- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (131 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (121 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (181 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami do ul. Haffnera . Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią .
- MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
- Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
- WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji
Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.
Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej
Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.
W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.
Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.
Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia
Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.
W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.
Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Czytaj również:
Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości
Opinie (158) 5 zablokowanych
-
2019-07-28 20:47
konieczna druga jezdnia Gdynia - Gdańsk (4)
aby przejechać z Gdańska do Gdyni niestety pozostaje Al. NIepodległości albo obwodnica. Ile razy było tak, że w godzinach szczytu / śnieżycy / silnych opadów stała i obwodnica i Al. NIepodległości.
Nikt nie myśli w jaki sposób rozwiązać ten problem. Tunel odpada bo to niesamowicie duży koszt a może możnabyłoby pociągnąć drogę przed Sopotem lasami w kierunku Karwin. Przecież wiele ludzi jeździ w tamtą stronę i korkują ul. Sopocką i częściowo Spacerową. Może ktoś z włodarzy naszego miasta Sopotu weźmie to pod uwagę. Wówczas rozkorkujemy to nasze miasto, które winno być uzdrowiskiem a nie głównym "przejazdowem" między dwoma dużymi miastami.- 6 5
-
2019-07-28 22:38
Pani Beato - tam są GÓRY
- 1 1
-
2019-07-29 11:14
to dla nich za trudne, Beato :-(
biektywnie, nie ma miejsca, a prawo chroni TPK
w normalniejszym i bogatszym kraju dawno:
- albo zrobili by Al.Niepodl w jedną stronę dołem, w drugą po estakadzie
- albo poprawili by PubCom, SKM w takcie i jakości jak warsiafskie metro, plus busy, trolejbusy gęsto aż furczy
- albo zbudowano by estakadę po Zatoce, niszcząc widok, albo tunel pod miastem, albo pod lasem, albo po dnie Zatoki, ale... pecunia infinita
w naszym przaśnym bantustanie dostaniemy raczej następny festiwal, następny pokaz samolocików, następne igrzyska, a Człowiek Pudel zostanie z nami - dożywotnio- 0 2
-
2019-07-29 21:42
koniecznie druga droga
też tak myślę bo to o wiele tańsze rozwiązanie aniżeli budowa tuneli w mieście.
Trójmiasto jest rozciągnięte i przez to nie jest zbytnio dobrze skomunikowane w porównaniu z innymi miastami w Polsce, w których czas przejazdu np. na Śląsku jest o wiele krótszy niż w trójmieście- 0 0
-
2019-07-30 11:33
Pani Beato Droga
Pani propozycja jest bardzo kosztowna. Warto zauważyć, że między Gdańskiem a Gdynią można przejechać nie tylko samochodem: warto uwzględnić opcję SKM lub PKM lub pociąg regionalny. Trudności z przejazdem samochodem w tej relacji wynikają z wieloletniego i nadal trwającego niedoceniania roli SKM w systemie transportowym naszej nadmorskiej metropolii. Tabor tylko powierzchownie modernizowany lub zbyt wolno wymieniany, niedopracowane warunki dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM - to wszystko mogłoby dużo taniej kosztować niż to co Pani proponuje.
- 0 0
-
2019-07-28 20:58
Od stacj SKM Sopot Kamienny Potok powinna być poprawadzona droga dla rowerów (1)
pod wiaduktem - na "półce" wzdłuż linii SKM i dalej do centrum Sopotu wzdłuż linii SKM aż do ulicy Obrońców Westerplatte, z kilkoma kładkami pieszo rowerowymi nad ciekami wodnymi i jarami, które te cieki wodne wyryły w krawędzi wysoczyzny sopockiej. Takie rozwiązanie umoźliwiłoby mieszkańcom Gdyni i Brodwina docierać do centrum Sopotu bez większych problemów. Warto okazję realizacji obecnie planowanych i realizowanych inwestycji wykorzystać do radykalnej poprawy warunków ruchu niezmotoryzowanych przez Sopot. Jak na razie najszybszy przejazd przez Sopot zapewnia SKM, ale warunki dostępu do jej przystanków są dobre jedynie w okolicach stacji Sopot Kamienny Potok i w pewnym zakresie również przy stacji Sopot. Szkoda, że wielu internautów nadal uważa, że głównym sposobem przejazdu przez Sopot z Gdyni do Gdańska i odwrotnie to jazda samochodem, chociaż gdyby dobrze policzyć, mogłoby się okazać, że ludzi korzystających z SKM jest więcej, a mogłoby dużo więcej.
- 5 0
-
2019-07-29 19:46
Najszybszy przejazd przez Sopot umożliwia PolRegio, nawet ze swoimi starymi EN57 po
torach dalekobieżnych. Mój rekord to 20 minutowy przejazd z Gdańska Gł. do Gdyni Gł. zdezelowanym "kiblem" (czyli EN57).
SKM-ki na tej trasie z powodu licznych przystanków na swoich torach klepią się 36 minut - za długo.- 1 0
-
2019-07-28 21:07
Czyli pudrowanie trupa ciąg dalszy. Utrwalanie fuszerki ma się w najlepsze.
- 5 1
-
2019-07-28 21:14
haha
2miesiace,przyjmuje zakłady ze nie zdążą
- 4 0
-
2019-07-28 21:16
koło stacji benzynowej nadal będzie śmiertelny punkt?
- 5 0
-
2019-07-28 21:47
Słupki trzeba będzie wstawic
Bo znowu samochodziarze zniszczą.
- 5 1
-
2019-07-28 22:41
Uwaga (4)
Najpierw roszczeniowych rowerzystów przeszkoli z zasad ruchu
- 9 10
-
2019-07-29 07:11
i tak znają lepiej przepisy niż przecietny kierowca (1)
- 8 3
-
2019-07-30 11:35
lekceważenie przepisów prawa o ruchu drogowym przez pieszych i rowerzystów
jest problemem dla nich samych,. Kierowcy może i znają przepisy ruchu drogowego, ale je nagminnie lekceważą, i to jest przyczyną tragicznego bilansu ofiar ruchu drogowego w naszym kraju.
- 2 0
-
2019-07-29 16:00
no taa bo na przejazdach rowerowych sami wpadają pod koła aut nie zatrzymujących się na czerwonym
- 0 1
-
2019-07-29 19:51
Halyna, to ty jechaś z g*wniarzem co z okna samochodu do mnie coś wykrzykiwał, że
opie***yłem turystę ze Śląska (po 18:00) który przegrodził i ddr i chodnik przy stacji Shella - przy wyjeździe obok myjni ?
Tam jako kierowca nie mam problemu z obserwacją drogi i udzieleniem pierwszeństwa przejazdu samochodom, gdy swoim autem oczekuję nieco cofnięty z tego wyjazdu - pieszym i rowerzystom nie blokuję przejazdu. Nie ma tam budynku czy innych rzeczy zasłaniających widok na jezdnię Al. Niepodległości w kierunku Gdyni.- 2 1
-
2019-07-29 07:59
Super
Dobra wiadomość potrzebny odcinek. Rzeczywiście w tym miejscu kostka ze szwami i sporo garbów. Dzięki Krzysztof za info.
- 3 1
-
2019-07-29 08:31
Jacy jesteśmy ?
Brawo Sopot !
- 2 0
-
2019-07-29 09:29
ścieżki rowerowe niszczą śmieciarki
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.