• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel. Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel.

Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i LegionówMapka, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.



W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.

Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą



Tworzenie przejść naziemnych obok tuneli dla pieszych:

Warto przypomnieć, że w kwietniu otwarte zostało przejście naziemne między LOT-em a Forum Gdańsk. Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.

W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.

Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.

Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie



A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.

Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.

Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.

Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.

Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.

Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:

  1. przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  2. budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  3. budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
  4. budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
  5. przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
  6. budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
  7. budowę oświetlenia,
  8. budowę sygnalizacji - część elektryczna,
  9. założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
  10. przesadzenie drzew i krzewów,
  11. pielęgnację wprowadzonej zieleni.

Opinie (402) ponad 10 zablokowanych

  • Jeśli kierowcy chcą aby był tylko tunel to niech będzie, ale dla samochodów - niech znoszą samochody po schodach do tunelu, a potem niech je wnoszą na górę.

    • 1 2

  • Torpedować jak się da (3)

    Koniec dyktatu dredowej metropolii

    • 1 2

    • dosyć dyktatu kierowczyków rozjeżdżających ludzi i zwierzęta. (2)

      • 2 3

      • (1)

        Ludzi i rowerzystów

        • 0 0

        • Czas, aby kierowcy mieli takie same prawa jak ludzie!

          • 0 0

  • przejście naziemne (1)

    A kiedy w końcu będzie przejściu naziemne przy Gdańsk Dworzec PKP. Chodzenie z ciężkimi walizkami tunelem można porównać do drogi przez mękę a i osoby niepełnosprawne oraz z wózkami maja duży problem.

    • 3 1

    • A pod torami jak przechodzisz?

      Przejście naziemne równo z torami.

      • 0 1

  • Tutaj akurat przejście nie będzie przeszkadzać

    bo i tak są tam światła

    • 0 1

  • Namalowanie pasow i wylozenie kostką kawalka trawy

    miedzy torami to musi byc naprawde gruuuba robota. Miasto chce dac bańkę, co juz jest niezlym absurdem, ale przeciez swoich nie dają tylko obywateli. A jakis geniusz biznesu wycenil tę robote na 4 bańki ...

    • 3 1

  • Wyprowadzanie kasy

    Bez sensu budować przejście jak jest kładka lub tunel. Na skrzyżowaniu Apollina z Chwarznienską nie można doprosić się świateł a bezsensowne przejścia budować można.

    • 1 2

  • Lewaki kręcą na siebie oj kręcą

    • 2 2

  • Brawo dziękujemy (2)

    I poprosimy jeszcze o przejście naziemne przy Reymonta bo tam bardzo niemiło zejść skóra cierpnie , żeby dostać się na cmentarz Srebrzysko niektórzy nadrabiają kawał drogi bo boją się tam wejsc

    • 2 2

    • Jest w projektowaniu. (1)

      Kwestia czasu i będzie przetarg

      • 1 0

      • super

        bardzo dobra wiadomosc i oby była prawdziwa

        • 1 0

  • Kierowcy się nie skarżą, bo co to da? (1)

    Władze miasta mają swoją oderwaną od rzeczywistości i lokalnych realiów wizję, i ją konsekwentnie realizują. Dobrostanu i opinii obywateli-kierowców nie biorą pod uwagę. Więc co da powtarzanie tych samych utyskiwań? Codziennie stojąc w korkach przed skrzyżowaniem AK / Łostowicka ciepło myślę o budowanych nad tunelami przejściach naziemnych zamiast jakże potrzebnej w tym miejscu estakady. Zamiast więc teraz dobijać się do głuchych na moje opinie decydentów, podziękuję im przy wyborach.

    • 4 1

    • Niby się nie skarżą, a tu kwik jak w tuczni przemysłowej.

      • 1 0

  • Ciekawe...

    Oczywiscie się skarżą, ale wmawiają nam iż nie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane