• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • dosyc lokowania w dzielnicach uciazliwych zakladow zdziczeniem urzednikow jest takie postepowanie w nowym porcie

    • 1 3

  • Ja bym (1)

    Tam widział Aquapark zrobili by taka kase ,że pociągi to by se nowe kupili

    • 5 0

    • Właściciel tego acośtan na pewno ufunduje te pociagi !!!!!

      • 0 0

  • gdańskie układy.

    • 5 0

  • Oj, chyba niezła łapówa czeka za ten teren

    skoro tak zaciekle chcą ten biurowiec.

    • 4 0

  • Czy aby nie za dużo tych biurowców?

    • 3 0

  • Na co komu jeszczew jeden biurowiec ???

    Po jakimś czasie te biurowce trzeba będzie przerabiać na mieszkania , bo nie będzie chętnych na wynajm powierzchni biurowej . Natomiast hala remontowa do napraw taboru kolejowego zawsze będzie miała właściciela badz dzierżawcę !!! warsztaty kolejowe dadza pracę miejscowym ludziom ,a do biurowca będa dojeżdżać z innych dzielnic - co spowoduje jeszcze większe korki na trakcie św. Wojciecha . Uważam że bardziej korzystne i tańsze, dla mieszkańców tej dzielnicy jest wybudowanie hali remontowej bo biurowiec tylko dodaje problemów !!!!

    • 0 0

  • Najbardziej poważnie to wygladaja banknoty , ajeszcze poważniej to te pod stołem !!!!

    • 0 0

  • tereny od ponad 100 lat należa do kolei ,

    Ciekawi mnie kto i co obiecał radnym za próbe zmiany planu? Tyle lat stoi ten teren pusty po likwidacji stacji towarowej a nagle jak kolej chce na swoim terenie rozbudować swoją firme o nową halę to robi się lament . No Oruni jest tyle terenów do zagospodarowania a radni nic nie robią ąz tu nagle jak Filip z konopi wyskoczyli z terenem kolejowym.

    • 1 0

  • Orunia zadrogi grunt i teren pod zabudowę przemysłową - ten cały syfiasty handek i syfiasty przemysł z ORUNI powinien być (1)

    • 0 0

    • za obwodnicą południową powinien być przeniesiony cały przemysł i handel z Oruni - uczcie się od Niemców oni wyrzucają z

      • 0 0

  • Brawo

    Teraz niech dadzą swoją kasę i wynajmą

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane