, w opakowaniach. Te z powodu przełożenia w inne miejsce się nie zepsują.
Gorzej jeśli jest to np. mięso i ryby, które powinny być w lodówkach, a nie są. A i takie przypadki widziałam - paczka mięsa mielonego rzucona na półkę ze słodyczami przy kasie, świeża ryba zostawiona w skrzynkach z warzywami.
Może minąć mnóstwo czasu zanim pracownik to zauważy i odłoży do lodówki. Później ktoś nieświadomie takie mięso, czy rybę, które odleżało kilka godzin w cieple, kupuje i je na obiad. O zatrucie nietrudno. Część "odłowionych" w ten sposób przez pracowników rzeczy trafia też pewnie na śmietnik. A to strata i dla sklepu (bo nie zarobi) i dla środowiska (bo marnowane jest jedzenie).
Winne niedbalstwo i lenistwo samych klientów
Winne jest niedbalstwo i lenistwo samych klientów. Tych samych, którzy później tak ochoczo narzekają na bałagan w sklepach i wieszają za to psy na pracownikach, którzy przecież i bez dodawania im obowiązków w postaci odkładania produktów na miejsce, mają co robić. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym, gdy w sklepach tłumy.
![Omijaj jednorazówki szerokim łukiem. Dlaczego warto?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3329/150x100/3329946__c_0_0_731_528__kr.webp)
Wystarczy więc, że każdy z nas robiąc zakupy poczyni sam "wysiłek" odłożenia rzeczy, której jednak nie chce kupić tam, skąd ją wziął. Będzie mniej powodów do narzekań, gdy następnym razem podejdziesz do półki z mlekiem, a znajdziesz tam papier toaletowy.
Problem dotyczy nie tylko sklepów spożywczych
Oczywiście powyższy problem nie dotyczy tylko sklepów spożywczych. To samo dzieje się np. w sklepach odzieżowych, czy obuwniczych.
W listopadzie do naszego Raportu z Trójmiasta trafiły zdjęcia istnego armagedonu w likwidowanym sklepie obuwniczym w Alfa Centrum. Klient nasz pan? Oceńcie sami.
Klienci zrobili bałagan w likwidowanym sklepie (134 opinie)
Opinie (380) ponad 20 zablokowanych
-
2022-12-10 20:52
(1)
No niestety to świadczy tylko kto co wyniósł z domu i na to już nic nie poradzimy nie nożna uogólniać ze wszyscy tacy jesteśmy nie wystarczy paru takich flej i już się robi syf
- 7 2
-
2022-12-10 23:15
Ja wyniosłem wszystko
Zacząłem od zastawy po babci a na złocie skończyłem, ogoliłem rodzinkę do cna...
- 1 2
-
2022-12-10 20:54
Po pierwsze Szacunek.....
Mieszkam na stosunkowo młodej dzielnicy jaka jest ujescisko i codziennie widzie mężów którzy napier.... setunie i na żywca rąb w trawę- 6 2
-
2022-12-10 20:54
A jaki to problem (1)
Postawić przy kasie kosze na towar, którego Klient już nie chce?
- 12 1
-
2022-12-11 10:02
wtedy nie można by było narzekać....
- 2 0
-
2022-12-10 21:03
Już nie wariujmy, od tego jest obsługa w sklepach. Stara reguła ze to klient płaci pracownikowi pensje mówi wszystko.
- 2 9
-
2022-12-10 21:19
Proste rozwiązanie. Przy kasie powinno być miejsce na produkty z których rezygnujemy.
Tego nie robi się ze względów marketingowych no więc, jeżeli rezygnuję z danego proguktu i jestem w kolejce przy kasie to po prostu wykładam produkt gdziekolwiek. NIe będę wychodził z koljki aby znowu tam stać.
- 12 3
-
2022-12-10 21:52
Dzieci też tak robią, nie tylko dorośli. (1)
Bo juz wielu razem to widziałam.
- 4 1
-
2022-12-11 14:09
...
Tyle, że to dorośli powinni dawać przykład dzieciom, a nie odwrotnie.
- 0 0
-
2022-12-10 22:13
Trójmiasto to wylęgarnia POkemonów wiec czego oczekujecie ? Dzisiaj widziałam pełno petów w przedsionku bankomatu w banku!
patologia raz ze tam pali papierosy to jeszcze nie dopadki petów tam wywala ,a wejść mozna tylko kartą płatniczą
- 11 5
-
2022-12-10 22:35
pytanie do Eweliny (3)
stoi Pani za mna w kolejce do kasy kasjerka kasuje mnie rozmyslam się i postanawiam odlozyc 1 produkt na pólke i lece prez cały supermarket i odkladam.
ciekawe ile osób bylo by wscieklych w kolejce ze musi stac a ja opózniam kolejke bo odstawiam produkt zamiast zostawic przy kasie.Ciekawe jaka była by Pani nerwowa reakcja gdy juz stoi Pani w kolejce ponad godz a do tego kilka osób by tak zrobiło
kolejny przyklad rozmyslam się i zostawiam przy kasie produkt i kasjer zamyka kase i leci odłozyc produkt bo sie zepsuje jaka była by reakcja ludzi w kolejce? awantura.- 6 12
-
2022-12-10 23:01
Dzbanie gdybys miał mózg to bys wiedział jak jest w sklepach wielokrotnie cos zostawiam w kasie gdy sie okazuje ze cena jest (2)
Wiec wkazdym sklepie klienci zostawiaja co cha rezygnujac z zakupów i wtedy kasjerka chwyta za telefon przybiega obsługa sklepu do tego wyznaczona i zabiera .Ale gdybys miał mózg to bys wiedział najwyrazniej nie masz i skoro głupota sie chwalił kiedy dzbanku ostatnio w sklepie byłes ?:)
- 5 6
-
2022-12-10 23:14
(1)
Pracuję w sporym sklepie. Nie jest to supermarket. Nie masz pojęcia, jak długo leżą odłożone produkty. To nie działa tak, jak myślisz. Nikt nie leci na telefon, żeby odłożyć produkt, z którego klient zrezygnował. Kiedy kończę zmianę na kasie idę odłożyć produkty, które UWAGA! zebrałam przez min. 4h.
- 4 3
-
2022-12-11 00:17
to prawda, jetem klientem ale na tyle inteligentnym i spstrzegawczym
że wiele razy widziałem leżące mięsą czy inne produkty z lodówki przy kasie cierpliwie czekające az specjalna osoba przejdzie z koszykiem i zbierze je z kas, nie robią tego na 100% od razu
w międzyczasie wiele osób z personelu szwęda się jednak po sklepie całkiem bezproduktywnie
:O)- 4 0
-
2022-12-10 22:52
(1)
Brudne i lepiące się kosze w biedrach to też wina klientów? Sanepid niech zaproszą.
- 8 2
-
2022-12-12 09:52
Alez skad, przeciez wiadomo, ze to obsluga wklada tam swoje bombelki w ublocunych butach, wylewa plyny z opakowan i tlucze w nich jajka, tak o, dla zabawy, zeby pozniej biedny klient mial brudny kosz.
- 1 1
-
2022-12-10 22:54
Problemy z d.... (3)
Autorka ciągle szuka problemów i próbuje wychowywać innych a nie ma pojęcia że sklepy liczą na takich klientów którzy czują się swobodnie i.pakuja jak szaleni wszystko do koszyka. Nawet jak coś odloza to wszytko jest wliczone. Pracownicy są w pracy i za to mają płacone. W Polsce to i tak jest kultura niech autoreczka pojedzie do USA i zobaczy zachowanie tamtych klientów. Sklepy jednak mają to gdzieś i po prostu zatrudniają więcej osób do sprzątania. Klient ma się czuć swobodnie i pakować wszystko do koszyka. Prosta zasada handlu.
- 9 7
-
2022-12-10 23:11
Jak się nie podoba w pracy to inni przyjdą... za michę ryżu!
- 3 2
-
2022-12-11 00:18
w USA czy Kanadzie, jak tylko robi się kolejka do kasy na parę osób (1)
to natychmiast dzwonią by otwierać nowe
- 1 1
-
2022-12-11 07:11
Tylko u nas nie ma
kim otworzyć kolejnej kasy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.