• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel. Przejście naziemne ma tu powstać, mimo że obok znajduje się tunel.

Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i LegionówMapka, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.



W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.

Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą



Tworzenie przejść naziemnych obok tuneli dla pieszych:

Warto przypomnieć, że w kwietniu otwarte zostało przejście naziemne między LOT-em a Forum Gdańsk. Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.

W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.

Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.

Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie



A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.

Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.

Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.

Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.

Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.

Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:

  1. przebudowę sygnalizacji świetlnej,
  2. budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
  3. budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
  4. budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
  5. przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
  6. budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
  7. budowę oświetlenia,
  8. budowę sygnalizacji - część elektryczna,
  9. założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
  10. przesadzenie drzew i krzewów,
  11. pielęgnację wprowadzonej zieleni.

Opinie (402) ponad 10 zablokowanych

  • Popatrzcie na plan przejścia.

    Taki plan mógłby zrobić jasio z iic. Na zajęciach z rysunków.
    Gdyby projekt miał mieć na celu coś innego, niż zakorkowanie miasta, to etap przejścia przystanek-daleria byłby przesunięty o kilka metrów w stronę Przymorza, co utworzyłoby bufor dla pojazdów, głównie skręcających z Hynka/Żołnierzy Wyklętych.

    • 8 2

  • Czekam na przejście na ziemne do dworca PKP Gdańsk Glowny (2)

    • 2 4

    • Masz. Na hucisku. (1)

      • 3 2

      • O, a Ty masz obwodnicę. Możesz sobie tam jeździć.

        • 2 1

  • I tym razem urzędnicy nas nie zawiedli w kosztorysie przetargu :)

    • 1 0

  • Przejście jest bardzo potrzebne, przedostanie się z wózkiem, wózkiem czy rowerem jest obecnie bardzo trudne. Nawet z cięższymi zakupami jest problem, a co dopiero dla starszej osoby. Nie wspominając już o tym, że ze strony Hynka na Zaspe jadąc rowerem po drogach rowerowych trzeba czekać 3 razy na światłach podczas gdy analogicznie jadący samochód czeka tylko raz. To przejście jest po prostu sprawiedliwe i bardzo potrzebne. Rozwiąże wiele problemów.

    • 1 4

  • Państwo z kartonu to i przejścia naziemne (1)

    Wystarczy spojrzeć na koszty ile kosztuje wstawienie sygnalizatora i namalowanie zebry a ile wykonanie podziemnego tunelu. Piesi potrzebują nowych przejść, a miasto im daje.To że są niebezpieczne, niezdrowe i zwiększają korki to już sprawa pomijana, a potem jest lament, że samochód wjechał w gogoś na przejściu. Przykład idzie z góry

    • 8 3

    • Przejścia są niezdrowe. Tak jest, chodzenie na piechotę powoduje otyłość i miażdżycę. Do tego piesi rzucają się pod samochody i giną tysiącami.

      • 1 0

  • Pani Dulkiewicz jeszcze rok (1)

    Ludzie mają dość chorych pomysłów i utrudniania ludziom życia, którzy musza pracować i poruszać się samochodem po mieście jeszcze rok i Goodbye Dulkiewicz.

    • 8 3

    • taaaak. Jaro na prezydentkę.

      pisi sz jak pislamista z rosji.

      • 1 2

  • Głupota (3)

    Tak dużo głupich decyzji nie było Nigdy. Łatwiej wymalować i zadbać o wygląd estetyczny tych tuneli. Zadbac o oświetlenie, będzie Taniej i bezpiecznej. Jedna osoba zatrudniona na etat może dbać o wygląd etetyczny wszystkich tuneli. Ktoś będzie miał pracę a miasto będzie się szczyciło wyglądem. A teraz leśny dziadek napisał projekt obywatelski a drugi leśny dziadek siedzący w urzędzie to klepnął.

    • 7 2

    • (2)

      Zadbaj. Dlaczego tego nie robisz? Mopa w rękę i sprzątaj siuśki. A potem proszę ładnie umyć ściany, wyperfumować i tak codziennie. I nie zapomnij o pilnowaniu porządku, bo po nocach można w łeb dostać.

      • 2 4

      • (1)

        To na co idą nasze podatki? Na jakieś propagandowe kampanie "Tu nie ma miejsca na ale..."? Wolę żeby szły na sprzątanie siuśków i ochronę tuneli, niż na takie szkodliwe kampanie ograniczające wolność słowa.

        • 2 2

        • A ja wolę, żeby środki nie szły na konserwację tuneli, taniej jest wsypać wywrotkę piasku i zapomnieć o tym pomniku socjalizmu.

          • 2 2

  • Uprasza się wszystkich właścicieli prywatnych pojazdów

    O parkowanie na swojej lub wynajętej posesji

    • 2 0

  • Reforma

    Zasypać tunele
    Pod Martwa Wisłą też
    Zrobić przejazd naziemny

    • 4 2

  • To do roboty! (7)

    Niech "mądre głowy" zastanowią się nad przejściami przez tory kolejowe. Trzeba wchodzić do tunelu a tam schody i w mordę można dostać. Trasa SKM długa, więc będą pieniądze na projekt i wykonawca się obłowi, no i uspokoimy ruch kolejowy.

    • 89 21

    • Dostaniesz worek pierza

      i zrobisz sobie skrzyła.

      • 2 7

    • nie lepiej skmke do tunelu? (4)

      w wielu miastach na świecie metro jeździ tunelami a ludzie chodzą po powierzchni.

      • 6 5

      • (3)

        Żeby skorzystać z metra musiałbyś wejść do tunelu, a człowiek nie jest szczurem żeby wchodził do tunelu. Tylko kolej naziemna. Tylko kolizyjne przejścia naziemne. Tylko budynki parterowe bez piwnic.

        • 8 7

        • (2)

          Wracaj do Borkowa, tam macie kolej naziemną, przejście przez tory w jednym poziomie i wyłącznie parterowe domki. SKM jest w dużej części na nasypie i nie stanowi problemu w ruchu poprzecznym.

          • 10 4

          • (1)

            Tym niemniej krwawym sznytem przecina tkankę miejską Trójmiasta. Tylko elegancki woonerfik z uspokojonym ruchem pociągów i pierwszeństwem dla rowerzystów ucywilizuje sytuację!

            • 6 8

            • Nie zapomnij, że parkingi są kolizyjne. Do każdego miejsca postojowego powinno prowadzić osobne zejście w tunel.

              • 3 0

    • Posty tych buraczków z blachomsrodów idealnie swiadczą ze sa bezmózgowcami bo jak porównywać kolej do blachosmroda

      równie dobrze mugł by porównywac dl samolotu albo do statku :) Wiec dzbanie roszczeniowymiasto jest dla ludzi i dla transpoirtu masowego anie dla pojedynczych buraczków

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane