• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • Kiedy wyburzycie ten syfiasty teren zrembu???

    • 2 0

  • Budowa Hali (2)

    Po jakiego grzyba ( wbrew woli mieszkańców _ bidować nową halę ,gdy na Przeróbcie pusty stoi (z pełną infrastrukturą ) zespół hal naprawczych po byłym ZNTK !! ? .

    • 5 3

    • Przecież w tych halach infrastruktury praktycznie nie ma, za to mieści się tam chyba z kilkadziesiąt różnych małych firm.

      • 2 1

    • Puste? chyba nie byłęs tam od 1945 roku

      • 0 2

  • Lubię jak radni jednej dzielnicy ustawiają życie innym dzielnicom

    Ostatnio jest to nagminne, rzucą, że przecież tu czy tam jest teren przemysłowy więc tu czy tam powinna się hala znaleźć. Panie radny a czy rozmawiał Pan z radnymi z dzielnicy i mieszkańcami, którą Pan proponuje jako miejsce tej hali? Czy tylko rzuca Pan, bo ważne żeby pozbyć się problemu, wiadomo biurowiec dodaje renomy i wartości dzielnicy bardziej niż hala produkcyjna, prawda? Poza tym tam ma przechodzić trasa PKM więc lepiej, żeby była tam hala, bo i tak nie ma się tam PKM zatrzymywać

    • 1 0

  • nie wiem kto ma jakie układy i po co ten biurowiec tam? Ze strony Sandomierskiej szlabany, od strony Traktu korki więc po co jeszcze dodatkowo biurowce w tej okolicy?

    • 1 0

  • Niech w końcu zacznie się tam coś dziać!!!

    Bo szczerze to trochę straszy ta część Gdańska.
    Pracuję na Mostowej. Niby tylko 1,5km od Huciska a jakbym pracował w kraju trzeciego świata, bo nawet np. Orange, nie może w budynku podłączyć światłowodu do internetu :).
    Takie tu mamy problemy :D

    • 2 0

  • O developera się już nie martwcie :)

    Postawi nawet jak tam powstanie spawalnia czy oczyszczalnia ścieków :)

    • 1 0

  • Stop Hali na Stogach

    Na Wyspie Stogi mamy dość przemysłu nie wyrażamy zgody na przeniesienie nam tej Hali. Pani Bartków może w końcu zajmie się Pani problemami swej dzielnicy a nie wtrącaniem po wszystkich dzielnicach i swą agitacją razem z PO.

    • 4 0

  • Przypominam ze ci radni to radni wybrani z ugrupowania PO startowali z list PO i dostali ogromne Poparcie mieszkanców całe 10%

    Tacy radni nie zaradni na zamknietym forum radnych jada z wazelina dla władz miasta po całości

    • 5 0

  • Ten radny to z gdańskiej serdecznej mafii?

    • 4 0

  • dobra strategia rozwoju systemu transportowego miasta i jego zabudowy (1)

    to tworzenie miejsc pracy w pobliżu stacji transportu zbiorowego. Czy biurowiec (kilka biurowców) wygeneruje więcej miejsc pracy niż hala maszyn? przypuszczalnie tak. Dlatego propozycje Rady Dzielnicy warto poważnie potraktować.

    • 1 5

    • a ten system transportowy

      to tam gdzie jest?!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane