• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel. Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel.

Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i LegionówMapka, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.



W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.

Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą



Tworzenie przejść naziemnych obok tuneli dla pieszych:

Warto przypomnieć, że w kwietniu otwarte zostało przejście naziemne między LOT-em a Forum Gdańsk. Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.

W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.

Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.

Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie



A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.

Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.

Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.

Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.

Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.

Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:

  1. przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  2. budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  3. budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
  4. budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
  5. przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
  6. budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
  7. budowę oświetlenia,
  8. budowę sygnalizacji - część elektryczna,
  9. założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
  10. przesadzenie drzew i krzewów,
  11. pielęgnację wprowadzonej zieleni.

Opinie (402) ponad 10 zablokowanych

  • Z niecierpliwością czekam.....

    " Na realizację przejscia naziemnego na Żabim Kruku"
    -obietnicą wyborcza,.........

    • 1 2

  • Ja bym zlikwidował wszystkie windy w UM
    niech piesi chodzą tylko schodami.

    • 7 0

  • Brawo. Nareszcie.

    już od tego jazgotu samochodziarzyków można zwątpić w inteligencję Homo Sapiens.

    • 4 8

  • (3)

    na odcinku od Bramy Wyżynnej powstały kolejne dwa przejścia naziemne, kolejne spowolnienie samochodów i/lub zatrzymanie, mniej płynny ruch, ruszanie = większa emisja spalin, większe zapylenie, "zasmogowanie" i zakurzenie tego odcinka. Pięknie to wygląda w słoneczny dzień (ta łuna nad tym grajdołkiem) z perspektywy u szczytu Biskupiej Górki.
    Turyści pomimo tego i tak przyjadą do tego kotła zwiedzać Starówkę, a inwestycje muszą dużo kosztować, coś jak w "Misiu".

    • 28 13

    • Rozumiem frustracje i chęć zupełnego wyrzucenia samochodów z tego odcinka tak żeby ten smog zlikwidować, ale to chyba na ten moment nie jest możliwe.

      • 1 3

    • Niedługo przyjdzie pora na całkowite wywalenie stamtąd ruchu indywidualnego. Smog powinien się zmniejszyć. Korki też.

      • 2 3

    • Jako kierowca powiem wprost. I tak tam były światła, więc co to za różnica czy stoję i jest przejście czy stoję i go nie ma. Ale innym będzie wygodniej, więc jestem za przejściem!

      • 1 0

  • kierowcy nie protestuja?!

    Prosze pamietac, ze nie ten pies robi robote, co szczeka, a ten co gryzie...
    Kierowcy podziekuja przy wyborczej urnie kandytatom, ktorzy choc traca zapachem "reaktywizmu"...

    • 9 2

  • Czy oni na takie fanaberie maja za dużo pieniędzy

    Pytanie czy tyle podatków wpływa do budżetu? Myśle ze zadłużają miasto?

    • 6 1

  • Gumedowska pani

    Przy al.Zwyciestwa i trakcie konnym robole się zwinęli i nic tam się nie dzieje. Pewno pieniędzy nie dostali. Porażka.

    • 1 0

  • Jaki urzędnik przyzna się do głupich decyzji??Przeciesz wszystko co robią jest ok!!!!!!!

    • 4 0

  • Ja bym tylko jeszcze zasypał te śmierdzące moczem tunele (3)

    Generują niepotrzebne koszty utrzymania.

    • 8 11

    • Na zachodzie też są tunele (2)

      i nie śmierdzą moczem, czyli to wina tuneli tylko narodu, który nie dorasta do cywilizacji.

      • 2 0

      • (1)

        O to ciekawa opinia. Proszę pokaż mi na zachodzie tunele bez alternatywy, jeśli nie jest to akurat autostrada lub droga szybkiego ruchu bez skrzyżowań kolizyjnych? Pod względem tuneli i ich zasypywania w miastach, to Zachód robi to już od lat '90 ubiegłego wieku. A u nas? Brakuje jaj, żeby zasypać zbędne pokomunistyczne relikty.

        • 0 1

        • pełna zgoda bo jeśli jest przejście naziemne to utrzymywanie podziemnego mija się z celem - a skoro miasto ma tak dużo kasy niech zainwestuje w coś pożytecznego

          • 0 0

  • Miasto (1)

    Macie durne pomysly wrócić do szkoly czas i to do pierwszej klasy

    • 7 3

    • dla ciebie już za późno. po wyrokach nie przyjmują.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane