• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • Pogonić takich radnych

    • 10 1

  • Ile jeszcze tych zasr*nych biurowców.

    Tak na bank radni chcą kolejnego molochu z którego i tak korzystać nie będą.
    Nie ma, nowoczesna hala naprawcza musi powstać i rozwijać kolej w tym rejonie. Jak chca to niech sobie na swoich innych sasranych terenach buduja

    • 11 1

  • (2)

    Kto wybrał takich radnych ? Jestem z innej dzielnicy i współczuję wam

    • 13 3

    • (1)

      To może Pani pod domem wybudujemy halę przemysłową? Ale będzie się żyło! To takie polskie, wszystko dobre co z dala ode mnie.

      • 3 4

      • A gdzie tam masz mieszkania? Tam już jest jedna hala- lokomotywownia.

        • 1 1

  • Biurowce powinny być w różnych miejscach (17)

    To rozproszy richi, ożywi dzielnice sypialnie. Pomysł na biura w jednym miejscu w Oliwie to nieporozumienie! Ludzie z Gdańska Południe codziennie stoją w korkach żeby dojechać do roboty.

    • 142 42

    • (2)

      jak powstanie ten niby biurowiec na Oruni to współczuje stania w korku na Sandomierskiej rano i na fajrant jak jeszcze szlaban zamkną to będzie. Teraz jadę po pracy i często stoję 2 zmiany świateł na przejeździe

      • 26 6

      • I w Śródmieściu... (1)

        • 8 3

        • Jak będzie dobra komunikacja to nie widzę problemu. Do tego zrobić obok strefę płatnego parkowania co powinno zmusić do korzystania z komunikacji.

          • 1 2

    • Tak, to rzeczywiście genialny pomysł... (3)

      ... żeby na tym zad*piu wśród torów wybudować biurowiec!
      A halę naprawy maszyn damy na Jasieniu...
      Ale, panie dyrektorze - jezioro...
      A nie, to jezioro damy obok biurowca a hala naprawy niech sobie stoi w zieleni...

      • 41 6

      • (2)

        To zad* to Stare Szkoty, w pobliżu jest barokowy kościół, oryginalny nie zniszczony w czasie wojny. Jeszcze 20 lat temu w budynku Zrembu były czynne biura. Ale pamięć u chomików to max 2 lata.

        • 9 2

        • Chyba nie zrozumiałeś że ta hala ma powstać po drugiej stronie torów kolejowych niż zremb. idź sobie obejrzyj przejazd kolejowy na Sandomierskiej i przyjmij do wiadomości że prawdopodobieństwo wybudowania tunelu pod torami do tego biurowca wynosi 0.0000000000000000000000000001

          • 5 0

        • Gdzie kościół, a gdzie ul. Sandomierska?

          Ty chyba nie jesteś z Oruni skoro nie znasz takich podstaw.

          • 0 0

    • Zastanów się (4)

      Dlaczego kupowali mieszkania na Południu Gdańska, skoro pracują w Oliwie?

      • 7 14

      • Zastanów się (2)

        Jak mieszkasz na południu 15 lat, a firma w której pracujesz przeniosła sie własnie do Oliwy, to? Rozumiem, ze Ty wraz z każda zmiana pracy zmieniasz mieszkanie? Dla singla ok, ale nie dla osób z 2 chodzących do szkoły dzieci.

        • 7 0

        • 15 lat temu na południu mało co było, ale daleko było już wtedy wszedzie (1)

          chyba ze od pracy w biedrze lokalnej

          • 0 4

          • Jeździł 213 bezpośrednio do Centrum 20-25 minut max.

            • 3 0

      • bo były "taNsze" - tak mówi ściana wschodnia zasiedlająca tamte dzielnice

        a dlaczego były "taNsze" ? , bo kupujący nie wiedzieli o zachodnich wiatrach nawiewających smród z wysypiska śmieci

        • 2 1

    • Można pogodzić jedno z drugim.

      • 2 0

    • " jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego"

      zapomniałeś waść wspomnieć o budowie "Galeryji" Handlowej . Przypominam ,że w galeriach wystawia się i kupuje się sztukę . A te tzw. "Galerie" to zwykłe centra handlowe a nie żadne galerie

      • 3 0

    • Biura korzystaja na zageszczeniu. (2)

      Bliskosc sprzyja firmom, to dlatego powstala dolina Krzemowa. Problemem Oliwy jest brak komunikacji. Lepsze drogi i przede wszystkim rozwoj PKM i tramwaju z Moreny i bedzie dobrze.

      • 0 3

      • brak komunikacji? (1)

        tylko jest:
        jedna z głownych stacji kolejowych
        skm
        PKM strzyża
        tramwaje
        autibusy
        drogi rowerowe
        głowna droga przelotowa przez Gdansk
        siec drog rowerowych
        rzeczywiscie, nie ma jak dojechac

        • 2 0

        • bo faktycznie

          nie ma jak...

          To doprawdy wyczyn, aby mając do dyspozycji tyle możliwości, tak koncertowo je spaprać...
          Szedłeś kiedyś ze Strzyży do OBC? Czekałeś na tramwaj? Zrobiłeś bilans czasu dojazdu?

          Na dodatek forsowany jest tramwaj z Moreny w najgorszym z możliwych wydaniu...

          • 0 0

  • Samobój (4)

    Ulokowanie inwestycji kolejowej przy głównej osi komunikacyjnej miasta jakim jest Trakt Świętego Wojciecha, nieopodal nowożytnych fortyfikacji nad opływem Motławy o rzut kamieniem od historycznego śródmieścia Gdańska to lokalizacyjny samobój. Pomysł oruńskich radnych na zamianę terenów pod planowaną inwestycję, która mogłaby powstać przy ul. Ku Ujściu i Trasie Sucharskiego jest bardzo dobrym pomysłem. Są to tereny w okolicy których już znajduje się infrastruktura przemysłowa, w dodatku sąsiadujące z terenami PKP. Obszar zaproponowany przez radnych znajduje się z dala od zabudowy mieszkaniowej czego nie można powiedzieć o terenach o które toczy się dyskusja. Działalność warsztatów naprawczych może być uciążliwa dla okolicznych mieszkańców. Inwestycja kolejowa w proponowanym przez kolej miejscu nie tylko oszpeci ale również rozetnie możliwą do spójnej zabudowy tkankę miejską oddzielając Stare Szkoty i Orunię od Śródmieścia Gdańska. Estetyka zabudowy terenów położonych w pobliżu ścisłego centrum miasta też powinna być brana pod uwagę. Proponowana zabudowa usługowo - biurowa to strzał w dziesiątkę. Zgadzam się, że inwestycja PKP jest potrzebna i przysporzy nowych miejsc pracy, gorąco ją popieram, ale można ją ulokować w lepszym miejscu.

    • 13 17

    • Samobój tovty sobie strzeliłeś. Jest tam hala kolejowa i dawny węzeł kolejowy. (1)

      • 3 3

      • na dawnym węźle...

        to już dawno betonowi "republikanie" łapę trzymają...

        • 0 0

    • tam juz są te warsztaty więc nic nowego nie powstanie , to tylko rozbudowa ,

      za którą trzymam kciuki.

      • 0 2

    • oba pomysły sa poronione

      ten teren powinien komunikować Olszynkę i dalsze tereny zamiast autostrady wzdłuż murów Głównego Miasta...

      Obecnie jest praktycznie odcięty, co dyskwalifikuje go jako teren przemysłowy, jak również biurowy czy mieszkalny...

      • 0 0

  • (1)

    Biurowiec na terenach zalewowych. . . Ci radni ile klas skończyli ??

    • 10 4

    • Budujcie halę. Hali nie zaleje!

      • 2 4

  • I w godzinach szczytu korpo będzie blokować centrum tak jak zablokowali Oliwę

    • 9 1

  • Jaka dzielnica tacy radni

    • 9 3

  • (1)

    Może czas zadbać o mieszkańców a nie o deweloperów ?

    • 12 1

    • A mieszkańcy nie chcą więcej przemysłu!

      • 1 7

  • Ankieta jaka stronnicza

    Od razu widać że redaktor też jest za biurowcem. To jest obiektywny dziennikarz...

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane