• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą wypadać z szyn?

am
5 czerwca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 

Antoni Szczyt z Wydziału Gospodarki Komunalnej w gdańskim magistracie uspokaja, że remont torowisk w ciągu ulicy Rzeczpospolita na Zaspie przebiega prawidłowo. Według eksperta budownictwa kolejowego Franciszka Latawca wymiana pojedynczych podkładów na jednym odcinku może w przyszłości zaowocować wykolejeniami.



- Pracownicy wybierają tylko stary materiał w niektórych miejscach i dosypują nowy. Podłoże jest gliniaste, a w glinę kamienie wsiąkają jak w masło - mówi F. Latawiec. - W przyszłości tak wykonana praca może zagrażać bezpieczeństwu pojazdu i pasażerów. Może się skończyć wykolejeniami.

Mowa o mierzącym 2498 m odcinku toru pojedynczego od ulicy Hynka do pętli tramwajowej Zaspa. F. Latawiec nie ma natomiast zastrzeżeń do prac trwających na odcinku od placu Komorowskiego do ulicy Hynka przy ETC (1800,7 m). Tam wszystko odbywa się prawidłowo. Wyrzucany jest stary tłuczeń (kamienie), nawożony nowy. Pan Latawiec przez 45 lat pracował w branży budowlanej na kolei, budował tory na Gubałówkę, przez dwa lata torowiska w Egipcie i w Gdańsku, kierował remontem Błędnika. Z jego zarzutami nie zgadza się wicedyrektor Szczyt.

- Prace przebiegają zgodnie z przyjętą procedurą - twierdzi. - Z tym, że na krótszym odcinku wykonujemy tylko prace bieżące, a na dłuższym trwa remont kapitalny. Nie ma mowy o tym, że torowisko się zapadnie, czy będą wykolejenia, bo wyniki badań pozwalają na naprawę bieżącą. Miasta nie stać na remont kapitalny na całości, bo ten jest trzy razy droższy. Naprawy bieżące są potrzebne i opłacalne.

Wykonawcą remontu jest konsorcjum Gravel-Sztopkanel-Rajbud. Za remont kapitalny firma bierze 4 mln 429 tys., za naprawę bieżącą 922 tys. Kolejny problem dotyczy przeznaczenia wydobytego tłucznia, który można wykorzystać jako materiał budowlany. Na razie jest on przewożony i składowany przy pasie startowym na Zaspie. Zdaniem pana Latawca powinien być on od razu dostarczany np. pod budowę dróg. Rozładowywanie i ponowne załadowywanie nie jest ani ekologiczne, ani ekonomiczne. Według niepotwierdzonych informacji kamienie wywożone są w okolice Żukowa. Jak twierdzi Szczyt, tłuczeń zostanie wykorzystany do innych robót, które od października prowadzić będzie na gdańskich torowiskach konsorcjum Gravel-Sztopkanel-Rajbud..
Głos Wybrzeżaam

Opinie (29)

  • To samo co o całej komunikacji miejskiej czyli nic

    • 0 0

  • Ze Szczytu Szczyt wiecej widzi ....

    • 0 0

  • przejeżdżam tamtendy codziennie

    i dziwię się dlaczego, kiedy Głos nie ma o czym pisać to zabiera się za sprawy, o których nie ma zielonego pojęcia.
    1. Na odcinku Hynka - Zaspa jest prowadzony tzw remont średni, który polega na prostowaniu szyn i wymianie tłucznia
    2. Remont prowadzi konsorcjum WPRD Gravel - Torpol (dlaczego po raz któryś p.Mańka nie zada sobie trudu aby sprawę dokładnie zbadać)
    3. Tempo robót idzie zgodnie z harmonogramem prac tj na 18.06 odcinek Pl Komorowskiego - Zaspa zostanie ukończony.
    4. Niech wyssany z palca ekspert tzn p.Latawiec idzie sklejać wnukom modele latawców, a nie ogłupiać ludzi swoimi chorymi teoriami.
    PS Rąbca - nudnyś. Po raz któryś piszesz idiotyzmy. Nie wiesz? To Ci powiem przetarg jest zatwierdzony m.in. przez UZP oraz EBOiR. Wszystko jest jak najbardziej OK. Myśle, że powinieneś sobie znaleźć nowe zmartwienie.

    • 0 0

  • Drewniane podkłady?

    Stosowanie drewnianych sosnowych podkładów to kosmiczne nieporozumienie. Wymieniane jest całe podtorze i naprawiane odwodnienie, można spokojnie zastosować betonowe podkłady. Zastanawiające jest, że porównując tory kolejowe (obciążenie 20t/oś) z torami tramwajowymi (obciążenie paru ton/oś) zużywanie tych ostatnich. A co do remontów, pamiętam remont torów na Marynarki Polskiej, tam też był jakiś przegląd, coś tam wymieniali, jeździł plaser. Po roku tory były roz..........ny jak przed remontem tak, że jeżdżąc tam tramwajem trzeba uważać żeby sobie łba nie rozbić. A i przy okazji była też jakaś afera. Pozdrawiam wszystkie lamy torowe naprawiające w ten sposób tory.

    • 0 0

  • dzieki adept

    naprwede twoje wypowiedzi czyta sie z przyjemnoscia
    dzieki m. in. Tobie wiem ze koltuny typu rabca czy inni anonomowi "eksperci" pozostana w defensywie
    i po jednorazowych osmieszeniach siebie samych
    albo wiecej nie beda sie udzielac
    albo zobaczymy nowe ksywki
    ale pod tymi ksywkami
    zapewne takie same stare koltunskie marudzenie

    • 0 0

  • A czy to takie dziwne?

    Drewniane podklady są równie wytrzymałe jak z wibroprasowanego betonu.
    Jechałem już po wyremontowanych skrzyżowaniach Legionów z Hynka i Kościuszki. Gumowy przejazd- pełen wypas!

    • 0 0

  • dębowe, dębowe, dębowe
    widziałem co robiono z usunietych SUPER dębowych podkładów na trakcji PKP
    ziemniaczarkę na kokoszkach
    u działkowiczów i rolników znajdzie sie do dziś takie podkłady

    • 0 0

  • cityman

    chyba cierpisz na chorobę psychiczną... przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i pomyśl... i jeszcze raz i jeszcze ... aż wreszcie głombie pojmiesz

    • 0 0

  • do karla czy czegos podobnego

    ojej zabolalo
    niestety prawda bardzo boli biedaczku
    i to by bylo na tyle bo z czyms twojego pokroju szkoda dyskusji

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane