- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (127 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy
Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.
O zaawansowanych planach budowy na Oruni
- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.
Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha
Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.
Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.
![Część sądu przeniesie się do ZREMB-u](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3246/150x100/3246976__c_315_118_1123_810__kr.webp)
Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.
Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.
Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn
Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.
- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku Ujściu
Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad
Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.
![Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/73/150x100/73847__c_57_32_843_609__kr.webp)
Miejsca
Opinie (275) 6 zablokowanych
-
2023-02-01 17:21
(1)
Na Oruni przy ul. Trakt św. Wojciecha znajduje się baza firmy zajmującej się robotami torowymi. Lokalizacja hali naprawy sprzętu kolejowego PKP przy linii kolejowej i istniejącej bazie jest sensownym pomysłem.
- 0 3
-
2023-02-01 17:40
linie kolejowe są nie tylko w tym miejscu
które jest wąskim gardłem komunikacyjnym Gdańska
- 2 0
-
2023-02-02 09:35
Jestem za halą dla maszyn, biurowce to powinny być w Oliwie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.