• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe tory na Hel i do Kościerzyny

neo
29 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych. Po zakończeniu remontu dworca w Gdyni, przyjdzie czas na poprawę jakości torów na najpopularniejszych kierunkach letniskowych.

Szybciej do Kościerzyny i na Hel dojedziemy z Gdyni po Euro 2012. Linie kolejowe zostaną zmodernizowane za 219 mln zł.



Czy podróżujesz koleją na urlopy lub weekendy poza Trójmiastem?

Przebudowę wykona włoska firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie. Umowa obejmuje remont torów z Redy do Helu i z Gdyni do Kościerzyny.

W ramach współfinansowanego ze środków unijnych projektu przebudowane zostaną nie tylko tory, ale także przystanki, które mają być wygodniejsze dla pasażerów. Najważniejsze jest jednak skrócenie czasu przejazdu. Dzięki inwestycji prędkość pociągu na trasie do Kościerzyny wzrośnie o 20 km/h, a do Helu maksymalnie o 40 km/h. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o 15-25 minut.

Prace zaczną się jesienią 2012 roku, więc podróżni muszą zacząć liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Trasy zostaną bowiem całkowicie zamknięte, kursować będzie komunikacja zastępcza. Potrwa to niemal dwa lata.

- Taki zakres prac pozwoli pasażerom podróżować w pełnym komforcie - zapewnia Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Ta wielomilionowa inwestycja pozwoli również skrócić czas przejazdu, gdyż pociągi będą mogły osiągać znacznie większe prędkości. Dotychczas było to do 90 kilometrów na godzinę, zaś po gruntownej modernizacji prędkość pociągów wzrośnie nawet do 120 kilometrów na godzinę - zapewnia.

Inwestycja na trasie do Kościerzyny pozwoli też na otwarcie nowych linii. Zmodernizowany i zautomatyzowany zostanie bowiem węzeł w Glinczu, gdzie linia 201 z Gdyni do Kościerzyny przecina się z trasą Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie trasy Gdynia - Kartuzy oraz Gdańsk - Kartuzy, co scali Kolej Metropolitalną.
neo

Opinie (153) 3 zablokowane

  • Linia Kościerzyna Gdynia została oddana do (1)

    użytkowania w styczniu 1938 roku. Prędkość z jaką poruszały się pociągi osobowe na tej linii wynosiła 120 km/h.

    • 4 3

    • ale bzdury...

      • 3 1

  • trasa do Kartuz

    Jeśli w końcu po tylu latach gadania powstanie trasa z Kartuz do Gdyni, to chyba jako pierwsza kupię sobie bilet miesięczny... Trzymam kciuki

    • 2 0

  • wow, nawet 120km/h ..... tia, w dwie godziny

    znowu gigantomania. Za parę dni będzie 150km/h

    • 0 2

  • to POlacy już nie mogą robić u siebie?

    Włosi !!! znowu kilku pośredników a i na końcu polscy robole za grosze

    • 3 3

  • 219 milionów złotych polskich aby pociąg pojechał sobie 20km/h szybciej, porażka...

    • 3 4

  • Ziom

    Zróbcie w 2tory na hel nie będzie tych zrąbanych mijanek

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane