• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel. Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel.

Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i LegionówMapka, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.



W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.

Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą



Tworzenie przejść naziemnych obok tuneli dla pieszych:

Warto przypomnieć, że w kwietniu otwarte zostało przejście naziemne między LOT-em a Forum Gdańsk. Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.

W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.

Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.

Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie



A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.

Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.

Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.

Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.

Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.

Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:

  1. przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  2. budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  3. budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
  4. budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
  5. przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
  6. budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
  7. budowę oświetlenia,
  8. budowę sygnalizacji - część elektryczna,
  9. założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
  10. przesadzenie drzew i krzewów,
  11. pielęgnację wprowadzonej zieleni.

Opinie (402) ponad 10 zablokowanych

  • Doskonała decyzja spójna z poglądami wybórców pani Dulkiewicz. Kolejne wybory to wykażą dobitnie. (2)

    • 8 2

    • Mi to pasuje co robią.

      Jestem za . Jak i większość mieszkańców tego rejonu.

      • 2 4

    • Na szczęście w Baninie nie głosujesz na Prezydenta Miasta Gdańska. Także jak będziesz wybierał nowego sołtysa, to tylko takiego, który wybuduje Ci wygodną dojazdówkę do granic Twojej nekro... metropolii.

      • 1 2

  • (4)

    Kierofczyki, proponuje zebyscie siedzieli w swoich lepiankach z gliny na kredyt na Szadółkach i dali nam tu w mieście spokojnie żyć.

    • 8 8

    • Widzę że mamy tu do czynienia z człowiekiem światowym, pełnym kultury i elokwencji czyli typowy ekolog i fanatyk roweru. Gdzie nam do takich.

      • 2 3

    • A jak moja lepianka to 150m z garażami... (2)

      ... I cały ar ziemi na ogródek? Jak tu zrozumieć takich, co się gniotą w 60m apartmą z kredytem jak za pałac, z imprezownią za ścianą i sąsiadem, co zajmuje miejsce w hali garażowej?

      • 3 5

      • To jest mój wybór, czy za te same pieniądze mam blisko wszędzie, ale mniejszy metraż, czy też cały dzień spędzam w samochodzie, a potem mogę się napawać 150 m domu. Zapewne dzieci są zadowolone, że na arze ziemi zbudowałeś im plac zabaw, na który przychodzą inne dzieci? Wait, dowożą ich rodzice, bo nie macie nawet chodników, więc nikt dziecka poza działkę nie wypuści. Sorry, ale mnie to nie kręci. Czułbym się jak na spacerniaku w więzieniu. W dużym więzieniu, z dużą liczbą cel :)

        • 3 1

      • Zaimponowałeś mi

        Czy mogę przyjechać popatrzyć na Twoje bogactwo? Masz w okolicy jakiś przystanek PKS, bo ja biedny i bez samochodu...

        • 3 1

  • jaśnie

    oświecona władza Gdańska znowu wie lepiej niż mieszkańcy (patrz sondaż), którzy nie rozumieją absurdalnej polityki komunikacyjnej naszej baronessy, ale niestety i tak znowu wybiorą tych samych oświeconych

    • 6 2

  • Dużo ludzi korzysta (13)

    Super wygodne przejście przy Bramie Wyżynnej. I do Galerii, autobusu, tramwaju. Brawo za pomysł.

    • 70 105

    • jak nie było to dużo ludzi z tunelu korzystało.

      słaby argument. Samo przejście może wygodne ale smród spalin mniej. Trzeba było wyprowadzić główny ruch na 3 maja i zrobić deptak z autobusami i tramwajami tylko.

      • 13 18

    • dziwie się że ludzie (6)

      młodzi, zdrowi, wolą czekać na zielone światło niż przejść tunelem,

      • 14 12

      • Większość nie czeka, tylko idzie tunelem (4)

        dlatego to przejście jest bez sensu

        • 16 15

        • Źródło (2)

          IDZD?

          • 5 1

          • Moje

            • 0 1

          • Artykuł tego portalu i jego wyliczenia

            • 0 1

        • Może dlatego, że idą od razu na poziom -1 do Forum i musieliby tak czy siak zaraz zejść na dół?

          • 1 0

      • Od strony przystanku autobusowego w kierunku Pruszcza Gdańskiego zejść do tunelu jest upierdliwe i skomplikowane, ponieważ trzeba zejść na plac przed Forum. Właśnie dlatego tak wiele osób woli czekać na zielone światło niż iść naokoło.

        • 2 1

    • (1)

      Za to przedtem i później stoją sobie na czerwonym w autobusie czy tramwaju i wściekają się na przechodzących.

      • 6 4

      • Sygnalizacja świetlna dla tramwajów i autobusów była tam przed wybudowaniem przejścia dla pieszych, ponieważ była i jest tam nawrotka.

        • 5 1

    • Co było niewygodnego w przejściu wyremontowanym tunelem? (2)

      • 6 9

      • Schody

        • 4 2

      • pińdzesiunt schodów

        • 2 0

  • kierowcy (3)

    kierowcy sie nie skarza bo ruch w miescie juz jest sparalizowany i dolozenie jednego przejscia niczego nie zmieni...
    poza tym ta grupa jest najmniej roszczeniowa, nie ma czasu na pikiety, pisanie skarg, itp. trzeba zarabiac pieniazki zeby utrzymac rodzine, dom, samochod i w urlop wyskoczyc na wakacje do jakiegos kurortu.
    wszystko idzie w dziwna strone bo mniejszosc dyktuje kierunek rozwoju miasta, brak planu rozsadnego transportu zbiorowego, ograniczanie przepustowosci ulic powstajacych w latach 70-tych, nowe inwestycje glownie polegaja na łataniu starych tras, nowe mozna policzyc na palcach...

    • 11 1

    • Ruch sparaliżowany. Ale nadal jak się czyta wasze wypociny, to samochodzikiem najszybciej, najwygodniej.

      • 2 1

    • ruch bywa sparaliżowany w wielu porach dnia i tygodnia

      po prostu przez nadmiar samochodów i kieroffczyków skłonnych do korzystania z nich, nawet wtedy, gdy mają bliskie substytuty.

      • 1 1

    • Jak sparaliżowany już jest to się przesiadaj na rower i problem z głowy

      • 0 0

  • Czasami mam wrażenie że cofamy sie w rozwoju (9)

    Czemu w latach 70 mozna było budować w miastach szerokie, dwupaspomowe drogi z wiaduktami odizolowane od ruchu pieszego projektując je z zapasem i przewidując że ruch samochodów może zwiększyć się w przyszłości kilkukrotnie, a obecnie nie dość że się nie przewiduje na przyszłość, to jeszcze jak najbardziej utrudnia się ruch samochodów tworząc m.in takie przejścia, czy usuwając parkingi. Naprawdę rządzący nie są w stanie zrozumieć że pomimo tych wszystkich działań antysamochodowych samochodów będzie i tak coraz więcej? A takimi działaniami jedynie powodują kolejne patologie jak coraz większe korki, czy parkowanie na trawnikach

    • 17 6

    • (1)

      Oho, komuszek teskni za latami 70. Mozesz jechac na Bialorus, tam ci sie spodoba.

      • 4 6

      • Jest jeszcze Moskwa oraz inne metropolie państwa Z. Polecamy szybką przeprowadzkę, tam mają teraz mały problem z półprzewodnikami i samochody robią jak w latach '90. Będzie się podobało. Powiew młodości w na każdym kroku.

        • 1 5

    • (5)

      Zaraz ktoś ci napisze, że "Amerykanie próbowali i nie wyszło i blablabla", coś o puszczaniu pasa jak tyjesz albo o popycie indukowanym.

      A prawda jest taka, że władze Gdańska chcą nas uzależnić od niewydanej komunikacji miejskiej, bo jak już będą mieli monopol na transport gdańszczan, to będą mogli żądać nawet 20zł za bilet jednorazowy, a ty albo zapłacisz, albo nigdzie nie dojedziesz. Jednocześnie będą mogli to robić bez rzeczywistej poprawy jakości komunikacji miejskiej (np. przez postawienie na metro czy SKM, zwiększenie częstotliwości, poprawę komfortu czy optymalizację siatki i rozkładu połączeń).

      • 4 2

      • (3)

        Tak jest! Żeby polepszyć ofertę komunikacji miejskiej, należy więcej wydawać na drogi i postawić na priorytet transportu indywidualnego! Czy to pisał Jacek Sasin?

        • 2 4

        • Nie (2)

          Jeśli miasto będzie zachęcało kierowców do przesiadki na zbiorkom marchewką, to zyskają na tym i kierowcy, i pasażerowie zbiorkomu.

          Jeśli miasto będzie zmuszało kierowców do przesiadki na zbiorkom kijem, to stracą na tym i kierowcy, i pasażerowie zbiorkomu.

          • 5 2

          • (1)

            O to ciekawa teza, Panie Ministrze. W jaki sposób stracą pasażerowie zbiorkomu (tfu! Panie Ministrze, taki rusycyzm w naszym pięknym kraju?) na kiju dla kierowców? Czy nie słyszał Pan może, że najlepszym środkiem zachęcającym jest kij i marchewka? Sama marchewka nie działa, tak samo jak sam kij. Prezes Jarosław was tam tylko kijem okłada? Współczuję, ale jednocześnie zazdroszczę podwyżek uposażenia poselskiego!

            • 2 5

            • Panie Ministrze Jacku! Już dwóch Pana trolli dało łapkę w dół, ale żaden nic nie odpowiedział. Proszę się bardziej postarać! Proszę o udzielenie odpowiedzi w trybie dostępuj do informacji publicznej, jak Pana zdaniem negatywnie zadziała kij o którym pisałem? Czy już Pan zakupił jakieś wybrakowane kije? Proszę o szczegółowy opis zamówienia. Obawiam się, że zakupiona przez Pana marchewka może być przeterminowana i też nie zadziała.

              • 1 3

      • coś niebywałego! troll nie zauważa, że to kierowcy sami sobie utrudniają życie

        a do tego w ogóle nie bierze pod uwagę faktu, że po mieście można poruszać się pieszo. Każdy przejazd komunikacją zbiorową ma zwykle komponent pieszy (i często rowerowy: w Holandii połowa pasażerów metra lub kolei to cykliści dojeżdżający do stacji rowerem).

        • 2 0

    • Kubusiu, po prostu inaczej rozumiesz "rozwój"

      obecnie rozwój to niekoniecznie "swoboda" poruszania się samochodem wszędzie i zawsze - po mieście o wysokiej jakości życia ludzie poruszając się wybierają często inne opcje. Warto to przemyśleć wykazując się zdolnością do refleksji inną niż przedstawiciele nomenklatury partyjnej z lat 70-tych- oni już wtedy niekiedy czekali w kolejce na zmiany świateł na skrzyżowaniach miejskich, rojąc mrzonki o wielopoziomowych skrzyżowaniach - ich łabędzi śpiew to węzeł Kliniczna.

      • 2 0

  • Czyli miasto pcha działki deweloperom po 20-30 mln ale nie ma trzech na budowę przejścia?

    • 7 0

  • I bardzo dobrze, niech chociaż część blachosmrodziarzy zniknie dla dobra ogółu (1)

    • 5 9

    • Zacznijmy od turystów.

      • 4 2

  • naziemne przejścia maja sens gdzie jest duże natężenie ruchu pieszych

    a tak to jeszcze niech zamontuja przycisk do przejścia

    • 5 4

  • (9)

    Słuszne posunięcie które uspokoi trochę ruch na Rzeczpospolitej. Tylko to przejście powinno być trochę bliżej przystanku, tak aby można było normalnie tam dotrzeć.

    • 52 128

    • Nie zapominajmy, że na Zaspie mieszka mnóstwo starszych osób i rodzin z dziećmi, które chcą przejechać tam z wózkiem. Wreszcie zniknie bariera oddzielająca bloki na Zaspie z resztą miasta na północ (w szczegolności centrum ETC).

      • 24 13

    • będzie chodnik na przystanki

      • 8 2

    • Jeszcze lepiej (1)

      gdyby cały ruch przepuścić przez twój przedpokój.

      • 6 7

      • to chyba do blachosmrodziarzy

        • 3 3

    • Będzie fajnie (1)

      Będą korki więcej spalin i wypadków będzie super :(

      • 5 11

      • Przecież tam są światła! Samochody i tak stoją.

        • 5 1

    • Serio

      Albo jesteś de++lem albo to jest dobry bait.

      • 0 4

    • Ale jak przejście ma uspokoić ruch jak tam są światła ?

      • 1 0

    • Ty się uspokój pisząc takie głupoty

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane