• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe tory na Hel i do Kościerzyny

neo
29 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych. Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych.

Szybciej do Kościerzyny i na Hel dojedziemy z Gdyni po Euro 2012. Linie kolejowe zostaną zmodernizowane za 219 mln zł.



Czy podróżujesz koleją na urlopy lub weekendy poza Trójmiastem?

Przebudowę wykona włoska firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie. Umowa obejmuje remont torów z Redy do Helu i z Gdyni do Kościerzyny.

W ramach współfinansowanego ze środków unijnych projektu przebudowane zostaną nie tylko tory, ale także przystanki, które mają być wygodniejsze dla pasażerów. Najważniejsze jest jednak skrócenie czasu przejazdu. Dzięki inwestycji prędkość pociągu na trasie do Kościerzyny wzrośnie o 20 km/h, a do Helu maksymalnie o 40 km/h. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o 15-25 minut.

Prace zaczną się jesienią 2012 roku, więc podróżni muszą zacząć liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Trasy zostaną bowiem całkowicie zamknięte, kursować będzie komunikacja zastępcza. Potrwa to niemal dwa lata.

- Taki zakres prac pozwoli pasażerom podróżować w pełnym komforcie - zapewnia Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Ta wielomilionowa inwestycja pozwoli również skrócić czas przejazdu, gdyż pociągi będą mogły osiągać znacznie większe prędkości. Dotychczas było to do 90 kilometrów na godzinę, zaś po gruntownej modernizacji prędkość pociągów wzrośnie nawet do 120 kilometrów na godzinę - zapewnia.

Inwestycja na trasie do Kościerzyny pozwoli też na otwarcie nowych linii. Zmodernizowany i zautomatyzowany zostanie bowiem węzeł w Glinczu, gdzie linia 201 z Gdyni do Kościerzyny przecina się z trasą Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie trasy Gdynia - Kartuzy oraz Gdańsk - Kartuzy, co scali Kolej Metropolitalną.
neo

Opinie (153) 3 zablokowane

  • U nas przynajmniej dba się o kolej

    W wielu regionach, np. w Warmińsko-Mazurskim, o takich inwestycjach mogą pomarzyć. Co prawda do Kościerzyny autobusy szynowe jeżdżą w czasie dość przyzwoitym, niemniej linia ma większe możliwości... a remont na Hel dawno był potrzebny. Przy okazji mogliby tam wydłużyć perony: można by latem podstawiać dłuższe pociągi, bo obecnie nie mogą jeździć na Hel składy dłuższe niż 8-wagonowe, co jak wiadomo, jest przyczyną pewnych, powiedzmy, niekomfortowych sytuacji.

    • 10 3

  • (1)

    PO tak trzymać.Polska w budowie.

    • 9 12

    • Nie kompromituj się.

      Przed wyborami zawsze mamy nagły wzrost "inwestycji". Potem jakoś 90% nie dochodzi jednak do skutku. A 4 poprzednie lata co robili oszołomy oprócz nieustannych awantur z Kaczorami? Gdzie te reformy, niższe podatki, zmniejszenie biurokracji, uproszczenie prawodawstwa, szybka kolej do Warszawy, likwidacja KRUS, 3 ukończone autostrady, Irlandia itd. itp? ;)

      • 7 3

  • "..prędkość pociągów wzrośnie nawet do 120 kilometrów na godzinę." (1)

    toż to szok !!

    • 12 4

    • A czego oczekujesz...

      ...po lokalnej jednotorowej linii długości kilkudziesięciu kilometrów? ICE, TGV...? Owszem, to dość wysoka prędkość jak na taką trasę, i to w krajach bardziej zaawansowanych.

      • 4 1

  • Pociąg na Hel (3)

    Czyli na Hel zamiast 2,5 godziny jak jest aktualnie będzie się jechało 2 godziny. Raz jechałem i więcej tego błędu nie powtórzę.

    • 5 9

    • ROWER NA HEL (1)

      A rowerem można tę trasę przejechać w trzy godziny : )

      • 5 2

      • I o ile zdrowiej :)

        • 3 1

    • A samochodem wujek jechał 5 godzin

      Żeby było śmiesznie, później też uważał, że jechał w bardziej komfortowych warunkach, chociaż to on był spocony i nie mógł chodzić przez jakiś czas, bo zdrętwiał

      • 9 0

  • Przebudowę wykona włoska firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie (2)

    nie wieżę że z Włoch przyjadą robotnicy przekładać tory, robotę zrobią polscy podwykonawcy za groszowe stawki ,a w/w firma zgarnie większość unijnej kasy.Oby się nie powtórzył numer z ,,chińską autostradą" gdzie polskie firmy podwykonawcze do dzisiaj nie zobaczyły kasy za wykonaną robotę.

    • 8 4

    • "Wieżę" z Włoch

      To mogą przywieźć krzywą. Z Pizy.

      • 2 1

    • włoskie firmy

      robią taniej niż polskie ? Dlaczego polska firma nie wygrywa takich kontraktów ?Prezesi za dużo zarabiają, że nie starcza dla robotników, czy jak ?

      • 0 3

  • Jeśli chodzi o trasę na Hel (6)

    To przydałoby się odcinek Reda- Władysławowo zelektryfikować i puścić tam coś w stylu SKMki. Do Słupska czy Tczewa, które są 3 razy dalej jeżdżą, a do Władka nie. Bardzo ułatwiłoby to dojazd do 3city, bo nie trzeba by się przesiadać w Gdyni. Zbudowanie drugiego toru też by dużo dało, bo mnóstwo czasu traci się na mijanki (szczególnie w sezonie). Pamiętam jak się denerwowałam za czasów studenckich musząc z ciężkim plecakiem wypełnionym wałówą latać między peronami w Gdyni żeby się przesiąść na SKM i dojechać na Przymorze. Podobnie wczasowicze- też są zdezorientowani chcąc jechać do Gdańska. Nie wierzyli, ze na tak krótkiej trasie nie ma bezpośredniego połączenia oprócz TLK.

    • 7 6

    • Władysławowo (3)

      Ile osób mieszka we Władysławowie a ile w Tczewie lub w Słupsku? Ile osób codziennie dojeżdża do trójmiasta z Tczewa a ile z Władysławowa?

      • 3 0

      • Zdziwiłbyś się szanowny pasażerze. (2)

        Mnóstwo osób jeździ tą trasą. Na pewno bez porównania z Tczewem, ale myślę, że więcej niż ze Słupska.

        • 2 3

        • Toteż do Słupska... (1)

          ...jest JEDEN tor i kursuje zaledwie 9 pociągów SKM w ciągu całej doby. Do Władysławowa kursuje ich 10. Przy czym w Słupsku mieszka 100 tysiecy ludzi, a we Włładysławowie 15 tysięcy.

          • 2 0

          • Oczywiście...

            ... Do Władysławowa nie kursuja pociągi SKM tylko PR - ale chodzi o lokalne pociągi osobowe. Te do Słupska nie są dużo pojemniejsze niż Szynobusy: to pojedyncze jednostki EN-57

            • 2 0

    • Raczej nic z tego

      Elektryfikacja przydaje się przy dużym natężeniu ruchu pociągów. Na Hel jeździ ich za mało, żeby to się opłaciło. A ruch turystyczny jest tylko przez krótki czas.

      • 3 0

    • Otóż to

      Po pierwsze i najważniejsze; zlikwidować mijanki na trasie do Helu!!!!!!!!!!!!!

      • 1 1

  • poczekaj (1)

    jeszcze z kilka lat to Ci peron pod domem ekstra wybudują i całoroczne bezpośrednie połączenie na Hell ...

    • 2 0

    • Peron pod domem to ja już mam

      mieszkam przy kolejce w Cisowej :) Władek to moje rodzinne miasto :)

      • 2 0

  • (1)

    "...węzeł w Glinczu..." hahahaha :D jeżeli już, to posterunek odgałęźny !

    • 9 0

    • dla niektórych węzeł - ale gordyjski

      • 2 1

  • czyli przed końcem świata nie zdążą

    szkoda

    • 0 3

  • Tabor już mają nowoczesny:)

    Kolej na tory :D

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane