- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (125 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (35 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?
Jeszcze w tym roku, na skrzyżowaniu Hynka i Legionów, po stronie Galerii Zaspa, miało powstać przejście naziemne przez ulicę i torowisko. Miało, bowiem pierwszy przetarg może zakończyć się fiaskiem. Jedyna oferta jest ponad trzykrotnie wyższa niż zakładali urzędnicy.
W Gdańsku powstaje coraz więcej naziemnych przejść i to na najbardziej ruchliwych, kilkupasmowych ulicach. Co więcej, są one projektowane przy tunelach, które do tej pory zmuszały pieszych do schodzenia pod ziemię.
Przejście naziemne otwarte, kierowcy się nie skarżą
W lipcu miasto ma otrzymać z ministerstwa infrastruktury decyzję w sprawie planowanego przejścia w pobliżu dworca Gdańsk Główny. Resort ma przedstawić swoje stanowisko, bowiem wojewoda nie zgodził się na jego powstanie.
Czytaj też: Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu
Z kolei w sierpniu ma zakończyć się budowa przejścia przez al. Zwycięstwa na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Wcześniej w ramach otwierania skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim, powstały przejścia naziemne przy ul. Chmielnej i Łąkowej.
Przy GUMedzie budują, na Zaspie jeszcze nie
A to nie koniec. Gdy w 2019 roku zapowiadaliśmy powstanie pasów przy GUMedzie, mowa była także o przejściu naziemnym na skrzyżowaniu Hynka z Legionów na Zaspie.
Wydawało się, że jest szansa, że powstanie ono jeszcze w tym roku. Harmonogram zakładał zakończenie robót w ciągu 16 tygodni (4 miesięcy) od podpisania umowy.
Niestety, jedyna oferta, jaka wpłynęła w przetargu, okazała się ponad 3-krotnie wyższa niż założony budżet.
Urzędnicy przeznaczyli na prace 1,337 mln zł, zaś propozycja firmy WPRD Gravel opiewała na 4,197 mln zł.
Zgodnie ze standardową procedurą, oferta jest obecnie analizowana. Czy zostanie przyjęta, tego nie wiadomo. W ostatnim czasie oferty mocno rozmijają się z budżetem inwestycyjnym, ale w pilnych sprawach miasto dokłada dodatkowe środki.
Budowa przejścia naziemnego Hynka-Legionów obejmuje:
- przebudowę sygnalizacji świetlnej,
- budowę przejazdu przez torowisko tramwajowe,
- budowę chodnika i ścieżki rowerowej,
- budowę nawierzchni drogowych w obrębie przejazdu drogowo-tramwajowego,
- przebudowę torowiska w miejscu planowanego przejazdu,
- budowę odwodnienia - kanalizacja deszczowa,
- budowę oświetlenia,
- budowę sygnalizacji - część elektryczna,
- założenie trawników - plantowanie terenu, obsianie trawą,
- przesadzenie drzew i krzewów,
- pielęgnację wprowadzonej zieleni.
Opinie (402) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-22 18:30
100% tych co sa przeciwko w ankiecie to buraczki roszczeniowe z blachosmroda dla wszystkich innych to śą jedynie zalety!! (2)
- 3 2
-
2022-06-22 19:20
(1)
przez tory kolejowe tez porobic przejscia naziemne a jak
- 0 1
-
2022-06-22 21:18
Kaleko umysłowy mozna pisac milon razy ale co to da? Co ma piernik do wiatraka ?
co ma kolej moze samolot czy statek do przejsc naziemnych?
To jest meduzo inny transport wiec czy są przejścia naziemne w komunikacji tramwajowej?
Ale musiał bys najpierw miec mózg buraczku z blachosmroda- 2 0
-
2022-06-22 19:52
Tunele jak najbardziej są potrzebne. Zaopatrzone w windy działające !!! (1)
Natomiast nie takie w których może się swobodnie zmieścić na szerokość kilka samochodów. Optymalna szerokość tunelu dla pieszych to taka jaka jest w tunelu pod torami umiejscowionym pomiędzy Wzgórzem a Gdynią Główną. Ale on jest chyba przedwojenny.
- 0 2
-
2022-06-22 21:19
Tak są potrzebne dal meneli to to ich ubikacja jest
- 1 0
-
2022-06-22 20:36
Na Macierzy Szkolnej
zrobili przejscie naziemne i ludzie w końcu przestali sie męczyć Zasypać ten tunel chcemy o nim zapomniec jak najszybciej
- 2 1
-
2022-06-22 21:23
Żadnych więcej przejść!!!
Chcecie udusić to miasto?!
- 1 1
-
2022-06-22 23:02
A po co były te tunele?
Ktoś miał zarobić?
- 1 0
-
2022-06-23 06:55
Brak paraliżu
Malkontenci wieszczyli, że sparaliżuje przejazd przez śródmieście. Tymczasem nie otrzymujemy od kierowców częstych sygnałów, by tak właśnie było.
Bo nie da się sparaliżować sparaliżowanego, nie da się bardziej stać w korku. Płynnie przejechać tym odcinkiem można ale chyba tylko w nocy. Ważne że kasa wydana - ktoś zarobił i ideologia wyznawana przez ekologian nie mająca nic wspólnego z ekologią ma się dobrze.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bedzie-kolejne-przejscie-naziemne-przy-tunelu-n168091.html#tri- 0 0
-
2022-06-23 07:44
Nie chcę nikogo wyzywać od półgłówków ale się nie da!
Ludziom się już we łbach poprzewracała! Za komuny gdzie było znacznie mniej samochodów włodarze miast wykazywali się inteligencją i robili wszystko żeby ruch uliczny płynął niezakłócony! Dlatego budowano przejścia podziemne! Dzisiaj garstka psychopatycznych i**otów terroryzuje wszystkich całe aglomeracje, bo przejścia dla pieszych muszą być co sto metrów! Bo pieszy to święta krowa i musi mieć pierwszeństwo! Bo pieszy może chodzić po ulicach a samochód kierowcy powinni rozwijać im czerwone dywany! Kiedyś jadąc z takiej Gdyni do Gdańska była zielona fala i ruch szedł płynnie dzisiaj jest TriStar i wszystko stoi a do tego co sto metrów przejście dla pieszych!
Ten świat naprawdę potrzebuje resetu!
Pełno w nim jakichś oderwanych od rzeczywistości aktywistów myślących że są zbawieniem dla tego świata a tak naprawdę to najwięksi szkodnicy!- 0 2
-
2022-06-23 10:47
Przy Gumedzie
się zwinęli i robota stoi, o co chodzi, aha zapomniałem, że jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi.
- 0 0
-
2022-06-23 16:39
Głupia dulkiewicz jpdl.
Jak Rosjanie jak najwięcej rozwalic, puki jest na to szansa
- 0 0
-
2022-06-24 07:36
Precz z bezsensownym wyrzucaniem publicznych pieniędzy!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.