• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • Biurowiec na Oruni

    Jasne

    • 20 4

  • Biurowce (10)

    Tak, powinny w tej okolicy powstawać biurowce. W planach jest PKM, to będzie świetny dojazd. Ludzie z Południa będą zadowoleni, że nie będą musieli jeździć do Oliwy. Przy okazji jakieś centrum handlowe, parking i węzeł przesiadkowy.

    • 84 183

    • Jak powstanie tam PKM (3)

      to będzie dobry dojazd do pracy w zakładach PKP.

      • 17 3

      • I kto tam będzie pracował? Są chętni? (2)

        • 3 14

        • Ogólnie powinny powstać hale serwisowe (1)

          Ale uważam że ściśle centrum powinno być zabudowane w inny sposób niż halami produkcyjnymi i placami składowymi. Jesteśmy chyba jedynym miastem gdzie kilometr od centrum głównie historycznym znajdują się przedmieścia z niską zabudową w tym głównie produkcyjno składową. Pomijam już jak tereny te są zaniedbane, tu kluczem do poprawy wizerunku nie jest akceptowanie jakichkolwiek zmian. Hala serwisową i fabryki powinny być sukcesywnie przesuwane dalej od centrum. Taka ul.Litewska gdzie są złomowce, składy węgla, składy drzewne także powinna przesuwać się poza atrakcyjne i dobrze skomunikowane tereny. Na przemysł i brudne przestrzenie powinno być miejsce za miastem, na przedmieściach. Takie tereny marnują swój potencjał, więcej ludzi pracuje w biurowcu niż na takiej hali więc jej miejsce powinno być w mniej zurbanizowanym terenie (z mniejszą dostępnością komunikacyjną)

          • 9 5

          • Cóż, porównujesz miasto, w którym mieszka niecałe 500 tys. ludzi, z europejskimi miastami, w których mieszka ich kilka milionów. A w mieście, tej wielkości jak Gdańsk te 2 km od Centrum, to wystarczająca odległość na tego typu przestrzenie.

            • 6 4

    • (1)

      Podwójna korzyść. Ludzie z Oliwy będą mieli święty spokój, bo im się najazd z południa skończy.

      • 4 1

      • Piszesz bzdury - nic nikomu się nie skończy !!!! A dzielnica dzielnica upada bo nie ma tam pracy dla miejscowych ludzi !!!!

        • 3 2

    • PKM nie będzie się tam zatrzymywać (2)

      Będzie trzeba iść albo z Traktu albo ze Śródmieścia

      • 5 0

      • (1)

        PKM staje we Wrzeszczu. P.owinna jeżdzić do Gdańska Głównego lub Sródmieścia.

        • 0 2

        • propozycja jest nierealna

          • 2 1

    • I jeszcze drugi Trakt sw.Wojciecha !!!!!

      • 1 1

  • Wszędzie developerka ma teren wykupiony

    Nawet pod Neptunem na długiej, patologia korupcyjna z naszymi urzędnikami nie ma granic

    • 29 1

  • A jak oni będą wyjeżdżać z tego biurowca? (5)

    To całkowicie zakorkuje Trakt i ul. Toruńską

    • 31 2

    • (2)

      Jest plan wybudowania Nowej Cienistej, w tym wiaduktu, a także poszerzenia Traktu o buspas.

      • 0 6

      • Baju, baju.

        Jakoś w Oliwie żaden buspas nie powstał. Mimo że już jest tam kilkanaście biurowców.

        • 4 1

      • Jest plan :))

        Nowa Świętokrzyska też jest w planach od dobrych 20. lat.

        • 0 0

    • Rozsądny (1)

      Chociażby komunikacja publiczna (SKM)

      • 2 6

      • rozsądny?

        naiwny...

        Nikt nie myśli o budowie komunikacji zbiorowej w tym rejonie a w szczególności kolei.
        Za to szybki deal na budynkach i owszem, umysły zajmuje...

        • 5 0

  • Świetny patent na korki w centrum. (2)

    O godzinie 16 kilkaset osób i aut ruszy z biurowca i zakorkuje centrum miasta

    • 34 1

    • (1)

      Aaaaa, to stamtąd tylko w stronę centrum można jechać? A pracownicy hali będą tam nocować i korków nie będzie? Kpina!!!

      • 1 3

      • A gdzie mieszka większość biurowych lanserów?

        • 2 0

  • Tam powinien być ten węzeł integracyjny Czerwony Most (1)

    a nie jakieś biurowce czy warsztaty.

    • 6 15

    • Czerwony Most, w tym parking, galeria handlowa i biurowce.

      • 0 5

  • Radni

    To z PO dlatego nic się dla nich nie liczy

    • 18 2

  • W końcu jakiś mądry pomysł. (3)

    Tylko kibicować, żeby pomysł radnych Oruni się powiódł.

    • 27 61

    • napisał radny dzielnicy?

      • 5 3

    • Strasznie głupi pomysł. Teraz ceni się bardziej prace zdalna niż siedzenie w biurze. Biurowce to przeżytek.

      • 4 2

    • Kibicować idź na stadion. Tutaj to daj ludziom pożyć.

      • 3 0

  • Kochani deweloper już posmarował łapę (1)

    A ktoś wiemy gdzie tą łapę do dziś liże!!!
    Dawno już ustalone który będzie stawiał biurowiec , wszędzie będzie beton wszystkie drzewa wytniemy w pień!!!

    • 31 3

    • Znaczy pod biurowiec trzeba wyciąć drzewa a pod hale nie? Pokrętna logika

      • 1 6

  • Szalone plany PKP (7)

    Orunia to Urbanistyczne Śródmieście cenny historycznie i reprezentatywny obszar wjazd z Warszawy do Gdańska po Międzynarodowej Linii kolejowej E-65 (biurowce to potencjalne nowe miejsca pracy dla mieszkańców całego Miasta).

    Ta hala nie będzie służyć Mieszkańcom Gdańska... Do tego jest ryzyko, że wydłuży się czas zamknięcia szlabanów a bez realizacji Bezkolizyjnych Przejazdów, każdy dodatkowy pociąg to cenne minuty, które odbierają zamknięte szlabany służbom ratunkowym ...

    Pamiętajmy że #PKP zapowiedziało powstanie lakierni przy tej inwestycji...

    • 13 30

    • Tak tak miejsca pracy

      Dla korpo szczurków z Lipna , braniewa i mazur ,no ostatecznie dla słoików z Lawendowych

      • 9 2

    • Hej Agnieszka

      • 5 0

    • przeciez to są słowa radnych, zarty sobie robicie?

      • 4 0

    • A w hali miejsc pracy nie będzie? Pokrętna logika... (1)

      • 4 0

      • Hmmm ?

        Miejsca pracy zapewne będą... ale czy dla Polaków ?
        O płacach info tu nie ma

        • 1 2

    • (1)

      Już jeden zablokował lakiernię w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz. Z czego jest dumny , a że koszta lakierowania części tramwajowych dzięki temu wzrosły ,to nieważne .Nowej generacji lakiernię muszą spełniać bardzo wyśrubowane normy bezpieczeństwa i środowiskowe. Prędzej tam dotrą niemiłe zapachy z Szadółek, czy z rafinerii.Poza tym dojazd kiepski. Od Toruńskiej ciasno. Poza t deweloper siedzi na terenach po dawnej stacji kolejowej. Jest problem z oo dojazdem, bo Brama Nizinna zabytek,objazd konserwator torpeduje. Zostaje Stary most kolejowy, i tam jest jakieś ale. Pozostaje wjazd Sandomierską, a tam więcej szlaban opuszczony niż w powietrzu. Były przymiarki do mostu nad torami od strony ul. Żuławskiej ,ale miasto nie dogadało się z koleją. Nie wiem co lepsze. Czy ten zakład, czy dziesiątki aut korkujących wkoło okolicę potencjalnych pracowników biurowca , bo znając życie, to żaden deweloper nie zapewnia wystarczającej ilości miejsc parkingowych.

      • 3 0

      • najpierw komunikacja

        potem pudełka takie czy inne...

        W chwili obecnej oba pomysły na zabudowę terenu są mocno nietrafione...

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane