- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 13:36
Obok bucpasa zrobić car pas i będzie współgrało wszystko, jedno drugiemu w paradę nie wjedzie, piechurów do tunelu, rowery won do lasu i na wieś i problem rozwiązany. Poproszę premie za zrobienie polowy roboty za urzędasów.
- 7 1
-
2018-03-08 13:49
Czy to dzieje się w 21 wieku?
Zobaczcie jak to jest w innych miastach. Można schody ruchome, windy a nie wracać do tego co było wiele lat temu. Przecież jest przejście po jezdni koło starego żaka!
I co, tak dobrze tam przechodzi się przez jezdnie ( dwie ) ? Może ktoś z decydentów spróbuje i pomyśli trochę !!!!
A w innym temacie dworzec w Gdańsku nie ma ruchomych schodów na perony, słaba informacja .
Czy to jest miasto przyjazne dla mieszkańców i turystów ????- 9 7
-
2018-03-08 13:59
Urzędasy chcą niby wyrzucić tranzyt z centrum, a wpuścić w pas nadmorski... pomysły godne bangladeszu.
A chodzi tylko o to, żeby jak najwięcej ludzi jak najszybciej docierało do tego nowego betonowego kloca, na przeceny z gaciami.
- 9 3
-
2018-03-08 14:10
jeszcze przejście przez tory kolejowe
pociąg łatwiej dostrzec niż pędzący samochód
- 5 4
-
2018-03-08 14:31
Może zamiast przejść wydali by kasę na ruchome schody? (1)
Doceniłyby to na pewno osoby z ograniczoną mobilnością lub po prostu z wielkimi walizami (przecież to dworzec).
- 11 8
-
2018-03-08 15:06
Podwiąż sobie jedną nogę,weź w ręce kule to zobaczysz ,jak osoba z ograniczona mobilnością poradzi sobie na ruchomych schodach.
- 0 4
-
2018-03-08 14:33
P*****o władze xD
Kto to wymyślił? To nie można zrobić mostu, tylko trzeba NA DRODZE!?
Oj.. wzrost wypadków śmiertelnych na tej drodze pomnoży się.
A ludziom na obrzeżach miasta, morena, orunia, szczerze współczuję, bo się wszystko też przemnoży przez jakieś 1.2. Nawet na Sobiewskiego czy Wyklętych. Zobaczycie- 8 6
-
2018-03-08 14:37
Byłoby o połowę mniej nerwów w komentarzach gdyby komunikacja była sprawna i dostosowana do potrzeb mieszkańców. Niestety w Gdańsku komunikacja jest w agonii i działa tylko teoretycznie. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zamieni samochodu na zaśmierdły autobus lub wiecznie spóźniona tramwaj czy SKM.
- 9 2
-
2018-03-08 14:42
(2)
Jak tylko PiS zwycięży w Gdańsku to wszystkie problemy znikną.
- 6 9
-
2018-03-08 16:06
Po moim trupie ! Spadaj z rą agitacją ! (1)
- 1 2
-
2018-03-08 16:44
To idź się wyhuśtać.
- 1 1
-
2018-03-08 14:45
Nareszcie! (2)
Przystanki na dworcu są węzłami przesiadkowymi i maja służyć temu,aby szybko i wygodnie skorzystać z tego do czego mają służyć. Nie każdy jest młody i sprawny,aby biegać po schodach w dół i w górę. Osoby starsze,a jest ich w Gdańsku dużo w 100% płacą tutaj podatki ,a ciągle ich kosztem robi się udogodnienia kierowcom,głównie tym spoza granic miasta. Owszem kiedyś tutaj mieszkali,ale się wyprowadzili do ościennych gmin, a cały czas uważają że należą się im specjalne względy. Niestety władze miasta im ulegają,bo na skutek artykułów takich jak np.powyższy to oni stawiają najwięcej minusów.
- 8 10
-
2018-03-08 14:49
(1)
niemoto postoisz z 3 minuty na dwie raty żeby przejść to pójdziesz tunelem wspomnisz moje słowa
- 1 3
-
2018-03-09 16:18
a tunel zamkną?
- 0 1
-
2018-03-08 14:56
Idiota z idiotą naprawiają świat
Kciuki w dół na trojmiasto.pl powinny zamknąć temat, noo ale gdzie tam idiota z idiotą wie lepiej.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.