- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 12:37
brawo
Świetna informacja. Oby blachosmrody i pisoderasci nie zablokowali.
- 9 5
-
2018-03-08 12:40
prawda
Już w lipcu powinno być gotowe przejście naziemne.Ile to można czekać.Przecież to dużo nie kosztuje
- 6 5
-
2018-03-08 12:42
Ta sytuacje można rozwiązać w prosty sposób.
Pokazał to m.in. Rzym ale w Polsce niestety nie mamy zwyczaju korzystać z dobrych praktyk
- 4 4
-
2018-03-08 12:45
a pętle indukcyjne dla tramwajów?
w kilkunastu miejscach tramwaj musi się zatrzymać i czekać, to idiotyczne
- 6 0
-
2018-03-08 12:47
Janusz z Grażyną kupili blachosmroda i wszyscy mieszkancy muszą nurkować pod ziemie bo wielkie państwo jedzie
- 8 5
-
2018-03-08 12:47
Na pewno byłby jeszcze większy chaos
Oczywiście pieszym byłoby wygodniej, łatwiej i szybciej przejść przez ulicę niż przez tunel. Poza tym przy zachowaniu również tunelu ruch pieszych rozładowałby się trochę, bo w godzinach szczytu te wejścia na przystanki tramwajowe okazują się być zbyt wąskie i jak wysiądzie tłum ludzi z tramwaju(ów) i schodzi do tunelu to na prawdę ciężko jest się przecisnąć chcąc wejść na przystanek, także praktycznie nie ma szans zdążyć wsiąść w dany tramwaj. Jednak patrząc z drugiej strony to przy takim natężeniu samochodów przejeżdżających przy dworcu na tych przejściach dla pieszych mogłoby dochodzić do potrąceń i wypadków. No i jeszcze autobusy, które podjeżdżają na przystanki jeden za drugim, w godz. szczytu jest ich wiele, a jeśli tam byłoby przejście dla pieszych, to by się jeszcze bardziej nie mieściły na przystankach niż obecnie.
- 4 1
-
2018-03-08 12:59
tak zmianom
Niech żyje i umacnia się koncepcja przejścia dla pieszych.Pieszi w Gdańsku łączcie się,gdańszczanie górą.
- 6 8
-
2018-03-08 13:23
Akurat w de mam kierowców w korkach, ale
takie przejście też będzie korkowało tramwaje, które tam jeżdżą non stop.
Pomysł przejścia naziemnego jest poroniony- 8 1
-
2018-03-08 13:25
zatroskany
A kiedy przejscie naziemne przy locie.?
- 6 0
-
2018-03-08 13:27
(3)
Dobra niech robią centrum z priorytetem ruchu pieszych - FAJNIE , ale którędy chcecie przeprowadzić tranzyt? Jaka alternatywa? To powinien być łączony projekt przeprowadzenia tak natężonego ruchu samochodowego w inne miejsce.
- 13 1
-
2018-03-08 13:56
Tranzyt chcą zrobić pasem nadmorskim
- 2 0
-
2018-03-08 14:06
trasa sucharskiego i tunel jest
- 2 0
-
2018-03-08 14:28
Wizjonerzy
Kogo obchodzi głos Kowalskiego ?Przecież ma być projekt i kasa.I do tego drogi projekt.Przecież widać po budowie Havla że jak się zrobi jedno to trzeba zrobić drugie a nie czekać następne 20 lat ( czyli niedoszłe wiadukt H/Ł/AK ,Nowa Świętokrzyska,węzeł Kowale).Wtedy to działa.Musi być kompleksowe rozwiązanie.Ludzie powinni poznać analizy i się do nich odnieść a tak to jest przepychanie projektu na siłę .Każdy normalny kierowca wie że bez dobrej alternatywy będzie przejazd się korkował i ślimaczył....ale tu chyba chodzi o wypchnięcie kierowców z centrum miasta....potem jeszcze dodatkowe opłaty za wjazd do strefy.Znając naszych "świetnych planistów" plus zakusy włodarzy nie zaproponują alternatywy ,który unormuje ruch w odpowiedni sposób.Do tego trzeba być WIZJONEREM.Na razie takie propozycje bez analiz z przedstawioną alternatywą to skok na kasę podatnika
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.