- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (131 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (122 opinie)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (182 opinie)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami do ul. Haffnera . Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią .
- MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
- Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
- WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji
Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.
Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej
Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.
W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.
Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.
Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia
Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.
W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.
Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Czytaj również:
Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości
Opinie (158) 5 zablokowanych
-
2019-07-28 16:56
Opinia wyróżniona
Trzeba jeszcze przypomnieć urzędnikom (9)
o istnieniu ważnego ciągu rowerowego łączącego Gdańsk z Gdynią wzdłuż Armii Krajowej, który też wymaga w końcu naprawy. Tu robty jest mniej, bo trzeba tylko poprawić i prawidłowo oznakować fragmenty współdzielone z jezdnią. Kierowcy bowiem z uporem parkują tam samochody, a sama jakość nawierzchni budzi coraz większe zastrzeżenia (dziury, nierówności). Nawierzchnia jest mocno starta, znaków poziomych nie widać od dawna, a pionowych tyle co kot napłakał.
- 49 7
-
2019-07-29 13:50
(4)
to coś nie spełnia prawnych norm, nie można wyznaczać ścieżki rowerowej na jezdni z lewej strony na AK w stronę Gdańska ruch w jezdni jest tam ograniczona prędkość, ruch w stronę Gdyni kontrapasem pod prąd ruchu samochodowego, tylko takie rozwiązanie jest legalne
- 2 1
-
2019-07-29 16:15
(3)
Ale tam nie ma niczego wyznaczonego. Pas ruchu dla rowerzystów może być tylko jednokierunkowy
- 1 2
-
2019-07-30 11:20
cokolwiek jest, jest możliwe (2)
droga dla rowerów w postaci dwukierunkowego pasa dla ruchu rowerów może powstawać w wyniku przekształcenia albo części jezdni w taki pas, albo części chodnika w taki pas. W ten sposób może powstać także tzw. "protected bike lane" stosowane od wielu lat w wielu miastach USA i Kanady. Warto sobie obejrzeć to na stronie filmikow rowerowych pn. streetfilms.org.
- 0 1
-
2019-07-30 13:13
Polski stan prawny nie dopuszcza pasów dwukierunkowych (1)
- 0 1
-
2019-08-02 14:41
to w jaki sposób powstała "trasa(?)" rowerowa wzdłuż Armii Krajowej w Sopocie?
niezgodnie z prawem? Są legalne, konstytucyjne zasady zmieniania prawa, warto z nich korzystać. Co konkretnie proponuje nasz rygorysta?
- 0 0
-
2019-07-28 21:42
A ja sugerowałbym połączenie między Kamiennym Potokiem a Małym Kackiem (na zachód od torów). (1)
Tam są idealne warunki do ruchu rowerowego bocznymi ulicami, trzeba tylko pomyśleć o drogach trójmiejskich jako o systemie.
- 6 0
-
2019-07-29 12:38
Dokładnie! Ale nie wiem czy tam w ogóle już jest ciągłość prawdziwych ulic dla aut, a z doświadczenia wiadomo, że gdy u nas coś powstaje z odcinków to powstaje mega bubel.
- 1 2
-
2019-07-28 21:31
Wzdłuż Armii Krajowej nie ma ciągu rowerowego poza fragmentem przy straży pożarnej (w jednym kierunku) i ze 100 metrów od ronda. Na dalszej długości nie ma żadnego znaku który by takowy wyznaczał.
- 5 2
-
2019-07-28 21:16
ta trasa jest do likwidacji i do zaprojektowania na nowo.
szajs nad szajsami. bardziej bezsensu nie dało sie tego zaprojektować.
- 5 7
Wszystkie opinie
-
2019-07-28 15:03
Te chodniki na Niepodległości (2)
To wymagają remontu. Główna ulica miasta i takie chodniki, że można się przewrócić. Wstyd. Niby coś tam robią, ale i tak dużo wymaga naprawy.
- 42 2
-
2019-07-28 16:32
do władz Gdyni , czy ktokolwiek pomyślał (1)
o tym ze ludzie z górnego , kosakowa , mostów mechelinek nie moga dojechac rowerem do centrum przez zakaz na estakadzie ? i czy po 50 latach doczekamy sie tej zmiany ? czy dalej pseudo remonty tylko dla centrum, wisniewskiego remont 3 lata temu a dzis nie da sie juz jezdzic od hali do wisniewskiego dramat
- 7 1
-
2019-07-28 19:23
Na tej drodze jest zakaz.
Na drogach krajowych nie ma zakazu, a tu jest, bo... w sumie nie wiadomo.
Tak samo masz zakaz na Niepodległości od Kolibek w stronę Sopotu. Jakieś remonty tam robią, ale dokąd tej drogi nie zrobili na porównywalnym z jezdnią poziomie, to taki zakaz powinien być formalnie unieważniany. Nie ma tam alternatywnej drogi zgodnej z przepisami.- 1 2
-
2019-07-28 15:08
Ile betonu? (1)
- 10 26
-
2019-07-28 15:19
tyle ile trzeba.
a ile słomek słomy z twoich butów?
- 14 3
-
2019-07-28 15:13
Nareszcie, bo ten cały wygląd głównej ulicy przez Sopot
a przede wszystkim chodniki, wyglądają jakby czas się zatrzymał w latach 80-tych.
- 37 4
-
2019-07-28 15:17
Taki bajzel (3)
Coś podobnego jest za Gdańskiem w Przejazdowie i za Makro, między Trutnowy i Cedrami i takim strzępem każą jeździć rowerystom.
Ale nic ... Co to obchodzi władze miasta Gdańsk to robota gminy Pruszcz, a gmina Pruszcz już od kilku lat wie o tym o stanie w okolicy Ceder i Mokrego Dworu, Dziewięć Włók. A niech rowerzysta zjedzie na asfalt ze względu na stan tej ścieżki, której coraz bliżej do... bruku.
Potem jedzie się po tym i opony ma się "kartoflane".- 17 12
-
2019-07-28 16:54
Pomyliłeś portale
- 3 5
-
2019-07-28 21:38
Zgadza się, stan tej ścieżki rowerowej jest fatalny.
A propos, władze powinny zacząć myśleć o drogach rowerowych jako o sieci łączącej gminy. Stan dróg między ścieżkami rowerowymi w Gdańsku i gminie Pruszcz Gdański w wielu miejscach jest tragiczny.
- 5 1
-
2019-07-29 07:00
To zaloz normalne opony, a nie z obierek po ziemniakach.
- 2 2
-
2019-07-28 15:19
Lubiłbym jeździć rowerem z Gdańska do Gdyni (17)
gdyby po drodze nie był Sopot
- 48 14
-
2019-07-28 15:22
Jest objazd przez ul. Armii Krajowej (6)
- 8 2
-
2019-07-28 15:51
(1)
Tak, tam jest droga rowerowa, tylko trzeba w pewnym momencie "sprytnie" skręcić, zobacz na google maps
- 8 2
-
2019-07-28 19:17
droga rowerowa ro nie jest, chyba że ze 100m. Dalej są pieszorowerówki na przemian z pasami rowerowymi przez wzdłużne krawężniki.
- 5 0
-
2019-07-28 16:00
Objazd....hehe. Idealna nazwa dla tej "ścieżki" rowerowej. (1)
- 5 2
-
2019-07-28 21:24
idealna dla tych co mają mase czasu, nerwy i tyłek ze stali 'D
- 4 0
-
2019-07-28 16:59
Owszem, jest
ale jego jakość jest coraz gorsza, a kierowcy z uporem blokują przejazd parkując samochody ("ja tylko na 5 minut").
- 9 0
-
2019-07-28 21:23
z deszczu pod rynne
- 1 0
-
2019-07-28 15:58
Człowieku....bez przesady. (5)
I Sopot i Gdynia mają swoje za uszami.
Europejska trasa rowerowa wymusza (!) na Panu Szczurek zrobienie połączenia przez Gdynię bez przerw. A połączenie Gdyni z Sopotem nad morzem, to dla niego wyzwanie jak lot na marsa. Nie da się. Jest to niemożliwe. Bo sztormy. Może w XXII wieku. Ale w XXI to niema takich technologii ani inżynierów coby to policzyli i zaplanowali. Nie ruszajmy tego tematu.
A Pan Karnowski.... coś zaczyna robić. Jak nie było niczego, to teraz wydaje się, że szaleje z tymi inwestycjami i remontami.
Szkoda,że dopiero po 20 latach bycia prezydentem :(- 10 3
-
2019-07-28 17:23
(4)
Słyszałeś o klifie orłowskim i jaki ma status ten teren? Tak, to jest absolutnie niemożliwe - chyba, że za możliwe uważasz robienie DDR na estakadzie nad wodą ;)
Gdynia przynajmniej jakiś czas temu opanowała robienie asfaltowych DDR. Choć po artykule (nie chcę zapeszać) wygląda, że być może z tym zacznie "eksperymentować" też Sopot. A potem dopieprzy ograniczenie do 10 km/h ;P- 2 6
-
2019-07-29 02:10
Klif? Naprawdę? Napisz może jeszcze o połączeniu Oksywia z Sopotem. (3)
Jesteś na tym samym poziomie co Pan Szczurek.
PS. Ekspercie, a znasz taką dzielnicę Gdyni jak Orłowo? Czy tylko spamujesz na forum za kasę?
PS2. Orłowo jest koło Sopotu....wiesz...tam nad morzem. Ogarniasz?- 2 3
-
2019-07-29 08:00
Oglądałam wczoraj Misia reż.Bareja.
Nic się nie zmieniło. Ludzie tak samo sobie brzydko odpowiadają :(- 1 1
-
2019-07-29 13:14
W sumie chamowi odpowiadać nie warto (1)
Ale niech stracę. Wiesz, gdzie jest granica Gdyni i Sopotu? Taki potok, poszukaj sobie na mapie. Co jest najzabawniejsze? Gdynia jest połączona z Sopotem DDR nad samym morzem ;)
A do centrum DDR poprowadzić się nie da, bo prowadzi przez teren chroniony. Chyba, że jesteś z tych, co są fanami budowania dróg przez Rozspudy i potem zwracania środków po cofnięciu finansowania. Urząd Morski nie wyraził nawet zgody na utwardzenie trasy rekreacyjnej jadącej via park w Kolibkach, z tego właśnie powodu. I ta trasa doskonale spełnia swoją funkcję, brakuje jej całorocznego fragmentu zwdłuż samego deptaku orłowskiego i obiektu mostowego już na terenie samego Sopotu.- 3 0
-
2019-07-30 00:47
no nie da się gadać, nie dotrze się argumentacją, jak grochem o ścianę
trzeba będzie się w kilku zebrać i olać urzędołków, i ich przydu*asów, ktorejś nocy rozwinąć tam jakiś stary rulon pasa transmisyjnego, wypieprzony w porcie, albo w ciepłowni, i przełamać ten polacki niedasizm. będzie w stylu getto, ale w końcu będzie juz w XXI wieku
to w PRL" jest reguła: 'jedyna nadzieja - w złodziejach'- 0 2
-
2019-07-28 16:58
(3)
Ze względu na remont i nieprzejezdny objazd jeżdżę teraz dołem. Jedzie się elegancko, tyle że prawie w całości po jezdni
- 3 0
-
2019-07-29 09:03
ale jak np. jedziesz na Reja (2)
to musisz wbijać się do góry w ruchu
- 2 0
-
2019-07-29 10:55
(1)
Jeżdżę z Oliwy do Orłowa. Musiał bym być ciężko chory, nie tylko mieć za dużo czasu, by jedżdzić plażą.
Muszę się dawać gnoić m.in. przez ulicę Armii Krajowej, której żołnierze w grobach się przewracają, że takie nieudaczne barachło nazwano Ich imieniem. A na tym odcinku Alei Nie(?)podległości to częściej stoją śmietniki i parkują fury, niż da si jechać, nawet jak nie ma chorego objazdu, jak teraz.- 1 0
-
2019-07-29 13:24
W Sopocie słabe punkty i tak zostają zakonserwowane na lata
Po pierwsze wiadukt (to już chyba fizycznie Kamienny Potok), gdzie przy przebudowie nie zrobiono dla pieszych i rowerzystów absolutnie nic i dalej mają ten półmetrowy skrawek bez możliwości minięcia czegokolwiek. A do tego takie ustawienie świateł, że od granicy Gdyni do centrum Sopotu jeździ się dłużej niż od centrum Gdyni do tejże granicy, tak samo w porówania do odcinka UG - Sopot. Co jest o tyle żałosne, że fragmenty sopockie są lekko 3x krótsze.
- 3 0
-
2019-07-28 15:19
Brawo! (3)
a tymczasem w żukowie rzucili pokruszone sedesy i powiedzieli że właśnie ukończyli budowę drogi miejskiej.
- 20 4
-
2019-07-28 15:20
A tak nie możnaby pomyśleć o wpuszczeniu tej przelotówki prezez centrum miasta w tunel? (1)
Przynamniej na odcinku około 2 km.
- 12 4
-
2019-07-28 16:45
Kto zbuduje ten tunel i jakie będą tego skutki dla mieszkańców?
Czas zejść na ziemię, tunel okazał się za drogi.
- 2 1
-
2019-07-28 17:16
Kogo żukago interesuje ?
- 5 4
-
2019-07-28 15:32
W gdansu sciezki robią z czerwonego asfaltu a w sopocie z kostki... co za chorzy urzednicy (5)
- 23 12
-
2019-07-28 15:40
Po remoncie będzie w końcu czerwony asfalt. (4)
Tak wynika z artykułu.
- 8 2
-
2019-07-28 19:13
szkoda tylko, że te asfalty mają właściwości spowalniające tak jak ta farba w Gdyni. (2)
kto ma miernik mocy może sobie łatwo porównać i nie jest to mała różnica. Chyba większa niż w porównaniu z kostką.
- 1 3
-
2019-07-28 21:39
Mam miernik i na kostce zawsze jest odrobinę wolniej. (1)
- 5 0
-
2019-07-29 09:13
zrób sobie pomiar podjazdu z bulwaru w Gdyni po tym kauczuku i obok, normalnie po jezdni.
Różnica jest na tyle duża, że jest wyczuwalna bez miernika, zwłaszcza przy większej prędkości.
Oczywiście jestem w stanie przyjąć, że malowanie w okolicy skrzyżowań, w miejscach zmiany kierunku itd. może zwiększać bezpieczeństwo, ale po co na długich prostych. Czy nie wystarczy biała linia i biały rowerek co kawałek?- 3 0
-
2019-07-28 21:25
a jak do niego dojechac? przez pół metrowy chodnik?
- 2 0
-
2019-07-28 15:40
W Gdansku nic dla komunikacji rowerowej (13)
Dobrze że chociaż Sopot
- 10 37
-
2019-07-28 16:56
To jedź do Gdyni
Tam jest dopiero żenada.
Ale mają "Męskie" Granie- 3 6
-
2019-07-28 17:00
(11)
Gdańsk pod tym względem stoi chyba najlepiej w Polsce. Ale skąd w ogóle pomysł, że rower potrzebuje jakiejś specyficznej infrastruktury? Nie ma DDR jedziesz jezdnią i tyle
- 8 5
-
2019-07-28 17:27
Nie (4)
Mylisz się. Są różni, rowerzyści, którzy mają różne potrzeby. Nie można wszystkich zmuszać do jazdy po jezdni, ani odwrotnie - zmuszać wszystkich do jazdy DDR. Każdemu wg potrzeb. Nie każdy - nawet sprawny rowerzysta lubi się "przedzierać" między samochodami, zwłaszcza, że niektórzy kierowcy jeżdżą niebezpiecznie. Nie mówiąc już o początkujących czy o osobach starszych.
- 9 3
-
2019-07-28 18:01
Niektórzy "sprawni" rowerzyści jadą po chodnikach
Nawet tam, gdzie jezdnie są wyłączone z ruchu samochodowego, albo tam, gdzie są ciągłe i bardzo dobre drogi rowerowe. Idąc tą logiką - należy im te chodniki udostępnić. A jako osoba, która na rowerze porusza się 300 dni rocznie uważam, że powinni za ekstremalną głupotę oderwać bloczkiem mandatowym.
- 1 6
-
2019-07-28 21:35
(2)
Przepraszam bardzo, ale rowerzysta jest kierującym pojazdem, a częścią drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów jest jezdnia. Jeżeli ktoś z własnej woli porusza się pojazdem to niech nie będzie zdziwiony że domyślnie ma korzystać z jezdni. Może jeszcze zróbmy specjalne części drogi dla osób świeżo po zdaniu prawa jazdy, które na jezdni nie czują się pewnie?
- 6 4
-
2019-07-28 22:10
no taka jest logika "rogerowej metropolii"
na Wajdeloty widać "biurowe damulki", "babcie i dziadków" - na jezdni. Oraz "w pełnym rynsztunku zjazdowym" - młode byczki na chodnikach. Jeżeli ktoś ma sprzęt i umiejętności do jazdy po lesie, to i na jezdni się nie zabije - a kierowców mamy w większości dobrze ułożonych
- 4 2
-
2019-07-29 19:34
Co ty DArek bredzisz ? Czytałeś Walkera ? Nie narzucaj się jezdniami kobietom.
One potrzebują oddzielnej infry. A pora by się ruszały a nie prowadziły siedzący tryb i schodziły z tego świata przedwcześnie.
- 1 0
-
2019-07-28 21:29
najlepiej w polsce? ty sobie jaja robisz chyba (2)
gdansk to jedyne duze miasto w polsce bez roweru miejskiego. to raz. dwa chodnikowa infrastruktura rowerowa jest w rozpadzie. jedynie za co mozna pochwalic gdansk to strefy 30, kontra ruchy i kontrapasy.... ale to mało żeby nawet do top 5 sie zalapac
- 2 5
-
2019-07-28 21:36
Nie uważam roweru miejskiego za infrastrukturę rowerową.
- 4 3
-
2019-07-29 11:11
zamiast roweru miejskiego jest metropolitalny
nie zauważyłeś? Tylko współczuć
- 2 0
-
2019-07-28 21:39
Gdańsk buduje mnóstwo ścieżek rowerowych, ale ma manię trzymania się przelotówek pełnych hałasu i spalin. (1)
Trzeba porobić trochę przejazdów łączących drogi ze spowolnionym ruchem, wtedy będzie można bezpiecznie jeździć do pracy poza Grunwaldzką i nie wdychać codziennie spalin.
- 1 2
-
2019-07-28 22:26
wymień chociaż jedną oddaną w przeciągu trzech lat. Skoro tak "mnóstwo" buduje
jakieś kikuty bez żadnego strategiczego znaczenia oddaja. to wszystko
- 1 2
-
2019-07-29 13:27
DArek, stał najlepiej, ale z dekadę temu
Warszawa zjada go na śniadanie, wiele innych dużych miast też. Gdańsk generalnie w pewnym momencie stracił zapał, inni nadrobili, przegonili.
- 1 1
-
2019-07-28 15:46
Po co? Dla kogo? (18)
Najpierw OC dla rowerzystów potem ścieżki rowerowe. Niech zapłacą za budowę tak jak inni użytkownicy dróg .
- 33 43
-
2019-07-28 16:02
(5)
Niech kierowcy zaczną płacić za niszczenie chodników i trawników. Wszystko rozwalone w całym Trójmieście. Chodnik niegotowy, a ci już wjeżdżają swoimi blachosmrodami, z których cieknie jak ze starej...
- 23 8
-
2019-07-28 21:21
rowerzysci (4)
To ludzie mieszkający w3miescie także płacą podatki na równi z innymi mieszkańcami,to im się należy.dlaczego piesi się nie odzywają w sprawie nowych lub do remontu chodników?
- 5 3
-
2019-07-29 06:17
(3)
Kierowcy płacą tyle co inni mieszkańcy oraz dodatkowo jeszcze w paliwie.
- 3 7
-
2019-07-29 11:00
podatek od kultu Kargo
jako wyznawca, płać. nikt ci nie karze być wyznawcą.- 2 1
-
2019-07-29 11:14
kierowcy płacą za zajmowanie przestrzeni tylko w SPP
podczas gdy zajmują duuużo większą przestrzeń domagając się przewymiarowanych tras pseudoszybkiego ruchu przez wartościowe tereny miejskie - nawet w centrum miasta. Dewastacja przyrody przez autostrady i drogi pseudoszybkiego ruchu poza miastami też ma miejsce od wielu lat. To się nazywa "uspołecznianiem kosztów i prywatyzowaniem korzyści" przez jedną grupę użytkowników.
- 4 1
-
2019-07-29 13:30
Z podatku w paliwie na drogi miejskie idzie 0 (słownie: zero) złotych
Na nie płacą wszyscy mieszkańcy, w tym niezmotoryzowani i rowerzyści. Więc niekorzystająca z samochodu większość mieszkańców (odsyłam do badań) sponsoruje zmotoryzowaną mniejszość. Podatki z paliwa idą na drogi krajowe i nie pokrywają kosztu rozbudowy i utrzymania infrastruktury. Więc tu też mamy do czynienia z dopłacaniem do "pokrzywdzonych' kierowców, tylko w znacznie mniejszej skali.
- 5 1
-
2019-07-28 16:25
Po co karmić trola (1)
- 10 3
-
2019-07-30 11:26
aby edukować czytelników jego wpisów
- 1 1
-
2019-07-28 19:09
OC dla pieszych. (4)
Piesi w kaskach.
- 10 2
-
2019-07-28 19:46
(3)
od kiedy pieszy jest pojazdem? może po zapłaceniu OC będzie mógł chodzić środkiem jezdni?
- 1 9
-
2019-07-28 21:32
a co ma piernik do wiatraka?
- 8 0
-
2019-07-29 11:15
hulajnogowiec jest w świetle prawa pieszym, a porusza się jak pojazd (1)
narażając innych na skutki swoich niejednokrotnie nieodpowiedzialnych zachowań. Powinien nosić kask. to samo dotyczy tzw. monocyklistów elektrycznych.
- 2 2
-
2019-07-30 11:26
minusujący nie wyczuli ironii
ale to stardard na tym portalu
- 1 0
-
2019-07-28 19:17
Jak za drogo samochodem, to przesiądź się na rower...
z korzyścią dla wszystkich, zwłaszcza dla środowiska :)))))))))))))))))))))))))
- 6 5
-
2019-07-28 21:31
jak kierowcy zaczną płacić podatki to i ja zaczne
taki gdansk wydaje na kierowcow prawie 400mln rocznie, a kierowcy sie nic nie dokładają. Czy to sprawiedliwe?
- 7 4
-
2019-07-28 21:33
Ty zdajesz sobie sprawę z tego, że drogi miejskie są utrzymywane z budżetów miejskich, do których trafiają podatki mieszkańców, a nie z żadnej opłaty paliwowej? Opłata paliwowa idzie na Krajowy Fundusz Drogowy który zajmuje się głównie autostradami i ekspresówkami.
PS. Piesi także są użytkownikami dróg.- 10 1
-
2019-07-30 05:48
Może być OC, ale niech później budują drogi rowerowe a nie jakieś pseudo ścieżki...
- 1 2
-
2019-08-02 19:44
w Holandii jest 50 tysiecy km ścieżek rowerowych a w całej polsce 12 tysiecy
w Holandii jest 13 mln rowerów na 16 mln mieszkańców a w Polsce podobno 1 mln ,
w Holandii jest miej wypadków z rowerzystami niż w Polsce gdyż kierowcy bardziej uważają , zniechęcanie ludzi do rowerów skutkuje większą liczba wypadków- 0 0
-
2019-07-28 15:48
Drogą rowerową wzdłuż plaży jest na około!!I jadą nią ludzie tylko rekreacyjnie! (6)
Niepodległości jest na wysokosci Gdańska i tylko nią można dojechać do Gdańska do plaży trzeba zjechać w dół 2 km a potem trzeba z powrotem nawet i 3km wrócic na ten sam poziom.
- 16 6
-
2019-07-29 08:53
Tak ale (5)
Nie tracisz czasu na światłach i nie musisz zmieniać jednej strony ulicy na drugą. Do tego trasa przy plaży jest płaska. Nawet jeśli trasa nadmorska jest dłuższa jest szansa że dojedziesz szybciej i bezpieczniej. Jazda przy głównej ulicy to tragedia.
- 6 0
-
2019-07-29 09:23
Generalnie (2)
jeżeli nie ma zakazu, to nie musisz zmieniać kierunku jazdy. Masz to zagwarantowane w przepisach. Oczywiście zarządcy ruchu starają się wymuszać bezprawnie różne zachowania, ale to jest nadużywanie prawa.
- 3 0
-
2019-07-29 10:57
(1)
theoretycznie. to po co wlokłem policję do sądu?
- 0 0
-
2019-07-29 12:54
To, że w Polsce mamy do czynienia z samowolą i kretynizmem nie ulega wątpliwości
Przepisy wyraźnie mówią "jeśli prowadzi w kierunku jazdy".
To się oczywiście wielu przygłupom nie podoba, że jadący na rowerze może nie kluczyć i im przeszkadzać w jeździe.
Też jestem kierowcą i też mi się czasem dłuży jadąc jakimiś odcinkami miejskimi np. przez las, ale nadal obowiązuje tam 50/h i jak rower jedzie z góry, to niby co? To jest taki sam człowiek jak ja, jedzie rowerem i ma do tego pełne prawo.
A to, że mam jakieś frustracje życiowe w żaden sposób nie uprawnia mnie do niebezpiecznych zachowań wobec niego.- 3 1
-
2019-07-29 13:55
(1)
pytanie czy ta nadmorska ścieżka jest już czynna?
- 1 0
-
2019-07-30 11:27
jest
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.