• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bank zabronił dziecku skorzystać z toalety

Małgorzata
17 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Do opisanej sytuacji doszło w placówce banku PKO BP w Gdańsku.
Do opisanej sytuacji doszło w placówce banku PKO BP w Gdańsku.

Odmowa udostępnienia trzyletniemu dziecku toalety i w rezultacie konieczność załatwienia potrzeby fizjologicznej do kubeczka, tuż przy stanowisku obsługi klienta - na taki dyskomfort narażona została nasza czytelniczka, która wraz z synem korzystała z usług placówki PKO BP w Gdańsku Chełmie.



Odmówiono ci kiedyś skorzystania z toalety w instytucji, w której coś załatwiałe(a)ś?

Oto list, w którym nasza czytelniczka, pani Małgorzata, szczegółowo relacjonuje całe zajście.

W poniedziałek, 14 listopada, po godz. 17 dotarłam z trzyletnim synkiem do placówki PKO BP w Gdańsku Chełmie przy ul. Cieszyńskiego zobacz na mapie Gdańska. Po wejściu okazało się, że jest kilka osób oczekujących, więc usiedliśmy zajmując miejsce w kolejce. Syn w tym czasie zajął się zabawkami, które znajdowały się w placówce, więc grzecznie wytrzymał ok. 40 minut oczekiwania. Kiedy przyszła nasza kolej, okazało się, że naszą sprawą zajmuje się pani w sąsiednim okienku, więc musieliśmy zaczekać kolejnych kilka minut. Mój synek nadal dzielnie dawał radę.

W sumie minęła już godzina, jednak w końcu zostaliśmy poproszeni przez pracownika obsługi. Niestety, dała o sobie znać złośliwość rzeczy martwych - system nie chciał współpracować, operacja zaczęła się przedłużać, aż w pewnym momencie synek, tupiąc nóżkami, woła "siusiu". Pani, która nas obsługiwała, zwróciła się z zapytaniem do dyrektor placówki o możliwość udostępnienia nam toalety, jednak otrzymała odpowiedź odmowną - dyrektorka tłumaczyła się tym, że bank obowiązują procedury, a toaleta nie jest dla klientów.

W związku z takim rozwojem spraw ubrałam dziecko i udałam się do wyjścia, bo potrzeba nagli. Okazało się jednak, że jeśli wyjdziemy, to nie wrócimy, ponieważ po godz. 18 pani dyrektor nie ma możliwości, aby wpuścić klienta z powrotem. Kolejna "procedura"? Aż zamarłam...

O udostępnienie toalety prosiliśmy kilkakrotnie, jednak pani dyrektor albo milczała, albo tłumaczyła się procedurami. Ostatecznie synek nasiusiał do kubeczka przy stanowisku obsługi klienta.

Przyznam, że po powrocie do domu miałam mętlik w głowie, bo z jednej strony aż mną trzęsło, a z drugiej bank - poważna instytucja, zabezpieczenia, pieniądze, kamery, alarmy... Tylko, że ja jestem w końcu klientem tego banku i czy w takim razie nie należała mi się pomoc w nagłej, nieprzewidzianej sytuacji? Czy procedury banków są tak sztywne, że pieniądze powinnam trzymać w skarpecie, bo wracając z pracy (jak każdy przeciętny rodzic), po godz. 16 nie mam szans na załatwienie formalności w banku razem z dzieckiem?

Komentarz Banku PKO BP do zaistniałej sytuacji

Zgłoszenie od Pani Małgorzaty otrzymaliśmy już we wtorek poprzez nasz oficjalny profil na Facebooku. Opisana sytuacja w żaden sposób nie mieści się w naszym standardzie obsługi klienta. Jest nam szczególnie przykro z powodu tego wyjątkowego zdarzenia, ponieważ jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że w naszych oddziałach przebywają najmłodsi. Mamy ofertę do nich skierowaną i zawsze chętnie widzimy dzieci w naszych placówkach.

Po otrzymaniu zgłoszenia niezwłocznie skontaktowaliśmy się z oddziałem w Gdańsku, by wyjaśnić sytuację. Od tego momentu jesteśmy w kontakcie nie tylko z jego pracownikami, ale także z naszym Biurem Jakości. Dołożymy wszelkich starań, aby ta sprawa stała się dla naszych pracowników przestrogą.

Procedury tworzymy w trosce o naszych klientów i bezpieczeństwo ich środków. W żadnym razie nie powinny działać przeciwko nim. Panią Małgorzatę i jej syna przeprosił dyrektor w Regionalnym Oddziale Detalicznym w Gdyni.
Małgorzata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (870) ponad 200 zablokowanych

  • Sąd Najwyższy nakazał bankom udotępniać toaletę. (3)

    Może iść Pani do Sądu już jeden klient z Warszawy wygrał proces z Bankiem PKO i dostał 7,5 tys.

    • 9 2

    • (2)

      Sąd najwyższy? W Polsce prawo nie działa precedensowo. Potrzeby jest przepis a nie wyrok w podobnej sprawie. Wiec do sądu bardzo proszę, ale sąd nakazywac nie może, potrzeba jest nowelizacja przepisów mądra głowo...

      • 1 0

      • nie jest precedensowe, ale sąd najwyzszy jest wyznacznikiem prawa (1)

        • 0 1

        • Co.nie zmienia faktu ze takiego prawa aktualnie nie wyznaczył

          • 1 0

  • Powinna być toaleta (1)

    Jestem mieszkańcem tej dzielnicy i nie potrafię powiedzieć gdzie w okolicy pasażu czy nowego centrum handlowego jest publiczna toaleta. Nie doszłoby do tak poniżającej sytuacji. Uważam że taki "przybytek"jest w tym miejscu konieczny. Szkoda że projektant tego nie przewidział

    • 7 0

    • To nawet nie była kwestia toalety na zewnątrz gdyż i tak nie byłoby możliwości z niej skorzystać, była za to procedura

      • 1 0

  • brawo.

    To teraz w ramach procedur Pani zostanie zwolniona.

    • 3 3

  • durna zmiana w akcji

    • 1 0

  • Sprawa dla RPO

    Brak toalet dla klientów to problem nie tylko banków, urzędów ale i innych placówek czy dużych sklepów np. LIDL. Co ma zrobić osoba niepełnosprawna która ma problemy z poruszaniem się a chce skorzystać z toalety ?

    • 5 0

  • Nie we wszystkich oddziałach tak jest

    Ostatnio byłam z córką (2,5 roku) w oddziale w Gdyni przy ul. Chwaszczyńskiej, gdy córka musiała iść z toalety, Pani nas obsługująca sama zaproponowała skorzystanie z tej w oddziale :)

    • 5 0

  • Były pracownik (1)

    Pracowałem w jednym z oddziałów tego banku. Ludzie piszecie bardzo krytycznie o Pani Dyrektor, a co Wy zrobilibyscie w takiej sytuacji? Wiedząc że obserwują Was kamery, stały nadzór Waszej pracy, musicie trzymać się procedur, ryzykujecie miejscem pracy w dobie redukcji w bankach i kosmicznych planów sprzedażowych za psie pieniądze?wątpię.. Wszystko wydaje się proste dopóki Wy nie musicie podjąć decyzji, taka prawda. Centrala się wypowiada w takim tonie, iż ani nie mówi ze nie wolno korzystać z toalety ani ze można, czyli??- czyli to kwestia nie dopracowana, tj.procedura mówi nie wolno bo bezpieczeństwo ale bank jest ludzki i przeprasza bo ceni obsługę Klienta. Czyli zrzucili winę na Dyrektorka które de facto wypełniła swoje obowiązki wzorowo. Trzymała się regulaminu.
    Przykład: w moim oddziale toaleta dla pracowników była w rejonie zabezpieczonym wejściem karta magnetyczna w obszarze gdzie był skarbiec, i co, kamera inne zabawki a ja wprowadzam tam osoby postronne?? Jasne ze nie, nie ma opcji.

    rozumiem matkę, rozumiem małe dziecko, ale artykuł jest jednostronny, może nastepnym razem redakcja zada sobie trud, pojezdzi z dzieckiem po 15 oddzialach, i przed publikacja zrobi badanie w ilu bankach zareagowano na potrzebę dziecka?W ilu toaleta była w strefie socjalnej a w ilu w tzw zabezpieczonej? Droga Redakcjo, to by było dziennikarstwo, bo to co zrobiliście to przedruk kopiuj wklej donosu i przewrazliwienia bo w tym kraju skarżyć się można już na wszystko, nawet na ból tyłka. Artykuł na miarę afery ze wsi.

    • 25 10

    • dokładnie. Też pracowałam kiedyś (co prawda w innym) w banku ,ale to nie jest ludzka złośliwość tylko faktycznie toalety są w strefie gdzie często jest sejf i wejście na kartę pracowniczą .Także dla osób trzecich wstęp jest niemożliwy .

      • 1 0

  • bank (1)

    do banku sie idzie najedzony wysikany i wyspany a dzieci zostawic w domu z babka wszystko w tym temacie.....

    • 13 9

    • Tylko pamiętaj ze musisz mieć pełen portfel bo jak biedny to tez Cie nie przyjmą

      • 0 1

  • Jaki rząd taki bank dobra zmiana olana

    • 4 1

  • ale upokorzenine

    przykre to, dziwi mnie ze w dzisiejszych czasach banki nie maja toalety...

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane