• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel. Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel.

Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i LegionówMapka, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.



W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.

Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą



Tworzenie przejść naziemnych obok tuneli dla pieszych:

Warto przypomnieć, że w kwietniu otwarte zostało przejście naziemne między LOT-em a Forum Gdańsk. Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.

W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.

Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.

Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie



A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.

Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.

Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.

Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.

Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.

Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:

  1. przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  2. budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  3. budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
  4. budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
  5. przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
  6. budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
  7. budowę oświetlenia,
  8. budowę sygnalizacji - część elektryczna,
  9. założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
  10. przesadzenie drzew i krzewów,
  11. pielęgnację wprowadzonej zieleni.

Opinie (402) ponad 10 zablokowanych

  • Rower (1)

    Tunele to trzeba budować pod ścieżkami rowerwymi ,majtole jadą 50 i nic ich nie interesuje

    • 4 2

    • Pamiętaj, żeby na parkingach były tunele i dojście bezkolizyjne do każdego samochodu. Bezpieczeństwo!

      • 1 0

  • Problem to schody

    Wg mnie gdyby zejście do tunelu było nieco pochyłą ścieżką, a nie schodami (np. jak przy Wzgórzu Św. Maksymiliana), to więcej osób by korzystało. Dla wielu osób chodzenie po schodach stanowi niemały problem.

    • 6 2

  • Tak to jest jak projektują idioci

    • 5 1

  • W tunelu trzeba budować windę dla osób niepełnosprawnych a wybudują naziemne i kłopot z bani !!!

    • 1 3

  • Dobry pomysł

    Wiele czasu korzystanie ze schodów sprawiało mi dużo problemu więc żeby dostać się w okolice ETC jechałam tramwajem i wysiadałam na Legionów po to żeby nie pokonywać schodów.

    • 3 0

  • Tu likwidują przejście bezkolizyjne, a 2km dalej reanimują kładkę i dziurę w ziemi

    Zero konsekwencji. Skoro mają być wszystkie przejścia po ziemi, to należy zlikwidować sypiąca się kładkę na JPII, i zasypać tamtejszą dziurę. Skrzyżowanie z Hynka jest bardziej uczęszczane, a jakoś nie ma podziemnej mijanki i tunel ma być zastąpiony przejściem naziemnym. No chyba, że chodzi o to by bokiem przewalić kasę, której brakuje np. na Biskupiej Górce na remont dróg.

    • 2 1

  • A kiedy przejście naziemne na Havla od strony Swietokrzyskiej

    przed rozkopanym obecnie skrzyżowaniem z Łódzka. Tam nie ma tunelu i przejścia. Rozbudowują skrzyżowanie na miarę węzła autostradowego i całkowicie zapomnieli o pieszych

    • 0 1

  • ponad milion złotych

    Na przejście obok przejścia..
    Niech prokuratura się tym zajmie i posadzi tych drani...

    • 4 1

  • Jak nie paraliżuje jak tak. Jechałem w kwietniu (1)

    na zajęcia i w stronę Gdańska czopek był na Trakcie.

    • 5 3

    • czopki na ulicach tworzą samochody

      a nie naziemne przejścia dla pieszych

      • 0 0

  • Czy to *Choroba tunelowa* gdańskich władz, czy tylko IQ w okolicach cyfry 50? (2)

    A przecież wystarczyłoby zaopatrzyć istniejące tunele w ruchome schody, nieprawdaż? Jeżeli urzędnicy nie znają tego urządzenia to niech pojadą w delegację do bardziej od nich rozwiniętych krajów - Mongolii, Ghany, Nigerii czy Konga.

    • 9 3

    • być może u wielu kieroffczyków IQ kształtuje się grubo poniżej liczby 50 (1)

      • 1 0

      • A wszystkowery muszą swoje pojazdy podwozić

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane