- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Będą bezpośrednie PKM-ki z Gdańska do Kościerzyny. Kolejowa ofensywa na lato
Pociągi PKM mają pojechać bezpośrednio z Kościerzyny do Gdańska, o co długo zabiegali pasażerowie. Czy będą zadowoleni, skoro we Wrzeszczu będą musieli przesiadać się na SKM-kę do centrum Gdańska? Odpowiedź na to pytanie poznamy 12 grudnia, kiedy rozkład po zmianach wejdzie w życie. Niebawem - 12 czerwca - zmienia się też rozkład jazdy na kolei. Sprawdzamy, czy na lepsze.
Na domiar złego cięcia na linii PKM zbiegły się z rezygnacją ze stanowiska prezesa spółki PKM - Krzysztofa Rudzińskiego.
Władze samorządu województwa próbują teraz rozdmuchać kłębiące się nad Pomorską Koleją Metropolitalną ciemne chmury. Jako organizator przewozów kolejowych w województwie postanowiły zmienić połączenia na nowym szlaku, które zaczną obowiązywać już 12 grudnia.
- Planowany rozkład na tamten okres poznamy na dniach. Ustalany jest on przez przewoźnika i zarządcę linii PKP. Powinien ujrzeć światło dzienne na pewno jeszcze w czerwcu - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jady pociągów SKM i PKM.
Zmiany na trasie Gdynia - Kościerzyna
Najpoważniejsze zmiany mają dotyczyć trasy z Gdyni do Kościerzyny. Praktycznie wszystkie pociągi mają omijać stację w Osowej. Składy będą zjeżdżały do Wrzeszcza, gdzie będzie następowała kilkuminutowa zmiana czoła pociągu i dalej pojedzie on do Gdyni Głównej. W efekcie pociągi PKM zatrzymają się w Oliwie i w Sopocie.
Co ważne, taka podróż ma się wydłużyć o ok. 13 minut względem przejazdu przez Osową i Gdynię Wielki Kack.
Dodatkowo, w dni powszednie, jako uzupełnienie oferty pojadą trzy pary pociągów z Kościerzyny do Gdyni - dotychczasową trasą przez Osowę. Składy zatrzymają się na wszystkich stacjach i przystankach. Wstępnie w Gdyni mają przyjechać po godz. 6 i 7 oraz przed godz. 19, w przeciwną stronę odjadą z Gdyni po godz. 14, 15 i 19.
Na razie bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy połączenie z Kościerzyny przyciągnie pasażerów. Świadomość przesiadki we Wrzeszczu na pociąg do centrum Gdańska może nadal wiele osób zniechęcać. Nadmieńmy, że na stacji właśnie we Wrzeszczu od dłuższego czasu pasażerowie zgłaszają problemy przy przesiadkach ze względu na brak m.in. systemu informacji pasażerskiej. To zadanie PKP PLK.
- Ruch na linii PKM od 12 grudnia będzie wyraźnie zmniejszony - nawet o 25 proc. Nie można było ciąć dotychczasowych połączeń na oślep. Zaproponowane kursowanie to kompromis, maksimum tego, co można było zmieścić w ramach zakontraktowanych z SKM-ką kilometrów pracy - mówi Paweł Rydzyński, ekspert ZDG TOR, który brał udział w projektowaniu połączeń.
Co ważne, pociągi jadące z i do Kościerzyny, nie zatrzymają się się na przystankach PKM w Rębiechowie, Matarni, Brętowie i Niedźwiedniku.
Czy stała częstotliwość kursów przyciągnie pasażerów?
Pozytywną zmianą będzie wprowadzenie taktu - stałej częstotliwości kursów pociągów PKM. W godzinach szczytu częstotliwość kursowania pociągów pomiędzy Wrzeszczem, Żukowem i Borkowem wynosić będzie 30 minut. Taki efekt udało się osiągnąć dzięki temu, że pociągi z Kościerzyny do Gdańska oraz Gdańsk - Kartuzy kursować będą na przemian.
Pociągi z Kartuz tak jak teraz kursować będą do i z Gdańska Głównego. Odjazdy z Gdańska będą odbywać się w równym cyklu co 60 min w godz. 7:10-18:10. Będą też pociągi o godz. 6 i po 18.
Stracą mieszkańcy Gdyni
Według najnowszej propozycji samorządu województwa, składy kursujące z Gdańska Wrzeszcza, przez lotnisko, do Gdyni, jeździć będą co 60 minut. Do tego w godzinach szczytu pojawi się również kilka polepszających ofertę pociągów w relacji Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa.
Planowany rozkład trzeba potraktować jako tymczasowy - do momentu wybudowania przystanków PKM przy linii kolejowej 201 na terenie Gdyni. Co ważne, na szczęście pociągi z Gdyni będą skomunikowane pomiędzy pociągami Kartuzy - Gdańsk Gł. i Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Gł.
Letnia ofensywa kolei nad morze
Przed nami 12 czerwca, czyli letnia zmiana rozkładów jazdy na kolei. Szykuje się wiele zmian, z których szczególnie ucieszą się osoby planujące wypoczynek nad otwartym morzem. Kolejarze zacierają ręce i liczą, że w tym roku tysiące podróżnych zrezygnuje z pobytów zagranicznych i uda się koleją nad morze.
Pierwszym z dużych przewoźników są Przewozy Regionalne. Na okres sezonu turystycznego od 25 czerwca do 31 sierpnia przygotowano ofertę przewozową na odcinku Gdynia Główna - Hel.
Wzrośnie liczba uruchamianych przez Przewozy Regionalne pociągów do 13 par w relacjach Gdynia - Hel. Obecnie jest ich 10. Ponadto, będzie kursować pociąg z Gdyni do Władysławowa i z powrotem.
- W związku z dużą frekwencją podróżnych, cztery pary pociągów w relacji Gdynia - Hel będą kursować w składach wagonowych - 5 wagonów piętrowych - przystosowanych do przewozu większych grup podróżnych, a także rowerów i wózków. Składy pozostałych pociągów będą także zwiększone - będą to dwa autobusy szynowe lub autobus z wagonem - mówi Benedykt Plotta z gdyńskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
W autobusach szynowych liczba przewożonych rowerów jest ograniczona maksymalne do sześciu sztuk.
Znika najtańsze połączenie z Gdańska do Warszawy
W nowym rozkładzie ujęto także dodatkowe pociągi krajowego przewoźnika - PKP Intercity. Oprócz pociągu TLK Gemini, który ma być pierwszy pospiesznym składem od lat na linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny pojadą dodatkowe pociągi pospieszne przez Trójmiasto do Helu - TLK Mars z Krakowa, TLK Aquarius z Katowic i TLK Astra z Wrocławia. Będzie także pociąg EIC Jantar z Warszawy. Wszystkie wspomniane składy przejadą przez Trójmiasto i pojadą do Helu.
PKP Intercity zdecydowało się na zawieszenie, od 25 czerwca, kursowania składu TLK Rataj relacji Gdynia Główna - Warszawa. Jak tłumaczy przewoźnik, powodem tej decyzji była niska frekwencja pasażerów.
W efekcie pasażerowie muszą szukać miejsca w droższych pociągach.
- Pasażerowie podróżujący na trasie do i z Trójmiasta mają zapewnione alternatywne połączenia - mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Arriva zaprasza do Słonecznego Patrolu
Prywatny przewoźnik Arriva uruchomi nowe wakacyjne połączenia w relacji Bydgoszcz - Gdańsk - Władysławowo - Hel. Pociąg Słoneczny Patrol w relacji Bydgoszcz - Hel - Bydgoszcz będzie uruchamiany codziennie przez cały okres wakacji. Uzupełnieniem oferty będą pociągi Leżak i Parawan kursujące na odcinku Hel - Władysławowo, dzięki którym będzie można szybko, nie stojąc w korkach, przemieszczać się po Półwyspie Helskim.
- W pociągach wakacyjnych będą obowiązywać promocyjne oferty, zniżki na bilety powrotne oraz dla osób podróżujących z rodziną. Połączenia uruchamiane na odcinku Hel - Władysławowo objęte zostaną taryfą strefową - wyjaśnia Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy Arriva.
Koleje Mazowieckie dojadą m.in. do Trójmiasta
25 czerwca na szlak wyrusza pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich. Do Trójmiasta dojedzie w nieco ponad trzy godziny, a następnie dowiezie podróżnych do Ustki.
Skład ruszy o godz. 7:46 z Warszawy Zachodniej (Warszawa Wschodnia 8:14). Do Gdyni Głównej "Słoneczny" dotrze o 12:02. Następnie pojedzie aż do Ustki (14:15). Z Ustki w podróż powrotną wyruszy o 16:32. Z Gdyni zaś zabierze podróżnych o godz. 18:28 i dowiezie ich do Warszawy Wschodniej na 21:53. Pociąg będzie kursować codziennie, aż do końca wakacji, czyli do 31 sierpnia.
- Cena biletu, bez zniżek, wynosi 45 złotych do Gdyni. Obowiązują ulgi handlowe i ustawowe, w związku z tym np. studenci zapłacą 22,05 zł. Bilet normalny do Ustki kosztuje 60 zł - tłumaczy Katarzyna Łukasik z Kolei Mazowieckich.
Miejsca
Opinie (309) 1 zablokowana
-
2016-06-08 11:32
Połączenia z GŁÓWNEGO i jeden bilet na ZTM, SKM i PKM !!!
Skoro można kierować pociągi z Kościerzyny przez Wrzeszcz do Gdyni to można poprowadzić też wszystkie składy miejskie PKM do GD GŁÓWNEGO (Pusty peron istnieje) . Bez tego sytuacja w PKM się nie poprawi. Jak mają dojeżdżać turyści zagraniczni z lotniska m. innymi do Muzeum II Wojny Światowej? Przez Vżeszcz i kupować bilety na airport train u pani w okienku z filmu Barei. Poza tym wspólny bilet jednorazowy na wszystko to konieczność.
- 18 2
-
2016-06-08 11:40
Skandal brak połączenia Gd. Rębiechowo - Gdynia!!! (2)
Skandal brak połączenia Gd. Rębiechowo - Gdynia!!!
- 20 1
-
2016-06-08 11:48
Dokładnie
Jak mam np. dojechać do tani lot ryanair l 06:30 z Gdyni Głównej? nie ma anie jednego połączenia. Jest PKM o 05:23, ale to za późno aby przejść przez kontrole bezpieczeństwa i przez bramki. Nie ma ANI JEDNEGO połączenia.
- 5 1
-
2016-06-08 13:25
czyli nic nowego...
- 0 1
-
2016-06-08 11:44
klęska pkm
do tej pory dojeżdżałam pkm do pracy z gdańska kiełpinka do gdyni głównej, niestety chyba będę musiała zrezygnować z tego środka transportu...coraz mniej połączeń...częste zmiany rozkładów. niestety na pkm nie można polegać. zbyt mało kursów! jeden skład na godzinę? życzę powodzenia!
- 25 1
-
2016-06-08 11:46
Czyli od grudnia będzie jeszcze mniej PKMek?
To już oznacza całkowity upadek tej linii.
- 16 1
-
2016-06-08 11:55
??? (1)
Skąd tyle żalów nad PKM ? Rozkłady i opłacalność tej linii należało rozważać przed budową. Teraz to raczej wyrzucone w błoto pieniądze.
- 4 5
-
2016-06-08 15:15
Ta linia, 100 lat temu, powstała po to, żeby połączyć Gdańsk z Kartuzami. Po odbudowaniu, tylko ten kierunek się sprawdza, co oznacza, że Szwaby nie były takie głupie, jak to w Czterech Pancernych pokazują i dobrze oceniły.
Wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem książkę "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby", wydaną zresztą w związku z (od)budową PKM-ki. Wynika z niej, że władza ludowa nie raz przymierzała się do reaktywacji tej linii i za każdym razem wychodziło z analiz, że to jest bez sensu. No ale komuna nie miała unijnej kasy do przytulenia...- 4 1
-
2016-06-08 11:57
Klapa (2)
Ja się tylko zastanawiam kto zarządza tą PKM-ką, czy jest ktoś kto nad tym panuje i nadzoruje? Chyba jest to osoba, która nie ma pojęcia w tej materii. Fajnie, że będzie połączenie Gdańska z Kościerzyną bo przynajmniej z dziećmi będę mógł jechać pociągiem na Kaszuby. Ale złości mnie to po co PKM-ka z Kościerzyny do Gdyni ma jechać przez Wrzeszcz? Niech kończy bieg we Wrzeszczu. Przecież zarówno do Gdyni jak i Gdańska jeździ SKM-ka. Po co na tej trasie ma jeździć PKM-ka. Znowu później powiecie, że trasa jest nie rentowna. Kolejną rzeczą to dlaczego PKM-ka "Kościerska" ma się nie zatrzymywać np. w Brętowie? Spójrzcie ile tam mieszka ludzi a poza tym jest to przesiadka z tramwaju i autobusu z górnych trasów Gdańska. Jak te osoby mają dotrzeć do PKM-ki? Do Wrzeszcza!!! To jakiś absurd!!!. Zróbcie coś w końcu z tą stacją Wrzeszcz, żeby pasażerowie się nie gubili i wszystko było przejrzyste a na pewno to ich nie z niechęci do przesiadek.
- 19 3
-
2016-06-08 14:12
Ktoś zaczął
w końcu z głową zarządzać
- 1 0
-
2016-06-08 14:37
Skoro trzeba będzie czekać na przekierowanie we Wrzeszczu do Gdyni kilkanaście minut to chyba szybciej będzie przesiąść się na SKM i jechać do Sopotu ,Gdyni SKM. To jest dublowanie trasy. Skoro PKM jeździ z Kartuz do Gdańska to ludzie jadący z Kościerzyny do Gdańska mogą się przesiadać na PKM w Kartuzach jesli to odpowiednio ustawić . A do Sopotu to droga SKM z Gdyni czy z Wrzeszcza podobna. Dziwne te zmiany.
Wygląda to na rzeźbienie w ..... Frekwencje napewno poprawiły dodatkowe przystanki w Gdyni i dojazd PKM do Gdańska Głównego ( poczytajcie wypowiedzi ludzi ) ale z tym jest jak widać problem ...- 2 2
-
2016-06-08 12:03
10 par pociągów z Kościerzyny do Gdyni, w tym tylko 3 przez Osowę ( obecnie najbardziej obleganą stację) i aż 16 połączeń do Kartuz. To jawna niesprawiedliwość. Ilość osób jadących po pracy z Gdyni do Somonina, Wieżycy, Gołubia jest tak duża, ze nie rozumiem tej dyskryminacji.
- 14 2
-
2016-06-08 12:10
czy zamówiono już ekspertyzy dot. [uzupełnij z listy] ?
Przecież SKM i PKM, to taki sam cyrk jak MZKZG i ZKM. Istnieją bez sensu zdublowane struktury, każda z własną choinką ludzi do opłacenia, tylko i wyłącznie dlatego, że nie mogą dogadać się co do KASY. Będą pół wieku istnieć i dążyć do porozumienia, po drodze trwoniąc zyski.
No i po drodze milion ekspertyz zamówionych na zewnątrz, na różne dziwne warianty. Jak będą upadać, to też będą ekspertyzy, jak to zrobić najlepiej ;)
Na to zawsze znajdzie się kasa, jak w ZUS-ie na siedziby :)- 13 1
-
2016-06-08 12:14
Dzięki za zmotywowanie mnie do zrobienia prawa jazdy! (1)
Dzięki za zmotywowanie mnie do zrobienia prawa jazdy :-). Upierałam się, że nie jest mi potrzebne, bo dotychczasowe połączenie PKM na trasie Brętowo-Osowa jest całkiem okej, ale po zapowiadanej zmianie zapowiada się mała tragedia. Kurs prawa jazdy zaczynam w przyszłym tygodniu. Od jesieni żegnaj PKM-ko!
- 16 1
-
2016-06-09 08:36
Jak żyłaś rok temu?
Bez PKM i bez prawa jazdy?
- 2 2
-
2016-06-08 12:23
HC (1)
Największy problem, moim zdaniem, PKM-ki, to bardzo rzadkie połączenia do Gdańska Głównego, przesiadka we Wrzeszczu stanowi naprawdę duży problem i utratę czasu dla podróżnych
- 8 2
-
2016-06-08 13:42
największym problemem moim zdaniem jest zbyt mało kursów Gdynia-Port Lotniczy-Gdańsk
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.