- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 10:54
Moze się wreszcie odechce samchodziarzom wjeżdzać d centrum! (2)
Popieram inicjatywe! Samochody na obwodnice - a centrum dla pieszych, rwerzystow i komunikacji miejskiej. I przekształcic czesciowo aleje Zwyciestwa w teren parkowo - rekreacyjny.
- 14 11
-
2018-03-08 11:05
(1)
...NO ..i wszystkie sklepy na obrzeże miasta, w centrum tylko zabytki i parki. A i odłączyć w centrum wszystkim prąd i kanalizację - zachowane wówczas będzie dziedzictwo historyczne..
- 8 5
-
2018-03-09 20:20
przeginanie już stało się dawno nudne
tradycyjne ulice handlowe to ratunek dla centrum
hypermarkety z hyperparkingami na przedmieściach to sposób na zabijanie życia w centrum.- 0 0
-
2018-03-08 11:00
Ja ze szwagrem zrobię to za milion złotych, tylko jak się tam dorwać? Nie mam znajomości a mieszkam za Baninem.
- 6 1
-
2018-03-08 11:02
Koncepcyjny bubel (4)
W tym miejscu przejście naziemne to skrajna głupota. To nie czasy, żeby wyeliminować ruch kołowy dlatego powinien pozostać tunel, ale z dużymi windami dla pasażerów z dużymi bagażami i wózkami.
Parking przy dworcu powinien zostać odebrany obsługującej firmie, bo nie ma miejsca na zatrzymanie się na po dowóz i odbiór pasażerów z dworca. Powinni postawić bramki biletowe. Postój do 20 min. bezpłatny, a potem cena zaporowa nawet 50 zł za pół godziny. Teraz nawet jak się pomylisz i przejedziesz przez ten parking płacisz 4 zł., to jest złodziejstwo. Wiaty z tego co czytam mają być długie i to jedyny dobry pomysł. Parking dla taksówek powinien być w ciągu ul.Wały Jagiellońskie przed budynkiem KFC. Pętla autobusowa przeniesiona z Jana z Kolna na Plac Ludowy, wtedy autobusy szybciej dojadą do dworca nie tworząc korków.- 18 8
-
2018-03-08 14:29
Wysadź pasażerów po drugiej stronie ulicy; albo koło PKS, niech tunelem sobie przejdą; przecież to wygodne i fajne.
- 2 1
-
2018-03-08 16:11
Spadaj z tymi windami ! Daj kasę na nie, bo nie życzę sobie dawać na nie z musu - (2)
z podwyżki podatku od nieruchomości. Parę tysięcy wind na kładki i tunele dla pieszych w przy każdym skrzyżowanie - to ten podatek będzie 4 cyfrowy za kwartał !
Dzieciaczku - dorośnij ! Te sprawy - energia elektryczna dla licznych silników napędzających te windy nie jest za darmo, podobnie konserwacja !- 2 1
-
2018-03-08 18:36
Dziecko drogie (1)
To ja poproszę całość wpływów z podatku drogowego i akcyzy paliwowej na drogi. Bo chwilowo kierowcy dotują zasiłki dla menelni jeżdżącej komunikacją miejską.
- 0 2
-
2018-03-09 20:22
wpływy z podatków od sprzedaży samochodów
i akcyzy ze sprzedaży paliwa
pokrywają tylko ułamek kosztów tworzenia i utrzymywania (przewymiarowanej) infrastruktury dla ruchu kołowego.- 0 0
-
2018-03-08 11:08
SHIBUYA CROSSING (4)
Szanowni kierowcy - rzut głowy na grafikę google i najsłynniejsze przejście dla pieszych w Tokio.
Wiem że noga z gazu dla was to wysiłek intelektualny ale miasto jest dla ludzi.- 9 15
-
2018-03-08 11:24
No tak kierowcy to nie ludzie
- 3 2
-
2018-03-08 19:18
Tylko że w Tokio mają drogi alternatywne. Jak w Gdańsku zrobią przynajmniej 2 alternatywne drogi objazdu to całe Podwale można zamienić w deptak. Trzeba myśleć nie tylko o własnym nosie!
- 3 1
-
2018-03-08 19:56
Wiadomix (1)
W samochodach nie ludzie tylko sami kosmici.
- 1 1
-
2018-03-09 20:22
w zaparkowanych samochodach ludzi jak na lekarstwo
- 0 0
-
2018-03-08 11:26
jeśli przejście to... (1)
... poproszę obwodnice dla Śródmieścia
- 9 5
-
2018-03-08 11:45
trasa Sucharskiego tunel......
- 2 0
-
2018-03-08 11:35
Taniej będzie (2)
Po prostu zamknąć podwale grodzkie dla ruchu kołowego włączając w to także autobusy, tramwaje i samochody dowożące towar. Sklepy można zaopatrywać rikszą towarową. Rowery też wywalić z centrum. Gdańsk miejscem dla pieszych i furmanek. Wraca moda na retro!!! Bo komunikacją miejską przejechać się już nie da. Może powrócą też konne tramwaje???
- 13 9
-
2018-03-08 12:54
(1)
Brałeś dziś coś na głowę, bo nogi odmówiły ci posłuszeństwa
- 2 1
-
2018-03-09 19:19
Po prostu zakpiłem z wizji tego przejścia które cofa nas do lat 50-tych. Jak tak dalej pójdzie to z Oruni do Wrzeszcza trzeba będzie jechać przez obwodnicę! I nie piszę tu o leniach którym nie chce się skorzystać dla własnego wygodnictwa z komunikacji miejskiej bo to przejście autobusy i tramwaje też zablokuje!
- 1 1
-
2018-03-08 11:44
Oba podwale należy zwęzić do dwóch pasów !!!!!!!!!!
Wolną przestrzeń przeznaczyć na poszerzenie chodnika pasy rowerowe. Plus normalne skrzyżowania i przejścia
Wtedy będzie jak w cywilizowanym mieście.- 8 5
-
2018-03-08 12:00
Dramat
Po hugo to ? Wszędzie a takich miejscach jest tunel po to aby było sprawnie jak najmniej korkow, ludziom już z lenistwa odwala po co to ? Kurde jest dobrze i kombinuja. Sopot monciak też zrobili tunel Ale dla kierowców ! A po co ? No po to żeby korkow nie było itp. Ludzie to wejsc w życie nie może !
- 10 6
-
2018-03-08 12:03
Budyn zmowu przytuli kase na odchodme
- 10 2
-
2018-03-08 12:07
Budyn walnij sie w ten lysy czerep mlotem
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.