- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (131 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (122 opinie)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (182 opinie)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami do ul. Haffnera . Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią .
- MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
- Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
- WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji
Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.
Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej
Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.
W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.
Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.
Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia
Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.
W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.
Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Czytaj również:
Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości
Opinie (158) 5 zablokowanych
-
2019-08-02 14:18
selekcja najtwardszych
Wiecie co tworzycie, robiąc beznadziejne i kręte śmieszki dla rowerów, wiodące znikąd donikąd, pokryte falującą kostką Downa, meandrujace ze strony na stronę ulic, nie dla "pikników"?
Tworzycie środowisko selekcjonujące najtwardszych, pewnych siebie, lekceważących normy, piratów rowerowych. Młodych sprawnych agresywnych facetów, buzujących testosteronem. Odruchowo nie zwracających uwagi na światła, skupiających się tylko na tym, czy (niezależnie od świateł) nikt nie chce ich zabić, znowu. Uciekających nieudacznikom z policji: po schodach, przez krzaki, zawracających w miejscu. Świadomych, ze w złym mieście wszyscy są przeciw nim, więc nie szanujacych niczego i nikogo.
Nie jest ich tak wielu, nie jest aż tak źle jak u Ruskich, gdzie "brać rowerowa" jest jak włoska mafia, ale prawie, a dążycie właśnie do tego ruskiego ideału.
Dobre drogi dla rowerów, bezpieczne i wygodne, sklaniają babcie i pikników do jazdy. Praworządnych i bogobojnych pikników. Takich rowerzystow jak chcecie. Więc zastanówcie się, czy wolicie mieć drogi jak sopocka Armii Krajowej, czy jak gdańska Droga przy Plaży?- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.